پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گوگل و وبلاگ شما(درس دوم)
نوشته شده در 18 آبان 1389
بازدید : 46
نویسنده : مولوی

درباره ی افزایش آمار وبلاگ از طریق گوگل امروز به توضیح بیشتر درباره ی کلمات کلیدی خواهم پرداخت.
 قبل از هر چیز شما میبایست کلمات کلیدی وبلاگ خود را پیدا کنید که گرچه ابزارهای تحت وب و یا تحت ویندوز زیادی برای یافتن این کلمات در دسترس هستند اما روشی که من به شما آموزش میدهم کاملا دستی میباشد و بر اساس تجربه ی شخصی بهترین نتیجه را در بر دارد.
 هیچ برنامه ای به اندازه ی خود شما نمیتواند درست تشخیص دهد که کلمات کلیدی وبلاگ یا مطلب شما چه هستند کافی است یک بار موضوع مطالبی را که میخواهید در وبلاگ قرار دهید در ذهن خود مرور کنید و سپس به این فکر کنید که اگر کاربری نیاز داشته باشد به مطلب شما دسترسی پیدا کند چه عبارت یا کلمه ای را در موتورهای جستجو وارد خواهد نمود تا در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسد؟ البته اینکه شما با آن کلمه ی خاص به نتیجه اول گوگل بیایید بستگی زیادی به عمل کردن به آموزشهای بعدی و نیز سایر رقیبانتان که جایگاههای برتر نتایج را در اختیار دارند دارد زیرا فرض کنید کلمه ی کلیدی شما کلمه ی google است و هر چقدر هم که شما بتوانید وبلاگتان را درست بهینه سازی نمایید مصلما سایت گوگل در این زمینه بهتر عمل کرده است پس هدف خود را معقولانه انتخاب نمایید.
 یک راه تشخیص این مساله که دستیابی به رتبه های برتر یک عبارت تا چه حد سهل یا دشوار است این است که آن کلمه را در گوگل جستجو نمایید و به تعداد نتایج بدست آمده دقت نمایید مثلا تعداد نتایج بدست آمده برای کلمه ی وبلاگ بیش از ده میلیون نتیجه است در حالی تعداد نتایج بدست آمده برای کلمه ی آموزش وبلاگ نوسی که یک کلمه ی تخصصی تر است کمتر از دو میلیون است پس نتیجه میگیریم که دستیابی به رتبه ی بهتر در نتایج برای کلمه ی "آموزش وبلاگ نویسی" آسانتر است.
 همچنین حتما شما به این نتیجه رسیده اید که کلمات هرچه عمومی تر باشند کار شما دشوار تر است. مثلا کلمه ی "آموزش" یا کلمه ی "وبلاگ" کلماتی عمومی تر از عبارت "آموزش وبلاگ" هستند و گرچه کلمات عمومی تر بیشتر مورد جستجو واقع می شوند اما معمولا نتایج بسیار بیشتری هم برای آنها فهرست می شود.

در درست بعدی برایتان در مورد مکانهایی که کلمات کلیدی میبایست قرار گیرند توضیح خواهم داد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



