پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
محافظت مدارس از دزدي مطالب
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 31
نویسنده : مولوی
بسياري بر اين عقيده هستند كه در اينترنت، بازانتشار مطالب در فضاي آنلاين نه‌تنها دزدي نيست، بلكه لطف بزرگي به نويسنده اصلي است.

به‌گزارش CNET، چندي پيش سردبير يكي از مجلات آشپزي با بازنشر يك دستور آشپزي كه متعلق به شخص ديگري بود، با بيان چنين نظري ماجراي بزرگي در دنياي مجازي به‌راه انداخت.

البته مدارس و دانشگاه‌ها در خط مقدم سوءاستفاده‌هاي محتويات اينترنتي قرار دارند. مدارس با استفاده از سرويس‌هايي همچون Turnitin به اسكن پايان‌نامه‌ها و مقالات دانشجويي مي‌پردازند و از درستي آنها اطمينان حاصل مي‌كنند. اين سرويس همچنين در نمره‌دهي و بازبيني مطالب نيز موثر است و دانشجويان مي‌توانند از طريق خدمات تحت وب اين نرم‌افزار، از وقوع احتمالي و سهوي زيرپا گذاشتن قانون كپي‌رايت جلوگيري كنند.

طبق مطالعاتي كه موسسه ملي تحقيقات اقتصادي آمريكا انجام داده است، ترساندن بيش از حد دانشجويان براي جلوگيري از كپي كردن، باعث نتيجه نامناسبي مي‌شود. گفتني است ساده‌ترين روش براي تشخيص اصل بودن مطلبي كه نام نويسنده آن مشخص نيست، كپي كردن يكي دو جمله از آن در موتورهاي جستجو است. يكي از ابزارهاي ضددزدي ادبي، باكس متني در اختيار مي‌گذارد كه با كمك آن مي‌توان از سرقتي بودن متن آگاه شد.

كارشناسان معتقدند با وجود چنين نرم‌افزارهايي ترس از گرفتار شدن در فضاي مجازي كمتر شده است و به‌نظر مي‌رسد كه اعتقاد به وجود كپي‌رايت در ميان اهالي تحصيلكرده كمتر شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , آموزش های کاربردی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: