پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 53
نویسنده : مولوی
سارقان را رديابي كنيد
دزدگير نامرئي
يکي از نگراني‌هاي داشتن لپ‌تاپ يا تلفن ‌همراه، نگراني از دزديده شدن يا گم کردن آنهاست. براي رفع اين نگراني نرم‌افزار منبع‌ باز رايگاني براي کاربران سراسر دنيا طراحي شده که به كاربر امکان مي‌دهد تلفن‌همراه يا لپ‌تاپ خود را هنگام مفقود شدن يا سرقت براحتي رديابي کند.

نرم‌افزار Prey با روش کار بسيار ساده شما را قادر مي‌سازد تا اطلاعات کاملي از جمله محل نگهداري لپ‌تاپ يا تلفن‌ همراه، تصويري از دسکتاپ رايانه و نرم‌افزارهاي فعال در روي آن، تصويري از شخص استفاده‌کننده از رايانه يا تلفن ‌همراه (در صورت مجهز بودن به دوربين) و... را در کوتاه‌ترين زمان به ‌دست آوريد.

همچنين به‌کمک اين نرم‌افزار مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممکن و پيش از هرگونه سوء‌استفاده احتمالي از اطلاعات محرمانه خود، با ارسال يک سيگنال فعال‌سازي از طريق اينترنت يا پيامک، تمام اطلاعات محرمانه خود را پنهان و حتي آنها را حذف کنيد. همچنين مي‌توانيد رايانه را از راه دور قفل کنيد تا هيچ کاربري پيش از وارد کردن گذر واژه صحيح نتواند از آن استفاده کند.

به ‌روزرساني خودکار، اتصال خودکار به اينترنت براي ارسال اطلاعات به شما، تهيه عکس از صورت سارق در صورت مجهز بودن لپ‌تاپ يا تلفن‌ همراه به دوربين، نشان دادن پيغام روي صفحه نمايش لپ‌تاپ يا تلفن در صورت مفقود شدن لپ‌تاپ و درخواست کمک از يابنده و... از جمله امکاناتي است که توسط اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

روش کار نرم‌افزار

1 ـ ابتدا با مراجعه به سايت نرم‌افزار، يک نام کاربري و گذر واژه براي خود انتخاب کنيد و در سايت عضو شويد.

2 ـ نرم‌افزار Prey را دانلود و آن را روي لپ‌تاپ يا تلفن همراه خود نصب کنيد.

3 ـ در صورت مفقود شدن يا سرقت لپ‌تاپ يا تلفن‌همراه خود به سايت مربوط مراجعه کنيد و پس از ورود به محدوده کاربري خود رديابي را آغاز کرده و گزارش‌هاي مورد نياز را به ‌دست آوريد.

براي دانلود اين نرم‌افزار در نسخه‌هاي مختلف قابل اجرا در سيستم عامل‌هاي ويندوز، مکينتاش، لينوکس، اوبونتو و آندرويد مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:

http://clicklinks.ir/30705a


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , موبایل , ,



افزونه هفته راه‌انداز فايرفاکس
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 50
نویسنده : مولوی

افزونه هفته
راه‌انداز فايرفاکس
افزونه Restartless براي کساني مناسب است که مدام افزونه نصب مي‌کنند و بايد مرورگر خود را از نو راه‌اندازي كنند، اما حوصله يافتن آيکن اجرايي آن را در سيستم ندارند.

اين افزونه يک مسيرFile/Restart ايجاد مي‌کند تا هر وقت نياز به راه‌اندازي مجدد پيدا کرديد، با آن فايرفاکس خود را ري‌استارت کنيد. براي نصب اين افزونه به نشانه زير برويد:

http://clicklinks.ir/30704a


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



تقويت وب‌سايت
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 48
نویسنده : مولوی

وبولوژي
تقويت وب‌سايت
همه طراحان و دارندگان وب‌سايت دوست دارند بدانند سايتشان در چه وضعيتي از سرعت، کيفيت و امنيت قرار دارد.

وب‌سايت Cloudflre همه اين پاسخ‌ها را يکجا ارائه مي‌کند و هر لحظه وضعيت وب‌سايت‌تان را چک كرده و پيشنهاد خود را مبني بر بهبود وب‌سايت ارائه مي‌کند. براي استفاده از سرويس Cloudflre به نشاني زير برويد:

http://www.cloudflare.com

جستجوي هوشمند

وب‌سايت Selectly، ويژگي منحصر بفردي دارد و آن هم جستجوي يکپارچه ميان چند سرويس است. مي‌توانيد با وارد کردن کلمه کليدي خود، از وضعيت آن در شبکه‌هاي اجتماعي، ويدئوها، اخبار و نتايج وب آگاه شويد. همچنين براي هر کلمه کليدي سيستم نظرسنجي وجود دارد، بنابراين مي‌توانيد نظر کساني را که در مورد آن کلمه جستجو مي‌کنند هم بدانيد. براي استفاده از اين وب‌سايت، نيازي به ثبت‌نام نيست و تنها مراجعه به نشاني زير کافي است:

http://www.select.ly


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



قطع همكاري دل و بلك‌بري
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 36
نویسنده : مولوی

قطع همكاري دل و بلك‌بري
شركت «دل» هزاران كارمند مقيم خود را در شركت كانادايي RIM به شركت جديدي منتقل خواهد كرد تا تلفن‌هاي همراه با مارك دل را بسازد.
 به‌گزارش رويترز، دل پنجشنبه گذشته اعلام كرد 25 هزار نفر از حدود 100هزار كارمند دل هم‌اكنون در بلك‌بري هستند. شركت دل براي اين‌كه كارمندانش از گوشي‌هاي بلك‌بري استفاده نكنند، به آنها گوشي Venue Pro كه مبتني بر ويندوزفون7 است، مي‌دهد. ديويد فرينك، سخنگوي دل اين خبر را در مصاحبه با وال‌استريت ژورنال تاييد كرد و گفت: اين تغيير بزودي آغاز مي‌شود اما تحول كامل زمانبر است. شركت ريم در مورد اين خبر بيانيه‌اي صادر نكرده است.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



محافظت مدارس از دزدي مطالب
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 30
نویسنده : مولوی
بسياري بر اين عقيده هستند كه در اينترنت، بازانتشار مطالب در فضاي آنلاين نه‌تنها دزدي نيست، بلكه لطف بزرگي به نويسنده اصلي است.

به‌گزارش CNET، چندي پيش سردبير يكي از مجلات آشپزي با بازنشر يك دستور آشپزي كه متعلق به شخص ديگري بود، با بيان چنين نظري ماجراي بزرگي در دنياي مجازي به‌راه انداخت.

البته مدارس و دانشگاه‌ها در خط مقدم سوءاستفاده‌هاي محتويات اينترنتي قرار دارند. مدارس با استفاده از سرويس‌هايي همچون Turnitin به اسكن پايان‌نامه‌ها و مقالات دانشجويي مي‌پردازند و از درستي آنها اطمينان حاصل مي‌كنند. اين سرويس همچنين در نمره‌دهي و بازبيني مطالب نيز موثر است و دانشجويان مي‌توانند از طريق خدمات تحت وب اين نرم‌افزار، از وقوع احتمالي و سهوي زيرپا گذاشتن قانون كپي‌رايت جلوگيري كنند.

طبق مطالعاتي كه موسسه ملي تحقيقات اقتصادي آمريكا انجام داده است، ترساندن بيش از حد دانشجويان براي جلوگيري از كپي كردن، باعث نتيجه نامناسبي مي‌شود. گفتني است ساده‌ترين روش براي تشخيص اصل بودن مطلبي كه نام نويسنده آن مشخص نيست، كپي كردن يكي دو جمله از آن در موتورهاي جستجو است. يكي از ابزارهاي ضددزدي ادبي، باكس متني در اختيار مي‌گذارد كه با كمك آن مي‌توان از سرقتي بودن متن آگاه شد.

كارشناسان معتقدند با وجود چنين نرم‌افزارهايي ترس از گرفتار شدن در فضاي مجازي كمتر شده است و به‌نظر مي‌رسد كه اعتقاد به وجود كپي‌رايت در ميان اهالي تحصيلكرده كمتر شده است.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , آموزش های کاربردی , ,



چوب حراج به سهام استيو بالمر
نوشته شده در 24 آبان 1389
بازدید : 40
نویسنده : مولوی

مديرعامل مايكروسافت در نظر دارد تا تعداد 75 ميليون سهم مايكروسافت خود را به‌فروش برساند. بنابر اعلام اين شركت، اين اقدام براي ايجاد تنوع در بازار و همچنين كنترل ماليات پايان سال انجام خواهدشد.به‌گزارش CNET، بالمر 408 ميليون سهم از مايكروسافت را در اختيار دارد.

بالمر در اين زمينه گفت: حتي اگر اين مساله اقتصادي كاملا شخصي باشد، با اعلام اين موضوع مي‌خواهم نشان دهم كه از شفاف‌سازي خوشم مي‌آيد. محصولات جديدي از مايكروسافت در راه است و از اين موضوع كاملا هيجان‌زده هستم و مي‌خواهم خاطرنشان كنم كه بسيار به مايكروسافت و موفقيتش تعهد دارم.

در هفت سال و نيم گذشته، اين نخستين بار است كه بالمر سهام خود را به‌فروش مي‌رساند. فروش قبلي سهام وي در سال 2003 صورت گرفت و 6‌‌/‌‌1ميليارد دلار براي وي درآمد داشت.

بر اساس اطلاعات موسسه SEC، بالمر تاكنون از طريق عمومي بيش از 49 ميليون سهم به‌فروش رسانده است و هفته گذشته 3 تراكنش مالي به ارزش 3‌‌/‌‌1ميليون دلار داشته است. جالب است كه همزمان با اين اتفاق، رئيس هيات مديره و موسس مايكروسافت، بيل گيتس حدود 3ميليون از سهام خود را در بازار به فروش رساند. بايد گفت مشكل مالياتي در مورد اين دو فروش بيش از هر مساله ديگري به‌چشم مي‌آيد. در مورد پرونده بالمر، بهتر است اشاره شود كه با فرض ثابت ماندن سهام مايكروسافت در ماه ژانويه، وي با فروش اين مقدار سهام از شركت، 67ميليون دلار صرفه‌جويي خواهد كرد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



بازدید : 40
نویسنده : مولوی

 

 

شما اگر از یک سایت خوشتون بیاد و بخواهید ادرس اون رو داشته باشید چکار می کنید؟ اسم اون سایت رو در یک تکه کاغذ یاداشت می کنید. یا در یک نوت پد یا ورد دخیره می کنید .که البته هیچ کدام از این کار ها عاقلانه نیست و همینطور برای شما زحمت زیادی داره.. اما راهی که شما رو از یاداشت کردن معاف می کنه ...
در خود مایکروسافت اینترنت اکسپلوره.. امکانی وجود داره که شما می تونید برای خود یک بایگانی از اسمامی سایت های مورد علاقه خود درست کنید..



برای این کار در ابتدا باید در قسمت منو ها روی گزینه فیوریت کلیک کنید (البته زمانی که در ان سایت مورد علاقه خود قرار دارید.)..در اینجا یک توضیح بدم که این اموزش برای مرتب کردن و درست کردن گروه های مختلفی می باشد که شما می توانید وب سایت ها ی مورد علاقه خود را در یکی از گروه های درست شده قرار دهید و برای پیدا کردن ادرس سایت مورد علاقه خود فقط کافی هست به ان گروه مراجعه کنید تا لیست تمام وب سایت های که در ان گروه قرار دارند رو به شما نشان بدهد و با کلیک بر روی ان به ان وب وارد شوید..برای مثال شما می توانید گروهای مانند ..وب سایت ها..وب های اموزشی .وبلاگها..وبلاگ های دوستان و....درست کنید و در هر یک از گرو ها کلی سایت یا وبلاگ قرار دهید.حتی شما می توانید اگر زمانی دید که در یک گروه اسمهای سایت ها زیاد شده گروه دیگری به همان اسم و فقط با اضافه کرده یه عدد مثل وبلاگ دوستان 01 و وبلاگ دوستان 02 درست کنید که کار شما را راحت تر کند..بهترین کار این است که در هر پوشه یا گروه تا 30 سایت یا وبلاگ قرار دهید و در این زمان گروه 2 ان را درست کنید....

و بعد که این منو باز شد شما بر روی add to favorites کلیک کنید و یک کادر دیگر باز خواهد شد...شما در این کادر بر روی گزینه create in >> کلیک کنید تا تمام پوشه ها را به شما نشان دهد


البته شما می توانید. پوشه های مورد علاقه خود را درست کنید مثلا . weblog .1 که به شما یاداور می شود که در این پوشه وبلاگ ها قرار دارند.البته این فقط یک مثال بود و شما می توایند اسم های مورد علاقه خود را بگذارید.. برای این کار باید بر روی گزینه new folder کلیک کنید .حالایک کادردیگر باز می شود..شما در ان کادر اسم پوشه مورد علاقه و نزدیک به اسم ان وب سا یت را بنویسد البته کلماتی بنویسد که به شما یاداور ان وب سایت باشد.

