پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



مرگ چاه‌كن در عمق 10 متري زمين
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
مخفيگاه كلاهبردار را شناسايي كنيد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
پليس از شهروندان خواست تا مخفيگاه كلاهبردار هزار چهره را شناسايي كرده و اطلاع دهند.

به گزارش فارس،‌ عصر 3 خرداد امسال با طرح شكايتي از سوي دفتر حقوقي يكي از بانك‌هاي خصوصي به شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده‌اي با موضوع دريافت تسهيلات بانكي با استفاده از اسناد مجعول تشكيل و پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقيقات خود متوجه شدند جاعل يا جاعلان با استفاده از اسناد مالكيت چندين ميليون تومان وام از يكي از شعبات بانكي دريافت كرده و پس از دريافت تسهيلات بانكي هيچ اقدامي نسبت به انجام تعهدات بانكي خود نكرده‌اند.

در ادامه تحقيقات، كارآگاهان با شناسايي محل سكونت افرادي كه اسناد ملكي مجعول با مشخصات آنها تنظيم شده بود و انجام تحقيقات از آنها اطمينان پيدا كردند از اين افراد هيچ‌گونه حساب و يا فعاليت بانكي در هيچ يك از شعبات بانكي نداشته‌اند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه افراد جاعل با استفاده از هويت افراد غير و تهيه اسناد هويتي مجعول اقدام به اخذ تسهيلات بانكي كرده‌اند؛ با تحقيقات انجام شده در اين پرونده مشخص شد فردي به نام مسعود، مدتي پس از پرداخت تسهيلات بانكي با مراجعه به يكي از شعبات بانك خصوصي اقدام به وصول يك فقره چك به مبلغ 100 ميليون تومان كرده است.

با شناسايي مسعود و انجام تحقيقات، وي به كارآگاهان اداره سيزدهم گفت: اين چك را از فردي به نام حميدرضا دريافت كرده است.

كارآگاهان اداره سيزدهم با بهره‌گيري از چهره‌نگاري انجام شده از طريق مسعود و بهره‌گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌ دار پليس، موفق به شناسايي حميدرضا به عنوان دريافت كننده تسهيلات بانكي و ارائه دهنده چك صد ميليون توماني به مسعود شدند.

برابر سوابق موجود متهم حميدرضا از مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي است كه پيش از اين از سوي كارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري دستگير و روانه زندان شده است.

با شناسايي هويت متهم تحت تعقيب، كارآگاهان با شناسايي مخفيگاه متهم در جنوب تهران و انجام تحقيقات پليسي مشخص شد كه حميدرضا پس از دريافت تسهيلات بانكي اقدام به جابجايي مخفيگاه خود كرده و هيچگونه اطلاعات جديدي از وي در اختيار نيست.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به اين كه در آذر ماه يك بار موضوع جعل و كلاهبرداري حميد رضا جهت شناسايي و اعلام مخفيگاه متهم و دعوت از مالباختگان در رسانه‌ها منتشر شد، تعدادي از مالباختگان به اداره 13 مراجعه كرده و معلوم شد اين فرد موارد اتهامي بسيار ديگري نيز داشته از جمله دريافت دسته چك‌هاي متعدد از بانك‌هاي مختلف، انجام كلاهبرداري از شهروندان با ارائه چك‌هاي بلامحل جعل عنوان افراد غير به نام خود و دريافت وام از اين طريق، اجاره ملك به عنوان مشاور املاك، اجاره افراد غير به شهروندان با سند سازي، دريافت وجه نقد از افراد و ارائه حواله جعلي مصالح ساختماني و غيره.

همچنين مشخص شد اين متهم هربار و در محل و مخفيگاه جديدش كه شرايط را براي كلاهبرداري‌ها فراهم مي‌كرده با چهره جديد ظاهر شده است كه پس از انتشار تصوير بدون پوشش متهم در جرايد ، آخرين چهره وي نيز به دست آمده است.

سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي تهران بزرگ ‌، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به متواري بودن و احتمال ارتكاب ديگر جرايم از سوي متهم تعقيب، دستور قضائي انتشار بدون پوشش 2 تصوير موجود از متهم صادر شده است.

وي افزود: از همه شهرونداني كه اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل‌هاي تردد متهم در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055434 يا 51055127 در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد همچنين از كليه مالباختگان احتمالي كه نسبت به شناسايي متهم اقدام كرده و از وي شكايتي دارند درخواست مي‌شود تا جهت طرح يا پيگيري شكايات خود به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.




تصادف تريلر و اتوبوس رنگ خون گرفت
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
معاون عمليات پليس‌راه كشور از تصادف مرگبار يك دستگاه تريلر هوو و يك دستگاه اتوبوس شهاب خبر داد.

سرهنگ پرويز سياح البرزي در گفت‌وگو با ايسنا ، با بيان اينكه 24 درصد از تصادفات شبانه‌روز گذشته در جاده‌هاي كشور را واژگوني به خود اختصاص داده است ، گفت: تخطي از سرعت مطمئنه ، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ در صدر علل بروز تصادفات در جاده‌هاي كشور قرار دارد.

وي در مورد مهمترين تصادفات روز گذشته به تصادف يك دستگاه تريلر هوو با يك دستگاه اتوبوس شهاب اشاره كرد و يادآور شد: در اين حادثه كه در محور طاهري ـ كنگان استان بوشهر به علت عدم توانايي در كنترل وسايط نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده از جانب راننده اتوبوس شهاب رخ داد، دو نفر كشته و سه نفر مجروح شدند.

وي در ادامه به برخورد يك دستگاه سواري پرايد و يك دستگاه كاميون دانگ سنگ اشاره كرد و توضيح داد: در اين حادثه كه در جاده پل‌دختر ـ خرم‌آباد استان لرستان رخ داد، چهار نفر كشته و دو نفر مجروح شدند.

به گفته معاون عمليات پليس‌راه كشور ، تجاوز به چپ از جانب راننده پرايد علت بروز اين حادثه بوده است.

سياح البرزي درباره وضعيت راه‌هاي كشور نيز با بيان اينكه جاده شمشك به ديزين در استان تهران همچنان به علت احتمال سقوط بهمن مسدود است، تصريح كرد: جاده شبستر، بستان آباد، گردنه خانه سرخ، اكثر محورهاي استان كهگيلويه و بويراحمد، اسالم به خلخال و اكثر محورهاي فارس باراني گزارش شده است.

معاون عمليات پليس‌راه كشور به رانندگان توصيه كرد: به علت افت فشار هوا و ريزش برف و باران در اكثر محورهاي كشور از انجام سفرهاي غير ضروري خودداري كنند و در صورت انجام سفر علاوه بر تجهيزات زمستاني، پوشاك گرم و جيره ‌غذايي خشك به همراه داشته باشند.




سيل‌زدگان برزيلي در انتظار كمك هستند
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
مقامات دپارتمان حوادث غيرمترقبه برزيل اعلام كردند كه شش روز پس از وقوع سيل خانمان برانداز در اين كشورها سيل‌ زدگان به دنبال كمك و ياري دولت هستند.

 به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش دپارتمان حوادث غيرمترقبه برزيل در پي وقوع سيل و رانش زمين در اين كشور به ويژه‌ «ريو دو ژانيرو» تاكنون 704 تن جان خود را از دست دادند و بيش از يكصد هزار تن هم بي‌خانمان شدند.

 بر اساس گزارش اين دپارتمان كه در خبرگزاري آسوشيتدپرس هم منتشر شده است، دولت تاكنون 150 كيلوگرم انواع مواد غذايي ، آب آشاميدني و تجهيزات پزشكي به ناحيه سيل‌زده ارسال كرده است ، اما تلاش نيروهاي امداد و نجات براي كمك به مردم در اين نواحي تا حدودي با موفقيت همراه بوده است ؛ چرا كه وضعيت جوي به شدت وخيم است.

 «آدريانا كلوديا» يكي از مسئولان شهري «ريودوژانيرو» نيز خاطرنشان كرد: 30 تن از سكنه در اين ناحيه سيل‌زده از زير آوار و گل و لاي ناشي از سيلاب بيرون كشيده شده‌اند. ما تلاش مي‌كنيم تا با اعزام بالگرد نيروهاي ويژه‌ به كمك اين افراد بشتابيم، به طوري كه روز گذشته موفق شديم سه تن را با استفاده از وسايل و تجهيزات لازم از زير آوار بيرون بكشيم.




باندخانوادگي سرقت خودرو متلاشي شد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 14
نویسنده : مولوی
سارق زورگيري که به عنوان مسافر، خودروهاي شخصي را کرايه و با تهديد چاقو، خودرو را به سرقت مي برد، به همراه دو تن از همدستانش از سوي ماموران پليس شهرستان ساوجبلاغ استان تهران دستگير شدند .

به گزارش ايسنا، سرهنگ هاشمي، فرمانده انتظامي شهرستان ساوجبلاغ در تشريح اين خبر گفت: ماموران گشت كلانتري 16 در حال گشت‌زني بودند كه فردي مضطرب به ماموران پليس مراجعه و بيان داشت كه زن و مردي را به عنوان مسافر از ميدان دانشگاه كرج به سمت شهرستان ساوجبلاغ سوار کرده است اما مرد مسافرنما در لاين شمالي اتوبان با گذاشتن چاقو زيرگلويش و با تهديد، خودرو را به يکي ازجاده‌هاي فرعي هدايت کرده و با بيرون پرتاب کردن راننده پس از سرقت خودرو متواري شد.

هاشمي گفت: ماموران پليس با اخذ مشخصات ظاهري سارق و خودرو به سرقت رفته، طرح مهار را براي شناسايي و دستگيري او به اجرا گذاشتند و سرانجام اين خودرو را در يکي از جاده‌هاي اصلي شهرستان ساوجبلاغ مورد شناسايي قرار دادند.

وي تصريح کرد: ماموران پس از تعقيب و گريز خودرو سرقتي، آن را متوقف و سارق را دستگير کردند.

هاشمي افزود : متهم دستگير شده ابتدا منكر سرقت شد اما پس از مواجهه حضوري با شاكي، مورد شناسايي مالباخته قرار گرفت و به سرقت خودرو و شش فقره سرقت ديگر اعتراف کرد.

وي در ادامه گفت: با تحقيقات تكميلي صورت گرفته از سوي ماموران و با تلاش آنها، دو تن از همدستان متهم كه با وي نسبت فاميلي داشتند نيز دستگيرشدند که در بررسي سوابق آنها مشخص شد كه هر سه نفرجزء مجرمان سابقه‌دار هستند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساوجبلاغ در پايان توصيه کرد: با توجه به اين که اغلب زورگيران و سارقان به عنف خودرو در ابتدا با کرايه کردن خودرو به صورت دربستي با قيمتهايي بيشتر از حد متعارف و کشاندن طعمه‌هاي خود به راههاي فرعي و حاشيه شهرها اقدام به زورگيري کرده و معمولا اشخاص را از بين افراد سالخورده يا كم‌توان به لحاظ نيروي جسماني انتخاب مي‌كنند از اين رو هموطنان و رانندگان بايد هشدارهاي پليسي را جدي گرفته و فريب کرايه بالا را از سوي مسافرنماها نخورند.




حمله مسلحانه به فروشنده برنج
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 9
نویسنده : مولوی
سارق مسلح پس از سرقت 2 تن محموله برنج، فروشنده را با شليك گلوله زخمي كرد و قصد فرار داشت كه با هوشياري مردم در فرديس كرج دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهر كرج تماس گرفت و از وقوع درگيري مسلحانه در محله فرديس خبر داد.

در پي اين تماس، ماموران آگاهي استان تهران با حضور در اين محل متوجه شدند يك دزد مسلح، مردي را با شليك گلوله زخمي كرده و هنگام فرار از سوي اهالي محل خلع سلاح و دستگير شده ولي همدستش فرار كرده است. ماموران مرد زخمي را به مركز درماني و متهم را به پليس آگاهي انتقال دادند. سارق بازداشت شده كه يك قبضه سلاح از وي كشف شد، در بازجويي به بيان اظهارات متناقضي پرداخت.

نجات مرد زخمي در بيمارستان

ماموران با حضور در بيمارستان به تحقيق از مرد مجروح ـ كه با تلاش پزشكان بهبود يافته بود ـ پرداختند كه معلوم شد متهم بازداشت شده و همدستش به بهانه خريد برنج او را از شمال كشور به كرج كشانده و پس از سرقت 2 تن برنج، وي را با شليك گلوله مجروح كرده‌اند.

دزد مسلح نيز در بازجويي‌هاي پليسي اعتراف كرد با همدستي يكي از دوستانش به قصد سرقت محموله برنج، به‌مرد فروشنده حمله‌ور شده است.

اعتراف دزد مسلح

متهم در اظهاراتش به پليس گفت: من و همدستم از برنج فروشان سرقت مي‌كرديم. چند روز پيش نيز به يكي از شهرهاي شمالي رفتيم و در جستجوي يك برنج‌فروش پولدار بوديم.

متهم به سرقت يادآور شد: پس از شناسايي يك برنج‌فروش او را به بهانه خريد برنج فريب داده و از او خواستيم 2 تن برنج را برايمان به كرج منتقل و پولش را دريافت كند.

سارق مسلح اضافه كرد: مرد فروشنده پس از تحويل محموله برنج، پولش را خواست كه يك فقره چك به او نشان دادم ولي فروشنده پول نقد مي‌خواست؛بنابر اين از او خواستم به بانك برويم تا پولش را پرداخت كنم.

سوءقصد به جان فروشنده

متهم يادآور شد: فروشنده همراه من راه افتاد. من نيز با تهديد سلاح او را به كوچه‌اي بن‌بست منتقل و پول و گوشي تلفن همراهش را سرقت كردم كه داد و فرياد به راه انداخت من هم 2 گلوله به او شليك كردم.

متهم افزود: در همين موقع قصد فرار داشتم كه چند نفر راهم را سد كرده و با خلع سلاح، مانع فرارم شدند ولي همدستم محموله برنج را سرقت و با خودرو محل را ترك كرد.

كشف محموله برنج دزدي

ماموران با اطلاعاتي كه از متهم به دست آوردند، به محلي كه قرار بود محموله برنج انتقال يابد، اعزام و متوجه شدند از سارق فراري خبري نيست و فقط محموله برنج سرقتي را در انبار متروكه كشف كردند.

بنابر اين گزارش، سارق مسلح با قرار قانوني از سوي بازپرس صمدي، رئيس شعبه دوم دادسراي جنايي كرج روانه بازداشتگاه پليس شد.

ماموران، همدست فراري متهم را نيز روز گذشته در يكي از محله‌هاي كرج دستگير كردند.

متهم با انتقال به مركز پليس در بازجويي به همكاري با همدستش در سرقت 2 تن محموله برنج اعتراف كرد.




شمار قربانيان به 772 نفر رسيد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 14
نویسنده : مولوی
مقامات برزيلي اعلام كردند: شمار قربانيان توفان مرگبار در اين كشور كه از روز يازدهم ژانويه سال جديد ميلادي (2011) در مناطق جنوب شرقي آغاز شده، به 772 نفر رسيده است.

به گزارش ايسنا، بيشترين خسارات و تلفات جاني اين توفان سهمگين در شهر ريودوژانيرو بر جاي مانده كه دست كم 357 قرباني داشته است.

بنابر اعلام خبرگزاري شينهوا، تا كنون 126 نفر ديگر نيز در اين حادثه طبيعي ناپديد شده‌اند.

بعلاوه ساير شهرهاي شمالي از جمله نووا فريبورگر، تريسوپليس، پتروپليس و سوميدورو نيز تلفات جاني قابل توجهي داشته‌اند.




پسر 10 ساله طعمه گرگ شد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
پسر 10 ساله طعمه گرگ شد و پدر با ديدن سر فرزند خود در دهان گرگ متوجه ماجرا شد.

به گزارش فارس از قزوين، فردي كه در يك مرغداري در يكي از روستاهاي بوئين‌زهرا مشغول به كار بود فرزند خود را نيز به مرغداري مي‌برد.

اين مرد و فرزندش در مرغداري كه در دو كيلومتري محل زندگي‌شان است، شب را به سر مي‌بردند تا اينكه صبح روز پنج‌شنبه سي‌ام دي ماه پدر فرزندش را براي رفتن به مدرسه به تنهايي راهي خانه مي‌كند تا به مدرسه برود.

ساعاتي بعد پدر ناگهان متوجه حيواني مي‌شود، جلو كه مي‌رود با سر جدا شده فرزندش در دهان گرگ روبه‌رو شده با دنبال كردن گرگ سر فرزندش را برداشته و با ناله و گريه به روستا بازمي‌گردد.

پس از جست‌وجو جسد اين پسر 10 ساله از ميان برف‌ها پيدا شد و با حضور خانواده به خاك سپرده شد.




مرگ يك كارگر در زير خروارها خاك
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
خاك برداري غير اصولي درمحوطه يك كوره آجر پزي در منطقه قيام دشت موجب مرگ يك كارگر در زير خروارها خاك شد.

به گزارش ايسنا، با تماس مكرر كارگران يك آجر پزي با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران، آتش‌نشانان ايستگاه 63 به همراه گروه امداد و نجات 17 را در بعد از ظهر روز پنجشنبه 30 دي‌ماه به محل حادثه واقع در جاده خاوران، حوالي شهرك قيام دشت اعزام كرد.

قاسم اكبري فرمانده آتش‌نشانان اعزامي به اين عمليات گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده كردند كه كارگران در يك كارگاه آجرپزي با يك دستگاه لودردرحال خاكبرداري بودند كه براثر ريزش ناگهاني ديواره خاكي، يك كارگر در زير خروارها خاك مدفون شده است.

وي افزود: آتش‌نشانان با انجام خاكبرداري مرد 30 ساله‌اي را از زير خروارها خاك بيرون بكشيدند و اين كارگر براي بررسي علايم حياتي به عوامل اورژانس حاضر درمحل سپرده شد كه پس از انجام معاينات اوليه عوامل اورژانس مرگ وي را تأييد شد.

اين فرمانده آتش‌نشاني علت اين حادثه را بي احتياطي و ريزش خاك بر روي كارگر در هنگام خاك برداري اعلام كرد.




نجات مادر و نوزاد از ميان شعله‌هاي آتش
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
در پي وقوع يك فقره آتش‌سوزي در يك ساختمان مسكوني، آتش‌نشانان نوزاد شش ماهه‌اي را به همراه مادرش از ميان شعله‌هاي آتش‌ نجات دادند.

به گزارش ايسنا، در پي تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران از وقوع يك آتش‌سوزي در منزل مسكوني مطلع و آتش‌نشانان ايستگاه 48 به محل حادثه واقع در خيابان پرستار اعزام شدند.

پرويز نجاريان، فرمانده آتش‌نشانان اعزامي به اين عمليات اظهار كرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده كردند كه آتش‌سوزي در اتاق خواب يك واحد مسكوني در طبقه اول منزلي 4 طبقه رخ داده و در حال سرايت به ديگر نقاط ديگر است در نتيجه با قطع جريان برق و گاز ساختمان به دو گروه عملياتي تقسيم شدند و گروه اول با بستن دستگاه تنفسي و استفاده از چند رشته لوله آبدهي اقدام به مهار شعله‌هاي آتش كردند.

به گفته وي، گروه ديگر با استفاده از تجهيزاد ايمني و نجات وارد كانون آتش‌سوزي شدند و نوزاد شش ماهه‌اي را به همراه مادرش كه در ميان شعله‌هاي آتش و دود گرفتار شده بود را از ساختمان بيرون آوردند.

وي ادامه داد:‌ آتش‌نشانان پس از جستجو دريافتند كه خانم 23 ساله‌اي هم از ميان آتش به طبقه آخر رفته و راه خروج ندارد در نتيجه آنها از ساختمان مجاور وارد عمليات شدند و اين خانم 23 ساله را كه از ترس و نگراني به پشت بام پناه برده بود به پايين منتقل كردند.

اين فرمانده آتش‌نشاني در پايان از شهروندان تهراني درخواست كرد كه هنگام بروز چنين حوادثي از تجمع در محل حادثه جدا خودداري كنند زيرا كه مانع عمليات و امدادرساني آتش‌نشانان به حادثه ديدگان مي‌شوند.




اختلاس بزرگ 3 كارمند شركت پست در بستان‌آباد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
3 نفر از كارمندان شركت پست بستان‌آباد در استان آذربايجان شرقي بيش از ‌4 ميليارد ريال اختلاس كردند.

به گزارش ايسنا، مدير كل پست استان آذربايجان شرقي عليه 3 نفر از كارمندان شركت پست بستان‌آباد به دليل جعل و استفاده از سند مجعول و اختلاس به ميزان ‌4 ميليارد و ‌370 ميليون ريال مطرح و به دادسراي بستان‌آباد ارائه كرد. به اين ترتيب، پرونده‌اي در اين ارتباط تشكيل و به دادسراي بستان‌آباد ارسال شد.

براساس اعلام دادگستري استان آذربايجان شرقي، اين پرونده در حال رسيدگي است. متهمان در بازجويي به مشاركت در جعل و استفاده از سند مجعول و اختلاس به مبلغ 4 ميليارد و 370 ميليون ريال اعتراف كردند.

متهمان با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

تحقيقات ادامه دارد.




كشف بيش از يكهزار سكه تقلبي در خمين
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
با تلاش ماموران انتظامي شهرستان "خمين" استان مركزي طي دو مرحله عمليات جداگانه بيش از يك هزار سكه تقلبي كشف و در اين رابطه 4 نفر كلاهبردار شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، فرمانده انتظامي شهرستان خمين گفت: با توجه به وقوع كلاهبرداريهاي فروش سكه هاي تقلبي كه در منطقه جنوبي شهر و مرز بين خمين و  اليگودرز انجام شده بود، ماموران پليس آگاهي مسئول رسيدگي به اين پرونده شدند .

سرهنگ علي اكبر صحرايي افزود:متهمان با شگرد هاي خاص طعمه هاي خود را به محل كشانده بوده و از آنها كلاهبرداي كردند.

وي گفت: با توجه به حساسيت موضوع ماموران پاسگاه "آشناخور" حين كنترل خودرو هاي عبوري به يكدستگاه پژو 405 مشكوك و دستور توقف آن را صادر كرده كه راننده به محض رويت ماموران از محل متواري مي شود .

فرمانده انتظامي خمين عنوان داشت:بلافاصله ماموران به تعقيب خودرو پرداخته و با متوقف كردن آن راننده و سرنشين خودرو كه اهل يكي از شهرهاي استان "لرستان" بودند را دستگير كردند.

سرهنگ "صحرايي"اظهار داشت:ماموران در بازرسي از خودرو تعداد 951عدد سكه تقلبي كه در گوني برنج جاسازي شده بود را كشف كردند.

وي گفت:تعداد سه نفر از شاكيان اين پرونده شناسايي شده كه متهمان از اين شكات مبلغ 320 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بودند .

فرمانده انتظامي شهرستان خمين در پايان بيان داشت: همچنين در يك عمليات ديگر دو نفر كلاهبردار سكه تقلبي نيز دستگير كه آنها نيز تعداد يكصد سكه تقلبي كشف و ضبط شد.




4 كشته بر اثر برخورد پرايد و سمند
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
معاون عمليات پليس‌راه كشور گفت: برخورد دو دستگاه خودروي سواري پرايد و سمند چهار كشته بر جاي گذاشت.

سرهنگ پرويز سياح البرزي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه 40 درصد از تصادفات روز گذشته را واژگوني به خود اختصاص داده است، گفت: انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و تخطي از سرعت مطمئنه در صدر علل بروز تصادفات قرار دارند.

وي در ادامه در مورد مهم‌ترين تصادفات شبانه‌روز گذشته به برخورد دو دستگاه خودروي سواري پرايد و سمند در محوراسلام آباد ـ كهند غرب واقع در استان كرمانشاه اشاره كرد و يادآور شد: در اين حادثه كه به علت انحراف به چپ از جانب هر دو راننده خودروي سواري رخ داد، چهار نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.

سياح البرزي در ادامه افزود: برخورد يك دستگاه سواري پژو پارس با يك دستگاه كاميون بنز در محور گناوه ـ برازجان واقع در استان بوشهر سبب كشته شدن دو نفر شد.

به گفته وي انحراف به چپ از جانب راننده پژو پارس علت بروز اين حادثه بوده است.

معاون عمليات پليس‌راه كشور درباره وضعيت راه‌هاي كشور نيز با تاكيد بر اينكه محور شمشك به ديزين در استان تهران به علت احتمال ريزش بهمن همچنان مسدود است، خاطر نشان كرد: محور چالوس ـ تنكابن در استان مازندران نيز به علت ريزش باران لغزنده است.

وي با توجه به لغزندگي محور چالوس ـ تنكابن از رانندگان خواست تا در هنگام تردد از اين محور با رعايت سرعت مطمئنه از بروز هر گونه تصادف احتمالي خودداري كنند.




بازدید : 15
نویسنده : مولوی
مقامات پليس فدرال آمريكا از دستگيري زني خبر دادند كه 20 سال پيش نوزادي را ربوده و پس از گذشت اين مدت او را به خانواده‌اش بازگرداند.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش پليس فدرال آمريكا و اداره تشخيص هويت اين كشور، «آن پت وي» كه دو دهه قبل يك نوزاد را از بيمارستان كرايب در ايالت «نيويورك» ربوده بود، پس از 20 سال او را به خانواده‌ خود بازگرداند.

بر اساس گزارش پليس فدرال آمريكا كه در خبرگزاري آسوشيتدپرس هم منتشر شده است، اين زن متهم است كه اين نوزاد را كه هم‌اكنون 20 سال و «كارلينا وايت» نام دارد، از بخش نوزادان اين بيمارستان ربوده و او را بزرگ كرده است.

اين زن 50 ساله در بازجويي‌هايش اعتراف كرد كه به دليل از دست دادن نوزاد خود در يك تصادف وحشتناك اقدام به اين كار كرده است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: من در اين مدت همواره از دور خانواده‌ «كارلينا» را تحت نظر داشتم و در نهايت او را روز گذشته به خانواده‌ خود تحويل دادم.




جوان شيشه‌اي دوست خود را كشت
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
مرد جواني كه معتاد به مواد مخدر شيشه است در يك درگيري دوست خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند.

به گزارش فارس، ساعت 10:30 روز 21 مهر مأموران كلانتري 141 شهرك راه‌آهن از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي در جريان يك فقره درگيري در پاركي واقع در منطقه دهكده المپيك قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسي‌هاي مقدماتي مشخص شد كه جواني 29 ساله به نام شهرام بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده و جوان ديگري نيز به نام هادي 23 ساله به علت اصابت ضربه چاقو و براي مداوا به بيمارستان منتقل شده است.

با حضور بازپرس شعبه دوم ويژه قتل دادسراي امور جنايي، عوامل تشخيص هويت و تيم بررسي صحنه جرم و انجام تحقيقات و تشكيل پرونده مقدماتي، به دستور شاهنگيان جسد مقتول به پزشكي قانوني منتقل و پرونده نيز جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز نحقيقات كارآگاهان اداره دهم از هادي 23 ساله كه در روز حادثه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود، وي به كارآگاهان گفت: من به همراه مسعود، شهرام و تعداد ديگري از بچه‌ها در داخل پارك نشسته بوديم؛ در حدود ساعت 9 صبح بود كه قصد خداحافظي از همديگر را داشتيم كه ناگهان مسعود با يك چاقو دست چپ مرا مجروح كرد كه به علت خونريزي شديد دچار ضعف بدني شده و روي زمين افتادم؛ پس از اين صحنه مسعود به سمت ساير بچه‌ها حمله كرد و آنها نيز شروع به فرار كردند و مسعود با چاقو به سمت شهرام دويد و ديگر متوجه هيچ چيزي نشدم.

با تحقيقات و اطلاعات بدست آمده از شاهدان روز حادثه كه همگي به اتفاق مسعود را در تعقيب شهرام مشاهده كرده بودند، شناسايي و دستگيري مسعود در دستور كار كاراگاهان قرار گرفت.

كارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه مسعود به علت تصادف با يك دستگاه خودروي سواري در اتوبان همت دچار شكستگي از ناحيه دو پا شده و در حال حاضر در بيمارستان است.

پس از پايان طول دوره مداوا در بيمارستان متهم به دستور بازپرس پرونده و براي تحقيقات در اختيار كاراگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مسعود پس از انتقال به پليس آگاهي، در اظهارات اوليه خود منكر هرگونه ارتكاب قتل شد و تنها به مجروح كردن هادي اعتراف كرد.

او در اظهارات اوليه خود در زمان انكار قتل به كارآگاهان گفت: من هيچ كسي را نكشته‌ام؛ تمامي كساني كه مرا به عنوان قاتل معرفي كرده‌اند با من دشمن هستند و چون در اين شهر تنها هستم مي‌خواهند گناه قتل را به گردن من بيندازند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مسعود از 2 سال پيش به تهران آمده اما سال‌ها پيش از آمدن به تهران، به مصرف موادمخدر اعتياد پيدا كرده و در مجموع مدت هشت سال است كه به مصرف موادمخدر اعتياد دارد و در چند ماهه اخير مصرف شيشه را آغاز كرده است.

متهم درباره نحوه آشنايي خود با مقتول، هادي و ديگر افرادي كه در اين پرونده به عنوان شهود پرونده او را به عنوان قاتل شهرام معرفي كرده‌اند، گفت: براي اولين بار مسعود و ديگر بچه ها را در داخل پارك ديدم؛ آنها نيز مانند من مكان و كار مشخصي نداشتند و همانند من به مصرف موادمخدر اعتياد داشتند و همين موضوع باعث آشنايي اوليه من با آنها شد؛ پس از آن نيز، آشنايي و دوستي ما هر روز بيشتر شد و بيشتر ساعت‌هاي روز را با يكديگر سپري مي‌كرديم.

با وجود آنكه مسعود در طول تحقيقات تلاش داشت تا خود را بيگناه معرفي كند، اما سرانجام در برابر مجموعه دلايل و مدارك ارائه شده از سوي كاراگاهان لب به اعتراف گشود و در اولين اعتراف خود به قتل، به كارآگاهان گفت: آنقدر شيشه مصرف كرده بودم كه نمي‌دانستم چه كار مي‌كنم.

متهم در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان گفت: از سه روز قبل از زمان حادثه پياپي شيشه مصرف كرده بودم و در روز حادثه نيز از ساعت‌ها قبل از روشنايي هوا در داخل پارك در حال مصرف شيشه بودم و لحظه‌اي كه با چاقو به بچه‌ها حمله كردم اصلاً نمي‌دانستم كه چه مي‌كنم. اصلا به ياد نمي‌آورم كه من و شهرام چگونه و از كجا به كنار اتوبان رفته و در كنار زير پل زيرگذر او را با چاقو كشته‌ام؛ تنها در يك لحظه خودم را روي سينه شهرام و در حال ضربه زدن با چاقو مشاهده كردم.

متهم درباره نحوه تصادف خود در اتوبان نيز به كارآگاهان گفت: پس از آنكه متوجه شدم كه چه كاري كردم تصميم گرفتم تا خودم را نيز با چاقو بزنم اما ترسيدم و چاقو را به گوشه‌اي پرتاب كردم؛ براي همين و به قصد خودكشي به وسط اتوبان رفته و به ياد ندارم كه با چه ماشيني تصادف كردم تا اينكه در بيمارستان و در حاليكه هر 2 پايم شكسته بود به هوش آمدم.

سرهنگ عباسعلي محمديان، گفت: در حال حاضر تحقيقات تكميلي درباره اين پرونده در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته و متهم پرونده با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.




سقوط پيرزن 64 ساله به درون چاه
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 12
نویسنده : مولوی
آتش‌نشانان موفق شدند با اجراي عمليات نجات بانوي سالخورده‌اي را که در تاريکي شب درون چاهي به عمق 7 متر افتاده بود نجات دهند.

به گزارش مهر، يک حلقه چاه در خيابان آيت الله مدني، خيابان محمودي پيرزن 64 ساله را بلعيد.

آتش‌نشانان با اجراي عمليات ايمن‌سازي و بکارگيري تجهيزات ايمني و نجات موفق شدند اين شهروند را از درون چاه خارج کنند و براي مداوا و اعزام به مرکز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار دهند.

کارشناسان اعلام کردند: محصور نبودن اطراف چاه و نداشتن در پوش علت رخداد اين حادثه بوده و تاريکي شب نيز مزيد بر علت شده است.

بازدید : 17
نویسنده : مولوی
مرد چاه‌كن هنگامي كه مشغول كار بود در عمق 10 متري زمين گرفتار شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش ايسنا، در پي تماس شهروندان با سامانه 125 آتش‌نشانان ايستگاه به محل اعلام شده در خيابان چهارده متري لشگر اعزام شدند.

علي اميني، رئيس ايستگاه 71 كه همراه آتش‌نشانان بود گفت محل حادثه ساختماني در حال احداث بود و كارگران اظهار داشتند مدتي است از همكارشان كه در زير زمين ساختمان در حال حفر چاه بود صدايي شنيده نمي‌شود و خبري نيست.

وي افزود: يكي از نجاتگران آتش‌نشاني با تجهيزات كامل ايمني و نجات به درون چاه رفت و مردي را كه در عمق 10 متري بي‌هوش كف چاه افتاده بود با رعايت اصول ايمني از چاه بيرون آورد.

امدادگران اورژانس با معاينه وي مرگ چاه كن را تاييد كردند، علت مرگ را پزشكي قانوني بررسي و مشخص مي‌كند.




داماد شكاك برادر همسرش را كشت
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 14
نویسنده : مولوی
مرد شكاكي كه هميشه به همسر و خانواده همسرش مشكوك بود، سرانجام به خاطر همين موضوع،‌ برادر همسرش را با 30 ضربه قمه به قتل رساند.

به گزارش فارس، شامگاه 22 خرداد امسال، مرد ميانسالي با حضور در كلانتري 172 شهر ري، مدعي شد فردي به نام محمد را با قمه مجروح كرده است.

دقايقي بعد از حضور اين فرد در كلانتري، دو مرد ديگر هم با حضور در كلانتري مدعي شدند اين فرد را كه از صحنه مجروح كردن يك جوان گريخته تعقيب كرده‌اند.

مأموران كلانتري در محل حادثه حضور يافتند اما افرادي كه در صحنه حضور داشتند اعلام كردند فرد مجروح كه برادر زن متهم است بر اثر شدت جراحات وارده به قتل رسيده است.

متهم به نام حامد دستگير و مدعي شد كه به خاطر اختلافات خانوادگي با برادر همسرش به نام محمد درگير و بعد از اين‌كه ابتدا او با قمه مرا زد من هم قمه را از او گرفتم و به قتل رساندم. متهم در ادامه تحقيقات مدعي شد كه مقتول دخترش را مورد آزار و اذيت قرار داده و به همين دليل به قتل رسيده است؛ ادعايي كه هيچ وقت اثبات نشد.

با اعتراف متهم به ارتكاب قتل، قرار مجرميت وي از سوي دادسراي جنايي صادر و پرونده براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد كه صبح امروز در شعبه 113 دادگاه كيفري و به رياست قاضي محمدسلطان همتيار برگزار شد.

در ابتداي جلسه سيدرضايي، نماينده دادستان ضمن قرائت كيفرخواست صادره، بزه انتسابي به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات متهم شد. اولياي‌دم نيز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

در ادامه جلسه، متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اين‌كه اتهام را قبول ندارد، گفت: يك ماه بود خانواده‌ام را نديده بودم؛ مقابل خانه نشسته بودم كه محمد رسيد و با بيان اين‌كه مي‌خواهد سر مرا ببرد، از من خواست به بيابان رو به روي خانه برويم. وقتي به آنجا رسيديم،‌او با قمه مرا زد و در يك لحظه كه قمه از دستش افتاد آن را برداشتم و يك ضربه به او زدم و فرار كردم.

وي در پاسخ به سؤال قاضي كه قبلا اعتراف كردي كه تمام 30 ضربه را خودت زدي گفت: قبول ندارم، من فقط يك ضربه زدم؛ احتمالا كساني كه دو ماه قبل با محمد درگير شده بودند، بقيه ضربات را زده‌اند. اطلاعي از فوت او ندارم.

متهم با بيان اين‌كه علت اين اختلاف با مقتول اين بود كه مقتول چند ماه قبل دخترش را مورد آزار و اذيت قرار داده بود، گفت: او بعد از اين كار،‌ يك خواستگاري صوري ترتيب داد تا از اين اتهام فرار كند.

اين اظهارات متهم در حالي بود كه دختر وي در مراحل بازپرسي با انكار اين اتهامات، گفت: پدرم به خانواده مادرم به چشم دشمن نگاه مي‌كرد. او تمام درآمدش را صرف خودش مي‌كرد. پدرم، يك بار مادرم را در مدرسه كتك زده بود و گفته بود طلاقت را با خون خانواده‌ات امضا مي‌كنم.

وي ادامه داد: پدرم و دايي‌ام هيچ اختلافي نداشتند. من چندين خواستگار داشتم كه به خاطر اخلاق بد پدرم، منصرف مي‌شدند. پدرم براي يكي از خواستگاران شرط گذاشته بود كه براي عدم انصراف از طلاق، سفته 100 ميليوني به اضافه 20 ميليون تومان شيربها پرداخت كند. او مرد شكاكي است كه اجازه ازدواج به من نمي‌داد و به خواستگاراني كه حتي آنها را نديده بود تهمت مي‌زد. او براي فرار از قصاص، دايي‌ام را متهم به تجاوز كرد.

همسر متهم هم در جلسه دادگاه درباره شوهرش گفت: به خاطر اختلافاتي كه با شوهرم داشتم و مزاحمت‌هايي كه او براي خانواده من ايجاد مي‌كرد، او را از خانه بيرون كرديم. چند روز بعد زنگ زد و به من گفت برادرت، به دخترم تجاوز كرده است. به خاطر اين‌كه توهين‌هاي او امري عادي بود، اين حرفش را جدي نگرفتم. اما دخترم را نزد دكتر بردم و آنها تأييد كردند كه او سالم است.

بعد از اظهارات همسر متهم، خواهر وي خطاب به قاضي گفت: از زماني كه حامد با خانواده ما وصلت كرد، توهين‌هايش به ما آغاز شد؛ او زماني كه پسرش هفت سال داشت، به خاطر مشكوك بودن به همسرش، پسرش را به كلانتري برد تا عليه مادرش دروغ بگويد اما زماني كه حاضر به شهادت دروغ نشد، او را به كنار ريل راه‌آهن برد و سرش را در حالي روي ريل گذاشت كه قطار به آنها نزديك مي‌شد.

وي افزود: اين پسر تا مدتي ديگر مهندس برق مي‌شود اما به خاطر آن حادثه، دستانش دچار لرزش شده و قادر نيست حتي براي چند ثانيه دستانش را بدون حركت نگه دارد.

در ادامه، يكي از شاهدان حادثه در جايگاه قرار گرفت و گفت: روز حادثه از خانه خارج شدم و از فاصله 70 متري متوجه زد و خورد دو نفر شدم؛ اول تصور كردم آنها با هم شوخي مي‌كنند اما وقتي درگيري آنها طول كشيد به سمت آنها رفتم. وقتي نزديك شدم ديدم حامد شخصي را كه به پشت افتاده، با ضربات چاقو مجروح و فرار كرده است.

وي افزود: با كمك يك موتورسوار او را كه با خودروي خود فرار مي‌كرد تعقيب كرديم تا اين‌كه به كلانتري رفت و خودش را معرفي كرد. وقتي به صحنه حادثه برگشتم تازه متوجه شدم كه حامد برادر همسرش را به قتل رسانده است.

بعد از اظهارات اين افراد، متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اين‌كه اظهارات اين افراد دروغ و ساختگي است، در بيان آخرين دفاع گفت: من مرتكب قتل محمد نشدم اما از دادگاه و خانواده همسرم تقاضاي بخشش و تخفيف مجازات دارم.




بيش از 19 هزار کشته در تصادفات 9 ماهه امسال
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
بررسي­هاي انجام شده در گروه آمار سازمان پزشكي قانوني كشور نشان مي­دهد كه در نه ماهه امسال، 19 هزار و 176 نفر در تصادفات رانندگي كشته شده­اند كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5.3 درصد افزايش يافته است.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر جابر قره داغي با بيان اين مطلب افزود: بيشترين افزايش تلفات ناشي از تصادفات در نه ماهه امسال، مربوط به آذر ماه است كه ميزان تلفات ناشي از آن با افزايش 17.8 درصدي مواجه بوده است.

بيش از 60 درصد تصادفات در جاده هاي برون شهري است

وي خاطرنشان كرد:  61.3 درصد كشته هاي تصادفات در نه ماهه امسال مربوط به جاده­هاي برون شهري، 28 درصد جاده­هاي درون شهري، 9.9 درصد جاده­هاي روستايي بوده است.

به گفته وي از كل فوت شدگان تصادفات نه ماهه، 78.9 درصد مرد و 21.1 درصد زن بوده­اند.

استان تهران و خراسان رضوي در صدر آمار تصادفات

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با اشاره مقايسه آمار استان ها در بحث تلفات رانندگي، خاطرنشان كرد:  استان‌هاي تهران با هزار و 812 نفر و خراسان رضوي و فارس هر كدام با هزار و 546  نفر بيشترين تعداد كشته­هاي ناشي ازحوادث رانندگي را در نه ماهه امسال به خود اختصاص داده اند.

لرستان بيشترين افزايش و ايلام بيشترين کاهش در تصادفات

دكتر قره‌داغي افزود: بيشترين افزايش در مرگ‌هاي ناشي از حوادث رانندگي نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در استان‌هاي لرستان با 32.8 درصد و مركزي با 29.6 درصد و بيشترين كاهش در استان هاي ايلام با 24.6 درصد و قزوين با 11.8 درصد ثبت شده است.

وي تصريح كرد: در زمان وقوع تصادف 42.6 درصد از افراد فوت شده راننده وسيله نقليه، 22.1 درصد عابر پياده و 33.9 درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده­اند.

سن نزديک به 30 درصد کشته شدگان بين 18 تا 29 بوده است

رييس مركز تحقيقات با اشاره به تقسيم‌بندي سني فوت شدگان تصادفات نه ماهه گفت: از لحاظ سني 7.8 درصد فوت شدگان ناشي از حوادث رانندگي10 سال و كمتر،  5.5 درصد 17-11 سال، 29.8 درصد  29-18 سال،  29.5درصد 49-30 سال و  27.4درصد 50 سال به بالا سن داشته­اند.

دكتر قره داغي در مورد نحوه وقوع تصادف خاطرنشان كرد: 49.3 درصد از افراد بر اثر برخورد دو وسيله نقليه، 22.1 درصد بر اثر برخورد وسيله نقليه به عابر متوفي و 20.6 درصد بر اثر واژگوني وسيله نقليه جان خود را از دست داده‌اند.

سواري ها بالاترين آمار تلفات در بين وسايل نقليه

 وي اظهار داشت: وسيله نقيله مورد استفاده 35.7 درصد افراد متوفي خودرو سواري، 26.5 درصد موتورسيكلت، 6.8 درصد وانت بار، 4.4 درصد كاميون، كاميونت و تريلي و 1.7 درصد اتوبوس و ميني بوس بوده است. همچنين وسيله نقليه درگير با خودرو و يا عابر پياده متوفي در33 درصد موارد سواري، 18.7 درصد كاميون،كاميونت و تريلي،  8.5 درصد وانت بار، 5.9 درصد موتورسيكلت و 3.4 درصد اتوبوس و ميني بوس بوده است.

ضربه به سر بالاترين دليل فوت

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با اشاره به دلايل فوت افراد، علت اصلي مرگ 53.7 درصد افراد ضربه به سر، 26.8 درصد شكستگي‌هاي متعدد و 5.7 درصد خونريزي عنوان كرد.

وي در مورد محل فوت كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي افزود: محل فوت 50.3 درصد  افراد محل حادثه، 8.4 درصد حين انتقال به بيمارستان و محل فوت40 درصد  افراد در بيمارستان بوده است.

بيش از 254 هزار مصدوم در تصادفات نه ماهه اول امسال

 دكتر قره‌داغي در پايان با اشاره به افزايش 10 درصدي مصدومان تصادفات در نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تصريح كرد: در نه ماهه امسال 254 هزار و 59 نفر مصدوم ناشي از تصادف نيز به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند كه از اين تعداد 187 هزار و 343 نفر مرد و 66 هزار و 716 زن بودند.    

آمادگي براي فعاليت هاي تحقيقاتي

دکتر قره‌داغي در پايان از آمادگي فعاليت هايي تحقيقاتي اين سازمان خبرداد و افزود: تصادف به دلايل مختلف از جمله خطاي انساني، نقص در وسيله نقليه، اشکال در ساختار جاده و ... حادث مي گردد و عوامل مختلفي مي توانند موجب کاهش يا افزايش وقوع تصادف و تلفات ناشي از آن شوند که براي بررسي اين عوامل مرکز تحقيقات پزشکي قانوني آمادگي دارد در صورت آمادگي مراکز تحقيقاتي دولتي و خصوصي و حمايت مراکز دولتي فعاليت هاي مشترکي را انجام دهد.




دستگيري 9 عضو باند سارقان خودرو
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
اعضاي 9 نفره باند سارقان كه اقدام به سرقت خودرو در سطح استان تهران مي‌كردند دستگير شدند و به 67 فقره سرقت خودرو اعتراف كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان، فرمانده انتظامي شهرستان شهريار در تشريح اين خبر گفت: ماموران كلانتري 16 انديشه شهريار، با مظنون شدن به سرنشينان دو دستگاه خودرو پژو در شهرك انديشه، با دستور ايست هردو دستگاه خودرو را توقيف و سرنشينان آنها كه 6 نفر بودند دستگير و به كلانتري منتقل كردند.

وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه ماموران كلانتري 16 انديشه مشخص شد هر دو دستگاه خودرو، داراي سابقه سرقت بوده و متهمان پس از تشكيل پرونده براي بررسي بيشتر موضوع به پليس آگاهي انتقال داده شدند.

خيرخواهان بيان كرد: باآغاز تحقيقات ماموران پليس آگاهي و بازجويي‌هاي انجام شده از متهمان، سرانجام يكي از سارقان لب به اعتراف گشود و اظهار كرد: از حدود 2 ماه پيش با تشكيل يك باند10 نفره كه از سوي يكي ازسارقان حرفه‌اي تحت آموزش و تعليم قرارگرفته بوديم در سطح استان تهران اقدام به سرقت كرده و تاكنون به بيش از 17 فقره سرقت خودرو و 50 فقره سرقت داخل خودرو دست زده‌ايم كه نمونه آن سرقت خودروي آموزشگاه رانندگي بوده است كه پس از سرقت آن، يك رشته دستبند، يك عددفانسقه و يك دستگاه بي سيم در داخل خودرو به جاي گذاشتيم.

فرمانده انتظامي شهرستان شهريار تصريح كرد: با اعتراف سارقان خودرو، تحقيقات وارد مرحله جديدي شد و 3 نفر ديگراز اعضاي اين باند در مارليك كرج دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي منتقل شدند.

متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.




دستگيري سارقان بانك در خرم‌آباد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
فرمانده انتظامي استان لرستان، از دستگيري دو سارق يكي از بانك‌هاي شهرستان خرم‌آباد، خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ كاظم عليزاده در تشريح اين خبر گفت: در پي سرقت يكي از بانك‌هاي خرم‌آباد، و سرقت تعدادي كارت عابربانك و مبالغي وجه نقد، با توجه به حساسيت موضوع با هماهنگي مقام قضايي، با فعال‌سازي گشت‌هاي انتظامي و تحت نظر قرار دادن كليه عابربانك‌ها توسط اكيپ‌هاي ويژه‌اي از ماموران، موضوع در دستور كار قرار گرفت.

وي خاطرنشان كرد: سرانجام ماموران كلانتري 14 شهرستان خرم‌آباد، هنگام گشت‌زني در حوالي «ميدان بسيج» روبه‌روي يكي از بانك‌ها، به 2 نفر كه در حال امتحان خودپرداز بانك بودند مظنون، و هر دو نفر را دستگير كردند.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: در بازرسي بدني از متهمان، 25 قطعه كارت عابربانك و مبلغ 370 هزار تومان وجه نقد، كشف و ضبط شد كه با انجام تحقيقات گسترده، متهمان لب به اعتراف گشودند و اظهار داشتند، شب گذشته با برنامه‌ريزي قبلي با تهيه يك عدد گاز هوا، از راه پشت‌بام، وارد بانك شده و موجودي خودپرداز را سرقت كرده‌اند.

فرمانده انتظامي استان اضافه كرد: در اين رابطه، با هماهنگي مقام قضايي در بازرسي منزل يكي از بستگان سارقان، يكدستگاه تلويزيون ال‌سي‌دي، يكدستگاه پول‌شمار، يكدستگاه گاز هواي كوچك و مبلغ 90 ميليون و600 هزار ريال كشف و ضبط شد‌‌.