پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رايگان شدن بازي‌هاي آنلاين
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 35
نویسنده : مولوی

رايگان شدن بازي‌هاي آنلاين
سخت است باور كنيم كه چند بازي در برابر WoW آمدند و به‌آرامي محو شدند. جمهوري كهنه شركت بيوور يكي از بازي‌هايي است كه شانس باقي ماندن در بازار را داشته است. دكتر گرگ زشوك معتقد است كه توليدكننده‌هاي بازي بيشتر به سمت مدل رايگان تا مدل پولي حركت مي‌كنند.

به‌گزارش

1UP، وي معتقد است: «در كره تقريبا همه بازي‌هاي آنلاين رايگان هستند و اين همه بازي هنوز نتوانسته‌اند خيل عظيم علاقه‌مندان را از دست بدهند و روزبه‌روز به تعداد بازيكن‌ها افزوده مي‌شود.» وي همچنين اعلام كرد كه هزينه اشتراك (اگر هزينه‌اي وجود داشته باشد) بايد در زمان طراحي پيش‌بيني، در معماري آن پياده شود تا هزينه اشتراك حذف شود.

باديكانت باز هم به تاخير افتاد

به دنبال ترك استوارت بلك، طراح اصلي بازي باديكانت، كدمسترز باز هم به مشكل خورد و اين بار آدريان بولتون، مدير كل استوديوي گيلدفورد خود را كه بازي در آنجا تحت توسعه بود، از دست داد.

احتمالا اين بازي به جاي اوايل سال 2011 تا انتهاي تابستان 2011 به تعويق بيفتد. مديرعامل كدمسترز، راد كوزنز اعلام كرد، هر چند وي اين شركت را ترك كرده است، اما كدمسترز به يك شخص وابسته نيست و مشكلي براي ادامه توسعه بازي وجود ندارد.

سيل ابرقهرمانان در سال آينده

در كنفرانس خبري‌اي كه اكتيويژن با خبرنگاران داشت، اعلام كرد كه در سال 2011 بازي‌هاي زيادي از ابرقهرمانان را عرضه خواهد كرد. اسپايدرمن، اكس‌من و ترنسفورمرز جزو اين دسته از بازي‌ها هستند كه قرار است به بازار بيايند.

به گزارش

1Up، مديرعامل اكتيويژن، اريك هرشبرگ در اين كنفرانس اعلام كرد كه «اكس‌من: سرنوشت» از سوي شركت سيليكون‌نايتس در حال توليد است و همچنين طرح اصلي يك دنباله براي «اسپايدرمن: ابعاد» در هم شكسته نيز زده شده است و قرار است همزمان با اكران فيلم بعدي ترنسفورمرز يك بازي نيز عرضه شود.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , بازی , ,



بازدید : 38
نویسنده : مولوی
باتري خودتان کي تمام مي‌شود؟
كلكسيون‌هاي ميني‌گيم تنها بازي‌هايي هستند كه تا اين لحظه براي سنسورهاي تشخيص حركت طراحي شده است. وي نيز با بازي Wii Sports كنسول خود را معرفي كرد، پلي‌استيشن موو نيز با بازي Sports Champions دسته خود را معرفي كرد و حالا كنكت (Kinect) براي اكس‌باكس360 نيز Kinect Sports را عرضه كرده است. سرانجام سنسور تشخيص بدن اكس‌باكس عرضه شد و اين بازي 6 رويداد از دنياي ورزش را به‌تصوير مي‌كشد و نه‌تنها نماي خوبي از قابليت‌هاي دستگاه جديد مايكروسافت دارد، بلكه بسيار هم لذتبخش است كه در كنار دوستان و خانواده به انجام آن پرداخت.

البته بازي تك‌نفره آن لذتي ندارد و وقتي با دوستان هستيد، لذتبخش مي‌شود. اين دستگاه را بايد در جايي بگذاريد كه بتوانيد 3 متر از تلويزيون فاصله بگيريد و اگر مشكلي بجز اين و احتمالا عرق‌كردن ناشي از فعاليت نداريد، حتما از بازي لذت خواهيد برد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , بازی , ,



بازدید : 41
نویسنده : مولوی
باز هم ماجراجويي در دنياي فيبل‌3
هويت غيرمجزاي يک بازي زيبا
توسعه‌دهنده: Lionhead

ناشر: مايكروسافت

ژانر: نقش بازي

بستر: اكس‌باكس 360
دنياي آلبيون ويژگي منحصربه‌فردي دارد كه كمتر دنياي مجازي‌اي مي‌تواند با آن رقابت كند. با عبور از جاده‌هاي جنگلي كه با ملودي موزوني همراه است، آدم در فضاي فوق‌العاده‌ ماجراجويانه خودش را گم مي‌كند. شهروندها همه دوست دارند بسته به توانايي‌شان شوخي كوچكي داشته باشند يا شما را به آزمون فرعي مضحكي بفرستند كه همزمان با تحسين شما در انجام اين كار، خنده‌اي هم براي انجام اين كار مي‌كنند.

اين عناصر در فيبل 3 (Fable III)، به اوج رسيده است؛ هر چند كه ديگر بخش‌هاي اين سفر به اين اندازه دلپذير نيستند. تغييراتي انجام شده كه بازي ساده فيبل حتي ساده‌تر هم شده است و ماجراجويي در اين بازي نيازي به فكر ندارد. زندگي ماجراجو خيلي پيچيده نخواهد شد و مسيرهاي انتخابي وي مشخص است. نبود ارتباط احساسي با ديگران باعث مي‌شود حتي با سگ‌تان كه همراه شما در جنگ‌ها و پويش‌ها است نيز رابطه خاصي نداشته باشيد. حتي با وجود چنين ضعف‌هايي، فيبل 3 از نظر زيباشناختي در سري خود به اوج رسيده است.

در فيبل 2 اگر يك جنتلمن به تمام معنا بوديد يا آدم شر و بدخواه، در فيبل 3 به دردتان نخواهد خورد. قهرماني كه آلبيون را در سري قبل نجات داد، حالا 2 بچه دارد كه قرار است پادشاهي را در زمان بلوغ به دست بياورند. همه اعضاي خاندان شما هم خيلي اميد ندارند كه مردم راضي و در صلح باقي بمانند. بزرگ‌ترين پسر پادشاه قبلي سراغ شياطين رفته و از قدرتش استفاده مي‌كند و رعيت‌هاي زير دست خود را خوب اذيت مي‌كند. به ‌عنوان فرزند كوچك‌تر خانواده (كه مي‌توانيد انتخاب كنيد دختر است يا پسر)، از قصر فرار مي‌كند و ارتش خود را براي نبرد عليه برادر بزرگ‌تر آماده مي‌كند. در داستان فيبل 3 نسبت به داستان فيبل‌هاي پيشين، تفاوت بيشتري وجود دارد، از جذابيت خاص ديدن رهبرهاي دهكده‌هاي مختلف گرفته تا مجبور بودن به درست رفتار كردن براي ردآوري ارتش.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , بازی , ,



بازدید : 41
نویسنده : مولوی
ارائه سرويس جستجوي فوري براي آندروييد و آيفون
گوگل از عرضه سرويس جستجوي فوري براي گوشي‌هاي مبتني بر آندروييد و آيفون رونمايي كرد.

به‌گزارش موبنا، با عرضه سرويس جستجوي فوري براي گوشي‌هاي آندروييدي و آيفون، كاربران مي‌توانند به‌سرعت برنامه‌اي را كه مي‌خواهند، بيابند.

گوگل اعلام كرده اين سرويس فقط براي گوشي‌هايي كه به نسخه 2‌/‌2 آندروييد و گوشي‌هاي آيفوني كه از آخرين نسخه iOS پشتيباني مي‌كنند، ارائه شده است. به اين ترتيب كاربران امكان جستجوي مكان، سرويس‌هاي آب‌وهوا و اطلاعاتي درباره منطقه‌اي كه مي‌خواهند را دارند.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , موبایل , ,



با موبايل خود ستارگان را رصد كنيد
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 39
نویسنده : مولوی

با موبايل خود ستارگان را رصد كنيد
آيا تاكنون شده بخواهيد همانند ستاره‌شناسان به رصد ستاره‌ها و سياره‌ها بپردازيد و درباره آنها و صورت‌هاي فلكي و تمام مواردي كه مربوط به نجوم و ستاره‌شناسي مي‌شود، تحقيق كنيد؟ لازمه اين كار، اولا داشتن وسيله‌اي همچون تلسكوپ است كه چندان ارزان نيست و ثانيا وجود يك راهنماي خوب و قدرتمند و با سابقه كه بتواند درباره آنها توضيحاتي به شما بدهد.

شايد بپرسيد چگونه چنين چيزي ممكن است و مگر با استفاده از دوربيني ضعيف و يك گوشي موبايل مي‌توان چنين كار بزرگي انجام داد؟ پاسخ ما به شما آري است. شما براي انجام اين كار تنها به سيستم‌عامل Maemo نياز داريد.

اين برنامه به همراه لوازم جانبي گوشي همچون GPS يا مكان‌ياب و سنسور حركتي به شما كمك مي‌كند تا يك رصد كامل از ستارگان و سيارات مختلف گيتي داشته باشيد، به‌طوري كه همراه با رصد آنها اطلاعات مفيدي همچون نام، فاصله و مختصات آنها را در اختيار شما قرار مي‌دهد. همچنين برنامه حجمي نزديك به 16 مگابايت دارد كه با آن مي‌توانيد آسمان را به‌صورت 3 بعدي رصد كنيد.

نرم‌افزار Stellarium Mobile نگارش 3‌/‌0‌/‌1

نرم‌افزار را روي گوشي خود نصب كنيد، اما پيش از آن تاريخ و ساعت گوشي خود را با دقت تنظيم كرده و در صورتي كه به اينترنت دسترسي داريد آن را روي گوشي خود فعال‌ كنيد. برنامه مي‌تواند اطلاعاتي كه لازم دارد را از طريق GPS دستگاه تهيه كند و براي سرعت‌بخشيدن به دريافت اطلاعات لازم است از اينترنت استفاده كند.

شايد بپرسيد علت تنظيم دقيق ساعت و تاريخ گوشي براي چيست؟ در پاسخ بايد بگوييم اين برنامه براساس اين دو گزينه عمل مي‌كند و در هر ساعت شبانه‌روز با توجه به مختصات شما (كه از طريق GPS به آن دست مي‌يابد) ستارگان را به شما نشان مي‌دهد. البته ذكر اين نكته ضروري است كه شما مي‌توانيد به‌صورت 360 درجه روي آسمان چرخش كنيد و در هر جهت نظاره‌گر ستارگان روبه‌روي خود باشيد. همچنين برنامه به گونه‌اي تنظيم شده كه اگر شب باشد، محيط آسمان به‌صورت تاريك نمايش داده مي‌شود و اگر روز باشد به‌صورت روشن درمي‌آيد.

بايد يادآور شويم كه در طول روز رصد ستارگان در آسمان مقدور نيست و اين بر جذابيت و طبيعي‌تر بودن برنامه مي‌افزايد. پس در صورت امكان سعي كنيد نخستين تجربه كار با اين برنامه را شب آغاز كنيد (البته قابل ذكر است گزينه‌اي در اين برنامه تعبيه‌شده تا بتوانيد با كليك روي آن بدون در نظر گرفتن شب و روز و بر اساس موقعيت زماني و مكاني خود، ستارگان را رصد كنيد).

برنامه به‌صورت كاملا لمسي عمل كرده و شما تنها با لمس گزينه‌هاي مختلف آن مي‌توانيد به امكانات برنامه بيفزاييد. ما در ادامه به چند نمونه از امكانات خارق‌العاده اين برنامه اشاره خواهيم كرد تا هدف از ارائه و اجراي اين برنامه تا حدودي روشن شود.

اين نرم‌افزار قادر است صورت‌هاي فلكي را به چند حالت براي شما به‌نمايش بگذارد:

1ـ تنها با نشان‌دادن ستارگان و خطوطي كه آنها را به‌هم متصل مي‌كند.

2ـ به‌صورت كاملا تصويري به‌همراه شكل‌هاي مورد نظر شما.

براي مثال صورت فلكي سرطان (خرچنگ) از 6 ستاره كه با خطوطي به‌هم متصل مي‌شوند، تشكيل شده است. نخست اين صورت فلكي به همان صورت خطوط به‌هم متصل شده نمايش داده مي‌شود، اما اگر دانش شناخت چنين تصويري را با اين خطوط نداريد، كافي‌ است روي گزينه تصوير كليك كنيد تا عكس خرچنگ روي آن پديدار شده و متوجه آن صورت فلكي و اسمش بشويد.

در اين برنامه همچنين با كليك روي هر ستاره يا سياره، به اطلاعات مفيدي همچون ميزان فاصله آنها از شما به واحد سال نوري، نام، مشخصات و مختصات آنها نسبت به محل ايستادن‌تان دست پيدا خواهيد كرد. در اين برنامه امكان بزرگنمايي و كوچكنمايي هم داريد به‌طوري كه بتوانيد ستاره مورد نظر را از نزديك مشاهده كنيد.

گزينه جستجو يكي از بخش‌هاي جالب و مفيد اين برنامه است، زيرا ديگر نياز به گشتن ميان ستارگان و سيارات نخواهيد داشت و تنها با جستجوي اسم ستاره يا سياره مورد نظر مي‌توانيد به محل و مكان آنها رفته و از نزديك آنها را تماشا كنيد. اينها تنها بخشي از ويژگي‌ها و گزينه‌هاي جذاب اين برنامه بود. ما كشف بيشتر امكانات اين برنامه را به عهده خودتان مي‌گذاريم تا با كشف و رويت آنها لذت بيشتري از اين برنامه ببريد. اگر تمايل به استفاده از اين برنامه داريد، مي‌توانيد براي دريافت نسخه‌اي از آن به لينك اينترنتي زير مراجعه كنيد. موفق باشيد.

http:‌/‌‌/‌clicklinks.ir‌/‌30706a

پژمان عاملي‌فرد


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , موبایل , ,



قابليت‌هاي كليك راست
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 48
نویسنده : مولوی

قابليت‌هاي كليك راست
تاكنون روي نوار آبي رنگ پنجره‌هاي ويندوز که عنوان آنها را نشان مي‌دهد کليک‌ راست ماوس را فشار داده‌ايد؟ اگر از جمله کاربراني باشيد که با استفاده از اين عملکرد به انجام کارهايي همچون بستن، کمينه و تمام ‌صفحه كردن پنجره‌ها مي‌پردازيد يا همين حالا اين عملکرد را آزمايش کرده و با آن آشنا شده باشيد، بي‌شك استفاده از اين قابليت را مفيد مي‌دانيد، چراکه حتي براي بستن پنجره‌ها نيز نيازي نيست ماوس خود را به گوشه سمت راست صفحه ببريد و با دقت روي گزينه Close کليک کنيد چون مي‌توانيد در هر بخشي از نوار عنوان پنجره کليک‌ راست کرده، گزينه مورد نظر را انتخاب کنيد.
  اين عمل در درازمدت و در خلال روز که بارها پنجره‌هاي مختلفي را مي‌بنديد موجب صرفه‌جويي در وقت شما مي‌شود. حالا پيشنهاد مي‌کنيم نرم‌افزار Moo0 WindowMenuPlus را هم بشناسيد! اين نرم‌افزار به‌ منظور افزايش امکانات کليک‌ راست ماوس روي نوار عنوان پنجره‌هاي ويندوز طراحي شده، به‌ طوري که با نصب آن علاوه بر امکانات پيشين مي‌توانيد کارهايي همچون تغيير ميزان شفافيت پنجره‌ها، تغيير اولويت اجراي نرم‌افزارها، آزادسازي ميزان حافظه استفاده نشده، کسب اطلاعات کامل از نرم‌افزار مربوط، جستجوي محل ذخيره‌سازي نرم‌افزارها در هارد ديسک، فعال‌سازي قابليت نمايش پنجره روي تمام پنجره‌هاي فعال (Keep on Top) و... را به انجام برسانيد.

چنانچه به استفاده از اين نرم‌افزار علاقه داريد مي‌توانيد نسخه کاملا رايگان آن را از نشاني زير دريافت کنيد:

http://clicklinks.ir/30705c


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , برنامه نویسی , وبلاگ نویسان , ,



بازدید : 42
نویسنده : مولوی

قوانين سفت و سخت حريم خصوصي براي بنگاه‌هاي تازه تاسيس
اتحاديه اروپا در واكنش به رشد شبكه‌هاي ديجيتال اجتماعي، به‌زودي كار را بر اصلاح و محكم‌تر كردن قوانين قديمي 15ساله‌اش براي حريم خصوصي آغاز مي‌كند.

به‌گزارش بتانيوز، به‌تازگي حاميان جهاني حريم خصوصي، بنگاه‌هاي اقتصادي را در اعتراض به سهل‌انگاري‌شان در مراقبت از اطلاعات شخصي كاربران هدف خود قرار داده‌اند. مامور ارشد اتحاديه ويويان ردينگ در اين باره مي‌گويد: ما بايد همگام با پيشرفت‌هاي جديد و چالش‌هايي كه تكنولوژي‌هاي نوظهور و جهاني‌سازي باعث مي‌شوند، قوانين خود را به‌روز كنيم. حفاظت از اطلاعات شخصي و خصوصي حقوقي پايه‌اي است.

وي افزود: كميسيون اتحاديه اروپا در حال آماده‌سازي قوانين وضعي جديدي است تا آن را در سال آينده به پارلمان اتحاديه ارائه دهد.

قانون اصلي حفاظت از حريم خصوصي آنلاين، در سال 1995 به تصويب رسيده و صيانت از اطلاعات خصوصي اشخاص را حق تلقي مي‌كند. سال گذشته كميسيون اتحاديه اروپا كار بر تجديد نظر روي اين قوانين را براي تطبيق با وضع موجود آغاز كرد و ردينگ و نيل كروئس، عضو كميسيون ديجيتال مجلس نمايندگان اتحاديه اروپا، ‌آن را در دستور كار اتحاديه قرار داده و اولويت‌دار بودنش را به تاييد رساندند.

سهولت در كنترل و نظارت بر رعايت حريم شخصي در ميان هر 27 عضو اتحاديه‌ اروپا، از اهداف اصلي طرح پيشنهادي است. از ديگر اهداف اين طرح، قدرت بخشيدن بيشتر به حوزه‌هاي قضايي محلي براي پيگرد پرونده‌هاي مرتبط با حريم خصوصي است.

اين كميسيون معتقد است كه كاربران سايت‌هايي نظير فيس‌بوك، بايد كنترل بيشتري بر اطلاعات شخصي خود داشته باشند. براي مثال وقتي يك كاربر پروفايل خود را از روي سرويسي حذف مي‌كند، ارائه‌دهنده‌ آن سرويس اجتماعي بايد براي حذف كامل همه‌ اطلاعات آن كاربر اقدام كند. جنجال بر سر اين مطلب وقتي آغاز شد كه نگهداري بخشي از اطلاعات كاربران پيشين چنين سايت‌هايي توسط اين سرويس‌دهنده‌ها، آشكار گرديد.

اين طرح، ارائه‌دهنده سرويس‌هايي را كه از اطلاعات شخصي افراد استفاده مي‌كنند، به شفاف‌سازي بيشتر در حفاظت از حريم خصوصي مجبور و آنها را متوجه عواقب استفاده غيرقانوني از اطلاعات ذخيره ‌شده مي‌كند.

گوگل و فيس‌بوك 2 سرويس‌دهنده‌اي هستند كه بيش از ديگران مورد غضب اين اتحاديه قرار گرفته‌اند. فيس‌بوك براي اقدام اخيرش در تغيير خط‌مشي حريم خصوصي و اجازه به دسترسي آسان به اطلاعات شخصي و گوگل به‌خاطر سرويس نمايش خياباني‌اش در كشورهاي مختلف، سوءاستفاده از اطلاعات شخصي كاربران مي‌كردند، بيشتر زير ذره‌بين اين اتحاديه قرار دارند.


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , ,



كروم مي‌تازد
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 28
نویسنده : مولوی

كروم مي‌تازد
هنوز به يك ماه نرسيده، گروه توسعه مرورگر كروم، اين مرورگر را به نگارش 9 بردند.

به‌گزارش بتانيوز، هفته گذشته نگارش9 تحت توسعه كروم براي دريافت در اينترنت قرار داده شد. گفتني است طبق رسم و رسوم گوگل، با پيش رفتن نگارش تحت توسعه، باقي كانال‌ها نيز نگارش خود را ارتقا مي‌دهند و نگارش قديمي‌تر بتا را از جريان خارج مي‌كنند، اما هنوز نگارش 8 بتا در كانال كروم وجود دارد. گفتني است گوگل چرخه عرضه 6 هفته‌اي دارد و اين بار به‌جاي عرضه نگارش بتاي جديدتر، نگارش تحت توسعه خود را جلو برد. در حال حاضر نگارش تحت توسعه گوگل 2مرحله از نگارش بتاي آن جلوتر است.

 

نگارش 9 تحت توسعه كروم فهرست بلندبالايي از تغييرات و تعميرات را در خود دارد و از فناوري‌هاي نويني چون همخوان‌سازي گذرواژه‌ها، سيستم داخلي تشخيصDNS، بهبود نوار كناري و ورود اطلاعات از طريق صدا پشتيباني مي‌كند. همچنين اين مرورگر نگارش موتور جاواسكريپت خود را با كمي ارتقا به 5‌‌/‌‌2 بالا برد.

گفته مي‌شود عرضه گوگل كروم8 بتا به‌دليل وجود نقص امنيتي در پخش‌كننده فلش ادوبي به تاخير افتاده است و پس از ارائه وصله امنيتي از سوي ادوبي، منتشر خواهد شد. اين حفره امنيتي اواخر ماه گذشته ميلادي معرفي شد.ادوبي در وب‌سايت‌ خود آورده است: «در حال نهايي كردن وصله تعميري براي فلش‌پلير10 هستيم و به‌زودي وصله را براي تمام سيستم‌هاي عامل عرضه مي‌كنيم. انتظار داريم كه نگارش فلش آندرويد را تا اواسط ماه آينده ميلادي و ادوبي‌ريدر را نيز كه اين حفره در آن نيز وجود دارد، تا آخر ماه آينده به‌روز كنيم.»


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفند گوگل , ,



اسکن 3بعدي
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 43
نویسنده : مولوی
اسکن 3بعدي
به ‌نظر شما اسکن کردن آن ‌هم از نوع 3بعدي، کار سخت و پيچيده‌اي است؟ بي‌شك پاسخ بسياري از شما «آري» است؛ چراکه اسکن 3بعدي نيازمند تجهيزات مخصوصي است که با كمك آنها بتوان يک جسم را از زواياي مختلف اسکن و در نهايت تمام زوايا را دوباره شبيه‌سازي و جسم مربوط را به يک تصوير 3بعدي کامپيوتري تبديل کرد!

اما اينجا قصد داريم شما را با نرم‌افزار قدرتمند DAVID Laserscanner آشنا کنيم. با اين نرم‌افزار قدرتمند كه با روشي ساده كار مي‌كند با استفاده از تجهيزاتي كم و ابتدايي مي‌توانيد خودتان در منزل اجسام 3بعدي را اسکن کنيد! براي اسکن 3بعدي توسط اين نرم‌افزار حداقل امکانات زير مورد نياز است:

يک دوربين ديجيتال (همچون وب‌کم) / يک ليزر خطي دستي / دو صفحه مقوايي يا کاغذي براي استفاده به ‌عنوان تصوير زمينه / سيستم عامل ويندوز و نرم‌افزار قدرتمند DAVID-laserscanner

پس از آماده كردن تجهيزات مورد نياز مي‌توانيد اولين اسکن 3بعدي خود را به‌روش زير آغاز کنيد:

صفحات مقوايي را در جاي خود (کنار و پشت جسم مورد نظر) قرار داده و دوربين را مقابل آن قرار دهيد. / با يک کليک درون نرم‌افزار، دوربين را کاليبره کنيد. / عمليات اسکن را با حرکت دادن ليزر روي جسم آغاز کنيد. / -نتيجه اسکن را در قالب يک فايل obj ذخيره سازيد و از آن در طراحي‌هاي خود استفاده کنيد.

نسخه‌هاي مختلف اين نرم‌افزار و نمونه‌هايي از چگونگي استفاده از آن را مي‌توانيد از نشاني زير دريافت كنيد:

http://www.clicklinks.ir/30705e

همچنين براي کسب اطلاعات بيشتر و مشاهده راهنماي کامل استفاده از نرم‌افزار مي‌توانيد به لينک زير مراجعه كنيد:

http://www.david-laserscanner.com/wiki/user_manual/getting_started


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , طراحی , ,



بازدید : 52
نویسنده : مولوی
سارقان را رديابي كنيد
دزدگير نامرئي
يکي از نگراني‌هاي داشتن لپ‌تاپ يا تلفن ‌همراه، نگراني از دزديده شدن يا گم کردن آنهاست. براي رفع اين نگراني نرم‌افزار منبع‌ باز رايگاني براي کاربران سراسر دنيا طراحي شده که به كاربر امکان مي‌دهد تلفن‌همراه يا لپ‌تاپ خود را هنگام مفقود شدن يا سرقت براحتي رديابي کند.

نرم‌افزار Prey با روش کار بسيار ساده شما را قادر مي‌سازد تا اطلاعات کاملي از جمله محل نگهداري لپ‌تاپ يا تلفن‌ همراه، تصويري از دسکتاپ رايانه و نرم‌افزارهاي فعال در روي آن، تصويري از شخص استفاده‌کننده از رايانه يا تلفن ‌همراه (در صورت مجهز بودن به دوربين) و... را در کوتاه‌ترين زمان به ‌دست آوريد.

همچنين به‌کمک اين نرم‌افزار مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممکن و پيش از هرگونه سوء‌استفاده احتمالي از اطلاعات محرمانه خود، با ارسال يک سيگنال فعال‌سازي از طريق اينترنت يا پيامک، تمام اطلاعات محرمانه خود را پنهان و حتي آنها را حذف کنيد. همچنين مي‌توانيد رايانه را از راه دور قفل کنيد تا هيچ کاربري پيش از وارد کردن گذر واژه صحيح نتواند از آن استفاده کند.

به ‌روزرساني خودکار، اتصال خودکار به اينترنت براي ارسال اطلاعات به شما، تهيه عکس از صورت سارق در صورت مجهز بودن لپ‌تاپ يا تلفن‌ همراه به دوربين، نشان دادن پيغام روي صفحه نمايش لپ‌تاپ يا تلفن در صورت مفقود شدن لپ‌تاپ و درخواست کمک از يابنده و... از جمله امکاناتي است که توسط اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

روش کار نرم‌افزار

1 ـ ابتدا با مراجعه به سايت نرم‌افزار، يک نام کاربري و گذر واژه براي خود انتخاب کنيد و در سايت عضو شويد.

2 ـ نرم‌افزار Prey را دانلود و آن را روي لپ‌تاپ يا تلفن همراه خود نصب کنيد.

3 ـ در صورت مفقود شدن يا سرقت لپ‌تاپ يا تلفن‌همراه خود به سايت مربوط مراجعه کنيد و پس از ورود به محدوده کاربري خود رديابي را آغاز کرده و گزارش‌هاي مورد نياز را به ‌دست آوريد.

براي دانلود اين نرم‌افزار در نسخه‌هاي مختلف قابل اجرا در سيستم عامل‌هاي ويندوز، مکينتاش، لينوکس، اوبونتو و آندرويد مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:

http://clicklinks.ir/30705a


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , موبایل , ,



افزونه هفته راه‌انداز فايرفاکس
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 49
نویسنده : مولوی

افزونه هفته
راه‌انداز فايرفاکس
افزونه Restartless براي کساني مناسب است که مدام افزونه نصب مي‌کنند و بايد مرورگر خود را از نو راه‌اندازي كنند، اما حوصله يافتن آيکن اجرايي آن را در سيستم ندارند.

اين افزونه يک مسيرFile/Restart ايجاد مي‌کند تا هر وقت نياز به راه‌اندازي مجدد پيدا کرديد، با آن فايرفاکس خود را ري‌استارت کنيد. براي نصب اين افزونه به نشانه زير برويد:

http://clicklinks.ir/30704a


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



تقويت وب‌سايت
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 46
نویسنده : مولوی

وبولوژي
تقويت وب‌سايت
همه طراحان و دارندگان وب‌سايت دوست دارند بدانند سايتشان در چه وضعيتي از سرعت، کيفيت و امنيت قرار دارد.

وب‌سايت Cloudflre همه اين پاسخ‌ها را يکجا ارائه مي‌کند و هر لحظه وضعيت وب‌سايت‌تان را چک كرده و پيشنهاد خود را مبني بر بهبود وب‌سايت ارائه مي‌کند. براي استفاده از سرويس Cloudflre به نشاني زير برويد:

http://www.cloudflare.com

جستجوي هوشمند

وب‌سايت Selectly، ويژگي منحصر بفردي دارد و آن هم جستجوي يکپارچه ميان چند سرويس است. مي‌توانيد با وارد کردن کلمه کليدي خود، از وضعيت آن در شبکه‌هاي اجتماعي، ويدئوها، اخبار و نتايج وب آگاه شويد. همچنين براي هر کلمه کليدي سيستم نظرسنجي وجود دارد، بنابراين مي‌توانيد نظر کساني را که در مورد آن کلمه جستجو مي‌کنند هم بدانيد. براي استفاده از اين وب‌سايت، نيازي به ثبت‌نام نيست و تنها مراجعه به نشاني زير کافي است:

http://www.select.ly


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



بازدید : 31
نویسنده : مولوی

در چند سال اخير كاربردهاي تحت وب از موبايل به‌ حدي افزايش يافته که ديگر طراحان و توسعه‌دهندگان نمي‌توانند آن را انکار کنند. در کشورهاي ثروتمند تغيير سرويس‌هاي داده توسط اتصالات پهن ‌باند موبايل سريع‌تر و ارزان‌تر انجام مي‌شود، اما بيشترين رشد در کشورهاي رو به‌ توسعه ديده شده، جايي که جوانان خريد کامپيوترهاي شخصي را کنار گذاشته و مستقيم به سراغ موبايل مي‌روند.

متاسفانه عرصه موبايل پيچيدگي خاص خود را دارد و رويارويي با آن مي‌تواند براي توسعه‌‌دهندگان مشکل باشد. توسعه موبايل چيزي فراتر از سازگاري با مرورگرهاي مختلف است و بايد با بسترهاي مختلف سازگار شود. تعداد وسيعي از دستگاه‌هاي موبايل توسعه‌‌دهندگان را ياد روزهايي مي‌اندازد که مجبور بودند فقط از مرورگرهاي خاصي پشتيباني کنند. افزون بر آن، براي پشتيباني از بسترهاي مختلف، هر دستگاه ممکن است از تعداد زيادي مرورگر وب موبايل استفاده کند. براي مثال يک کاربر آندرويد مي‌تواند با استفاده از مرورگر خاص آندرويد يا با نصب اپراميني يا فايرفاکس موبايل به سايت‌ها دسترسي يابد.

وب موبايل موضوعات مختلفي را دوباره مطرح کرد که در سال‌هاي اخير فراموش شده بودند. با آمدن شبکه‌هاي نسل چهارم، پهناي باند يک موضوع جدي براي مشتريان موبايل شد، بعلاوه دستگاه‌هاي موبايل صفحه بسيار کوچکي دارند كه ترکيب اين موضوعات به ‌همراه مشکلات سازگاري با بسترهاي مختلف باعث مي‌شود به‌ راحتي درک کنيم که چرا توسعه موبايل بسيار شبيه «گامي به‌ عقب در زمان» است.

پياده‌سازي شيوه‌نامه‌هاي موبايل

نخستين گام براي افزايش پشتيباني از موبايل براي يک وب‌سايت، شامل يک شيوه‌نامه خاص تنظيمCSS براي دستگاه‌هاي موبايل است.

روش‌هاي سوي سرور و رشته UA

يک رويکرد براي قراردادن شيوه‌نامه‌هاي موبايل نيازمند شناسايي رشته عامل کاربر با استفاده از يک زبان سوي سرور (server-side) مانند PHP است. با استفاده از اين تکنيک، سايت مي‌تواند دستگاه‌هاي موبايلي را که از يک شيوه‌نامه مناسب استفاده كرده يا کاربر را به يک زيردامنه موبايل (m.jamejamonline.ir كه البته هنوز موجود نيست) راهنمايي مي‌کنند، شناسايي کند. اين رويکرد سوي سرور چند مزيت دارد از جمله اين‌كه بالاترين سطح سازگاري را تضمين مي‌کند و همچنين به وب‌سايت‌ها اجازه مي‌دهد از محتويات و نشانه‌گذاري‌هاي خاصي براي کاربران موبايل استفاده کنند.

با اين كه چنين تکنيکي براي وب‌سايت‌هاي سطح سرمايه‌گذاري عالي به‌نظر مي‌رسد، ولي نگراني‌هاي عملي‌اي وجود دارند که پياده‌سازي آن را روي بيشتر سايت‌ها مشکل مي‌کند. روزانه رشته‌هاي عامل زيادي براي کاربران جديد توليد مي‌شود، بنابراين نگهداشتن فهرست UA user agent (يا عامل کاربر) تقريبا غيرممکن است. بعلاوه اين رويکرد به دستگاه بستگي دارد تا به عامل کاربر حقيقي خود کمک کند، هرچند در گذشته مرورگرها رشته UA خودشان را براي دورزدن اين نوع شناسايي جعل مي‌کردند! مثلا هنوز هم بيشتر رشته‌هاي UA با «موزيلا» شروع مي‌شود تا از بررسي‌هاي نت‌اسکيپ عبور کند (روشي که در دهه 90 استفاده مي‌شد)، يا براي سال‌هاي متمادي اوپرا وانمود مي‌کرد که IE است!

روش ابتکاري کاربر

به ‌خاطر سختي‌هايي که با شناسايي UA موبايل همراه است و همچنين مشکلات پرس‌وجوهاي رسانه‌اي، برخي از شرکت‌ها مثل IKEA راه جديدي را در پيش گرفتند تا به کاربر اجازه دهند خودش تصميم بگيرد که آيا مي‌خواهد نسخه موبايل وب‌سايت را ببيند يا خير. در حالي‌که اين روش نقطه‌ ضعف واضحي از نياز به تعامل بيشتر با کاربر دارد ولي بي‌شك ساده‌ترين روش براي اجراست.

سايت، لينکي با عنوان «از سايت موبايل ما ديدن فرماييد» دارد که کاربر را به زيردامنه موبايل انتقال مي‌دهد. اين رويکرد اشکالاتي هم دارد از جمله اين‌كه برخي از کاربران موبايل ممکن است لينک را نبينند يا اگر بدون در نظر گرفتن اين‌که چه دستگاهي در حال استفاده است، لينک براي همه قابل رويت باشد و بازديدکنندگان دستگاه‌هاي غيرموبايل هم ممکن است روي آن کليک کنند.

البته از اين فايده مهم كه به کاربر اجازه داده مي‌شود خودش انتخاب کند، نمي‌توان گذشت.

برخي از کاربران طرح‌بندي متراکمي که براي دستگاه آنها بهينه‌سازي شده‌ را ترجيح مي‌دهند در حالي‌که کاربران ديگر ممکن است بخواهند وب‌سايت بدون محدوديت‌هاي طرح‌بندي موبايل دسترسي داشته باشد.

چه ‌چيزهايي بايد تغيير کنند؟

وقتي شيوه‌نامه‌هاي موبايل را پياده‌سازي کرديم، زمان آن مي‌رسد که ببينيم کدام‌يک از شيوه‌ها را مي‌خواهيم تغيير دهيم؟

تغيير وضعيت واقعي صفحه

هدف اصلي شيوه‌نامه‌هاي موبايل تغيير طرح‌بندي براي يک نمايش کوچک‌تر است. در درجه نخست اين مساله به ‌معناي کاهش طرح‌بندي‌هاي چندستونه به تک‌ستونه است. بيشتر صفحه‌هاي موبايل عمودي هستند، بنابراين فضاي افقي بيش از پيش گران تمام مي‌شود و طرح‌بندي‌هاي موبايل به‌ ندرت مي‌توانند بيشتر از يک ستون اطلاعات را در بر بگيرند.

در گام بعدي با تنظيماتdisplay:none روي عناصر با اهميت پايين‌تر، از شلوغي کلي صفحه کاسته مي‌شود و در نهايت ذخيره پيکسل‌هاي افزوده به ‌وسيله کاهش‌ حاشيه‌ها و لايه‌ها براي ساخت يک طرح‌بندي بسته‌تر صورت مي‌گيرد.

هدف ديگر شيوه‌نامه‌ها کاهش پهناي باند براي شبکه‌هاي موبايل کندتر است. نخست اطمينان حاصل کنيد که تصاوير زمينه بزرگ را حذف يا جايگزين کرده‌ايد، بويژه اگر از يک تصوير زمينه براي کل سايت استفاده مي‌کنيد. بعلاوه براي تصاوير غيرضروري تنظيمات display:none را انجام دهيد.

اگر سايت شما براي دکمه‌ها يا نوارهاي کناري از عکس استفاده مي‌کند، توجه داشته باشيد که آنها را با متن ساده CSS متناظرشان جايگزين کنيد.

در کنار رويارويي با نگراني‌هاي اندازه صفحه و پهناي باند، چند تغيير ديگر نيز وجود دارد که بايد در تمام شيوه‌نامه‌هاي موبايل اعمال شود. مي‌توانيد خوانايي را با افزايش اندازه فونت هر متن ريز، متوسط يا زياد کنيد. عموما کليک کردن در دستگاه‌هاي موبايل دقت کمتري دارد بنابراين توجه کنيد مناطق قابل کليک براي دکمه‌ها يا لينک‌هاي مهم را با تنظيمات display:block افزايش دهيد و براي عناصر قابل کليک لايه اضافه کنيد.

عناصر شناور براي طرح‌بندي‌هاي موبايل مشکلاتي را ايجاد مي‌کنند بنابراين آنهايي که شناورند و ضروري نيستند را حذف کنيد. به‌ ياد داشته باشيد فضاي افقي بويژه در موبايل هزينه‌بر است، بنابراين پيمايش عمودي را انتخاب کنيد.

محمدحسين کردوني

منبع: smashingmagazine


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , موبایل , ,



قطع همكاري دل و بلك‌بري
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 36
نویسنده : مولوی

قطع همكاري دل و بلك‌بري
شركت «دل» هزاران كارمند مقيم خود را در شركت كانادايي RIM به شركت جديدي منتقل خواهد كرد تا تلفن‌هاي همراه با مارك دل را بسازد.
 به‌گزارش رويترز، دل پنجشنبه گذشته اعلام كرد 25 هزار نفر از حدود 100هزار كارمند دل هم‌اكنون در بلك‌بري هستند. شركت دل براي اين‌كه كارمندانش از گوشي‌هاي بلك‌بري استفاده نكنند، به آنها گوشي Venue Pro كه مبتني بر ويندوزفون7 است، مي‌دهد. ديويد فرينك، سخنگوي دل اين خبر را در مصاحبه با وال‌استريت ژورنال تاييد كرد و گفت: اين تغيير بزودي آغاز مي‌شود اما تحول كامل زمانبر است. شركت ريم در مورد اين خبر بيانيه‌اي صادر نكرده است.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



محافظت مدارس از دزدي مطالب
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 30
نویسنده : مولوی
بسياري بر اين عقيده هستند كه در اينترنت، بازانتشار مطالب در فضاي آنلاين نه‌تنها دزدي نيست، بلكه لطف بزرگي به نويسنده اصلي است.

به‌گزارش CNET، چندي پيش سردبير يكي از مجلات آشپزي با بازنشر يك دستور آشپزي كه متعلق به شخص ديگري بود، با بيان چنين نظري ماجراي بزرگي در دنياي مجازي به‌راه انداخت.

البته مدارس و دانشگاه‌ها در خط مقدم سوءاستفاده‌هاي محتويات اينترنتي قرار دارند. مدارس با استفاده از سرويس‌هايي همچون Turnitin به اسكن پايان‌نامه‌ها و مقالات دانشجويي مي‌پردازند و از درستي آنها اطمينان حاصل مي‌كنند. اين سرويس همچنين در نمره‌دهي و بازبيني مطالب نيز موثر است و دانشجويان مي‌توانند از طريق خدمات تحت وب اين نرم‌افزار، از وقوع احتمالي و سهوي زيرپا گذاشتن قانون كپي‌رايت جلوگيري كنند.

طبق مطالعاتي كه موسسه ملي تحقيقات اقتصادي آمريكا انجام داده است، ترساندن بيش از حد دانشجويان براي جلوگيري از كپي كردن، باعث نتيجه نامناسبي مي‌شود. گفتني است ساده‌ترين روش براي تشخيص اصل بودن مطلبي كه نام نويسنده آن مشخص نيست، كپي كردن يكي دو جمله از آن در موتورهاي جستجو است. يكي از ابزارهاي ضددزدي ادبي، باكس متني در اختيار مي‌گذارد كه با كمك آن مي‌توان از سرقتي بودن متن آگاه شد.

كارشناسان معتقدند با وجود چنين نرم‌افزارهايي ترس از گرفتار شدن در فضاي مجازي كمتر شده است و به‌نظر مي‌رسد كه اعتقاد به وجود كپي‌رايت در ميان اهالي تحصيلكرده كمتر شده است.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , آموزش های کاربردی , ,



چوب حراج به سهام استيو بالمر
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 40
نویسنده : مولوی

مديرعامل مايكروسافت در نظر دارد تا تعداد 75 ميليون سهم مايكروسافت خود را به‌فروش برساند. بنابر اعلام اين شركت، اين اقدام براي ايجاد تنوع در بازار و همچنين كنترل ماليات پايان سال انجام خواهدشد.به‌گزارش CNET، بالمر 408 ميليون سهم از مايكروسافت را در اختيار دارد.

بالمر در اين زمينه گفت: حتي اگر اين مساله اقتصادي كاملا شخصي باشد، با اعلام اين موضوع مي‌خواهم نشان دهم كه از شفاف‌سازي خوشم مي‌آيد. محصولات جديدي از مايكروسافت در راه است و از اين موضوع كاملا هيجان‌زده هستم و مي‌خواهم خاطرنشان كنم كه بسيار به مايكروسافت و موفقيتش تعهد دارم.

در هفت سال و نيم گذشته، اين نخستين بار است كه بالمر سهام خود را به‌فروش مي‌رساند. فروش قبلي سهام وي در سال 2003 صورت گرفت و 6‌‌/‌‌1ميليارد دلار براي وي درآمد داشت.

بر اساس اطلاعات موسسه SEC، بالمر تاكنون از طريق عمومي بيش از 49 ميليون سهم به‌فروش رسانده است و هفته گذشته 3 تراكنش مالي به ارزش 3‌‌/‌‌1ميليون دلار داشته است. جالب است كه همزمان با اين اتفاق، رئيس هيات مديره و موسس مايكروسافت، بيل گيتس حدود 3ميليون از سهام خود را در بازار به فروش رساند. بايد گفت مشكل مالياتي در مورد اين دو فروش بيش از هر مساله ديگري به‌چشم مي‌آيد. در مورد پرونده بالمر، بهتر است اشاره شود كه با فرض ثابت ماندن سهام مايكروسافت در ماه ژانويه، وي با فروش اين مقدار سهام از شركت، 67ميليون دلار صرفه‌جويي خواهد كرد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



بازدید : 40
نویسنده : مولوی

ممکن است شما نیز به هنگام ورود به ویندوز XP و یا ویستا و حتی Mac OS X، هر بار با پنجره Log On ورود به ویندوز روبرو میشوید و مجبورید با یک کلیک حساب کاربری خود را انتخاب کنید. در صورتی که شما تنها کاربری هستید که از این ویندوز استفاده میکنید و یا اینکه این صفحه موجب آزار شما میشود، با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که ویندوز XP، ویستا یا Mac OS X شما به صورت اتوماتیک و مستقیم وارد شود.

برای این کار در ویندوز XP:
از منوی Start وارد Run شوید
.
عبارت control userpasswords2 را وارد کرده و Enter بزنید
.
پنجره User Accounts باز خواهد شد
.
سپس تیک گزینه User must enter a user name and password to use this computer را بردارید
.
سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید
.
پنجره ای باز خواهد شد که شما بایستی Username و Password مربوط به حساب کاربری اصلی ویندوز XP که قصد دارید ویندوز از این پس به طور اتوماتیک وارد آن شود را وارد نموده و OK کنید
.
پس از یکبار Restart سیستم تغییرات اعمال میگردد
.

اما جهت انجام این کار در ویندوز ویستا
:
بر روی منوی Start کلیک کنید
.
سپس عبارت Netplwiz را وارد نموده و Enter بزنید
.
در صورت نمایش پنجره مجوز دسترسی، بر روی OK کلیک کنید
.
سپس در صورتی که بر روی حساب کاربری پسورد قرار داده اید، پسورد خود را وارد کنید
.
در پنجره باز شده تیک گزینه User must enter a user name and password to use this computer را بردارید
.
سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید
.
پنجره ای باز خواهد شد که شما بایستی Username و Password مربوط به حساب کاربری اصلی ویندوز ویستا که قصد دارید ویندوز از این پس به طور اتوماتیک وارد آن شود را وارد نموده و OK کنید
.
پس از یکبار Restart سیستم تغییرات اعمال میگردد
.

و سرانجام در Mac OS X
:
بر روی آیکن سیب آبی رنگ گوشه بالا، سمت چپ صفحه کلیک کنید و System Preferences را انتخاب کنید
.
سپس در قسمت Personal بایستی Security را انتخاب نمایید
.
در نهایت تیک گزینه Disable automatic logins را بردارید
.

در پایان ذکر چند نکته ضروری است
:
این ترفند فقط برای افرادی مفید خواهد بود که به تنهایی از سیستمشان استفاده میکنند و سیستم کاربر دیگری ندارد، در غیر این صورت، تمام کاربران میتوانند بدون هیچ ممانعتی به راحتی و به صورت مستقیم به حساب شما دسترسی پیدا کنند
.
در ویندوز ویستا در کامپیوترهای تحت شبکه امکان این کار وجود ندارد


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,



هفت روش حرفه ای برای ایجاد رمز عبور
نوشته شده در 23 آبان 1389
بازدید : 36
نویسنده : مولوی

حتماً بارها برای شما پیش آمده است که هنگام ثبت نام در سایتها و یا ایجاد یک ID جدید در یاهو ، برای خود یک Password تعیین کنید. اما آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده اید که پسوردهای ساده همانند اسم ها و تاریخ تولد، بسیار ساده لو میروند؟ اکنون 7 راه بسیار مفید را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید بهترین رمزهای عبور را برای خود تعیین کنید ، رمزهایی که در عین پیچیدگی در خاطر شما میمانند!

 

 

1- برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان و غیر متناوب استفاده کنید. مثال: TaRfAnDeStAn

2-
حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید. مثلأ در جمله "If sentence is longer password would be safer" که رمز عبور آن Isilpwbs میشود.

3-
عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید. مثلأ تاریخ 13.06.2002 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل می شود: !#>)^>@))@

4-
لغتی را در نظر بگیرید (ترفندستان) و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید: مثال: Hardware تبدیل می شود به Jstfestr

5-
لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند “24October” و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24r4eObcot

6-
لغات یک جمله را به اختصار بنویسید؛ این اختصارات را خود شما تعیین می کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. مثلأ عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به
whtmtwtcabge

7-
در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید. مثال: “c/Om%u §E~r



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,



یک ترفند کوچک در Volume Control ویندوز XP
نوشته شده در 23 آبان 1389
بازدید : 35
نویسنده : مولوی

مطمئنأ شما نیز تاکنون در ویندوز XP آیکن کوچک کنار ساعت در Taskbar که به شکل یک بلندگو است را دیده اید. این آیکون که مربوط به Volume Control و یا همان قسمت تنظیمات صدای ویندوز است ظاهری دارد که با افزودن گزینه های مختلف به حالب نه چندان زیبایی در می آید. با بهره گیری از این ترفند میتوانید Volume Control را به شکلی کوچکتر و آراسته تر تبدیل کنید.

 

 

دین منظور:
بر روی آیکون بلندگو در Taskbar دوبار کلیک کنید تا پنجره Volume Control باز شود (میتوانید برای باز نمودن آن از طریق Contrl Panel نیز اقدام کنید
).
حال کافی است که در داخل این بخش کلید Ctrl را نگه داشته و کلید S را بفشارید. خواهید دید که صفحه به ظاهری کوچکتر تبدیل میشود
.
با فشردن مجدد Ctrl+S صفحه به حالت قبلی باز خواهد گشت


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 42
نویسنده : مولوی

میخوام بتدریج اینجا مخففهای اصطلاحات علوم کامپیوتر و رایانه را جمع کنم اگر کسی هم خواست کمک کنه:


HTML
مخفف : Hyper text Markup Language زبان برنامه نویسی تحت وب


HTTP
مخفف : HyperText Transfer Protocol پروتکل انتقال دیتا در اینترنت


gif
مخفف : Graphics Interchange Format فایلهای تصویری متحرک



bmp
مخفف : bit map پسوند فایلهای گرافیکی


txt
مخفف : Text متن


www
مخفف : World Wide Web شبکه وب جهانی


AOL
مخفف: America On Line
کمپانی آمریکایی در ویرجیانا عرضه کننده نرم افزارهای اینترنتی و برقراری ارتباط



PC
مخفف :personal computer كامپیوتر شخصی


CPU
محفف Central Processing Unit واحد پردازش مركزی


cd rom
مخفف :Compact Disk Read Only Memory لوح فشرده خواندنی


LAN
مخفف : local area network شبکه محلی


ISP
مخفف : Internet service provider سازمانهای سرویس دهنده اینترنت



URL
مخفف : Uniform Resource Locator آدرسی که محل فایل یا برنامه ای را در فضای اینترنت مشخص می کند.



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,