حالا ان جمله در بین پوشه های شما قرار گرفته است.شما روی ان کلیک کنید و دکمه ok را بزنید.. حالا کار تمام است و شما برای دیدن نتیجه کار ابتدا باید بر روی گزینه favorites کلیک کنید و از ان لیست باز شده بر روی ان پوشه انتخابی خودتان که درست کردید موس را نگه دارید. حالا یه کادر دیگر باز می شود که اسم ان وب سایت یا وبلاگ را نشان می دهد...شما هر بار که با ان سایت یا وبلاگ کار داشتید می توانید با کلیک بر روی اسم ان مستقیم به ان وبلاگ وارد شو.ید
...

در اینجا لازم به ذکر هست که برای مرتب کردن یا جابجا کردن پوشه ها یا ادرس وب ها می توانید گزینه Organize favorites را کلیک کنید .در این کادر باز شده خواهید دید که به شما امکان ویرایش اطلاعات دخیره شده را خواهد داد که به نظرم احتیاج به اموزش نداشت چون همه جزو فرمان های اصلی سیستم عامل ویندوز می باشند.

 

 

ممکن است شما نیز از آن دسته از کاربرانی باشید که مایلید سایتهای مورد علاقه خودتان را در قسمت Favorites مرورگر اینترنت اکسپلورر ذخیره کنید. اما در صورتی که بنا به هر دلیلی مجبور به پاک کردن IE یا پاک کردن ویندوز باشید اطلاعات موجود در Favorites پاک خواهند شد. برای رفع این مشکل میتوانید از این ترفند استفاده کنید و با آن از سایت های موجود در این قسمت به طور کامل یک BackUp تهیه کنید. از این قابلیت میتوانید برای انتقال کل محتویات موجود به سیستم دیگر نیز استفاده کنید.
بدین منظور:
ابتدا مرورگر Internet Explorer خود را باز كنید.
اکنون از بالا و منوی File ، گزینه Import and Export را انتخاب كنید.
سپس بر روی Next كلیك كنید و از لیست موجود Export Favorites را انتخاب كرده و بر روی Next كلیك كنید.
در این صفحه لیست سایتهای موجود را میبینید ؛ مجدد دکمه Next را بزنید.
در این صفحه میتوانید محل ذخیره شدن BackUp را تعیین کنید.



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



بازدید : 52
نویسنده : مولوی

فایلی با نام Iexplore.exe همانطور که از پسوند exe . آن پیداست در واقع یک فایل اجرایی (executable) ویندوز برای اجرای اینترنت اکسپلورر, مرورگر وب مشهور و پرکاربرد شرکت مایکروسافت است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از

نگهبان به طور معمول، هنگامی که در ویندوز Task Manager یا مدیریت وظایف را باز می کنید (با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del صفحه کلید) در صورت باز بودن مرورگر اینترنت اکسپلورر ، مشاهده می کنید که در زبانه پردازشهای (Processes) تسک منیجر پروسه ای با نام “iexplore.exe” نیز در حال اجرا است.
اما اگر مشاهده شود این فرایند در مدیریت وظایف حتی زمانی که اینترنت اکسپلورر باز نیست در حال اجرا است ، یا اگر دیدید ۲ تا پروسه IEXPLORE.EXE زمانی که مرورگر اینترنتی خود را باز کرده اید در لیست پردازش های Task Manager اجرا شده، و یکی از این پروسه ها حدود ۹۰-۹۵ ٪ قدرت پردازشی سی پی یو را به خود اختصاص داده، می توان مطمئن بود که کامپیوتر شما به ویروس / تروجان آلوده شده است.
در نتیجه این آلودگی، به صورت مکرر در کامپیوتر خود پیام های خطا با عنوان Iexplore.exe دریافت می کنید و عملکرد سیستم بطور قابل توجهی کاهش یافته و کند می شود.
در این مطلب به تفصیل در مورد عواملی که می تواند ویندوز کامپیوتر شما را به ویروس iexplore exe آلوده کند و چگونگی جلوگیری و پیشگیری از مشکلات این ویروس صحبت خواهیم کرد.

ویروس Iexplore.exe چگونه می تواند کامپیوتر های تحت ویندوز را آلوده کند؟
یکی از رایج ترین تهدیداتی که می تواند فایل ویروسی iexplore.exe را به سیستم شما وارد کند، یک تروجان از نوع backdoor (نفوذگر از در پشتی)، مانند Backdoor.GrayBird می باشد ( برنامه GrayBird یک ابزار دسترسی از راه دور چینی است که می تواند برنامه ریزی شده تا در پس زمینه کامپیوتر هک شده اجرا گردد . )
این نوع تروجان، خطرناک ترین و گسترده ترین نوع تروجان ها به شمار می رود. تروجان های Backdoor برای خالق یا “استاد طراحی کننده” تروجان نوعی دسترسی کامل از نوع مدیریتی (administration) به کامپیوتر قربانی فراهم می آورند. بر خلاف برنامه های قانونی مدیریت از راه دور کامپیوتر، این دسته تروجان ها به صورت کاملا مخفی و بدون رضایت یا آگاهی کاربر یا قربانی نصب ، راه اندازی و اجرا می شوند. پس از نصب بر روی کامپیوتر هدف، تروجان backdoor قادر است به گونه ای برنامه ریزی شود که به ارسال، دریافت ، اجرا و حذف فایل ها، جمع آوری اطلاعات محرمانه از کامپیوتر هدف، یا اطلاعات مربوط به ورود به سیستم عامل آن کامپیوتر و …مبادرت کند.
برنامه های Backdoor در پس زمینه سیستم اجرا شده و نمی توان توسط چک کردن عادی فرآیندهای در حال اجرای سیستم آنها را شناسایی کرد.
برخی از اقداماتی که ویروس Iexplore.exe می تواند بر روی کامپیوتر آلوده انجام دهد عبارتند از :
* راه اندازی مجدد (Reboot) ناخواسته سیستم .
* دسترسی ، ویرایش و یا حذف هر گونه فایل و پوشه موجود در کامپیوتر.
* ضبط و ارسال اسکرین شات به هکر.
* روشن کردن وب کم و یا میکروفون
* حفظ و ارسال نام های کاربری و کلمات عبور قربانی به هکر.
* امکان تحت کنترل گرفتن کامل سیستم آلوده.
تروجان Backdoor.Graybird توسط یک هکر به کامپیوتر قربانی فرستاده می شود. در این شیوه، برنامه backdoor به طور پیش فرض به صورت پنهانی و به عنوان جعلی “iexplore.exe” که یک فایل سیستمی و معمولی است اجرا می شود.
سپس برنامه backdoor پس از قرارگیری در کامپیوتر هدف سعی میکند به سرور کنترل کننده خود متصل شود تا سرور راه دور را مطلع سازد که بر روی کامپیوتر کاربر آنلاین شده و هکر در حال حاضر می تواند از آن برای سوء استفاده از کامپیوتر کاربر سود ببرد.
پس از آنکه هکر این پیام را دریافت کرد، حالا می تواند بخش سروری نرم افزار backdoor را اجرا کرده و تمام کامپیوترها در شبکه محلی کاربر قربانی را مشاهده کرده و سپس با کمک backdoor حتی به کنترل آنها نیز بپردازد.
برای محافظت از کامپیوتر خود از آلودگی های تروجان های backdoor و جلوگیری از بروز پیام های خطا، مانند خطای iexplorer.exe ، توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه ذکر شده در زیر را انجام دهید:
* هرگز روی لینک ها یا فایل های ضمیمه ایمیل های ناخواسته و آنهایی که فرستنده اش را نمی شناسید کلیک نکنید ، چرا که آلودگی از طریق ایمیل متداول ترین روش نصب backdoor در کامپیوتر است.
* از وب سایت های غیر قابل اطمینان و یا مشکوک هیچ چیزی دانلود نکنید.
* همواره نرم افزار آنتی ویروس و ضد جاسوسی خود را با جدیدترین به روز رسانی ها حفظ کنید تا مطمئن شوید که کامپیوتر شما در برابر جدیدترین ویروس ها ، تروجان های backdoor ،جاسوس افزارها (spywares) و غیره حفاظت شده است.
* فایروال را فعال نگه داشته و ابزارهای حفاظتی را برای جلوگیری از هر گونه دسترسی بدون اطلاع به کامپیوتر و یا شبکه کامپیوتری تان نصب کنید.
* سیستم عامل کامپیوتر خود را با آخرین وصله های امنیتی آن به روز نگه دارید.
* هر چند وقت یکبار رمزعبور خود را تغییر دهید تا خسارت های احتمالی که می تواند توسط ویروس و آلودگی ناشی از backdoor متوجه شما گردد را به حداقل برسانید. باید مراقب رمز عبور ورود به کامپیوتر بر روی شبکه هم باشید.
* خدماتی که بر روی کامپیوتر خود استفاده نمی کنید مانند سرور FTP ، وب سرور و شبکه راه دور را غیر فعال کنید، چون این سرویس ها سیستم را در برابر حملات مخرب آسیب پذیر می کنند.
* فیلترهای ایمیل را فعال کرده و سرویس دهنده ایمیل را طوری تنظیم کنید که فایل ضمیمه با پسوندهای مشخص را مسدود کند ، پسوندهایی مانند.scr, vbs, .pif, و .bat که غالبا برای برنامه نویسی ویروس ها مورد استفاده قرار میگیرد.
* به طور منظم رجیستری کامپیوتر خود را اسکن کنید تا رجیستری سیستم را از ورودی های مخرب که می تواند مربوط به فایل ویروسی iexplore.exe و دیگر ورودی های به ظاهر مشروع اما در باطن مخرب که توسط تروجان های backdoor ایجاد شده مصون نگه دارید.



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , آموزش های کاربردی , خواندنی های روز , ,



بازدید : 38
نویسنده : مولوی

در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به ۲۰ % از پهنای باند یك اتصال به اینترنت محدود می كند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از ۲۰ درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینكه بتوانید از ۱۰۰ درصد پهنای باندتان استفاده كنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :


بالا بردن سرعت اینترنت

۱) Run را از منوی Start اجرا كنید.


۲) در Run عبارت gpedit.msc را تایپ كرده و OK را كلیك كنید.


۳) منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.


۴) در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با كلیك بر روی علامت + كار آن انجام دهید )


۵) در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.


۶) حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب كنید.


۷) به گزینه هایی كه در سمت راست ظاهر می شوند دقت كنید.


۸ ) بر روی Limit reservable bandwidth كلیك راست كرده و Properties را كلیك كنید.


۹) پس از اینكه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب كنید.


۱۰) مشاهده می كنید كه با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی ۲۰ درصد به نمایش در می آید.


۱۱) به جای عدد ۲۰ مقدار ۰ را تایپ كرده و OK را كلیك كنید.


۱۲) حال به Connection كه به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دكمه Properties كلیك كنید.


۱۳) به برگه Networking بروید و دقت كنید كه Packet Scheduler فعال باشد (تیك كنار آن مشاهده شود).


۱۴) این پنجره را OK كنید.


۱۵) كامپیوتر خود را Restart كنید.


این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.

برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای ۰ عدد ۲۰ را قرار دهید.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



شناخت و كنترل Spyware
نوشته شده در 23 آبان 1389
بازدید : 46
نویسنده : مولوی

یك نام كلی برای برنامه هایی است كه رفتارهای مشخص انجام می دهند مثل نمایش آگهی های تبلیعاتی، جمع آوری اطلاعات شخصی یا تغییر تنظیمات كامپیوتر شما كه معمولا" بدون كسب مجوز اجرا می شوند. ممكن است نرم افزارهای ناخواسته یا Spyware در كامپیوتر خود داشته باشید اگر:
تبلیغاتی را می بینید كه به صورت POPUP باز می شوند حتی زمانی كه به اینترنت متصل نیستید.
صفحه ای كه به محض بازشدن اینترنت اكسپلورر باز می شود (صفحه پیش فرض IE شما) یا تغییر تنظیمات مرورگر اینترنت بدون اطلاع شما تغییر پیدا كرده است.
یك Tool bar جدید كه شما قصد نصب آن را نداشتید درExplorer دیده می شود و خلاص شدن از آن راحت نیست و پس از پاك كردن یا حذف آن دوباره مشاهده می شود.
كامپیوتر شما برای تمام كردن و اجرا یك عمل بیشتر از سابق وقت صرف می كند.
Spyware اغلب از طریق نرم افزارهایی منتقل می شود كه آگهی های تبلیغاتی را نمایش می دهند یا نرم افزارهایی كه اطلاعات حساس یا شخصی شما را ردیابی می كنند. البته این به معنی این نیست كه هر آگهی تبلیغاتی یا هر نرم افزاری مخرب است.
مثلا" شما برای دریافت فایل های موسیقی در یك سایت فرم ثبت نام را پر می كنید اما برای دریافت سرویس های مختلف این سایت مجبور به دریافت آگهی های تبلیغاتی نیز هستید اگر موقع نصب با كلیه موارد توافق كنید پس باید توجه داشته باشید كه امكان حضور آگهی هم در كامپیوتر شما وجود دارد و شما اجازه داده اید. كه آن سایت فعالیت های شما را زمانی كه در اینترنت هستید پیگیری كند.

شناخت و كنترل Spyware
شناخت و كنترل Spyware

نوع دیگر برنامه های ناخواسته آنهایی هستند كه تغییراتی روی كامپیوتر شما ایجاد می كنند كه باعث كند شدن ،خراب و restart شدن سیستم می شود. این برنامه ها می توانند صفحه اول یا پیش فرض Internet Explorer كامپیوتر شما را تغییر بدهند و یا ابزارهای مختلف در جستجوگر كامپیوتر شما اضافه كنند كه شما اصلا" تمایلی به نصب آنها نداشته اید. این برنامه ها اغلب به گونه ای نصب می شوندو یا تغییراتی ایجاد می كنند كه برگرداندن كامپیوتربه حالت قبلی یا به حالت اصلی سیستم گاهی غیر ممكن می شود این نوع برنامه های نا خواسته هم Spyware نامیده می شوند. نكته اصلی در همه این موارد این است كه شما یا كسی كه با كامپیوتر شما كار می كند دانسته یا ندانسته برای نصب چنین برنامه های موافقت خود را اعلام می كنید.


یكی از روشهای آلوده شدن به Spyware، نصب همزمان آن با برنامه های دیگری است كه شما واقعا" قصد نصب آنها را دارید،مثل برنامه های به اشتراك گذاری فیلم یاموسیقی هرزمان كه برنامه ای را نصب می كنید مطمئن باشید كه تمام موافقت نامه های مرتبط و همچنین مستندات آن نرم افزار را به دقت مطالعه كرده اید.

 نشانه های Spyware

اگر هر یك از موارد زیر را در كامپیوتر مشاهده كردید احتمال وجود Spyware یا دیگر برنامه های ناخواسته ُنصب شده وجود دارد.
▪ مشاهده آگهی های تبلیغاتی در تمام مدت
بعضی از برنامه هاشما را با آگهی های تبلیغاتی بمباران می كنند كه اصلا" ربطی به سایت هائی كه شما در حال مشاهده آن هستید ندارد و بصورت POPUP دائما" روی صفحه مونیتور باز می شوند اگر به محض متصل شدن به اینترنت POPUP های متعدد می بینید به احتمال بسیار زیاد آلوده به Spyware هستید.
تنظیمات كامپیوتر شما تغییر كرده و نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید.
بعضی از برنامه های ناخواسته قابلیت تغییر پارامترهای كامپیوتر شما را دارند به این معنی كه می توانند صفحه home page شما را به صورت پیش فرض روی لینك خاصی قرار داده اید تغییر دهد و یا اگر بخواهید Search انجام دهید صفحه ای را مشاهده می كنید كه قبلا" ندیده بودید و گاهی ممكن است متوجه شوید كه تغییراتی كه در كامپیوتر داده اید ثبت نشده و مجددا" با شرایط قبلی كار می كند.
مرورگر اینترنت شما حاوی ابزارهایی است كه شما هیچ گاه نصب نكرده اید.
Spyware می تواند در مرورگر اینترنت شما Tool bar های مختلفی ایجاد كند حتی اگر بخواهید این Tool bar را حذف كنید ممكن است موفق نشوید.
بعضی از Spyware ها در ظاهر كار بخصوصی انجام نمی دهند ولی تمام فعالیت های خود را پنهانی انجام می دهند و تنها چیزی كه شما را مشكوك می كند كندی بیش ازحد معمول، مشغول بودن CPU، مراجعه بی دلیل به دیسك سخت، و یا خرابی در اجرای یك برنامه خاص كه قبلا" بدون اشكال انجام می شد است كه حاكی از وجود Spyware و فعالیت آن در پشت صحنه ُفعالیتهای كامپیوتر شماست.

▪ چگونه از شر Spyware خلاص شوید:

http://www.sgnec.net/admin/images/arts/gator.gif
بسیاری از برنامه های نا خواسته مثل Spyware ها به گونه ای طراحی شده اند كه به آسانی پاك نشود. اگر بخواهید آنها را مثل برنامه های دیگر پاك كنید بعد از روشن شدن مجدد كامپیوتر برنامه دوباره ظاهر می شود. اگر برای پاك كردن نرم افزارهای نا خواسته دچار مشكل هستید ممكن است نیاز به ابزاری داشته باشید كه باید از اینترنت دریافت كنید. بسیاری از شركت های كامپیوتری برنامه های مجانی و یا بسیار ارزان پیشنهاد می دهند كه كامپیوتر شما را چك می كنند و برنامه های خراب یا Spyware را پاك می كند.
بعضی از ISP ها نرم افزارهای ضد Spyware در بسته بندی های نرم افزاری خود ارائه می كنند. اگر ISP شما ابزار خاصی ارائه نمی كند برنامه های مختلف را بررسی كنید و یا از دوستان و آشنایان مورد اعتماد در خصوص برنامه هایی كه آنها استفاده می كنند سوال كنید. البته بعد از نصب ضد Spyware اغلب نرم افزار های بدون پول دریافت شده از اینترنت شما كار نخواهد كرد.

 از بین بردن Spyware

۱) یكی از ابزارهای مجانی كه در این لیست به آن اشاره شده را اجرا كنید Lavasoft Ad Aware یا Spybot Search & Destroy
۲) از این ابزار برای اسكن كامپیوتر خود استفاده كنید تا تمام Spyware ها یا برنامه های ناخواسته را پاك كنید
۳) فایلهای خراب یا برنامه های مخرب پیدا شده را بررسی و بازرسی كنید
۴) فایلهای مشكوك رابرای پاك كردن علامت گذاری كنید و ازهمان ابزارها برای پاك كردن آنها استفاده كنید

 جلوگیری از Spyware

Spyware ها وارد حریم خصوصی كامپیوتر شما شده و شما را با POP-UP های مختلف بمباران می كنند و باعث كم شدن سرعت و یا حتی خراب شدن كامپیوتر شما می شود. در زیر به چند روش جلوگیری از خطرات Spyware اشاره شده است.
۱) نرم افزار خود را به روز آوری كنید:
اگر از ویندوز XP استفاده می كنید یك روش جلوگیری از وجود خطرات Spyware اطمینان از به روز بودن تمام نرم افزار است ابتدا از طریق Windows Update مطمئن باشید كه تمام اصلاحیه های ویندوز را دریافت كرده اید و وضعیت اتوماتیك به روزآوری اصلاحیه ها را انتخاب كنید.
۲) تنظیم كردن پارامترهای مرورگر اینترنت:
قسمت امنیتی Internet Explorer را به گونه ای تنظیم كنید كه نحوه دریافت و مقدار دسترسی به اینترنت را به خوبی كنترل كند. اگر از ویندوز XP یا SP۲ استفاده كنید مرورگر اینترنت شما به اندازه كافی در مقابل Spyware محافظت شده است.
برای بررسی وضعیت فعلی امنیتی مرورگر اینترنت خود Option های IE بررسی كنید.
۳) از یك فایر وال استفاده كنید:
با توجه به اینكه اغلب Spyware ها به همراه برنامه های مورد نیاز شما نصب می شوند نصب یك دیواره آتش ضروری است. این عمل باعث می شوند هكر ها نتواند به راحتی در سیستم شما نفوذ كنند. برای دریافت دیواره آتش خوب می توانید از لینك زیر استفاده كنید :
http://www.sgnec.net/Trustix.asp#PF
۴) دریافت فایلهایی كه به سلامت آنها مطمئن هستید:
برای محافظت مناسب از كامپیوتر خود را مقابل Spyware رعایت چند نكته ضروری است:
برنامه هایی را كه مایل به download هستید فقط از سایت هایی مطمئن بگیرید
تمام اخطارهای امنیتی وتوافق های مربوط به مجوز شرایط اختصاصی سازی نرم افزاری را كه نصب می كنید به دقت بخوانید
برای بستن یك پنجره كه باز شده هیچگاه كلید های "OK" و یا "Agree" را نزنید بلكه علامت X قرمز رنگ را بزنید.
تا آنجا كه امكان دارد از نصب برنامه های به اشتراك گذاری موسیقی و فیلم مجانی خوداری كنید مگر اینكه مطمئن باشید تمام اطلاعات لازم نصب نرم افزار را می دانید.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



بازدید : 43
نویسنده : مولوی

یکی از مواردی که در فایل های PDF به چشم می خورد عدم امکان ایجاد تغییرات و ویرایش متن آن است لذا کسانی که مایلند متون کتاب پی دی اف خود را ویرایش کنند باید آن را به فرمت هایی که این امکان را ایجاد میکند تبدیل نمایند. یکی از این فرمت ها تبدیل فایل به سند Word  می باشد که برای آن نرم افزارهای گوناگونی وجود دارد اما من می خواهم سایتی را معرفی کنم که به صورت آنلاین و رایگان و تنها با آپلود فایل مورد نظر آن را برای شما به فایل ورد تبدیل میکند .

سایت Pdfonline این امکان را می دهد که بدون ثبت نام و هزینه ای فایل های خود را به ورد تبدیل نمائیداما مشکل اساسی این سایت ماننده بسیاری از نرم افزارهای از یان دست عدم پشتیبانی از زبان فارسی است لذا از این سایت تنها برای تبدیل PDF  های انگلیسی به Word  می توان استفاده کرد.

البته باید متذکر شد Pdfonline علاوه بر تبدیل فایل های پی دی اف به ورد می تواند فایل های ورد و نیز سفحات وب را به پی دی اف تبدیل کند

آدرس سایت : http://www.pdfonline.com


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



جستجوی افراد از روی ایمیل
نوشته شده در 21 آبان 1389
بازدید : 40
نویسنده : مولوی

معمولا یافتن یک دوست یا شخصی با داشتن نام و نشانی از او و پرس و جو امکان پذیر است اما اگر از دوست خود تنها یک ایمیل داشته باشید چه؟ آیا به این فکر کرده اید چگونه می توان رد شخصی را از روی ایمیل آن پیدا کرد؟

برای این کار کافیست سری به Pipl بزنید . Pipl یک موتور جستجو است که به طور اختصاصی به گشتن و یافتن مردم از روی شماره تلفن ، نام کاربری ، نام و ایمیل می پردازد . شاید خیلی از ما گوگل و یاهو را بهترین موتور های جستجو می دانیم که با کمک آن می توان هر چیزی را در دنیای وب یافت اما باید گفت این طور نیست و بعضی Search engine  ها مانند همین Pipl به طور اختصاصی در دایرکتوری ها دنبال موارد خاص می گردد. در موتور جستجوی پی پل کافیست ایمیل مورد نظر را در آن وارد کرده تا Pipl در دایرکتوری ها جستجو کرده و در سایت ها و شبکه های اجتماعی افرادی که با این ایمیل عضو شده اند لیست می کند و به آسانی می توانید نشانی از آنها بیابید

آدرس : http://www.pipl.com


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



افزودن AddToAny به وردپرس . کام
نوشته شده در 21 آبان 1389
بازدید : 59
نویسنده : مولوی

مطالبی در مورد به اشتراک گذاری مطالب وبلاگ و نیز ابزاری برای به اشتراک گذاری مطالب توسط خواننده نوشته ام و  چنانچه وبلاگ نویس هستید مطمئناً  فواید این کار را می دانید . اگر در هاست شخصی خود بلاگ دارید که مشکلی نیست چون وردپرس و موبیل تایپ به میزان لازم ابزار برای این کار دارد و اگر سرویس های رایگان میزبان وبلاگ شما هستند مانند بلاگفا ، بلاگر و … بغیر از وردپرس دات کام باز هم مشکلی برای افزودن این دکمه های بوکمارکلت و به اشتراک گذاری ندارید چون این سرویس ها جاوا اسکریپت را ساپورت می کنند ومشکلی نیست اما اگر شما میهمان  WordPress.com هستید موضوع کمی فرق دارد چون می دانید کدهای جاوا را ساپورت نمی کند  اما با کمک Add To Any .com این مشکل به آسانی قابل حل است . سایت AddtoAny.com سایتی است که امکان به اشتراک گذاری مطالب را در اختیار کاربرانش قرار می دهد و به راحتی و بدون ثبت نام تنها کافیست دکمه دلخواه خود را انتخاب و کد آن را جهت استفاده دریافت نمایید.

اما برای وردپرس . کام کافیست به این آدرس رفته  در صورت نیاز به تغییر آیکون ، تصویری را آپلود و آدرس آن را در فیلد مربوطه (‌طبق شکل زیر ) وارد و برروی دکمه  Change Button کلیک کنید و در آخر بوکمارکلت WP.com Share Button را کشیده و در بوکمارک تولبار مرورگر خود رها کنید .

کار با آن بسیار آسان است کافی است مطلب خود را نوشته و در آخر بر روی دکمه WP.com Share Button مرورگرتان کلیک کنید تا به آسانی دکمه استراک گذاری Add To Any  به پائین مطالب وبلاگ اضافه شود.

addtoany

addtoany

آدرس سایت :   http://www.addtoany.com


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



بازدید : 45
نویسنده : مولوی

وردپرس دات کام این قابلیت را دارد که به سادگی و با قراردادن یک کد در صفحه  فرم ارسال به ایمیل بسازید که با این فرم خوانندگان وبلاگتان به سادگی بتوانند با پر کردن فیلدهای فرم نظر یا سوال خود را به ایمیل شما ارسال نمایند.

برای ساخت فرم ارسال به ایمیل (   Contact form ) در وردپرس دات کام به شیوه زیر عمل کنید:

+ یک صفحه جداگانه با نام تماس با من بسازید . ( برای این کار کافیست در کنترل پنل بلاگ خود در قسمت برگه هابرروی گزینه Add New کلیک کنید و برگه جدید را نام گذاری کرده و آدرس آن را ویرایش کنید.)

+ پس از ساخت صفحه تماس با من آن را به حالت Html  تغییر داده و کد [contact-form]

را در آن تایپ کنید و در انتها بروز رسانی کنید.

فرم شما ساخته شده و بدون هیچ دردسری حالا صاحب یک فرم تماس شده اید . مطالبی که خوانندگان توسط این فرم ارسال می کنند به ایمیلی که شما به وردپرس معرفی کرده اید ارسال خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



بازدید : 45
نویسنده : مولوی

احتمالا اگر اهل وبگردی باشید به مطلب یا مطالبی بر خورده اید که نویسنده آن سایت با وبلاگ امکان داشتن نسخه چاپی آن را در پایین پست ها قرار داده تا به راحتی بتوان از آن پرینت گرفت واستفاده نمود. اما چنانچه وبلاگی این امکان را نداشت چه باید کرد ؟ نگران نباشید به کمک یک بوکمارکلت و مرورگر خود براحتی میتوانید هر صفحه ای در وب را به حالت چاپی دار آورید.

برای این کار کافیست با مرور گر خود به  این آدرس رفته ، تنظیماتی از قبیل استایل  ، نوع فونت و میزان حاشیه  متن را انجام داده و بوکمارکلت READABILITY را کشیده و در نوار ابزار مرورگر خود رها کنید . از این پس برای خواندن مطالب سایت هایی که بسیار شلوغ و درهم هستند و یا از رنگهای مناسبی استفاده نکرده اند و نیز قابلیت پرینت گرفتن کافیست برروی دکمه READABILITY کلیک و نتیجه راببینید. که البته دکمه هایی مانند برگشت به حالت اولیه ، دکمه پرینت گرفتن از صفحه ونیز دکمه ارسال به ایمیل برای سهولت کاربر در نظر گرفته شده است.

 


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



نحوه ارسال مطلب با ایمیل در وردپرس
نوشته شده در 21 آبان 1389
بازدید : 48
نویسنده : مولوی

امروز قصد دارم نحوه ارسال مطلب با وردپرس دات کام تویط ایمیل را آموزش دهم هرچند این آموزش در قسمت پشتیبانی سایت آمده و این پست ترجمه ای آزاد از آن می باشد.

با توجه به وضع موجود و عدم دسترسی گاه و بیگاه به وبلاگ خود در وردپرس و ارسال مطلب یکی از راههای ارسال پست بدون واد شدن به اکانت خود ارسال از طریق ایمیل است . برای این کار به روش زیر عمل کنید.

+ به وبلاگ خود وارد شده و در قسمت منوی پیشخوان یا داشبورد برروی لینک وب نوشت های من ( My Blogs  ) کلیک کرده تا به صفحه آن وارد شوید.

+ در این قسمت گزینه ارسال توسط ایمیل (  Post By Email ) را فعال کنید تا یک آدرس ایمیل دریافت کنید.

از این پس برای ارسال مطلب به وبلاگ خود کافیست مطالب به آن ایمیل که به شما داده شده ارسال کنید تا در وبلاگ شما به نمایش در آید.

برای راهنمایی بیشتر از راهنماهای زیر استفاده نمایید.

راهنما به زبان انگلیسی |     راهنما ترجمه شده به فارسی

موفق باشید….


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ,



بازدید : 50
نویسنده : مولوی

این مطلب هم درباره گوگل باز است دراین پست قصد آموزش اضافه کردن Google buzz به سایدبار فایرفاکس بدون نصب افزونه ای را دارم.

اگر از فایرفاکس استفاده می کنید و می خواهید گوگل باز را در ساید بار مرورگر خود داشته باشید و به راحتی آن را مدیریت کنید به روش زیر عمل کنید:

+ فایرفاکس خود را باز کنید و برروی نوار بوکمارک آن راست کلیک کرده ، گزینه New Bookmark را انتخاب کنید.

+ در پنجره باز شده در text box مقابل Name تایپ کنید : Google Buzz

+ در تکس باکس Location آدرس زیر را وارد کنید:

https://m.google.com/app/buzz?source=mog&gl=us&force=1#~buzz:view=following

+ چک باکس Load this bookmark in the sidebar را تیک بزنید.

در آخر برروی دکمه Add کلیک کنید تا کار تمام شود. برای دسترسی به گوگل بازدر سایدبار روباه آتشین کافیست برروی دکمه بوکمارکی که به روش بالا ایجاد نموده اید کلیک کنید تا آن را در سایدر بار تجربه کنید.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , وبلاگ نویسان , ترفندستان , آموزش های کاربردی , ,



بازدید : 38
نویسنده : مولوی

امروزه مزیت دوره های آموزشی انلاین بر هیچ کس پوشیده نیست .دیگر به جای صرف وقت و هزینه و ترافیک در پشت رایانه خود نشسته و از کلاس درس لذت ببرید . البته این کلاس درسی که امروز میخواهم کمی فرق دارد . این سایت کلاس های درس را در ایمیل شما برگزار می کند . درسنامه، وب ‌سایت آموزش از راه دور بر مبنای ایمیل است که کاربران می‌توانند با دریافت واحدهای آموزشی از طریق ایمیل و بدون مراجعه به وب‌سایت درسنامه، درس‌ها را خوانده و در آزمون‌ها شرکت کنند.

مزیت درسنامه بر دیگر سیستم‌های آموزشی از راه دور در روش ارتباط با کارآموزان است. در روش‌های متداول آموزشی در دنیا، کاربران برای مشاهده و شرکت در آزمون باید به وب‌سایت خاصی مراجعه کنند، اما در درسنامه تمامی این کارها در ایمیل کاربر صورت می‌گیرد و کاربر نیاز به مراجعه به وب‌سایت درسنامه ندارد.

ثبت نام در دوره های درسنامه رایگان و بسیار آسان است تنها کافیست یک ایمیل خالی به آدرس help@darsnameh.com بفرستید تا دوره های آموزشی برایتان ارسال و به سادگی ثبت نامه کنید .

در حال حاضر دو دوره آموزشی در حال برگزاری است که عبارتند از : دوره آموزشی مقدماتی- آشنایی با حرفه‌ی روزنامه‌نگاری و دوره آموزشی وبلاگ نویسی که هر مبحث پس از ثبت نام برای شما طبق برنامه زمان بندی شده به ایمیلتان ارسال و در گایان هر مبحث آزمونی برگزار میشود که محل آزمون هم همان وبلاگ شماست .

جالب است بدانید در پایان هر دوره‌ی آموزشی یک آزمون نهایی از شما گرفته می‌شود. در صورت دریافت نمره‌ی قبولی می‌توانید گواهی شرکت در دوره‌ی آموزشی را به صورت فایل دریافت نمایید. ‏ ‏

فرصت را از دست ندهید و همین الان در کلاس های درسنامه ثبت نام کنید.

آدرس :  http://www.darsnameh.com


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , آموزش های کاربردی , ,



مركزى براى امنیت شبكه Network Security
نوشته شده در 20 آبان 1389
بازدید : 37
نویسنده : مولوی

امروزه استفاده از تكنولوژى شبكه اهمیت بسیار زیادى دارد و این اهمیت براى شركت هاى تجارى كه مى خواهند در بازار رقابت باقى بمانند دو چندان است. در واقع سیستم عامل هاى جدید نیاز به مكانیسم هایى براى مدیریت اشیا و روابط توزیع شده در محیط شبكه دارند. Directory Service مكانى است براى ذخیره سازى اطلاعات در مورد كلیت شبكه، مثل برنامه هاى كاربردى، فایل ها، پرینترها و كاربران. بر همین اساس سرویس Active Directory یك راه مطمئن براى نامگذارى، تشریح، محل قرارگیرى، نحوه دسترسى، مدیریت ایمنى و اطلاعات در مورد این منابع را فراهم مى سازد. با این وجود Active Directory مانند یك تقسیم كننده اصلى در سیستم عامل شبكه كار مى كند. از سوى دیگر این سرویس مركزى براى مدیریت سیستم ها و رابط بین این منابع توزیع شده است. اكتیو دایركتورى به خاطر اینكه این توابع اصلى را براى سیستم عامل فراهم كند مى بایست با سیستم هاى مدیریتى و مكانیسم هاى ایمنى سیستم عامل شبكه در ارتباط باشد تا درستى اطلاعات و اختصاصى بودن آن را تضمین نماید. Directory Service نیز نقش مهمى را در توانایى شركت ها براى تعریف و نگهدارى زیربناى شبكه، اجراى مدیریت سیستم و كنترل تمام تجاربى را كه كاربران از سیستم هاى اطلاعاتى شركت به دست مى آورند بر عهده دارد.


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,



تنظیم یک Firewall
نوشته شده در 20 آبان 1389
بازدید : 41
نویسنده : مولوی

نرم افزاراست که برروی یک کامپیوترنصب می شود تا جلوی ترافیک های ناخواسته رابگیرد. شما می توانید نرم افزارهای رایگان firewall رابرای استفاده بروی کامپیوترهای خود ازاینترنت منتقل کنید . همه این نرم افزارها کارمشترکی انجام می دهند امانوع firewall مورد نیازشمابرای محافظت ازشبکه LAN خودمیتواند کمی پیچیده باشد .یک firewall بنابه ذات خود،ورودکاربرانی که می خواهند به سیستم شما دستیابی پیدانمایند راکنترل می نماید . یک وجود دارد می باشد چنین firewall هایی ممولاً دارای 2 کارت شبکه هستند وsandbox نامیده میشوند.

این شبکه معمولاءدارای کانکتورجداگانه می باشد که بسته های اطلاعاتی راازدستگاه مسیریاب ( router ) دریافت نموده وبه کانکتورجداگانه بروی اولین کارت شبکه firewall ارسال می نماید . این بسته های اطلاعاتی ازنظرمجازبوده و اجاره داشتن برای استفاده ازشبکه داخلی کنترول می شوند. اگرآنهامجازشناخته نشوند نادیده گرفته خواهند شد. درصورتی که مجازشناخته شوند ازطریق کارت شبکه دوم ارسال خواهند شد . وبه این ترتیب اجازه می یابند به شبکه داخلی دسترسی پیدا کنند.

این نوع firewall خوب ومناسب است اماراه بهترانجام آن به وسیله سرورپراکسی می باشد .درصورتی که شبکه شما ازTCP/IP استفاده می کند ( که اغلب شبکه هاهمین طورند) هرگاه کامپیوتردارای آدرس منحصربه فردی می باشد.این آدرس هابه کاربران غیرمجازمی توانداجازه ورود به شبکه داخلی رابدهد .چگونه می توان جلوی این کارراگرفت .

سرورهای پراکسی پاسخ این پرسش هستند چون آنها آدرس های IP رابرای جهان خارج غیرقابل رویت می کنند. یک سرورپراکسی پاسخ بین شبکه داخلی وشبکه خارجی قرارمی گیرد ونقش واسطه ای را ایفا می کند که ترافیک های ورودی و خروجی راتغیرمی دهد .نرم افزارTCP/IP هرکامپیوترباید به گونه ای تنظیم شود که  به دنبال یک سرورپراکسی درآدرس IP خاصی بگردد.هنگامی که کاربری برروی یک آدرس اینترنت کلیک کنید بسته های اطلاعاتی مستقیمآ ازطریق firewall به سایت وب فرستاده نمیشود نرم افزارپراکسی تقاضای کامپیوترداخلی رادریافت نموده درخواستها ازکامپیوترمقصد رااستخراج نموده وهمان تقاضاهاراارسال می نماید.نکته دراینجا این است که تقاضابه همراه آدرسIP سرورپراکسی ارسال می شود نه باادرس IP کامپیوترداخلی هرکس خارج ازشبکه داخلی فقط آدرس سرورپراکسی (proxy) رامی بینید وهیچ یک از ادرس های IP کامپیوترهای داخلی رانخواخد دید.

سرورپراکسی بسته های اطلاعاتی ورودی رادریافت نموه آدرس IP آنهارایاداشت نموده وبکاربری که آدرس دهی شده ارسال می نماید. انواع بسیارمتنوع firewall وبسته های نرم افزاری مختلفی برای این منظورپیاده سازی شده است . شما می توانید برروی کامپیوترخود یک firewall بسیارپیچیده نصب کنیدویا ازسرورپراکسی برای محافطت ازکل شبکه LAN خوداستفاده نمایید .انواع مختلف پیکربندی ها بسیارزیاد است وشرح همه آنها دریک فصل امکان پذیرنمی باشد.

تعدادزیادی HOWTO واطلاعات دیگروجود دارد که به شما نشان می دهند چگونه firewall مورد نیازخود را تنظیم نمایید .دیدن سایت ردهت قبل ازهرجای دیگرتوصیه می شود .قسمت پشتیبانی (support) برابرای دیدن مطالب مربوط به             firewall  ببینید. این قسمت سایت رسمی پروژه firewall لینوکس است که جدید ترین اطلاعات مربوط به firewall را دارد.


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,