تشكيل وزارت ،يعني تعطيلي ورزش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تشكيل وزارت ،يعني تعطيلي ورزش
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
در شرايطي كه طرح وزارت ورزش و جوانان به تصويب‌نهايي مجلس شوراي اسلامي رسيده، رئيس سازمان تربيت بدني همچنان اميدوار است كه اين مصوبه به مرحله اجرا نرسد. علي سعيدلو كه به دنبال پيروزي پر شكوه در بازي‌هاي آسيايي گوانگجوي چين، روياهاي تازه‌اي را در سر مي‌پروراند و حتي براي كسب نايب رئيسي كنفدراسيون فوتبال آسيا دورخيز كرده است، چنان از تصويب اين طرح شوكه شده كه وزارت ورزش و جوانان را فاجعه‌اي براي ورزش ايران مي‌داند.

اگر چه ديروز معاون اول رئيس‌جمهور نيز بصراحت اعلام كرد كه دولت مخالف تشكيل وزارت ورزش و جوانان است، اما به نظر مي‌رسد كه تنها راه اجرا نشدن اين مصوبه، مخالفت شوراي نگهبان با وزارت ورزش و جوانان و برگشت دادن اين مصوبه به مجلس شوراي اسلامي است.

به هر حال و در شرايطي كه نامه روساي فدراسيون‌ها در مخالفت با طرح وزارت ورزش و جوانان، نتوانست روز يكشنبه بر راي نمايندگان كوچك‌ترين تاثيري بگذارد، روز گذشته نيز از كاركنان هر فدراسيون خواسته شد تا با امضاي طوماري در مخالفت با آن، آخرين قدم‌ها نيز در جهت تاثيرگذاري بر نظر شوراي نگهبان برداشته شود. در اين فعل و انفعال‌ها، ديروز سعيدلو نيز در گفت‌وگو با ايسنا، به چالش‌هاي پيش روي ورزش در ارتباط با تشكيل وزارت ورزش و جوانان پاسخ گفت. ‌

وي با اشاره به اين‌كه مصوبه وزارت ورزش و جوانان هنوز به صورت نهايي تصويب نشده و قطعي نيست، دلايل مخالفت خود را با اجراي آن چنين بر شمرد: اين طرح نياز به نظر كارشناسي دارد. ما اسناد و مدارك زيادي داريم كه تشكيل وزارت ورزش، به ورزش آسيب مي‌زند. وزارت ورزش يعني تعطيلي و فاجعه‌اي براي ورزش. با اين ساختار و سازمان، امروز ما در اوج قدرت هستيم و شاهد بهترين شرايط ورزش كشور. در كشور همه از پيروزي‌ها خوشحال و شادابند. براي نمايندگان مجلس چه سندي بيش از اين لازم است؟ موضع ما كار كارشناسي است. ما اين موضع را اعلام مي‌كنيم. اگر موضع ما اشتباه است، چرا جامعه ميليوني ورزش دو روز است كه مرا كلافه كرده‌اند و مي‌خواهند مخالفت خود را اعلام كنند؟

سعيدلو با تاكيد بر اين‌كه تشكيل وزارت ورزش چيزي به ورزش اضافه نمي‌كند، تصريح كرد: دولت با اجراي طرح، صددرصد مخالف است و از نمايندگان مجلس خواهش مي‌كنيم اين طرح تا مرحله آخر نرود و متوقف شود.

رئيس سازمان تربيت بدني در حالي چنين درخواستي را مطرح مي‌كند كه طرح ياد شده به تصويب نهايي مجلس رسيده و اكنون بايد شوراي نگهبان در مورد انطباق آن با قانون اساسي و شرع مقدس اسلام نظر دهد اما اگر اين شورا مصوبه را تاييد نكند، آن‌گاه مصوبه ياد شده به مجلس بازگردانده خواهد شد تا نمايندگان دوباره درباره آن نظر دهند. تاييد اين مصوبه ازسوي شوراي نگهبان نيز آن را تبديل به قانون خواهد كرد و دولت بايد آن را اجرا كند. به عبارت ديگر، اكنون سرنوشت تشكيل وزارت ورزش و جوانان در دست شوراي نگهبان است.

سعيدلو پاسخگو نبودن سازمان ورزش در مقابل مجلس را رد كرد و افزود:چنين چيزي را قبول ندارم، پاسخگويي يعني چه؟ ما خيلي بيشتر از وزارتخانه‌ها پاسخگو بوديم. نمايندگان مدارك خود را بياورند و نشان دهند و بگويند كه تاكنون چند سوال از سازمان تربيت بدني پرسيدند كه ما پاسخ نداديم. سوالي نداشتند، چرا كه اوضاع ورزش خوب است. نمايندگان با ما ارتباط خوبي دارند و مي‌آيند و مي‌روند. اگر كسي اعلام كرده كه سندي دارد بيايد و آن را نشان دهد و بگويد كه در فلان تاريخ نامه‌اي رسمي زده و ما جواب نداديم. پاسخگو بودن مگر فقط به ايجاد وزارتخانه است؟

رئيس سازمان تربيت بدني، تشكيل وزارت ورزش و جوانان را تاثيرگذار برنتايج كاروان ايران در بازي‌هاي المپيك لندن دانست و گفت: اگر وضع به همين منوال پيش برود نبايد انتظار داشت كه جامعه ورزش با روحيه‌اي با نشاط كارش را ادامه دهد. با تصويب نهايي تشكيل اين وزارت ، دولت بايد يكي دو سال درگير حل و فصل مساله ادغام، جذب نيرو و... باشد.

وي افزود: من مسوول ورزش هستم و 99 درصد جامعه ورزش با اين طرح مخالف هستند. اگر راه قانوني طي و طرح تشكيل وزارت ورزش نهايي شود، ديگر بايد آن را اجرا كرد. ولي اينجا اين مساله مطرح است كه آيا يك ميليون عضو جامعه ورزشي نمي‌فهمند؟! ما نظر خود را اعلام مي‌كنيم، ولي اگر تشكيل وزارت ورزش قانون شد نتيجه‌اش را 2 سال ديگر خواهيد ديد. اين نتايج، تمام كار سازمان تربيت بدني را مختل مي‌كند.

سعيدلو در پاسخ به اين سوال كه آيا نامزد وزارت ورزش و جوانان مي‌شود يا خير، گفت: من وارد اين مساله نمي‌شوم. اصل كار چيز ديگري است. برخي‌ها به فكر 6 ماه ديگر هستند. اين مسائل را هم كساني مطرح مي‌كنند كه دنبال چيزهاي ديگري هستند.

حجت الله اكبرآبادي 
گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: