پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رونالدو، پردرآمدترين فوتباليست 2010 شد
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی

مجله ورزشي «sport foot» بلژيك ليست 20 نفره پردرآمدترين فوتباليست هاي سال 2010 ميلادي را منتشر و كريستيانو رونالدو در صدر اين ليست قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، در حالي كه ليونل مسي ستاره آرژانتيني تيم بارسلونا هم توپ طلايي و كفش طلايي سال 2010 را از آن خود كرد ، كريستيانو رونالدو سوپر استار پرتغالي تيم رئال مادريد عنوان پردرآمدترين فوتباليست سال را از آن خود كرد.

بر اين اساس ، رونالدو با 12 ميليون يورو درآمد سالانه در صدر قرار گرفت و «وين روني» بازيكن منچستر يونايتد با 11 ميليون و 500 هزار يورو و ليونل مسي از تيم بارسلونا با 11 ميليون يورو در رده هاي دوم و سوم اين ليست جاي گرفتند.

«يايا توره» با 10.8 از منچستر سيتي، «اتوئو» از اينتر با 10.5، «شوان اشتايگر» از بايرن مونيخ با 9.7 ميليون يورو در رده هاي چهارم تا ششم قرار دارند.

زلاتان ابراهيموويچ از ميلان، كاكا از رئال مادريد و «تري» از چلسي با 9 ميليون يورو، «آدو بايور» از منچستر سيتي با 8.4، ريبري از بايرن مونيخ با هشت، تورس از ليورپول با 7.8 ، جرارد از ليورپول با 7.6، «ته وز» از منچستر سيتي با 7.6، لمپارد از چلسي با 7.57، ژاوي از بارسلونا با 7.5، اينيستا از بارسلونا با هفت ، دروگبا از چلسي و فرديناند از منچستر يونايتد با 6.5 و پيرلو با 6 ميليون يورو درآمد سالانه در رده هاي هفتم تا بيستم پردرآمدترين فوتباليست هاي سال 2010 قرار دارند.


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



بازگشت تحقيرآميز عربستان به خانه
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی

تيم ملي فوتبال عربستان در حالي در مرحله گروهي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي 2011 آسيا با سه شکست وداعي تحقيرآميز با جام داشت و نخستين شگفتي جام پانزدهم را رقم زد که اين بدترين ناکامي آنها در جام 55 ساله قاره کهن محسوب مي‌شود.

به گزارش مهر، تيم ملي فوتبال عربستان به لطف قوانين جديد کنفدراسيون فوتبال آسيا به عنوان يکي از سه تيم برتر دوره گذشته، بصورت مستقيم جواز حضور در جام پانزدهم را بدست آورد و با سه شکست متوالي برابر اردن (يک بر صفر)، سوريه (2 بر يک) و ژاپن (5 بر صفر) وداعي تحقيرآميز با اين مسابقات داشت.

شاهين‌ هاي سبز که جام را با خوزه پسيرو شروع کردند پس از باخت برابر اردن عذر اين مربي پرتغالي را خواستند تا ناصر الجوهر بازهم هدايت شاهين‌هاي سبز را برعهده گيرد اما اين نسخه هم براي شاهين هاي بيمار شفابخش نبود و آنها پس از شکست مقابل سوريه لقب نخستين تيم حذف شده جام را نيز از آن خود کردند!

عربستاني‌ها که داعيه قهرماني در جام پانزدهم را داشتند، براي دومين مرتبه در دوره‌هاي حضورشان در جام ملت‌هاي آسيا در صعود از مرحله گروهي ناکام ماندند اما اين بدترين ناکامي آنها بود زيرا نتوانستند حتي يک امتياز هم کسب کنند و با داشتن نفراتي همچون ياسر القحطاني ، محمد شلهوب ، نائف الحزازي تنها يک بار دروازه حريفان را باز کردند.

آنها در سال 2004 هم پس از تساوي 2 بر 2 برابر ترکمنستان، با دو شکست متوالي يک بر صفر برابر ازبکستان و 2 بر يک مقابل عراق وداع زودهنگامي با جام ملت ‌هاي آسيا داشتند و اين براي دومين مرتبه در قرن 21 ميلادي است که عربستاني‌ها به چنين شکلي از دور مسابقات کنار مي‌روند.

اين تيم عربي که براي نخستين مرتبه با موفقيت در مرحله مقدماتي جواز حضور در جام ملت‌هاي 1976 را کسب کرد، از حضور در مرحله نهايي آن جام انصراف داد. سپس از شرکت در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي 1980 هم کناره‌گيري کرد ولي همانند تيم ملي کشورمان در نخستين دوره حضور در جام ملت‌ها در سال 1984 عنوان قهرماني را بدست آورد.

شاهين‌هاي سبز در اين سال‌ها در 6 فينال جام ملت‌ها حضور يافته که حاصل آن 3 عنوان قهرماني و 3 عنوان نايب قهرماني بوده است که بخشي از اين موفقيت‌ها را مديون لطف و عنايت داوران هستند. ضمن اينکه تنها در دوره‌هاي 2004 و 2011 که اين تيم از مرحله مقدماتي صعود نکرد، فرصت حضور در بين تيم‌هاي پاياني جام را از دست داد.

در زير عملکرد تيم‌ عربستان در ادوار مختلف جام ملت‌هاي آسيا را ملاحظه خواهيد کرد:

 جام ملت‌هاي 1976 تهران

در گروه ‌دوم مرحله مقدماتي عربستان با تيم‌هاي‌ عراق، قطر و افغانستان همگروه بود که پس از يک تساوي و يک شکست برابر عراق از چهار مسابقه ديگرش در اين مرحله 3 پيروزي (2 بر صفر) مقابل افغانستان، (2 بر يک) برابر قطر، (6 بر صفر) برابر افغانستان و يک باخت (صفر بر يک) مقابل قطر بدست آورد تا با کسب هفت امتياز به عنوان تيم دوم گروه به جام ششم صعود کند.

عربستاني‌ها در نهايت به همراه تيم‌هاي کره‌شمالي و تايلند از حضور در مرحله نهايي جام ملت‌هاي آسيا انصراف دادند تا ششمين دوره اين رقابت‌ها به جاي 9 تيم با حضور شش تيم برگزار شود.

جام ملت‌هاي 1980 کويت

تيم عربستان هم مانند تيم‌هاي ژاپن، عراق، هند، کامبوج، برونئي، اردن، لائوس، نپال، ويتنام و يمن از حضور در مرحله مقدماتي اين مسابقات انصراف داد.

جام ملت‌هاي 1984 سنگاپور

در گروه B مرحله مقدماتي اين مسابقات تيم عربستان با چهار پيروزي برابر نپال (7 بر صفر)، امارات (يک بر صفر)، سريلانکا (4 بر صفر) و عمان (6 بر صفر) به عنوان صدرنشين جواز حضور در جام هشتم را کسب کرد.

در مرحله نهايي که نخستين حضور عربستان در جام ملت‌ها بود، آنها در گروه A پس از تساوي يک بر يک برابر کره‌جنوبي، برابر سوريه به برتري يک بر صفر دست يافتند. در بازي سوم عربستاني‌ها مقابل قطر به نتيجه تساوي يک بر يک رضايت داد اما به لطف پيروزي يک بر صفر برابر کويت در بازي آخر، به عنوان صدرنشين گروه راهي مرحله حذفي شدند.

عربستاني‌ها در ديدار نيمه نهايي برابر ايران صف آرايي کردند و در حاليکه با گل دقيقه 42 شاهرخ بياني از تيم ملي کشورمان عقب افتاده بودند با اشتباه شاهين بياني که در دقيقه 89 دروازه ايران را باز کرد، در پايان وقت قانوني به تساوي يک بر يک رضايت دادند. در وقت‌هاي اضافه هم دروازه هيچ کدام از دو تيم باز نشد اما در نهايت تيم عربستان در ضربات پنالتي با نتيجه 5 بر 4 و در نهايت 6 بر 5 تيم ناصر ابراهيمي را شکست داد. در ضربات پنالتي تنها ضربه محمد پنجعلي از دست رفت.

تيم عربستان در ديدار نهايي هشتمين دوره جام ملت‌هاي آسيا با درخشش ماجد عبدالله برابر چين به پيروزي 2 بر صفر دست يافت و در نخستين حضورش در جام ملت‌هاي آسيا به نخستين عنوان قهرماني دست يافت. شايع النفيسا (70) و ماجد عبدالله (47) گل‌هاي عربستان را در اين بازي به ثمر رساندند.

جام ملت‌هاي 1988 قطر

عربستان به عنوان قهرمان هشتمين دوره جام در مرحله مقدماتي حضور نداشت. اين تيم در گروه B مرحله نهايي با پيروزي 2 بر صفر برابر سوريه جام را آغاز اما در ديدارهاي بعدي مقابل کويت و بحرين به نتيجه تساوي بدون گل رضايت داد. اين تيم در بازي چهارم با پيروزي يک بر صفر برابر چين به عنوان تيم نخست گروه به مرحله نيمه نهايي صعود کرد.

براي دومين بار متوالي ايران و عربستان در مرحله نيمه‌نهايي مسابقات جام ملت‌هاي آسيا برابر هم به ميدان رفتند که «جرج کورتني» داور انگليسي اين مسابقه با قضاوت ناعادلانه ضمن مردود اعلام کردن گل صحيح مرتضي کرماني‌مقدم و اشتباهات پي در پي عليه تيم ايران، زمينه پيروزي يک بر صفر عربستان را فراهم کرد. ماجد عبدالله (16) تک گل عربستان را به ثمر رساند.

در ديدار نهايي هم تيم‌هاي عربستان و کره جنوبي در  وقت‌هاي قانوني و اضافه به تساوي بدون گل رضايت دادند اما در ضربات پنالتي تيم عربستان با نتيجه 4 بر 3 به پيروزي دست يافت تا براي دومين سال متوالي عنوان قهرماني مسابقات جام ملت‌هاي آسيا را از آن خود کند.

جام ملت‌هاي 1992 ژاپن

عربستان به دليل قهرماني در جام نهم بار ديگر در مرحله گروهي جام ملت‌ها شرکت نکرد و در گروه B مرحله نهايي جام دهم پس از 2 تساوي يک بر يک برابر چين و قطر، در بازي آخر با 4 گل تايلند را شکست داد تا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به چين به عنوان تيم نخست گروه راهي مرحله نيمه نهايي شود.

پيروزي 2 بر صفر برابر امارات براي سومين مرتبه متوالي شاهين‌هاي سبز را فيناليست کرد اما در بازي نهايي با تک گل دقيقه 36 «تاکويا تاکاگي» برابر ژاپن ميزبان جام شکست خوردند تا از کسب سومين قهرماني متوالي در اين جام معتبر محروم شوند.

جام ملت‌هاي 1996 امارات

پس از دو دوره غيبت در مرحله مقدماتي، عربستان در گروه I اين مرحله با چهار پيروزي برابر قرقيزستان (3 بر صفر)، يمن (4 بر صفر)، قرقيزستان (2 بر صفر) و يمن (يک بر صفر) به جام يازدهم راه يافت.

تيم عربستان در گروه B مرحله نهايي، مسابقات را با دو پيروزي 6 بر صفر برابر تايلند و يک بر صفر مقابل عراق آغاز کرد اما با شکست تحقير آميز 3 بر صفر برابر تيم کشورمان به عنوان تيم دوم راهي مرحله يک‌چهارم نهايي شد. عربستاني‌ها در اين مرحله در حاليکه تا دقيقه 30 با دو گل از چين عقب بود، در نهايت با نتيجه 4 بر 3 پيروز شد و راهي مرحله نيمه نهايي شد.

در مرحله نيمه نهايي تيم عربستان براي دومين مرتبه در اين جام برابر ايران صف‌آرايي کرد، مسابقه‌اي که با قضاوت غرض ورزانه «جمال الغندور» مصري تيم ملي کشورمان از رسيدن به ديدار نهايي بازماند. گل خداداد عزيزي در جريان بازي مردود اعلام شد تا در نهايت دو تيم در پايان وقت‌هاي قانوني و اضافه به تساوي بدون گل رضايت دهند. در ضيافت پنالتي‌ها علي دايي، داريوش يزداني و محمد خاکپور ضربات‌شان را گل نکردند تا عربستان با پيروزي 4 بر 3 راهي فينال شود.

در ديدار نهايي تلاش عربستان و امارات در وقت‌هاي قانوني و اضافه گلي را در برنداشت تا عربستان با پيروزي 4 بر 2 در ضربات پنالتي سومين عنوان قهرماني‌اش در اين مسابقات را جشن گرفت.

جام ملت‌هاي 2000 لبنان

عربستان قهرمان باز هم در مرحله مقدماتي حضور نداشت اما در مرحله گروهي جام دوازدهم در گروه C ابتدا با نتيجه 4 بر يک مغلوب ژاپن شد. تساوي بدون گل برابر قطر و پيروزي 5 بر صفر مقابل ازبکستان زمينه‌ساز صعود اين تيم به مرحله يک‌چهارم نهايي شد.

در اين مرحله عربستان درحاليکه تا دقيقه 72 با نتيجه 2 بر يک از کويت عقب بود، با گل طلال مشعل بازي را به تساوي کشاند و با گل طلايي دقيقه 109 «نواف تميات» راهي ديدار نيمه نهايي شد. عربستان که با بازي‌هاي ضعيف و پرانتقاد و با خوش‌شانسي راهي ديدار نيمه نهايي شده بود، در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 2 بر يک کره‌جنوبي ديگر تيم خوش شانس اين جام را شکست داد و براي پنجمين مرتبه به فينال جام ملت‌ها صعود کرد.

فينال جام سيزدهم بار ديگر بين تيم‌هاي ژاپن و عربستان برگزار شد. در اين بازي سامورايي‌هاي آبي با تک گل دقيقه 30 «شيگه‌يوشي موچيزوکي» عربستان را شکست دادند تا دومين جام قهرماني قاره کهن را بالاي سر ببرند.

جام ملت‌هاي 2004 چين

نايب قهرمان جام دوازدهم در مرحله مقدماتي جام سيزدهم در گروه C با 6 پيروزي برابر اندونزي، يمن و بوتان در ديدارهاي رفت و برگشت راهي مرحله نهايي شد.

عربستان در گروه C اين جام سيزدهم ابتدا برابر ترکمستان به تساوي 2 بر 2 رسيد اما با دو شکست متوالي يک بر صفر برابر ازبکستان و 2 بر يک مقابل عراق براي نخستين‌مرتبه با حذف از مرحله گروهي، وداع تلخي با جام ملت‌هاي آسيا داشتند.

جام ملت‌هاي 2007 مالزي، اندونزي، تايلند و ويتنام

در مرحله مقدماتي جام چهاردهم در گروه A عربستان با ژاپن قهرمان دوره گذشته و تيم‌هاي يمن و هندوستان همگروه بود. ژاپن و عربستان در بازي‌هاي رفت و برگشت خود مقابل دو تيم يمن و هندوستان به پيروزي رسيدند.

عربستان در نخستين تقابل اين دو تيم در رياض با يک گل ژاپن را شکست داد اما در بازي برگشت در «ساپورو» که آخرين بازي دو تيم در مرحله مقدماتي بود، ژاپن به پيروزي 3 بر يک دست يافت و درحاليکه عربستان تفاضل گل بهتري داشت، چشم بادامي‌ها به لطف موفقيت در بازي رودررو به عنوان صدرنشين و عربستان به عنوان تيم دوم راهي جام ملت‌ها شدند.

در گروه D مرحله نهايي عربستان در بازي نخست برابر کره جنوبي به تساوي يک بر يک رضايت داده اما با دو پيروزي 2 بر يک برابر اندونزي و 4 بر صفر مقابل بحرين به عنوان تيم نخست گروه به مرحله بعد صعود کرد.

آنها در ديدار مرحله يک چهارم نهايي با پيروزي 2 بر يک برابر ازبکستان پس از يک دوره ناکامي، به جمع 4 تيم پاياني جام چهاردهم صعود کرد. در مرحله نيمه‌‎نهايي تيم عربستان برابر ژاپن صف آرايي کرد که با برتري 3 بر 2 برابر اين تيم مانع از صعود سامورايي‌هاي آبي براي سومين مرتبه متوالي به فينال جام ملت‌ها شدند و انتقام شکست در فينال سال 2000 را از اين تيم گرفتند.

تيم‌هاي فوتبال عراق و عربستان برگزارکننده بازي نهايي چهاردهمين جام ملت‌هاي آسيا بودند، مسابقه‌اي که شگفتي‌سازي عراقي‌ها در جام چهاردهم را کامل کرد و آنها با تک گل «يونس محمود» که در دقيقه 72 به ثمر رسيد براي نخستين مرتبه قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شدند.


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



ترکيب تيم ملي مقابل امارات اعلام شد
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی

ترکيب تيم ملي فوتبال کشورمان براي ديدار امشب مقابل امارات اعلام شد که حضور هفت بازيکن نيمکت نشين در ترکيب اصلي جلب توجه مي‌کند.

به گزارش مهر، از سوي افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان ترکيب تيم ملي ايران در ديدار مقابل امارات به اين ترتيب اعلام شد: شهاب گردان، فرشيد طالبي، محسن بنگر، احسان حاج صفي، خسرو حيدري، قاسم حدادي‌فر، پژمان نوري، آندرانيک تيموريان، مسعود شجاعي، محمد غلامي، کريم انصاريفرد (آرش افشين).

اصغر حاجيلو ، سرپرست تيم ملي فوتبال کشورمان ضمن اعلام فهرست بازيکنان اين تيم در ديدار با امارات گفت: در غياب جواد نکونام به احتمال فراوان مسعود شجاعي بازوبند کاپيتاني تيم ملي را بر بازو خواهد داشت.

به اين ترتيب قطبي ترجيح داده است در فاصله دو روز تا ديدار حساس مقابل کره جنوبي به نفرات اصلي تيم ملي نظير سيد مهدي رحمتي، سيد هادي عقيلي ، سيد جلال حسيني ، ايمان مبعلي ، غلامرضا رضايي و جواد نکونام استراحت بدهد تا از اين بازيکنان با آمادگي بيشتري براي ديدار مرحله يک چهارم نهايي استفاده کند.

تيم ملي فوتبال کشورمان از ساعت 19:45 امروز چهارشنبه در آخرين ديدار از مرحله گروهي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه به مصاف تيم ملي امارات مي رود.


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



توجه بيشتر به ورزش بانوان
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی

رئيس سازمان تربيت بدني گفت: بعد از بازي‌هاي آسيايي گوانجو مشخص شد كه بايد تنوع در رشته‌هاي ورزشي بيشتر شود. يعني ما مي‌توانيم ظرفيت بهتري را بكار بگيريم، حالا اين متنوع شدن هم در نوع رشته هست و هم استفاده از ظرفيتي كه آقايان و خانم‌ها دارند.

علي سعيدلو در گفتگوي اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني دولت در پاسخ به سوالي درباره برنامه‌هاي دولت براي توسعه ورزش‌هايي كه كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرند، اظهار كرد: خوشبختانه ورزش فراموش شده در كشور نداريم، منتها رشته‌هاي ورزشي به نسبت جايگاه، استعدادها و علاقه‌هايي كه جوانان به آنها داشته اند و تاريخي كه تشكيل شده‌اند، متفاوت هستند.

وي افزود: بعضي از رشته‌هاي ورزشي مانند كشتي كه ريشه در تاريخ و سنت ما دارند و همين طور فوتبال، شناخته شده تر هستند و اقبال زيادي دارند اما برخي رشته‌ها با اين‌كه امكانات داشته‌اند، به رشد قابل توجهي در بين عموم مردم دست نيافته‌اند، و برخي ديگر مانند بسكتبال و واليبال در طول ساليان اخير به رشد قابل ملاحظه‌اي رسيده‌اند.

رئيس سازمان تربيت بدني در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي اين سازمان براي ارتقاي سطح ورزش كشور گفت: با توجه به اين‌كه در ايران جوانان با افكار و سليقه‌هاي متفاوتي هستند، قصد داريم به تمام رشته‌هاي ورزشي توجه كنيم. هر كدام از اين رشته‌ها داراي ظرفيت بودند، براي آنها فدراسيون تشكيل دهيم و در غير اين صورت به صورت انجمن‌ اداره شود تا بتوانيم براي آنها بودجه و اعتبار تخصيص دهيم.

سعيدلو خاطر نشان كرد: تمام رشته‌هاي ورزشي در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه تعدادي طرفدار و علاقه مند دارند كه بايد آنها را تقويت كرد. شايد بسياري از اين رشته‌ها در مراحل مختلف مانند بازي‌هاي آسيايي، مسابقات جهاني و بين‌المللي مدال قهرماني را براي كشور به ارمغان بياورند. ما اينها را بر اساس برنامه‌ زمان بندي تقويت خواهيم كرد و فدراسيون‌ها را ساماندهي مي‌كنيم.

رئيس سازمان تربيت بدني در ادامه گفتگو با پايگاه اطلاع رساني دولت بازي‌هاي آسيايي گوانجو را فرصت خوبي براي ارزيابي عملكرد رشته‌هاي مختلف ورزشي عنوان كرد و افزود: بعد از بازي‌هاي آسيايي گوانجو مشخص شد كه بايد تنوع در رشته‌هاي ورزشي بيشتر شود. يعني ما مي‌توانيم ظرفيت بهتري را بكار بگيريم، حالا اين متنوع شدن هم در نوع رشته هست و هم استفاده از ظرفيتي كه آقايان و خانم‌ها دارند. كه بايد به تناسب به ورزش بانوان نيز همچون گروه مردان توجه خاصي صورت گيرد.


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



اين صعود نمايش قدرت ايران بود
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی

رئيس سازمان تربيت بدني با غرور انگيز توصيف کردن صعود مقتدرانه تيم ملي از مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2011 آسيا تاکيد کرد: فوتبال ايران ظرفيت و توان ايستادن بر سکوي اول آسيا را دارد.

علي سعيدلو در گفتگو با مهر ضمن بيان اين مطلب افزود: تيم ملي با شرايط روحي بالايي که دارد توان پيروزي برابر هر تيمي در جام ملت‌ها را خواهد داشت و اميدوارم همين روحيه تا پايان براي تيم ايران حفظ شود تا پس از سال‌ها قهرماني جام ملت‌هاي آسيا براي مردم فوتبالدوست ايران رقم بخورد.

سعيدلو با بيان اينکه پيش بيني کرده بودم ايران با يک گل امارات را شکست مي دهد، اظهار داشت: در پيروزي ايران ترديد نداشتم و مي دانستم که اين ديدار را نيز مي توانيم با اقتدار پشت سر بگذاريم و به عنوان بهترين تيم مرحله مقدماتي راهي ديدارهاي مرحله حذفي شويم که بايد اين موفقيت را به کادر فني بازيکنان تيم ملي تبريک بگويم.

وي با بيان اينکه پيروزي مقابل کره جنوبي نيز دور از دسترس فوتبال ايران نيست اظهار داشـت: با روحيه، ظرفيت و تواني که در بازيکنان تيم ملي وجود دارد اعتقاد دارم مي توانيم در صورتي که اتفاق خاصي رخ ندهد از سد کره جنوبي هم عبور کنيم و راهمان را براي رسيدن به فينال هموار نماييم.

رئيس سازمان تربيت بدني تصريح کرد: به اعتقاد من سخت‌ترين ديدار ايران در مرحله يک چهارم نهايي است و در صورتي که از اين مرحله عبور کنيم ايران جزو يکي از سه تيم برتر آسيا خواهد بود.

نظر رئيس جمهور درباره پيروزي‌هاي تيم ملي

وي با بيان اينکه رئيس جمهور نيز نتايج تيم ملي را با حساسيت و دقت نظر خاصي پيگيري مي کند، اظهار داشت: ايشان همواره ديدارهاي تيم ملي را دنبال مي کند و در پايان هر مسابقه زودتر از ما در جريان نتايج تيم ملي هستند و اعتقاد دارند تيم ملي با شرايطي که دارد از هر نظر شايسته کسب بهترين عنوان در جام ملت‌هاي آسياست.

سعيدلو در خصوص اينکه آيا تيم ملي را در ديدار مقابل کره جنوبي همراهي خواهد کرد، گفت: تيم ملي خوشبختانه با روحيه بالايي مقابل حريفان خود صف آرايي مي کند و نيازي به حضور من احساس نمي شود ولي در صورتي که نياز باشد قطعا در کنار ملي پوشان خواهم بود. اعتقاد دارم ملي پوشان مي توانند ظرفيت و پتانسيل بالاي فوتبال ايران را در بازي‌هاي آينده به نمايش بگذارند.

تيم ملي فوتبال کشورمان با برتري قاطع مقابل عراق، کره شمالي و امارات به عنوان صدرنشين گروه D به مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي 2011 آسيا صعود کرد.


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



راديك: ما را در دام نيندازيد!
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی

با وجود تغييرات صورت گرفته توسط فدراسيون بين‌المللي تنيس در برنامه رقابت‌هاي جهاني اين رشته و بهتر بگوييم به رغم افزايش مدت تعطيلات پايان سال تنيسورهاي حاضر در اين مسابقات از 4 به 7 هفته ، اندي راديك به جمعي تعلق دارد كه هنوز معتقدند برنامه ATP (اتحاديه تنيس حرفه‌اي مردان)‌ عادلانه و عاقلانه نيست و تنيسورهاي مطرح عالم همچنان در محزور و فشار قرار دارند.

اين تنيسور 29 ساله آمريكايي كه در آخرين جدول ATP صاحب رتبه هشتم است، مي‌گويد پيوستگي مسابقات مهم اين رشته و فاصله كم بين آنها و برگزاري تورنمنت پشت تورنمنت در طول سال، در عمل فرسودگي را چنان بر تنيس‌بازان حاكم مي‌كند كه هم استراحت‌هاي پاياني سال افاقه نمي‌كند و آنها را احيا نمي‌سازد و هم خستگي مفرط بر نتايج حاصله آنان در تورنمنت‌هاي مختلف اثر منفي مي‌گذارد. اين فشردگي در اكثر زمان‌هاي سال محسوس است، اما در پاييز كه زمان رواج تورنمنت‌هاي داخل سالن بويژه در اروپاست به اوج خود مي‌رسد.

در اين فصل بازيكنان تنيس بدون هيچ استراحتي از استكهلم، پاريس، اشتوتگارت، باسل، وين، كپنهاگ و مارسي عبور مي‌كنند و سرآخر به تورنمنت پاياني فصل (مسترز)‌ در لندن هم مي‌روند و به سبب سنگين بودن اين رقابت‌ها و كيفيت بالاي آن، تحت فشاري فزاينده قرار مي‌گيرند و همين مساله شادابي را از آنها گرفته است. با اين اوصاف خيلي هم فرق نمي‌كند كه تعطيلات پايان سال هست يا خير و اگر هست اخيرا چه ميزان بر آن افزوده شده است. به اعتقاد راديك كه در 10 سال اخير مطرح‌‌ترين تنيسور آمريكا در تور بين‌المللي اين ورزش بوده است. به جاي افزودن بر حجم تعطيلات پايان سال بايد در بين برخي تورنمنت‌هاي مهم فاصله زماني بيشتري اعمال شود و كار از فشردگي مفرط فعلي خارج شود.

مردي كه تنها گرنداسلم فتح شده توسط وي يو.اس.اوپن 2003 بوده و دو بار در فينال ويمبلدون به روژه فدرر سوئيسي باخته و نبردش با همين حريف بزرگ در فينال 2009 خارق‌العاده توصيف شده است، مي‌گويد: «در مسابقات چندي پيش داخل سالن پاريس، سازمان «

ATP» با ارسال اي.ميلي به من اعلام كرد كه بايد به فاصله چند روز در لندن حاضر باشم تا در آيين و مقدمات تورنمنت مسترز (اساتيد)‌ و سپس خود اين مسابقات شركت كنم.

 

بنابراين كمترين وقت را براي خارج شدن از پاريس، رسيدن به لندن و تطابق با آنجا و سپس شروع شركتم در مسترز داشتم. مساله، فقط كمبود استراحت در پايان فصل (كه با تمهيدات اخير حل شده)‌ نيست، بلكه مهم‌تر از آن فشردگي مفرط برنامه‌ها در طول فصل به گونه‌اي است كه تنيسورهاي محتاج به امتيازات

ATP در اكثر اوقات محكوم و مجبور به شركت در مسابقات اين تور هستند و تكرار و استمرار در اين قضيه، هم باعث نزول در كيفيت كار آنها مي‌شود و هم ميزان و احتمال مصدوميت آنان را بالا مي‌برد».

 

كاري غيرممكن

يك بحث عمده كه باعث شده تنيسورهاي مطرح جهان بعد از تغيير اخير در برنامه تعطيلات پايان سال هم درباره شرايط موجود ابراز نارضايتي كنند، فقدان فاصله زماني معقول ـ و حتي حداقل ـ در تورنمنت‌هاي فصل پاييز و همچنين 2 ماه آخر تابستان است و اگر آنها براي حل اين نقيصه، راسا تصميم به عدم شركت در برخي از مسابقات بگيرند، اين ضرر جنبي اما مهم متوجه آنها مي‌شود كه از كسب امتيازات لازم در جدول تنيسورهاي برتر جهان و همچنين رده‌بندي امتيازي سال فاصله مي‌گيرند. راديك مي‌گويد: «انجام تغييرات ولو گسترده در برنامه‌هاي تنيس جهان به قصد كم كردن فشار روي ورزشكاران اين رشته امري الزامي است ولي رسيدن به شرايط ايده‌آل و حتي مطلوب، به اين زودي‌ها امكان‌پذير نمي‌شود، زيرا منافع و ديدگاه‌هاي چندين و چند سازمان و مقام بايد در اين قضيه لحاظ شود. بعد از چانه‌زني‌هاي مكرر ما، بالاخره آنها رضايت دادند كه محل برگزاري پيكارهاي مسترز در پايان سال به خاطر بعد مسافت نه در آمريكا باشد و نه در چين و به انتقال آن به سالن «

O2» در لندن رضايت دادند، اما اين پايان كار و خاتمه‌اي بر درخواست‌هاي ما و اصولا تامين‌كننده نيازهاي عقلايي ما نيست و راهي طولاني تا چنان نقطه‌اي باقي است. هرچه ما سرحال‌تر و پرتوان‌تر باشيم و انرژي موجود را از ما نگيرند، مسابقات سطح اول تنيس جهان هم ديدني‌تر مي‌شود و تماشاگران بيشتر به وجد مي‌آيند و در نقطه مقابل هرگونه فرسودگي ما باعث انواع مشكلات و نزول‌ها براي ورزش تنيس و بازيكنان اين رشته خواهد شد. چيزي كه بايد اكيدا از آن پرهيز كرد.»

 

راديك مي‌افزايد: «وضعيت فعلي تنيس و تورنمنت‌هاي آن به رغم زيبايي‌هاي غيرقابل انكار مثل يك سراب و دام است كه اگر به طور تمام و كمال در آن شركت كنيد و در اين تله و دام بيفتيد صددرصد از پاي درخواهيد آمد و مصدوميت‌هاي 3 تا 6 ماهه حداقل خسران آن است. درخواست اول و مكرر ما از

ATP و فدراسيون بين‌المللي تنيس اين است كه ما را در اين دام نيندازيد و روزها و هفته‌هاي استراحت را فقط در پايان فصل انباشت نكنيد و برعكس آن را در طول سال پخش كنيد».

 

منبع: Observer


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



كري خواني سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی

سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي با اعتماد به نفس بيش از اندازه تيمش را برنده ديدار مقابل ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا مي‌داند.

به گزارش ايسنا، چوكوانگ رائه سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي در كنفرانس مطبوعاتي  درباره بازي مقابل ايران گفت: تيم ايران را به خوبي آناليز كرديم و فردا نشان مي‌دهيم كه چقدر خوب كار كرده‌ايم و چه روند رو به رشدي داريم.

سرمربي تيم ملي كره جنوبي با متفاوت دانستن روند ديدارهاي پلي آف نسبت به بازيهاي مرحله گروهي گفت: هم ما و هم ايران در گروه خوب كار كرديم و نمايش قابل قبولي داشتيم اما ديدار در اين مرحله با ديدار در مرحله گروهي متفاوت است و هر تيمي كه بهتر بازي كند برنده بازي خواهد بود.

كوانگ رائه درباره شناخت افشين قطبي از بازيكنان كره جنوبي هم گفت: من به قطبي تبريك مي‌گويم. ايران مقابل كره شمالي بازي خوبي انجام داد. قطبي مربي است كه راه فوتبالش را از كره جنوبي طي كرده است. ايران در مرحله گروهي نمايش قابل قبولي داشت. قطبي مربي تاكتيكي است اما نمي‌دانم چرا تيمش به جام جهاني صعود نكرد. ايران در مرحله گروهي نمايش خوبي داشت و توانست از گروهش صعود كند.

وي درباره اشتباه‌هاي داوري در جام ملتهاي آسيا گفت: اشتباه مسلما وجود داشته اما فاحش نبوده است. اين برنامه‌هاي فوتبال است كه برنده بازي را تعيين مي‌كند.

كوانگ رائه درباره وضعيت تيمش گفت: ما در خط دفاع سازماندهي خوبي داريم اگر بتوانيم در ديدار مقابل ايران دفاع را محكم نگه داريم مي‌توانيم به پيروزي برسيم. حتي مدافعان علاقه به گل زدن دارند.

سرمربي تيم ملي كره جنوبي درپاسخ به اين سوال كه آيا واقعا ايراني‌ها ازشما مي‌ترسند يا خير گفت: تيمهاي ايران و كره جنوبي از لحاظ تاكتيكي با هم فرق دارند. البته هر دو تيم وضعيت خوبي دارند با اين وجود فكر مي‌كنم ايران بيشتر دوست داشت با استراليا بازي كند تا با ما .

كوانگ رائه در پايان با تشكر از هواداران گفت: از تماشاگراني كه هميشه حامي ما بودند تشكر مي‌كنم. اميدوارم مقابل ايران بهترين بازي را انجام دهيم و بهترين نتيجه را بگيريم تا خوشحال شوند.


:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد