پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کلیک روی تبلیغات
نوشته شده در 29 مهر 1385
بازدید : 113
نویسنده : مولوی

بازدیدکننده ی گرام این وبلاگ برای افزایش آگاهی شما درست شده است.لذا از شماتقاضا دارم برای حمایت از ما بر روی تبلیغات کلیک کنید.در ضمن اگه یه نظر واسه ما بذارین روح ما رو شاد کردین!


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , اینترنت , لینوکس , برنامه نویسی , وبلاگ نویسان , ترفندستان , آموزش های کاربردی , سیستم عامل , خواندنی های روز , فن آوریهای نو , ,



بازدید : 44
نویسنده : مولوی

نرم افزارهای مخرب یا Maleware ها مسیرهای هموار زیادی برای نفوذ به داخل رایانه های شخصی دارند که با شناختن آنها و عملکرد این نرم افزارها یا ویروسها می توان به میزان محافظت و ایمنی رایانه ها و اطلاعات شخصی کاربران افزود.
آخرین گزارش ۲۳۲ صفحه ای اطلاعات ایمنی شرکت مایکروسافت از نکته های پر اهمیتی در رابطه با ایمنی رایانه های شخصی برخوردار است که نشریه لایو ساینس با توجه به این گزارش، نکاتی مهم در رابطه با نرم افزارهای مخرب که به آلودگی Malware شهرت پیدا کرده اند را معرفی کرده است.

▪ آلودگی همه جا اتفاق می افتد: بر اساس گزارش مایکروسافت تعداد زیادی از رایانه هایی که در نیمه اول سال ۲۰۰۹ برای ردیابی آلودگی رایانه های خود به ابزار پاک کننده نرم افزارهای مخرب مایکروسافت رجوع کرده اند به Malware های قابل ردیابی و شناسایی آلوده شده بودند. منشا این آلودگی ها سیبری و مونته نگرو شناسایی شده اند زیرا درصد آلودگی در این مناطق به ۹۷.۲ درصد رسیده است. این میزان در ترکیه ۳۲.۳ درصد، در برزیل ۲۵.۴ درصد، در اسپانیا ۲۱.۶ درصد، در کره جنوبی ۲۱.۳ درصد، در عربستان ۲۰.۸ درصد و در تایوان ۲۰.۴ درصد اعلام شده است. پاک ترین رایانه ها در این گزارش به فنلاند و آمریکا تعلق داشته اند. البته رایانه های مکینتاش اپل از جمله رایانه هایی هستند که آلودگی به ویروسها و نرم افزارهای مخرب در آنها بسیار نادر است، نکته ای که در گزارش مایکروسافت به آن اشاره ای نشده بود.
▪ ویروسها برای خود اکوسیستم تشکیل می دهند: ویروسهای رایانه ای وجود دارند که خود را کپی کرده و در میان رایانه های دیگر منتشر می شوند، این نوع از ویروسها در صورتی که از طریق نامه های الکترونیکی انتقال پیدا کنند کرم نامیده می شوند. تروجانها، Spyware، Adware و Maleware ها از جمله ویروسها و نرم افزارهای مخربی هستند که بدون آگاهی کاربر به رایانه وی وارد شده و می توانند علاوه بر ایجاد مزاحمت خسارات قابل توجهی را نیز به وجود آورند.
نرم افزارهای مخرب منابع متعددی دارند: کاربر می تواند این نرم افزارها را از یک وب سایت و یا کلیک کردن بر روی نامه های الکترونیکی ناشناخته یا اسپمها دریافت کند. دانلود نرم افزارهای رایگان در اینترنت و یا استفاده از ابزارهای آلوده مانند حافظه های یو اس بی آلوده از دیگر روشهای رایج نفوذ انواع ویروسها یا Maleware ها به رایانه است.
▪ Maleware ها گاز می گیرند: تروجانها از این قابلیت برخوردارند تا نرم افزارهای مخرب دیگری را بر روی رایانه دانلود کرده و تخریب رایانه را با کمک آنها آغاز کنند. به گزارش مهر، ربودن رمزهای عبور، اطلاعات حساب بانکی و دیگر اطلاعات خصوصی برای دسترسی به حساب مالی کاربر از جمله توانایی های تروجانها به شمار می رود و حتی می توانند کنترل رایانه را به دست گرفته و از آن برای ارسال نامه های اسپم استفاده کنند.
▪ تروجانها فعالتر از همیشه: این نوع از نرم افزاهای مخرب نسبت به دیگر ویروسها بسیار فعالتر هستند به طوری که در گزارش مایکروسافت ۴۲ درصد از نمونه های آلوده به تنهایی به تروجانها آلوده شده بودند، پس از آن ویروس Adware با ۱۶.۳ درصد و ویروس سارق رمزهای ورود با ۴.۱ درصد از عوامل آلودگی های رایانه ای به شمار می روند.
▪ میزان آسیب پذیری رایانه ها متغیر است: تمامی سیستم های عامل از میزان آسیب پذیری یکسانی برخوردار نیستند. گزارش مایکروسافت نشان می دهد میزان آلودگی ویندوز XP پس از به روز رسانی ۳۲.۵ درصد یعنی چهار برابر میانگین جهانی است. این میزان در ویندوز XP سرویس پک ۳ و ویندوز ویستا به ترتیب کاهش پیدا می کند.
▪ عملیات به روز رسانی: گزارش مایکروسافت نشان می دهد میزان آلودگی نسخه ۶۴ بیتی یک نرم افزار یک سوم کمتر از میزان آلودگی نسخه ۳۲ بیتی همان نرم افزار است.
▪ تنها Maleware ها خطرناک نیستند: نامه های الکترونیکی جعلی که به نامه های فیشینگ شهرت پیدا کرده اند در حال حاضر در دسته تهدیدهای جدی برای کاربران رایانه به شمار می روند زیرا این نامه ها کاربران را به گونه ای فریب می دهند تا به راحتی به اطلاعات شخصی و ارزشمند آنها با هدف سرقت یا کلاهبرداری دسترسی پیدا کنند. این سبک از تهدیدهای رایانه ای پس از شکل گیری سایتهای اجتماعی گسترش پیدا کرده اند.
▪ سلولهای خاکستری خود را به روزرسانی کنید: نرم افزارهای نمی توانند از شما در برابر نامه های فیشینگ محافظت کنند، تنها حس و تفکر شما است که از شما در برابر این تهدیدها مراقبت خواهد کرد. پس هر نوع نامه الکترونیکی که از شما تقاضای اطلاعات شخصی یا شماره حساب برای عضویت در سایتها، بازیها و یا استفاده از مزایای مالی یک شرکت را داشت بدون درنگ آن را پاک کنید

پی سی پارسی


:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,



ترفندهای فوق العاده برای گوگل
نوشته شده در 29 مهر 1389
بازدید : 44
نویسنده : مولوی

شاید از خواندن عنوان این ترفند اندکی تعجب کنید ؛ اما گوگل هم برای جستجو در وب ، شگردها و ترفندهای خاصی را در نظر گرفته است. شاید شما فکر کنید که تنها راه رسیدن به نتیجه جستجو تایپ متن مورد نظر است اما این جستجوی شما میتواند دور از دسترس ترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. با بهره گیری از این ترفندها که در واقع دستورات خاصی هستند میتوانید بهترین نتیجه جستجو را از گول طلب کنید.

دستورات به این شرح هستند:
▪ cache:http://www.mysite.com
با استفاده از این دستور، سایت مورد نظر ما اگر توسط گوگل ذخیره شده باشه، آخرین ورژن ذخیره شده در سرورهای گوگل رو برای ما نشون میده.البته معمولا ورژن ذخیره شده مربوط به روزهای گذشته میباشد.با این روش میتوانید ببینید سایت مورد نظر آخرین بار چه زمانی توسط گوگل ذخیره شده.
▪ link:http://www.mysite.com
با این دستور گوگل کلیه سایت هایی که به سایت مورد نظر ما (در اینجا mysite.com) لینک داده اند را لیست میکند.
▪ related:http://www.mysite.com
اگر میخواهید سایت های هم خانواده و شبیه به سایت مورد نظر خود را پیدا کنید از این دستور استفاده کنید.تا اونجایی که من دیدم این دستور بیشتر برای سایت های معروف جواب میده.
▪ info:http://www.mysite.com
اطلاعاتی در مورد سایت مورد نظر، که گوگل میتواند ارایه کند.
▪ site:http://www.mysite.com myword
با استفاده از این روش کلمه مورد نظر خودمون رو میتونیم در یک سایت جستجو کنیم. به جای myword کلمه یا کلمات مورد نظر و به جای mysite سایتی که میخواهیم در آن جستجو کنیم قرار میدهیم.
▪ allintitle:word۱ word۲ word۳
;در این روش نتایج جستجو محدود میشود به کلماتی که در عنوان (title) سایت ها بکار رفته.در این مثال کلیه سایت هایی که کلمات word۱ word۲ word۳ در قسمت عنوان آنها بکار رفته لیست میشوند.
▪ intitle:word۱ word۲ word۳
جستجوی word۱ در قسمت عنوان و word۲ و word۳ در عنوان و متن سایت ها.
▪ allinurl:word۱ word۲ word۳
گوگل در این روش کلیه سایت هایی که در آدرس آنها (URL) کلمات مورد نظر ما به کار رفته را لیست میکند.
▪ inurl:word۱ word۲ word۳
جستجوی word۱ در آدرس سایت ها و بقیه کلمات در قسمت آدرس و متن سایت ها.
▪ filetype:myfiletype
اگر به دنبال فایل هستید با این روش میتونید فایل هایی که پسوند خاصی دارند را جستجو کنید.مثلا filetype:doc به دنبال فایل های doc میگردد
▪ intext:word۱ word۲
با این روش گوگل تنها در متن سایت ها به دنبال کلمات میگردد و از سرچ در عنوان و آدرس سایت ها صرف نظر میکند.

.aftab.ir


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 62
نویسنده : مولوی

چند راهكار ساده مي تواند شما را از صدمات ناشي از حمله بدافزارها دور نگه دارد. در اين مقاله با تعدادي از آنها آشنا ميشود.

1 - آمادگي در برابر حملات
همواره از بروزترين نرم افزارهاي داراي مجوز به همراه آخرين نسخه هاي Patchهاي آنان استفاده كنيد. همه سيستم هاي موجود در شبكه را اسكن كنيد تا از عدم وجود هر نوع ويروس، تروجان يا جاسوس افزار مطمئن شويد. مطمئن شويد نرم افزار امنيتي شما كليه راه هاي ورود و خروج شبكه را حفاظت مي كند. همچنين هميشه مطمئن باشيد كه نرم افزار امنيتي شما از آخرين فايل هاي شناسايي كدهاي مخرب، بهره مند است. با استفاده از يك زمانبندي مناسب، همواره از اطلاعات سيستم خود (هفتگي، روزانه و...) پشتيبان گيري كنيد. در سايت هاي مربوط به فروشندگان نرم افزارهاي امنيتي عضو شويد تا بولتن هاي مربوط به آخرين پچ ها و ساير امور و موارد لا زم براي شما ارسال شود. يك تيم ۲۴ ساعته آماده، شامل افراد فعال در زمينه مسائل مديريتي - فني براي مقابله با مسائل امنيتي و بدافزارها تشكيل دهيد.فهرستي از شماره تلفن يا وسيله تماس افرادي كه در مواقع بروز مشكل به آنان نياز داريد، جمع آوري نماييد. از تمام اطلاعات و سيستم هاي مهم خود كپي برداري كنيد تا در مواقع ضروري و مورد نياز بتوانيد به عنوان پشتيبان از آن ها استفاده كنيد و آن ها را در محيط اصلي بازيابي نماييد. براي اين كار بايد مطمئن شويد كه به اندازه كافي فضاي مورد نياز براي نگهداري اطلاعات كامپيوترهاي آلوده را در دسترس داريد. در اين صورت بايد كل هاردديسك را به صورت Image كپي بگيريد. بيشتر بدافزارها به دليل عدم آگاهي كاربران داخلي و از طريق آن ها به سيستم راه مي يابند. بنابراين تا مي توانيد كاربرانتان را با اين مسائل آشنا نماييد.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



ترين هاي جهان كامپيوتر
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 54
نویسنده : مولوی

كوچكترين روبات
كوچكترين روبات دنيا، روبات ميكروسكوپي موسيو ميكروبات مي باشد كه توسط شركت ژاپني Seiko Epson در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. اين روبات كوچك و حساس كمتر از يك سانتي متر قد دارد و وزنش ۵/۱ گرم است. در ساخت آن از ۹۷ قطعه مجزا متعق به ۲ ساعت مچي استفاده شده است. در يك رقابت بين المللي مكانيزم هاي ميكروسكوپي، جايزه اول به اين ميكرو بات تعلق گرفت.

بزرگترين موتور جستجو
گوگل با داشتن تقريبا ۴/۲۸۵ ميليارد صفحه اين ركورد را به خود اختصاص داده است. اين شركت توسط لري پيج و سري جي برين پايه گذاري شده است و اولين دفتر كار آن گاراژي در كاليفرنيا بوده است. اين گاراژ در سال ۱۹۹۸ و با چهار كارمند كارش را آغاز كرد.

بزرگترين كتابفروشي آنلاين
سايت آمازون كه پدربزرگ سايت هاي تجارت اكترونيكي نيز محسوب مي شود بزرگترين كتابفروشي دنيا به شمار مي رود. در سال ۱۹۹۴ موسس اين سايت يعني جف بزوس دريافت كه اينترنت با رشد سالانه اي تقريبا برابر ۲۰۰ درصد در حال توسعه است. با اين حساب ساده وي درهاي مجازي كتابفروشي آمازون را در سال بعد به روي ۱۳ ميليون مشتري از ۱۶۰ كشور دنيا باز نمود. كاتالوگ آمازون شامل ۷/۴ ميليون كتاب، سي دي، ويديو... آن را به عنوان بزرگترين كتابفروشي اينترنتي مطرح مي سازد.

گران ترين نام اينترنتي
نام دامنه business.com در اول دسامبر ۱۹۹۹ به مبلغ ۶/۴ ميليون پوند به فروش رسيد. فردي ۳۸ ساله با نام مارك اين دامنه را در سال ۱۹۹۶ از يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنت در انگليس با قيمت ۱۵۰ هزار دلار خريده بود. در همان سال فرزند مارك در يك بخت آزمايي در تگزاس ۲۱ ميليون دلار برنده شد.مارك علاوه بر آن كه يك مغز متفكر اقتصادي است يك همسر فداكار نيز به شمار مي رود. وي پس از فروختن دامنه گل هاي الكترونيك eflowers.com به مبلغ ۲۵ هزار دلار و پرداخت ۵۰ سنت به وي براي هر فروش انجام شده در اين سايت از مسوولان اداره كننده اين سايت قول گرفت تا پايان عمر همسرش هر ماه ۱۲ شاخه گل رز براي وي ارسال كنند. بيشترين صرفه جويي انجام شده در مصرف كاغذ از طريق اينترنت شركت پستي Federal Express در آمريكا بيشترين صرفه جويي در مصرف كاغذ را انجام داده است. اين شركت مدعي است كه از هنگام آن لاين نمودن سيستم رديابي مرسولات خود، سالانه ۲ ميليارد برگ كاغذ صرفه جويي نموده است.

بيشترين سوالات پرسيده شده
به صورت آنلاين در روز ۱۷ ماه مه سال ۱۹۹۷ از آقاي Paul McCartney در يك مصاحبه اينترنتي ظرف مدت ۳۰ دقيقه بيش از ۳ ميليون سوال شد. وي در اين حضور اينترنتي آلبوم Flaming Pie را معرفي نمود.

سريع ترين رشد يك شركت اينترنتي
سايت Napster كه به اشتراك گذاري فايلهاي موسيقي از طريق اينترنت مي پرداخت اين ركورد را به نام خود ثبت نموده است. اين سايت سبب شد شان فانينگ كه موسس آن است خيلي زود به جمع ثروتمندان بزرگ بپيوندد.

اولين اخبار گوي مجازي
در روز ۱۹ آوريل ،۲۰۰۰ آنانوا كه يك زن اخبار گوي مجازي مي باشد اولين برنامه اخبار خود را از طريق سايت Ananova.com پخش نمود. آنانوا در حقيقت يك اخبارگوي رايانه اي است كه طوري برنامه ريزي شده است تا شبيه يك گوينده خبر واقعي عمل نمايد، بدين ترتيب كه به اخبارهايي كه مي گويد به نوعي واكنش احساسي نشان مي دهد.

بيشترين دامنه در اينترنت
اين ركورد كه در آوريل ۲۰۰۰ ثبت شده است متعلق به كشور آمريكا مي باشد. در آن تاريخ از ۱۵۷۱۹۴۶۲ دامنه ثبت شده در اينترنت بيش از ۱۱ ميليون دامنه آمريكايي بوده است.

بزرگترين ارائه دهنده پست الكترونيك
هات ميل اين عنوان را در اختيار دارد.در آوريل سال ۲۰۰۰ هات ميل با بيش از ۶۰ ميليون مشترك به عنوان دارنده اين ركورد شناخته شد.

بزرگترين كافي نت
كافي نت شركت Easy Everything در نيويورك، اولين كافي نتي بود كه اين شركت در آمريكا افتتاح نمود. اين كافي نت ركورد بزرگترين كافي نت را كه پيش از آن در اختيار يك كافي نت ديگر اين شركت در لندن بود، از آن خود كرد. اين كافي نت در دو طبقه مجزا به تعداد زيادي از كاربران به صورت شبانه روزي سرويس مي دهد.

 

 

منبع : kharazmi.org


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



با Cloud Computing آشنا شويد
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 57
نویسنده : مولوی

cloud computing كه من آن را به پردازش در ابر ترجمه مي كنم اصطلاحي است كه اين روزها ممكن است در بين خبرهاي اي تي بخوانيد. با گسترش روز افزون وسايل كامپيوتري و همچنين وابستگي بيشتر ما به دنياي ديجيتال، شركتهاي دنيا همواره به دنبال راهي براي سرعت بخشيدن و ارتقاي خدمات خود به مشتري هستند. طبيعتا هر شركتي كه سريع تر عمل كند و خدمات بهتري را در اختيار كاربرانش قرار دهد برنده اين ميدان خواهد بود. در اين ميان پردازش در ابرها موضوعي است كه توسط شركتهاي بزرگ و كوچك دنيا به شدت دنبال مي شود و سرمايه گزاري عظيمي را روي آن آغاز كرده اند ما به راستي اين اصطلاح چه معنايي دارد. همه ما مي دانيم كه همواره جنگي بين سيستم هاي عامل در جريان بوده است. بنيانگذاران و مديران اجرايي مايكروسافت هميشه به خود غره بوده اند كه ۹۰ درصد كامپيوترهاي كاربران دنيا(چه تجاري و خانگي) داراي سيستم عامل ويندوز هستند و از سويي شركت اپل با عقد قرارداد با شركت اينتل و توليد لپ تاپهاي خود بر پايه پلتفرم سي پي يوهاي اينتل، جنگ خود را با مايكروسافت آغاز كرد و نتيجه اش اين شد كه در آمريكا دانشجويان بيشتر از لپ تاپهاي مك استفاده مي كنند تا لپتهايي كه بر روي آنها ويندوز نصب است. از سويي لينوكس اوبونتو در همين مدت سعي داشته است كه غول ترسناك لينوكس را براي كاربر معمولي خانگي به داستانها بفرستد و با كاربر پسند كردن محيط كاري لينوكس آن را از انحصار گيكها دربياورد و به خانه ها بكشاند. اما همگي اين سيستم عاملها مشكلات و خصوصيات مشتركي دارند. چندبار شده است كه سيستم عامل شما خراب شود و نياز به نصب دوباره آن باشيد و يا در همين گير و دار اطلاعات شما از بين برود. بسياري از كاربران هارد ديسكشان خراب مي شود و ميليونها بايت اطلاعات آنها در يك چشم بهم زدن از بين مي رود. از سويي شركتها داراي فايلهايي هستند كه كاركنان آنها نياز به تعامل با يكديگر براي پردازش اين فايلها هستند. مثلا يك فايل متني گزارشي رو در نظر بگيريد كه قرار است توسط ۵ نفر ويرايش شود. به اشتراك گذاري فايلها هم مساله اي است كه اين روزها بيش از پيش كاربران به آن نيازمند. همگي ما دوست داريم كه عكسها و خاطرات و فيلمهاي خانوادگي را با دوستان و افراد خانواده به اشتراك بگذاريم اما اين كار چگونه ممكن است وقتي كه همه اين فايلها روي هارد ديسك شماست؟ در اين ميان ارتقاي سيستم عامل به نسخه بالاتر را هم در نظر بگيريد. حالا بياييد قضيه را از ديدگاه ديگري ببينيم. شما اگر بخواهيد يك فايل را ويرايش كنيد مثلا يك فايل تصويري و يا يك فايل متني، حتما نيازمند يك نرم افزار هستند(فرض كنيد براي عكس فتوشاپ)خب اين نرم افزار را بايد به مبلغي خريداري كنيد و سپس بر روي كامپيوتر خود نصب كنيد. حال چه اتفاقي مي افتد اگر شما بخواهيد مسافرت برويد؟ طبيعتا نمي توانيد كامپيوتر خانگي خود را روي دوشتان بيندازيد و به مسافرت برويد در نتيجه شما هرگز از آن نرم افزار نصب شده نمي توانيد در روي هيچ كامپيوتر ديگري استفاده كنيد. اگر من بخواهم اين كار را انجام دهم چه؟ پس بايد بازهم پول بدهيد تا ليسانس نصب مثلا بر روي ۵ كامپيوتر را بخريد و سپس روي تك تك كامپيوترها نصب كنيد. (البته در ايران زياد جدي نيست) اولا اين كار نيازمند پول بيشتراست و دوما شما مي باست مرحله نصب نرم افزار را ۵ بار انجام دهيد و و سوما اگر هر كدام از كامپوترها خراب شوند شما مي بايست وقت جداگانه بگذاريد تا مشكل نرم افزاري آن را حل كنيد.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



نوار مغناطيسي
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 39
نویسنده : مولوی

رسانه اي از جنس نوعي پلاستيك با غشاي فرومغناطيسي روي نواري طولاني كه روي ريلهايي حركت مي كند. اين رسانه براي پردازش ترتيبي sequential مورد استفاده قرار مي گيرد.

نوارهاي مغناطيسي از لحاظ نوع تكنولوژي به چهار دسته زير تقسيم بندي مي شوند:
ريل به ريل
نوار كارتريج
نوار كاست
نوار صوتي تطبيق داده شده با كامپيوتر

دستگاه نوارخوان مجهز است به نوك خواندن / نوشتن كه مي تواند اطلاعات را روي نوار ضبط و يا اطلاعات ضبط شده را حسsense كند. غشا فرومغناطيسي ميتواند سه حالت مغناطيسي مثبت منفي خنثي داشته باشد.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



خطرات كوكي ها
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 40
نویسنده : مولوی

كاربران وب معتقدند كه كوكي هاي اينترنت هيچگونه ريسك امنيتي را به دنبال ندارند. در مقابل، اخطاريه هاي مختلفي وجود دارند مبني بر اين كه كوكي ها، عادت هاي گردش در اينترنت شخص استفاده كننده را جمع آوري مي كنند. شما از خود مي پرسيد كه آيا بهتر نيست كه مرورگر را به گونه اي تنظيم كنيد كه ديگر هيچ كوكي براي شما فرستاده نشود. در اينجا به شما توضيح مي دهيم كه در كل چه خطراتي توسط كوكي ها وجود دارند. داده هاي متني بسيار كوچك كه بيشتر وقت ها هم بدون هيچگونه قفل مي باشند و در كوكي هاي %user profile% وجود دارند، هيچگونه خطر امنيتي ندارند زيرا هيچ كد اجرايي را دارا نمي باشند. اما agentهاي تبليغات اينترنتي با هدف هاي اقتصادي و مادي، از فعاليتهاي آن لاين كاربران سواستفاده مي كنند.
در اين ميان ارزيابي كوكي ها مي تواند در تئوري بازيگر نقشي داشته باشد. براي كاربران چنين سيستمي مفيد و ضروري مي باشد. زيرا كاربر لازم نيست هر بار تنظيمات پايه اي انجام دهد، مثلا اسمش را وارد كند يا زبان را عوض كند. سايت هاي خريد و فروش آن لاين نيز اساس خود را بيشتر با كوكي ها پي ريزي مي كنند. اما، چنين اطلاعاتي در بسياري از سايت ها به موازات هم به agentهاي تبليغاتي نيز فرستاده مي شوند و آنها نيز در همان موقع كوكي هاي خود را بر روي كامپيوتر كاربر مي گذارند. به همين علت اين امكان وجود دارد كه اطلاعات جمع شده در مورد يك user Profile را از سايت هاي مختلف گردآوري كرد و در تئوري حتي آن را براي شخص ديگري در دسترس قرار داد. يك راه مقابله اين است كه به سايت هايي كه براي ما آشنا هستند و به آنها مراجعه مي كنيم اجازه فرستادن كوكي ها را بدهيم اما به شركتهاي تبليغاتي و ارائه كنندگان غريبه، اجازه فرستادن كوكي ها را ندهيم.

براي چنين كاري در اينترنت Explorer به مسير زير برويد:
Tools->Internet Options->Privacy
بر روي كليد Advanced كليك كنيد و بر روي گزينه Override automatic coockie handling كليك كنيد. براي First-party coockies گزينه Accept و براي Third-party coockies گزينه Block را انتخاب كنيد. گزينه Always allow session coockies را مي توانيد انتخاب كنيد.
در «Firefox» و Netscape مي توانيد از Edit->Preferences يا Tools->Options گزينه Privacy را انتخاب و كوكي ها را فقط از وب سايت اصلي قبول كنيد كوكي هايي كه يكبار درست مي شوند تا آخر عمر بر روي دستگاه مي مانند.
هيچگونه ضرري نخواهد داشت كه كوكي هاي گرفته از وب سايت هايي كه هرگز به صورت مستقيم با آنها سروكار نداشته ايد را به صورت دستي پاك كنيد. Firefox با كمك فرماني كه در بالا داده شد و قسمت Show Cookies اجازه پاك كردن كوكي هاي موردنظر را به شما مي دهد. اينترنت اكسپلورر با تنها اجازه پاك كردن برخي كوكي هاي مربوطه را مي دهد كه زياد هم مورد پيشنهاد نمي باشد. در حالت كلي كوكي هايي را كه نمي خواهيد با ويندوز اكسپلورر از پوشه user profile%cookies% پاك كنيد.

 

 

منبع : kharazmi.org


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



تاريخچه ماوس رايانه
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 48
نویسنده : مولوی

داگلاس انگبارت ماوس را در يك موسسه تحقيقاتي اختراع كرد نام اين موسسه استانفورد بود ولي بعد از چند سال يعني در سال ۱۹۷۰ شركت زيراكس در كاليفرنيا با رهبري جك هالي و با كمك نمونه ساخته شده توسط داگلاس موفق شد ماوسي طراحي كنند كه كارايي بالايي داشت. اين روند ادامه يافت تا در سال ۱۹۸۲ شركتي به نام ماس سيستم ابتدايي ترين ماوس را براي رايانه هاي PC اي بي ام توليد كرد البته قطب بدون انكار رايانه يعني ماكروسافت هم در سال ۱۹۸۳ موس دو كليدي خود را به جهانيان عرضه كرد. البته در آن زمان به خاطر كم بودن وسعت كار با رايانه در ابتدا مفهوم ماوس درك نمي شد و جايگاهي نداشت ولي با ورود برنامه هاي آفيس و برنامه هاي مشابه كاربران فهميدند كه ماوس به آنها كمك خواهد كرد كارها سريع تر پيش رود. آناليز موس تقريبا جز ساده ترين سخت افزارها مي باشد ولي معرفي بخش هاي مختلف آن خالي از لطف نيست قاب ماوس همان شكل ظاهري ماوس هست كه مشاهده مي كنيد و قطعات داخلي را محافظت مي كند و از يك جهت بسيار مهم هست و آن نوع معماري ماوس هست كه بايد طوري باشد كه انگشتان و دست دچار خستگي نشوند گوي ماوس اين بخش مخصوص ماوس هاي تقريبا قديمي هست و وقتي شما ماوس را روي سطحي حركت مي دهيد آن گوي هم همان طور حركت مي كند و لازمه حركت خوب و بدون اشكال گوي تميزي سطحي است كه موس روي آن مي باشد. معمولا گوي ها لاستيكي هست و داراي مركزيت فلزي غلتك يكي از بخش هاي مهم ماوس همين غلتك ها هستند آنها به صورت قائم قرار دارند و تمام جهت هايي كه ماوس مي تواند طي كند را حمايت مي كنند تا در نتيجه حركتي از ديد ماوس پنهان نماند چرخ ها هر كدام از غلتك هاي ماوس به چرخي. وصل هستند به اين ترتيب غلتكها هم زمان با گوي تكان مي خورند با حركت خود چرخ هاي متصل به انتهاي خود را نيز مي چرخانند. بخش هايي ديگر هم هستند كه تنها نام آنها برده مي شود و زياد در بحث اين مقاله نمي گنجد كه تك تك درمورد آنها توضيح دهيم ميله هاي هادي ديودها و آشكارسازهاي نوري و كليدهاي موس بخش هاي ديگر اين سخت افزار هستند. راهنماي خريد: ابتدا بايد شما تعيين كنيد چه گونه اي از ماوس را نياز داريد ماوس هاي مكانيكي به علت دردسرهاي زياد امروزه كمتر خريداري مي شوند و از گزينه ماوس هاي نوري استفاده مي شود. به چند علت اول اينكه آنها نياز به تميز كردن گوي و محيط زير ماوس ندارند و همه جا و راحت كار مي كنند و دليل مهم تر اينكه دقت حركت بسيار بيشتري دارند و شما حتي مي توانيد در برنامه هاي گرافيكي روي پيكسل ها هم در مقياس بالا با ماوس نوري حركت كنيد. بعد از انتخاب نوع ماوس بايد رابط درگاه سريال آنرا مورد ارزشيابي قرار دهيد امروزه دو نوع استاندارد در پيش روي داريم بيشتر رايانه ها از رابط ۹ پايه اي دي استفاده مي كنند ولي برخي از رايانه ها از رابط ۲۵ پايه اي بهره مي برند. چون در برخي از رايانه ها رابط ۹ پايه اي موجود نيست و در برخي در رايانه ها درگاه سريال كام يك ۲۵ پايه اي مي باشد ولي اگر ماوس سازگاري نداشت مي توانيد از تبديلگرها بهره ببريد كه در بازار موجود است در كل مهمترين مقياس ها همين ها بودند ولي يكي از دلايل خريد مي تواند نام شركت و اعتبار آن باشد براي مثال ماوس هاي شركت ماكروسافت كاملا شناخته شده است (البته اصل هاي آن) اميدوارم با اين مقاله شما با ماوس و كارايي آن تا حدودي آشنا شده باشيد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



NCQچيست؟
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 71
نویسنده : مولوی

هارد ديسك ها مكانيكي ترين قطعه موجود در كامپيوتر ها به شمارمي آيند. اين موضوع باعث مي شود هارد ديسك سيستم را از پتانسيل كارآيي واقعي آن دور كند. كندي هارد ديسك ها تنها به كامپيوترhardمحدود نمي شود و در وسايل الكترونيكي ديگر مثل پخش كننده هاي موسيقي كه هارد ديسك دارند، نيز ردي از اين اثر ديده مي شود. ساختار هارد ديسك مربوط به سال ۱۹۵۶ مي شود. در اين سال آي بي ام اولين هارد ديسك را با ظرفيت ۵ مگابايت عرضه كرده كه توسط ۵۰ ديسك ۲۴ اينچي فراهم مي شد. اين تكنولوژي در حال حاضر نيز به همين صورت استفاده مي شود. در حال حاضر يك هارد ديسك ۴۰۰ گيگا بايتي داراي ۵ ديسك ۵/۳ اينچي هر كدام با ظرفيت ۸۰ گيگا بايت است. با افزايش ظرفيت هارد ديسك ها، تنوع اطلاعات موجود روي آن ها نيز افزايش مي يابد كه باعث افزايش قابل توجه زمان دسترسي (Access Time) مي شود. در واقع منظور همان مدت زماني است كه طول مي كشد تا هدهاي خواندن و نوشتن اطلاعات را بر روي ديسك پيدا كنند كه در هنگام اجراي نرم افزارها از اين تاخير با نام Load شدن نرم افزار ياد مي شود. كه بخش اصلي اين تاخير مربوط به هارد ديسك مي شود.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



اطلاعاتي در مورد شبكه بي سيم
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 52
نویسنده : مولوی

اطلاعاتي در مورد شبكه بي سيم مخفف كلمات Wireless Fidelity و در حقيقت يك شبكه بي سيم است كه مانند امواج راديو و تلويزيون و سيستم هاي تلفن همراه از امواج راديويي استفاده مي كند. برقراري ارتباط با شبكه بي سيم شباهت زيادي به يك ارتباط راديويي دو طرفه (مانند بي سيم پليس) دارد. آنچه رخ مي دهد به اين شكل است: يك مبدل بي سيم اطلاعات را به سيگنالهاي راديويي ترجمه مي كند و آنها را ارسال مي كند. يك روتر (router) بي سيم سيگنالها را دريافت و رمز گشايي مي كند و تبديل به اطلاعات مي كند. حال اين اطلاعات با استفاده از يك اتصال سيمي اترنت به اينترنت فرستاده مي شود. اين فرآيند در جهت معكوس هم كار مي كند (آنچه بيشتر كاربران معمولي آنرا احساس مي كنند) يعني روتر اطلاعات را از اينترنت دريافت مي كند. تبديل به سيگنال هاي راديويي كرده و براي كامپيوتر هايي كه مجهز به سيستم بي سيم هستند ارسال مي كند. امواج راديويي كه براي شبكه هاي بي سيم استفاده مي شوند با امواج راديويي به كار رفته در تلفن هاي همراه مانند آن تفاوت هايي دارد. آنها مي توانند امواج راديويي را ارسال و دريافت كنند و ۰ و ۱ ها (اطلاعات ديجيتال) را به امواج راديويي و بالعكس تبديل كنند.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 56
نویسنده : مولوی

استفاده از رايانه در زمان ما به يكي از رايج ترين كارها تبديل شده است. امروزه رايانه نه تنها در خانه ها بلكه در محيط هاي كاري نيز گسترش بي رويه اي پيدا كرده اند و كمتر اداره و سازماني را مشاهده مي كنيم كه از رايانه در آن خبري نباشد. اين پديده جديد اگرچه فوايد بي شماري به ما انسان ها هديه كرده است اما مشكلاتي براي كاربران به همراه مي آورد. كارشناسان بهداشت حرفه اي و ارگونومي معتقدند كار با رايانه عوارضي به همراه دارد. از جمله مهم ترين آنها، به مشكلات بينايي براي كاربر، عوارض مفصلي و عضلاني، مشكلات زايماني در دوران بارداري، عوارض پوستي، استرس و تنفس گازهاي مضر متصاعد شده از رايانه اشاره مي كنيم.

مشكلات بينايي
مشكلات بينايي، از شايع ترين مشكلاتي است كه در اثر كار زياد با رايانه بروز مي كند. درد، سرخي و سوزش چشم و آب ريزش آن، دوبيني، احساس تاري ديد كه به كاهش قدرت بينايي، خستگي و درد چشم و سردرد منجر مي شود، از جمله اين عوارض است. چشم هاي انسان عادت دارند تا بسيار راحت روي اشياي دور و نزديك متمركز شوند، به همين دليل احتمال خستگي ماهيچه چشمي كه روي كاغذ و صفحه مانيتور متمركز شده وجود دارد. همچنين ماهيچه هاي ديگر چشم، از تغييرات نور يا درخشندگي يا از تغيير مسير ديد بين صفحه نمايشگر و نوشته هاي در حال تايپ خسته مي شوند و به دليل جابه جايي زياد كلمات، چشم قدرت تطابق خود را به مرور از دست مي دهد. افرادي كه داراي اختلالات انكساري اصلاح نشده هستند، بيشتر در معرض خطرند.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 49
نویسنده : مولوی

 

 

اصولا به هر سيستمي كه قادر به خواندن و تشخيص اطلاعات افراد يا كالاها باشد سيستم شناسايي يا Identification System گفته مي شود.
به طور كلي شناسايي خودكار و نگهداري داده ها (AIDC) روشي است كه در آن تجهيزات خواه سخت افزاري يا نرم افزاري قادر به خواندن و تشخيص داده ها بدون كمك گرفتن از يك فرد هستند. باركدها، كدهاي دو بعدي، سيستم هاي انگشت نگاري، سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي، سيستم شناسايي با استفاده از قرنيه چشم و صدا و... از جمله اين راهكارها در اين مقاله مي باشند. يكي از جديد ترين مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسايي افراد يا كالاها استفاده از سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي يا RFID مي باشد.



RFID چيست ؟
RFID مخفف سه واژه Identification Radio Frequency است و امروزه توسط فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگي چون «وال مارت» و نيز سازمان هاي مهمي چون «وزارت دفاع ايالت متحده آمريكا» استفاده شده و امتحان خود را به خوبي پس داده است.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,
:: برچسب‌ها: شناسايي , خودکار , شناسايي , خودکار , شناسايي , خودکار , ,



كتاب و كتابخانه هاي آنلاين
نوشته شده در 9 مهر 1389
بازدید : 58
نویسنده : مولوی

 

 

دوستداران كتاب هاي آنلاين مي توانند از ميان مجموعه اي از كتابخانه هاي اينترنتي كتاب هاي دلخواه خود را انتخاب كنند. ميزباناني مانند گوگل و open content alliance نيز اين نويد را مي دهند كه كتاب ها با يك كليك در اختيار كاربران قرار مي گيرد. وب سايت ها و موتورهاي جستجو هرچند بطور ناقص، اما امكانات فوق العاده اي را براي خوانندگان و محققان در جوامع آنلاين سراسر جهان فراهم آورده اند.
موتور جستجوي گوگل Google Book Search تاكنون معروفترين كتابخانه آنلاين شناخته شده است. طرح كتاب گوگل تاكنون هزاران صفحه كتاب را اسكن كرده و به شكل ديجيتال درآورده است. Google Book Search متون آثار كلاسيك در دامنه عمومي بطور كامل در دسترس قرار داده شده است.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 54
نویسنده : مولوی

استفاده از رسانه ها در امر آموزش ، باعث ارتقاء كيفيت ياد دهي – يادگيري شده است و به عنوان يكي ازمنابع يادگيري ، موردتوجه برنامه ريزان درسي ومعلمان مي باشد و دراين ميان‏، برنامه هاي آموزشي و درسي درقالب ويديو و برنامه هاي تلويزيوني مورد توجه بيشتري واقع شده است. اين برنامه ها كه باسرفصل هاي آموزش رسمي وبرنامه هاي درسي مطابقت دارد بعنوان يك منبع غني درافزايش سطح دانش،‏ نگرش و مهارت يادگيرندگان نقش مهمي را ايفا مي كند. امروزه با گسترش فناوري هاي جديد و ورود اين فناوري ها به عرصه ي آموزش ، ديگر توقعات وسطح انتظارات معلمان و دانش آموزان از شرايط و موقعيت هاي ياددهي – يادگيري به مانند گذشته نيست و اكثرمعلمان براين باورند كه با استفاده ازچنين رسانه هايي مي توانند محيط آموزشي خود را متنوع و جذاب نمايند.

استفاده ازفيلم هاي آموزشي دربردارنده ي امتيازات و فوايدي نيز مي باشد كه مي توان به برخي ازآن ها به صورت مجمل اشاره كرد :
تمركز روي جزئيات ( با استفاده از تصاوير با نماي بسته)
تلاش درجهت القاء مفاهيم به صورت واضح و روشن
ايجاد وارائه ي تجارب بصري متنوع خارج از فضاي خشك كلاسي
به تصويركشيدن متون درسي و تلاش درجهت درك مفهومي در سطوح بالاتر
تقويت يادگيري هاي قبلي

بكارگيري فيلم هاي آموزشـي ، مهارت هايي رانيز مي طلــبد و بويژه كاربــرد آن ها دركلاس درس، كه آمادگي معلم و دانش آموزان را مي بايست به همراه داشته باشد.


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,
:: برچسب‌ها: كاربرد , آموزش , كاربرد , آموزش , كاربرد , آموزش , ,



بازدید : 60
نویسنده : مولوی
اگر خيلي اتفاقي يا بر اثر آلودگي رايانه به ويروس‌ها، اطلاعات خود را از دست بدهيد با استفاده از نرم‌افزارهاي مختلف بازيابي اطلاعات مي‌توانيد اطلاعات از دست‌رفته را بازيابي کنيد. همچنين فرض کنيد هارد‌ديسک رايانه شما خراب شده و اطلاعات مهمي را روي آن ذخيره کرده‌ايد، در چنين مواقعي تنها راه‌حل براي نجات اطلاعات موجود در هارد‌ديسک، بازيابي ‌آنها و انتقال آن روي يک هارد‌ديسک جديد است.

در اين موارد بازيابي اطلاعات امري بسيار سودمند و حتي در برخي موارد نيز انجام موفقيت‌آميز آن حياتي است! اما تا به‌حال به عکس اين موضوع فکر کرده‌ايد؟ فرض کنيد تصاوير خصوصي، اطلاعات شخصي و محرمانه يا اسنادي در رايانه خود داريد که قصد نداريد ‌آنها را در اختيار ديگران قرار دهيد. براي مثال فرض کنيد مي‌خواهيد رايانه قديمي خود را به‌فروش برسانيد و يک رايانه جديد تهيه کنيد. پيش از فروش رايانه خود چه‌کاري انجام مي‌دهيد؟

بي‌شك اولين کاري که انجام مي‌دهيد، تهيه يک کپي از اطلاعات موجود در رايانه و حذف اين اطلاعات از هارد‌ديسک است. اما به اين مورد فکر کرده‌ايد که اطلاعات حذف شده از روي هارد‌ديسک شما قابل بازيابي است؟ همان‌طور که در آغاز مقاله گفتيم اين اطلاعات توسط نرم‌افزارهاي مختلفي قابل بازيابي خواهند بود و چنانچه بخواهيد براي هميشه اطلاعات مورد نظرتان را از روي هارد‌ديسک پاك کنيد، بايد روش ديگري بيابيد.

اطلاعات را خرد کنيد

همان‌طور که براي نابودي اسناد کاغذي از دستگاه‌هاي کاغذ خردکن استفاده مي‌شود براي نابود کردن اطلاعات ذخيره شده در رايانه نيز نرم‌افزارهايي وجود دارند که همچون اين دستگاه‌ها اطلاعات شما را خرد کرده و بازيابي ‌آنها را غيرممکن مي‌سازند.

نرم‌افزار BCWipe نمونه‌اي قدرتمند از اين نرم‌افزارها است.

يک‌بار براي هميشه

نرم‌افزار BCWipe شما را قادر مي‌سازد تا به‌راحتي اطلاعات مورد نظر خود را براي هميشه از روي رايانه حذف کنيد به‌طوري‌که اين اطلاعات توسط هيچ روش نرم‌افزاري يا سخت‌افزاري قابل بازيابي نخواهند بود!

BCWipe با ويندوز شما ترکيب مي‌شود و به‌راحتي از بخش‌هاي مختلفي همچون منوي فايل در پنجره‌هاي اکسپلورر، منوي کليک راست ماوس، خط فرمان داس و BCWipe Task Manager قابل فعال‌سازي و استفاده است.

اين نرم‌افزار تحت استانداردهاي وزارت دفاع، وزارت انرژي و سازمان حفاظت محيط زيست آمريکا عمل مي‌کند و مجموعه‌اي از ديگر استانداردهاي پاک‌سازي اطلاعات را نيز شامل مي‌شود.

امکانات BCWipe

با استفاده از اين نرم‌افزار قابليت‌هاي زيادي در اختيار شما قرار مي‌گيرد که برخي از ‌آنها به‌اختصار عبارتند از:

Delete with wiping (حذف با پاکسازي): همان‌طور که از عنوان اين گزينه مشخص است به‌کمک آن مي‌توانيد فايل‌ها، پوشه‌ها و مجموعه‌اي از فايل‌ها و پوشه‌هاي مورد نظر خود را حذف و ‌آنها را براي هميشه از روي هارد‌ديسک رايانه خود پاکسازي کنيد.

Wipe free disk space (پاکسازي فضاي خالي هارد‌ديسک): به‌کمک اين گزينه مي‌توانيد ردپاي به‌جا‌مانده از حذف اطلاعات در گذشته را از روي هارد‌ديسک رايانه از بين ببريد. به‌اين ترتيب نه‌تنها اطلاعاتي که پيشتر از روي هارد‌ديسک رايانه حذف کرده‌ايد، غيرقابل بازگشت خواهند شد بلکه فضاي خالي هارد‌ديسک رايانه نيز افزايش مي‌يابد چرا که ردپاي به‌جا مانده از حذف اطلاعات توسط ويندوز، مقداري از فضاي هارد‌ديسک را اشغال مي‌کند.

Wipe Swap File (پاکسازي فايل مبادله): فايل مبادله، يک فايل سيستمي ويندوز است که براي پشتيباني از حافظه مجازي استفاده مي‌شود. اگر شما در حال کار روي يک فايل يا يک سند متني باشيد (حتي اگر اين فايل رمزنگاري شده باشد)، تمام يا بخشي از اطلاعات اين فايل توسط ويندوز به‌صورت يک فايل رمزگشايي‌شده در يک فايل مبادله در هارد‌ديسک رايانه کپي مي‌شود. در اين حالت کليدهاي رمزنگاري، رمزهاي عبور و ديگر اطلاعات محرمانه نيز مي‌توانند به‌صورت يک فايل مبادله روي هارد‌ديسک کپي شوند و اين فايل‌هاي مبادله با ابزارهاي مخصوصي قابل بازيابي خواهند بود و هکرها و ديگر افراد خراب‌کار مي‌توانند به‌کمک اين فايل‌ها به اطلاعات مهم و محرمانه شما دسترسي پيدا کنند.

به‌همين منظور نيز قابليت Wipe Swap File در اين نرم‌افزار طراحي شده است. به‌کمک اين قابليت فايل‌هاي مبادله‌اي که از ‌آنها استفاده نمي‌شود از هارد‌ديسک رايانه حذف مي‌شوند تا امنيت رايانه شما بيش از پيش تضمين شود.

Wipe File Slacks (پاکسازي فايل‌هاي آزاد): شايد به‌کار بردن واژه آزاد براي file slack چندان مناسب نباشد اما در حقيقت فايل‌ رها شده يا آزاد، فضاي هارد‌ديسک ميان انتهاي يک فايل تا انتهاي آخرين خوشه (cluster) استفاده شده توسط آن فايل است. نرم‌افزار فوق امکان فعال/غيرفعال‌سازي پاکسازي اين نوع فايل‌ها را پيش از اجراي برنامه در اختيار شما قرار مي‌دهد.

Wipe Empty Directory Entries (پاک‌سازي فولدرهاي خالي): فايل سيستم ويندوز، نام و مشخصات فايل‌هاي موجود در هارد‌ديسک را در محل خاصي از هارد‌ديسک به‌نام directory entries يا MFT ذخيره مي‌کند. (در فايل سيستم‌هاي FAT اين محل directory entries نام دارد و در فايل سيستم NTFS به آن MFT مي‌گويند). هرگاه فايلي از هارد‌ديسک رايانه حذف شود اين محل توسط فايل سيستم ويندوز مورد ويرايش قرار مي‌گيرد و اطلاعات حذف شده از ديد شما و ويندوز پنهان مي‌شود، در صورتي که بخش‌هايي از اين اطلاعات در محل فوق باقي مي‌ماند و نرم‌افزارهاي بازيابي اطلاعات مي‌توانند به‌کمک ‌آنها اطلاعات حذف شده را بازيابي کنند. اما نرم‌افزار BCWipe با خرد کردن اطلاعات ذخيره‌شده در directory entries و MFT، بازيابي فايل‌هاي حذف‌شده را نيز غيرممکن مي‌سازد.

Swap File Encryption (رمزنگاري فايل مبادله): ابزار BCWipe CyrptoSwap به شما اين امکان را مي‌دهد تا فايل مبادله را با استفاده از الگوريتم‌هاي گوناگون، رمزنگاري کنيد تا امنيت اين فايل بيش از پيش افزايش يابد.

Transparent Wiping (پاکسازي نامحسوس): اين قابليت که به‌تازگي در نرم‌افزار BCWipe طراحي شده است به شما اين امکان را مي‌دهد تا مراحل پاکسازي را به‌طور خودکار به‌انجام برسانيد. به‌کمک اين قابليت، نرم‌افزار BCWipe در بخش‌هاي مختلفي به‌طور خودکار شروع به‌کار کرده و عمليات حذف يا پاک‌سازي توسط اين برنامه صورت مي‌گيرد که برخي از اين بخش‌ها عبارتند از:

- حذف فايل‌ها و پوشه‌هاي مورد نظر با دستورات پيش‌فرض ويندوز

- فايل‌هاي موقت ايجاد شده توسط ويندوز و ساير نرم‌افزارها

- اطلاعات ذخيره‌شده در Windows Restore Point (وقتي که يک Restore Point حذف مي‌شود.)

- اطلاعات ذخيره‌شده در سطل زباله ويندوز (وقتي که گزينه Empty Recycle Bin انتخاب مي‌شود.)

- فايل‌ها و پوشه‌هاي به‌خصوص و داراي فورمتي خاص که قبلا در نرم‌افزار، ليست ‌آنها مشخص شده است.

پشتيباني از مرورگرهاي مختلف اينترنتي همچون اينترنت اکسپلورر، فايرفاکس، اپرا و پاک‌سازي کامل رمز‌هاي ذخيره شده، تاريخچه جستجو، آخرين تب‌هاي فعال، کوکي‌ها و... نيز از قابليت‌هاي ديگر اين نرم‌افزار است.

ويرايش ويندوزي اين نرم‌افزار از نسخه‌هاي 32 و 64بيتي ويندوزهاي 2000، سرور 2003، سرور 2008، اکس‌پي، ويستا و ويندوز 7 پشتيباني مي‌کند و ويرايش يونيکس اين نرم‌افزار نيز در سيستم‌عامل‌هاي زير قابل استفاده است:

Linux, SunOS, Solaris, IRIX, Digital Unix, FreeBSD, AIX, HP-UX, Mac OSX

براي دريافت آخرين نسخه از اين نرم‌افزار مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:

http://clicklinks.ir/29905a


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی

رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ

گاهي پيش مي‌آيد كه دوربين وب‌كم درون لپ‌تاپ در اثر وارد آمدن ضربات فيزيكي مثل سقوط و زمين خوردن لپ‌تاپ از كار مي‌افتد و هنگامي كه مي‌خواهيد وب‌كم را فعال كنيد با اين پيغام خطا مواجه مي‌شويد كه: هيچ وب‌كمي نصب نشده است و البته هيچ وب‌كمي را هم در فهرستDevice Manager رايانه خود نمي‌يابيد. ما در اينجا قصد داريم راه‌هاي عيب‌يابي و حل اين مشكل را طي مراحل زير براي شما شرح دهيم.

 

در اينجا 2 احتمال براي وب‌كم وجود دارد: اول اين‌كه در اثر ضربه صدمه ديده و دوم اين‌كه سيم‌هاي آن از جاي خود درآمده باشد. دليل اين‌كه وب‌كم براي ويندوز وجود خارجي ندارد، چيزي جز قطع كامل اتصالات آن نيست.

خوشبختانه برداشتن يك پيچ‌گوشتي و نگاه انداختن از نزديك به پشت قاب محافظ دور صفحه نمايش لپ‌تاپ، كار چندان مشكلي نيست. به دنبال 4 درپوش لاستيكي برجسته در 4 سوي قاب صفحه نمايش بگرديد. با دقت و به آرامي آنها را از جاي خود خارج كرده و در جاي مطمئني بگذاريد. پشت آنها 4 پيچ قرار دارد كه قاب دور صفحه نمايش را در جاي خود محكم نگه مي‌دارد، با پيچ‌گوشتي مخصوص آنها را باز كنيد. سپس گيره‌هاي آن را باز كرده و اين كار را با احتياط در امتداد كل حاشيه قاب محافظ صفحه نمايش ادامه داده و قاب را از جاي خود درآوريد. حالا بايد بتوانيد وب‌كم را روي مدار چاپي مخصوصش ببينيد. مي‌توانيد با استفاده از يك جفت دم‌باريك با نوك نازك و بلند يا پنس قوي، توده سيم‌هاي كوچكي را كه به برد متصل است جدا كرده و دوباره به‌جاي قبلي‌شان متصل كنيد.

حال كه سيم‌ها در جاي خود قرار گرفته‌اند، مي‌توانيد ويندوز را بوت كرده و ببينيد كه آيا ويندوز وب‌كم را دوباره تشخيص داده و پيدا مي‌كند يا نه؟ بهترين راه براي انجام اين كار اجرايWindows live Messenger است. روي آيكن Menu كليك كرده (آيكون فلش رو به پايين)، سپس Tools و دست آخر Audio and video setup را كليك كنيد. اگر خوش‌شانس باشيد، دوربين وب‌كم لپ‌تاپ شما هنوز كار مي‌كند و در غير اين صورت بايد به فكر جايگزيني دوربين لپ‌تاپ يا تهيه يك وب‌كم يواس‌بي باشيد.

منبع:smartcomputing

 

:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 51
نویسنده : مولوی

narenji_dig_cam2.jpg

سیر تکاملی دوربین های دیجیتال با سرعت باورنکردنی در حال طی شدن است و با وجود انواع متنوع دوربین ها در قیمت های متفاوت به همراه قابلیت های فوق العاده انتخاب سخت خواهد شد. اولین مرحله در انتخاب یک دوربین مناسب آشنایی با انواع دوربین های دیجیتال و ویژگی های مهم آنها است. چگونه می توانیم یک دوربین دیجیتال خوب خریداری کنیم در صورتی که با اصطلاحات و ویژگی های این دوربین ها آشنایی نداشته باشیم؟ ‏

 

در اینجا سعی خواهیم کرد به طور خلاصه به برخی از این اصطلاحات و ویژگی ها اشاره ای داشته باشیم. در ابتدا به مقایسه دوربینهای DSLR ، Compact و Prosumer می پردازیم و سپس برخی از اصطلاحات رایج را شرح خواهیم داد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

 

‏DSLR و Compact و Prosumer ‏ 
یکی از عوامل مهمی که در خرید دوربین دیجیتال می بایست مد نظر قرار گیرد پیکربندی فیزیکی آن است. عمده ترین تفاوت این سه نوع دوربین نحوه تابش نور بر روی سنسور در آنهاست. در زیر به برخی خصوصیات آنها می پردازیم. ‏

25412_D80_left.jpg


:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,