گوگل و وبلاگ شما(درس اول)
نوشته شده در 18 آبان 1389
بازدید : 42
نویسنده : مولوی

یکی از مهمترین بحثها در مورد افزایش آمار بازدید یک صفحه ی اینترنتی(وبلاگ یا وبسایت) بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو و در راس این موتورها سایت گوگل است، گفته میشود در دنیا حدود شصت درصد جستجوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام میپذیرد اما عقیده ی شخصی بنده این است که این درصد برای کاربران ایرانی کاملا متفاوت است و شاید بتوان به جرات گفت که گوگل دل بیش از نود درصد کاربران ایرانی را بدست آورده است.
 از این رو خود بنده هنگام بهینه سازی وبسایتهایی که طراحی میکنم تقریبا جز به گوگل به موتور جستجوی دیگری اهمیت نمیدهم(زیرا الگوریتم های جستجوی هر موتور جستجو با دیگری تفاوت میکند و گاهی باید برای هر موتور جستجو نکات خاصی برای بهینه سازی لحاظ شود ولی من اختصاص وقت برای سایر موتورهای جستجو که نتیجه ی بسیار ناچیزی دارند را به صرفه نمیدانم) پس من این مطلب و چند پست بعدی را به بحث بهینه سازی وبلاگ برای موتور گوگل به زبان ساده(که برای همه ی خوانندگان این مطالب مفید واقع شود) اختصاص خواهم داد. از این رو ممکن است در ظاهر مطالب بسیار پراکند به نظر برسند.
 از آنجا که عملکرد موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی است لازم است جهت یادآوری توضیح دهم کلمات کلیدی (keywords) کلماتی هستند که کاربران با جستجوی آنها صفحه ی مورد نظر خود را در اینترنت پیدا میکنند که میتواند یک کلمه یا عبارت باشند مثلا اگر شما همکنون در گوگل عبارت  آموزش وبلاگ نویسی را جستجو کنید احتمال زیادی وجود دارد که در صفحه ی اول با آدرس این وبلاگ (mahdipc.blogfa.com) مواجه شوید پس عبارت آموزش وبلاگنویسی یکی از کلمات کلیدی مربوط به وبلاگ من است که همه روزه بازدیدهای زیادی را برای آن از طریق گوگل به ارمغان میآورد.
 توجه داشته باشید که در بهینه سازی افزایش آمار یک هدف غایی است و هدف فاعلی ما افزایش رتبه ی سایت در نتایج جستجوست به این معنا که لینک وبلاگ ما به صفحه ی اول و احتمالا به نتیجه ی اول نتایج جستجوی یک کلمه ی کلیدی تا حد امکان نزدیک باشد و به این ترتیب احتمال اینکه کاربر روی لینک وبلاگ ما کلیک کند بالا رود.
 یک طراح وب معروف گفته است اگر لینک یک صفحه ی اینترنتی در یکی از سه صفحه ی اول نتایج جستجوی یک کلمه ی کلیدی مرتبط با موضوع آن صفحه در گوگل قرار نباشد آن صفحه یک صفحه ی مرده(غیر زنده) است.

 در مطلب آینده در مورد کلمات کلیدی و نحوه ی استفاده از آنها برای ارتقا رتبه ی یک لینک در گوگل برایتان خواهم نوشت پس مطلب بعدی را از دست ندهید و در صورت تمایل در خبرنامه ی وبلاگ که فرم آن در سمت چپ موجود است عضو شوید.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



لیست نشدن در لیست به روز شده ها
نوشته شده در 18 آبان 1389
بازدید : 41
نویسنده : مولوی

ليست شدن وبلاگ در ليست آخرين وبلاگهاي به روزشده در صفحه ي نخست سرويسهاي وبلاگ نويسي يكي از امكانات مفيدي است كه به شناخته شدن وبلاگها توسط ديگران كمك شاياني ميكند و البته در اغلب سيستمهاي وبلاگنويسي قبل از ارسال مطلب از كاربر پرسيده ميشود كه مايل به اضافه شدن لينك وبلاگ به ليست آخرين وبلاگهاي بروزشده ميباشد يا خير . و اين به دليل آن است كه شايد به هر دليلي كاربر دوست نداشته باشد وبلاگش در معرض ديد عموم قرار گيرد(مثلا وبلاگ خانوادگي يا خصوصي باشد)
اما در بلاگفا چنين امكاني وجود ندارد و با ارسال هر مطلب وبلاگ شما براي لحظاتي در صفحه ي نخست و ليست وبلاگهاي به روز شده قرار ميگيرد كه به جهت بازديد زياد از اين صفحات ممكن است چندين و گاه تعداد زيادي بازدي كننده را به وبلاگ شما بياورد.
حال اگر نميخاهيد اين امر انجام شود كافيست در هنگام ارسال هر مطلب ابتدا تيك ثبت موقت و عدم انتشار وبلاگ را فعال كنيد و مطلب را به وبلاگ ارسال كنيد سپس به قسمت ويرايش مطالب برويد و تيك ثبت موقت را برداريد و دكمه ي ثبت مطلب و بازسازي وبلاگ را كليك كنيد و توجه داشته باشيد كه هرگاه مطلبي ارسال ميكنيد بايد اين كارها را تكرار كنيد
البته ممكن است كه بلاگفا هم در آينده اين امكان را به سيستم بيافزايد و قبل از ارسال مطلب از كاربر در اين زمينه سوال كند


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , برنامه نویسی , وبلاگ نویسان , ,



بازدید : 41
نویسنده : مولوی

يكي از ويژگي هاي بلاگفا و بسياري از سرويسهاي ديگر اين است كه مطالب ارسال شده به وبلاگ بر حسب زمان در صفحه ي نخست مرتب ميشوند و از آنجا كه كاربران امكان تغيير زمان ارسال مطلب را دارند  ميتوان از اين ويژگي در مواقع لزوم به عنوان ترفند استفاده كرد و مثلا يك مطلب خاص را در صفحه ي نخست وبلاگ ثابت نگاه داشت به اين صورت كه زمان يك مطلب را به آينده برد و به اين ترتيب تا زماني كه به زمان مورد نظر نرسيد تمام مطالبي كه در اين مدت به وبلاگ ميفرستيد در صفحه ي اول نمايش داده نميشوند و به آرشيو ميروند(زماني يا موضوعي) و كاربران بايد براي ديدن مطلب از آرشيو وبلاگ بازديد كنند البته اگر ميخواهيد كه صفحه اول كاملا ثابت باشد بايد تعداد مطالب در صفحه نخست را در قسمت تنظيمات وبلاگ روي يك تنظيم نماييد و همچنين به اين نكته هم توجه كنيد كه زمان ارسال مطلبها به آرشيو زماني اضافه ميشوند يعني اگر شما تاريخ مطلبي را چند ماه آينده قرار دهيد اين موضوع از قسمتي كه آرشيو زماني(بر اساس ماه يا هفته) را نشان ميدهد قابل رويت است
 نكته اينكه مطالب در كنترل پنل به منظور ويرايش به ترتيب زمان مرتب نميشوند بلكه بر اساس ترتيبي كه مطالب ارسال ميشوند منظم خواهند شد
 اين ترفند علاوه بر بلاگفا در بسياري از سرويسهاي ديگر نيز قابل اجراست.


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: صفحه , ثابت , صفحه , ثابت , صفحه , ثابت , صفحه , ثابت , ,



آموزش پنل مدیریت بلاگفا
نوشته شده در 18 آبان 1389
بازدید : 55
نویسنده : مولوی

پس از تكميل ثبت نام در بلاگفا و ورود به كنترل پنل وبلاگ خود(پس از ورود به صفحه ي اول بلاگفا و وارد كردن نام كاربري و رمز عبور) با ميز كار خود مواجه خواهيد شد كه به شما امكان مديرت بخشهاي مختلف وبلاگتان را خواهد داد . در سمت راست ستوني وجود كه پس از كليك هر كدام از گزينه هاي موجود در اين قسمت توانايي مدیریت يكي از بخشهاي وبلاگ خود مانند مطالب ، لينكها ، قالب ، تنظيمات عمومي و ... را خواهيد داشت در واقع اين ميزكار شماست كه من در اينجا تك به تك و به ترتيبي كه در خود بلاگفا وجود دارد گزينه هاي مختلف آنرا توضيح ميدهم بايد توجه داشته باشيد كه بسياري از قسمتهاي مختلف بسيار ساده هستند و اگر مايليد ميتوانيد فقط آموزش قسمتهايي را مشاهده فرماييد كه با آن مشكل داريد، در ضمن من هميشه آماده ي پاسخگويي به سوالات ساده يا پيچيده ي شما هستم
با توجه به این که بلاگفا هر چند مدت یک بار تغییری کوچک در پنل خود ایجاد میکند ممکن است بین تصاویر آموزشی و پنل تفاوت های جزیی مشاهده شود که در صورت عمده بودن تغییر(به گونه ای که آموزش را غیرقابل استفاده کند) به سرعت آموزش جدید تدوین خواهد شد و در غیر این صورت مطالب به طور سالیانه ویرایش خواهند شد.
بلاگفا-پست مطلب جدید
بلاگفا-مدیریت مطالب قبلی
بلاگفا-آخرین نظرات خوانندگان
بلاگفا-نظرات تایید نشده
بلاگفا-پيوندهاي روزانه
بلاگفا-پيوندهاي وبلاگ
بلاگفا-موضوعات مطالب
بلاگفا-نویسندگان وبلاگ
بلاگفا-پروفایل مدیر وبلاگ
بلاگفا-وبلاگ دوستان
بلاگفا-مطالب دوستان
بلاگفا-صفحات جداگانه
بلاگفا-تنظیمات وبلاگ
بلاگفا-انتخاب قالب وبلاگ
بلاگفا-ویرایش قالب
بلاگفا-درج در فهرست وبلاگها
توضيح بقيه ي بخشها (به زودي)


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



کلیک روی تبلیغات
نوشته شده در 29 مهر 1385
بازدید : 112
نویسنده : مولوی

بازدیدکننده ی گرام این وبلاگ برای افزایش آگاهی شما درست شده است.لذا از شماتقاضا دارم برای حمایت از ما بر روی تبلیغات کلیک کنید.در ضمن اگه یه نظر واسه ما بذارین روح ما رو شاد کردین!


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , اینترنت , لینوکس , برنامه نویسی , وبلاگ نویسان , ترفندستان , آموزش های کاربردی , سیستم عامل , خواندنی های روز , فن آوریهای نو , ,



کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها
نوشته شده در 7 مهر 1389
بازدید : 44
نویسنده : مولوی

در این هفته قصد داریم کمی در خصوص قالب یا Template وبلاگ ها با شما صحبت کنیم. در هنگام انتخاب یک قالب برای وبلاگ تان یا طراحی یک قالب اختصاصی برای خودتان، باید دقت کافی به خرج دهید و تا می توانید استاندارد های طراحی وب را رعایت کنید.  

اگر دیده باشید، برخی از وبلاگ ها فقط در مرورگر اینترنت اکسپلورر به درستی دیده می شوند، حال اگر همان وبلاگ ها را با مرورگرهای دیگری مانند Mozilla Firefox ببینید، صفحه ای بههم ریخته و نامرتب را مشاهده خواهید کرد، صفحه ای که تقریباً هیچ کدام از قسمت ها در جای اصلی خود قرار ندارند. این بدان علت است که طراح قالب آن وبلاگ، هنگام طراحی، آن را فقط برای مرورگر اینترنت اکسپلورر آماده کرده است. به عبارت دیگر استانداردهای طراحی وب را به درستی رعایت نکرده است. چرا که اگر این استاندارد ها رعایت شوند، وبلاگ شما در هر مرورگر استانداردی به درستی نمایش داده می شود. درست است که اکثر بازدید کنندگان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند، ولی یک طراح حرفه ای همیشه به فکر درصدی از بازدیدکنندگان که از مرورگرهای متفرقه استفاده می کنند، نیز هست. ضمناً باید توجه داشت که استفاده از مرورگر Firefox در میان کاربران از رشد مناسبی برخوردار است. پس سعی کنید این دسته از بازدیدکنندگان را نیز از قالب وبلاگ خود راضی نگه دارید شما با مراجعه به آدرس http://validator.w۳.org و وارد کردن آدرس وبلاگ خود، می توانید مشاهده کنید که قالب وبلاگ شما تا چه حد با استاندارد های طراحی وب، برابری می کند.
مورد دیگری که باید بدان اشاره کرد استفاده از Div به جای Table در قالب وبلاگ هاست. برخی از وبلاگ ها برای ستون بندی قالب وبلاگ خود، از تگ Table در HTML استفاده می کنند. به این معنی که مثلاً قالب وبلاگ را به دو ستون تقسیم می کنند، ستون سمت راست که پهن تر نیز است، مخصوص پست ها و مطالب اصلی وبلاگ و ستون باریک سمت چپ، مخصوص نمایش لینک دونی، آرشیو و دیگر اطلاعات مربوط به وبلاگ خواهد بود. حالا آن که شما می توانید با استفاده از تگ Div و دستورات مربوط به آن، این تقسیم بندی را انجام دهید. مهمترین مزیت استفاده از Div به جای Table افزایش سرعت نمایش مطالب وبلاگ است. Table ابتدا باید تمام محتویات داخل خود را بخواند، سپس همه را با هم و به یک باره نشان می دهد. در صورتی که هنگام استفاده از Div هر بخشی از محتویات داخل Div که خوانده شود، همان موقع نشان داده می شود و این برای وبلاگ ها که محتویات آنها زود به زود آپ دیت می شود، بسیار مطلوب است. یعنی بازدید کننده می تواند تا لود شدن تمام محتویات وبلاگ، مطالب جدیدی که به طور معمول در بالای وبلاگ قرار دارد را مطالعه کند. (البته در صورت ستون بندی صحیح قالب وبلاگ با استفاده از Div) از دیگر مواردی که در طراحی قالب وبلاگ باید بدان توجه داشت، استفاده از رنگ و طرح متناسب با محتویات وبلاگ است. همچنین در خصوص استفاده از عکس در قالب وبلاگ، باید توجه داشته باشید که تا می توانید از عکس کمتری در قالب وبلاگ خود استفاده کنید. همچنین عکس هایی هم که در قالب به کار می برید، باید از حجم مناسبی برخوردار باشند. اگر شما دارای وبلاگی هستید که روزانه چندین نوبت آن را به روز می کنید و به همین جهت بازدیدکنندگان، روزانه چندبار به وبلاگ شما سر می زنند، استفاده زیاد و نابجا از عکس در قالب وبلاگ تان، چندان جالب به نظر نمی رسد بلکه به علت ماهیت وبلاگ شما، باید قالب و در نهایت صفحه وبلاگ سبک باشد و به سرعت لود شود. حتی توصیه نویسنده این ستون برای این دسته از وبلاگ نویسان، آن است که به کل بی خیال عکس در قالب وبلاگ تان شوید و با استفاده از تر فند های Div و CSS منوها و طرح های جالبی را در وبلاگ تان به نمایش بگذارید.
در پایان هم به معرفی چند سایت و وبلاگ که قالب رایگان برای وبلاگ های فارسی ارائه می دهند، می پردازیم:
وبلاگ «قالب های فارسی» با آدرس
http://pbs.blogspot.com یکی از منابع خوب برای دریافت قالب فارسی برای سیستم Blogger است. اگرچه این وبلاگ، مدت زیادی است که به روز نشده است ولی دارای تعداد زیادی قالب فارسی است که می توانید از آنها استفاده کنید.
سایت «قالب های گردون» که در آدرس
http://www.template.ir قابل دسترسی است، دارای چندین قالب برای سیستم های Persianblog ، Blogger ، Movable Type و... است.
سایت «قالب های مژده» نیز دارای چندین قالب ساده و جالب برای سیستم های مختلف وبلاگ نویسی است. اکثر قالب های این سایت تنها با استفاده از Div و CSS طراحی شده است که می تواند انتخاب مناسبی برای وبلاگ نویسان باشد. این سایت نیز در آدرسhttp://templates.mojde.com قابل دسترسی است.


:: موضوعات مرتبط: وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها ,



وب ۲، آنچه شما خواسته‌اید
نوشته شده در 7 مهر 1389
بازدید : 33
نویسنده : مولوی

وب۲ هر تعریفی که داشته باشد یک هدف کلی را دنبال می‌کند و آن هم تغییر وضعیت کنونی اینترنت است.امروزه در مورد وب۲ صحبت‌های فراوانی به میان می‌آید و تعریف‌های متفاوتی از آن می‌شود. اما به‌ راستی وب۲ چیست؟ باید اعتراف کرد که هنوز تعریف واحد و جامعی برای وب۲ اعلام نشده و همچنان در نشست‌ها و همایش‌های مختلف در مورد یک تعریف جامع و کامل از این فرآیند بحث و مذاکره می‌شود.
تیم اوریلی (Tim O&#۰۳۹;Reilly) از وب۲ به عنوان یک سکو یاد می‌کند که تمامی ابزارها و برنامه‌ها در سیطره آن قرار می‌گیرد و وب۲ به آنها احاطه دارد.
دره سیلیکون که سال‌ها به عنوان قطب فناوری جهان محسوب می‌شده، امروزه به دنبال یک راه‌حل برای پیشرفت هرچه بیشتر می‌گردد و کارشناسان معتقدند که به جز وب۲ راه‌حلی مناسبی برای نیل به این هدف وجود نخواهد داشت.
کارشناسان وب۲ این روزها از اصطلاحاتی نظیر ویکی‌ها، بلاگ‌ها، RSS، AJAX و ... استفاده می‌کنند و در مقابل، رقبا با بکار گرفتن اصطلاحاتی دیگر سعی بر آن دارند که از این روند جلوگیری کنند. وب۲ هر تعریفی که داشته باشد یک هدف کلی را دنبال می‌کند و آن هم تغییر وضعیت کنونی اینترنت است.
سایت‌های مبتنی بر وب۲ پایگاه‌های اینترنتی آنلاینی برای ارایه سرویس‌های اینترنتی محسوب نمی‌شوند. از بخش جست‌وجوگر تصاویر یاهو و سایت وابسته به آن با نام Flickr گرفته تا دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا و سایت دوست‌یابی MySpace و حتی جست‌وجوگر بزرگ گوگل نمونه‌هایی از وب۲ محسوب می‌شوند که با هدف دگرگونی اینترنت و بهبود وضعیت کنونی آن فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.
اگر این سایت‌ها نتوانند به خوبی اهداف خود را برای رسیدن به وب۲ محقق سازند، مجبورند این روند را Live Web نام‌گذاری کنند. تصور کنید که تمام این خدمات از دنیای جدید وب۲ بتوانند موفقیت‌آمیز باشد و میلیون‌ها کاربر را از سراسر دنیا به سمت خود بکشاند، اما آیا این قبیل سرویس‌ها توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون مراکز تجاری را خواهند داشت؟ ری لین (Ray Lane) مدیر اسبق شرکت اوراکل که هم‌اکنون یکی از شرکای مرکز تجاری Kleiner Perkins Caufield & Byers محسوب می‌شود در این باره می‌گوید: «تمام این امکانات که برای کاربران عادی درنظر گرفته شده در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها تجاری قرار خواهد گرفت و استفاده‌کنندگان اصلی از این روند تنها آنها خواهند بود.»


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: وب , وب , وب , وب , وب , وب , ,



بازدید : 57
نویسنده : مولوی

چندين ماه از ارائه مترجم گوگل مي‌گذرد. گوگل که درست در زمان انتخابات ايران سرويس مترجم فارسي خود را در حالت آلفا فعال کرد (درست همان زمان که فيس‌بوک نسخه فارسي ارائه داد!) بعد از گذشتن چندين ماه از حالت بتا در آماده و به نوعي در مرحله پاياني کار قرار دارد.

مترجم گوگل

مترجم گوگل قرار نيست مانند انسان متن ها را براي شما ترجمه کند. مترجم گوگل فعلا نمي تواند معناگرايانه ترجمه کند حتي خيلي از عبارات را خنده دار و اشتباه ترجمه مي کند ولي قدرت باور نکردني در ترجمه به چندين زبان مختلف دارد.

مهم ترين ويژگي آن ترجمه از فارسي به چندين زبان مختلف از جمله فرانسوي، اسپانيايي، چيني و... و همين طور از اين زبان ها به فارسي است.

 چطور از مترجم گوگل استفاده کنیم؟؟

وارد مترجم گوگل شويد. فرض کنيد مي خواهيم عبارتي را از فارسي به انگليسي ترجمه کنيم. در قسمت Translate from گزينه Persian و در قسمت Translate into گزينه English را انتخاب کنيد.  در باکس اصلي صفحه عبارت مورد نظر خود را بنويسيد. از ويژگي هاي مترجم گوگل ترجمه ريل تايم است. يعني شما همان هنگامي که تايپ مي کنيد نتيجه ترجمه را هم مي توانيد ببينيد.


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: مترجم گوگل , مترجم گوگل , مترجم گوگل , ,



بازدید : 50
نویسنده : مولوی

برای نصب ورد پرس شما به سرور لینوکس (ترجیحا آپاچی نسخه +۲ ) با پشتیبانی PHP و بانک MYSQL نیاز دارید.
۱) آخرین نسخه وردپرس را از سایت وردپرس .org دانلود کنید و بعد از بازکردن فایل zip ، تمام فایل های داخل آن را به روی ریشه سرور خود منتقل کنید.


۲) حالا وارد پنل سرور سایت خود شوید و یک بانک MySQL مثلا بنام mybank و یک username و password برای بانک خود بسازید و یوزر ساخته شده را به بانک خود وصل کنید.
(توجه کنید که در کنترل پنل سرور هایی که از Cpanel استفاده میکنند وقتی شما نام کاربری تان برای ورود به پنل مثلا macromediaX باشد و نام بانک خود را mybank گذارید در نهایت نام بانک شما بصورت macromediax_mybank میشود . همچنین نام کاربری شما نیز macromediax_username میشود.)

 
۳) وارد ریشه سایت خود شوید و فایل wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام دهید. حال این فایل را بازکنید تا کمی تغییرش دهیم. در ۴ خط آغازین این فایل آدرس بانک mySQL شما قرار می گیرد .
خطوط مذکور در این فایل در ابتدا بصورت زیر است :
defineDB_NAME, wordpress) // The name of the database
defineDB_USER,username) // Your MySQL username
define(DB_PASSWORD password) // ...and password
defineDB_HOSTlocalhost)// ۹۹% chance you ...


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: وردپرس , نصب , دامنه , وردپرس , نصب , دامنه , وردپرس , نصب , دامنه , وردپرس , نصب , دامنه , ,



بازدید : 45
نویسنده : مولوی

به تازگی ایمیل هایی توسط هکر ها برای بعضی از وبلاگ نویسان فرستاده میشود و از آنها میخواهد تا به یک صفحه تقلبی بروند و به دلایل مختلف مانند  upgrade کردن وبلاگشان و یا دریافت امکانات جدید ، نام کاربری و پسوردشان را وارد کنند . فارغ از اینکه صفحه مورد نظر، یک صفحه تقلبی است که فقط شبیه سرویس دهنده وبلاگشان درست شده است و در حال جمع آوردی اطلاعات خصوصی کاربران است .

 

 

 

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وبلاگتان :

 

1-      هیچ سرویس دهنده وبلاگی به غیر از صفحه ورودی سایت خودش ، از شما پسورد درخواست نمی کند . پس همیشه قبل از اینکه پسوردتان را وارد کنید آدرس بالای internet Explorer خود را نگاه کنید که حتما آدرس سایت وبلاگتان باشد.

 

2-      سرویس دهنده های وبلاگی به هیچ عنوان نیازی به پسورد شما ندارند. بنابراین در هیچ ایمیل و صفحه ای خارج از سایت سرویس دهنده ، پسورد خود را وارد نکنید.


:: موضوعات مرتبط: وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: هکر , وبلاگ , هکر , وبلاگ , هکر , وبلاگ , هکر , وبلاگ , هکر , وبلاگ , ,



بازدید : 56
نویسنده : مولوی

در اين مقاله قصد داريم چند ابزار جالب و مفيد وبلاگي را به شما معرفي کنيم. اولين ابزاري که به معرفي آن مي‌پردازيم MyBlogLog است که در این آدرس قابل دسترسي است. شما به کمک اين ابزار مي‌توانيد تعداد کليک بر روي لينک‌هاي داخل وبلاگ‌تان را مشاهده کنيد. خيلي راحت و آسان. اصلا نيازي به دانستن زبان‌هاي برنامه‌نويسي پيچيده نيست. کافي است که به سايت mybloglog.com رفته و در ابتدا يک اشتراک جديد براي خودتان بسازيد. ايجاد اشتراک جديد و استفاده از خدمات اين سايت رايگان است ( البته اين سايت اشتراک پولي نيز دارد و شما با پرداخت مبلغي مي‌توانيد از خدمات MyBlogLog Pro استفاده کنيد. ) پس از ثبت‌نام، به وسيله آدرس‌ايميل و پسورد، وارد اشتراک خود شويد. سپس کدي را که سايت در اختيار شما مي‌گذارد، در قالب وبلاگ خود قرار دهيد و وبلاگ را بازسازي کنيد. کار تمام است! به همين راحتي. پس از اين، هر زمان که وارد اشتراک خود شويد، تعداد کليک بر روي لينک‌هاي موجود در وبلاگ خود را، به تفکيک روز مشاهده خواهيد کرد. ( به اين معني که مثلا در روز سه‌شنبه تعداد کليک بر روي هر يک از لينک‌هاي وبلاگ شما چند عدد است، در روز دوشنبه چطور و به همين صورت ) با استفاده از اين سيستم، پس از مدتي متوجه خواهيد شد که مخاطبان و بازديد‌کنندگان سايت يا وبلاگ شما بيشتر به چه لينک‌هايي علاقه دارند و يا چه لينک‌هايي زياد مورد استقبال قرار نمي‌گيرد.


ابزار بعدي که به معرفي آن خواهيم پرداخت ابزاري براي نشان دادن PageRank وبلاگ شما مي‌باشد. احتمالا تا کنون نام PageRank به گوشتان خورده است. PageRank به زبان ساده، امتيازي است که موتور جستجوي قوي گوگل به سايت‌ها مي‌دهد. يعني گوگل بر اساس معيار‌هاي خاص خودش ( مانند تعداد لينک‌هايي که سايت‌هاي ديگر به آن سايت داده‌اند و ... ) امتيازي بين 1 تا 10 به سايت‌ها، وبلاگ‌ها و به طور کلي تمام صفحات موجود در اينترنت مي‌دهد. دست يافتن به پيج‌رنک ده براي يک سايت معمولي بسيار بسيار دشوار و تقريبا غيرممکن مي‌باشد. ( تنها سايت‌هايي همانند خود گوگل، ياهو و سايت‌هايي از اين دست، داراي پيج‌رنک ده مي‌باشند! ) داشتن پيج‌رنک 5 براي يک وبلاگ فارسي، بسيار مناسب است و چنانچه وبلاگي فارسي، داراي پيج‌رنک 6 باشد، داراي موقعيتي بسيار عالي از ديد گوگل مي‌باشد. در ضمن بايد اشاره کرد که ارتقا از پيج‌رنک 6 به 7 بسيار مشکل‌تر از، ارتقا از پيج‌رنک 5 به 6 مي‌باشد. ( و به همين صورت براي ارتقا به پيج‌رنک‌هاي بالاتر ) هم‌اکنون تا حدي با مفوم PageRank آشنا شده‌ايد. حال براي اينکه بتوانيد پيج‌رنکي را که گوگل به وبلاگ شما اختصاص مي‌دهد، به صورت خودکار در وبلاگتان به نمايش درآوريد،


ب


:: موضوعات مرتبط: وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: معرفی چند ابزار مفيد وبلاگی , معرفی چند ابزار مفيد وبلاگی , معرفی چند ابزار مفيد وبلاگی , ,



کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها
نوشته شده در 7 مهر 1389
بازدید : 51
نویسنده : مولوی

در این هفته قصد داریم کمی در خصوص قالب یا Template وبلاگ ها با شما صحبت کنیم. در هنگام انتخاب یک قالب برای وبلاگ تان یا طراحی یک قالب اختصاصی برای خودتان، باید دقت کافی به خرج دهید و تا می توانید استاندارد های طراحی وب را رعایت کنید.  

اگر دیده باشید، برخی از وبلاگ ها فقط در مرورگر اینترنت اکسپلورر به درستی دیده می شوند، حال اگر همان وبلاگ ها را با مرورگرهای دیگری مانند Mozilla Firefox ببینید، صفحه ای بههم ریخته و نامرتب را مشاهده خواهید کرد، صفحه ای که تقریباً هیچ کدام از قسمت ها در جای اصلی خود قرار ندارند. این بدان علت است که طراح قالب آن وبلاگ، هنگام طراحی، آن را فقط برای مرورگر اینترنت اکسپلورر آماده کرده است. به عبارت دیگر استانداردهای طراحی وب را به درستی رعایت نکرده است. چرا که اگر این استاندارد ها رعایت شوند، وبلاگ شما در هر مرورگر استانداردی به درستی نمایش داده می شود. درست است که اکثر بازدید کنندگان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند، ولی یک طراح حرفه ای همیشه به فکر درصدی از بازدیدکنندگان که از مرورگرهای متفرقه استفاده می کنند، نیز هست. ضمناً باید توجه داشت که استفاده از مرورگر Firefox در میان کاربران از رشد مناسبی برخوردار است. پس سعی کنید این دسته از بازدیدکنندگان را نیز از قالب وبلاگ خود راضی نگه دارید شما با مراجعه به آدرس http://validator.w۳.org و وارد کردن آدرس وبلاگ خود، می توانید مشاهده کنید که قالب وبلاگ شما تا چه حد با استاندارد های طراحی وب، برابری می کند.
 


:: موضوعات مرتبط: وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها ,



بازدید : 47
نویسنده : مولوی

چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید ؟

 قبل از پاسخ به این سوال ، باید فرق بین موتور جستجو و دایرکتوری را بدانیم . در ادامه توضیح اجمالی در این مورد داده می شود . مهم ترین تفاوت بین موتور جستجو و دایرکتوری نحوه ورود وب سایت ها به فهرست آنها است. مردم سایت های خود را در دایرکتوری ها قرار می دهند که این دایرکتوری ها توسط شخص (نه با ماشین ) بررسی می شوند.چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید؟ قبل از پاسخ به این سوال ، باید فرق بین موتور جستجو و دایرکتوری را بدانیم . در ادامه توضیح اجمالی در این مورد داده می شود . مهم ترین تفاوت بین موتور جستجو و دایرکتوری نحوه ورود وب سایت ها به فهرست آنها است. مردم سایت های خود را در دایرکتوری ها قرار می دهند که این دایرکتوری ها توسط شخص (نه با ماشین ) بررسی می شوند . می توانید دایرکتوری ها را یک مجموعه ای از سایت های اینترنتی در نظر بگیرید که بر اساس موضوع منظم شده اند . موتورهای جستجو با ارسال سیستمی به نام عنکبوت متون موجود در وب سایت را به دست می آورند و یک برنامه دیگر که فهرست کننده (Indexer) نامیده می شود، این متون را خوانده و بر اساس لغات موجود در آنها فهرست سازی می کند. حال بپردازیم به اینکه چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو قرار دهیم .

 

بیش از ۹۰ درصد ترافیک توسط موتورهای جستجو از سه موتور جستجوی مهم Google و Yahoo و MSN تامین می شوند . تبلیغات زیادی در اینترنت شبیه به این جمله می توانید ببینید . سایت شما را در ۲XX... موتور جستجو معرفی می کنیم درج سایت شما درهزارها موتورجستجو به شما هیچ کمکی نخواهد کرد و ارزشی ندارد. همان طور که تبلیغ در هنگام خواب وزن خود را کم کنید را باور نمی کنید مطلب فوق را نیز قبول نکنید. این سه موتور جستجو نتایج خیلی از موتور جستجو های دیگر را نیز تامین می کند و اگر سایت شما در این سه موتور قرار گیرد در بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر هم خواهد آمد. برای مثال موتور مشهور آلتاویستا (Altavista) نتایج یاهو (yahoo ) را نشان می دهد . به دلیل الگوریتم های مختلف رتبه بندی سایت شما توسط این دو موتور متفاوت خواهد بود ولی فهرست دقیقاً یکی است . اگر سایت شما جدید است و در یا هو قرار گرفته است ولی در آلتاویستا قابل مشاهده نیست نگران نباشید و نیاز به انجام هیچ اقدامی نیست . آلتاویستا نیز بعد از اینکه فهرست آن از یاهو به روز شد سایت شما را نشان خواهد داد. AOL و Netscape از فهرست گوگل استفاده می کنند آنها در مجموع از DMOZ نیز لیست می شوند .

 


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: چرا نباید وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید ؟ ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد