شانس ايران براي صعود به دور دوم جام ملت‌‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 28
نویسنده : مولوی
در شرايطي كه شمارش معكوس براي آغاز جام ملت‌هاي آسيا آغاز شده است و فوتبال ايران اين رويا را در سر مي‌پروراند كه بعد از 35 سال بر جام قهرماني اين رقابت‌ها بوسه بزند، اما كارشناسان معتقدند كه تيم كنوني حتي براي صعود به دور حذفي هم كار سخت و دشواري در پيش دارد، گرچه نبايد از غيرت ايراني و خلق نتايج دور از انتظار توسط جوانان كشورمان غافل بود.

در واقع تيم ملي در ماه‌هاي اخير با چالش‌هاي بزرگ و خودخواسته‌اي توسط فدراسيون فوتبال و حتي سازمان تربيت بدني مواجه شد تا انرژي كادرفني بيش از آنچه صرف تمركز و آماده‌سازي تيم براي حضور در معتبرترين تورنمنت قاره كهن صرف شود در مسير انتخاب مقصد بعدي سرمربي و پاسخگويي به حواشي ايجاد شده تحليل برود.

در چنين شرايطي افشين قطبي، سرمربي تيم ملي كه يكي از شگردهايش ايجاد انگيزه‌هاي رواني و ارتقاي روحيه تيمي است، از شرايط شاگردانش در همه خطوط ابراز رضايت مي‌كند، اما نبايد از كنار اظهار نظر كريم باقري، كاپيتان سابق تيم ملي به سادگي گذشت. او كه در اردوي اخير تيم ملي در كنار بازيكنان حضور داشت، عمده‌ترين نياز اين تيم را تمركز روي هدف قهرماني مي‌داند و از بازيكنان باتجربه تيم و به طور كلي همه اهالي فوتبال مي‌خواهد كه در اين روزهاي منتهي به جام ملت‌هاي آسيا ياريگر تيم ملي باشند، تيمي كه بي‌شك آرزوي همگان توفيق آن در جام ملت‌ها و يقينا قهرمان شدن آن در دوحه قطر است.

با اين حال وجود بازيكنان بزرگ، باتجربه و با توانايي فني بالا اين اميدواري را ايجاد كرده است كه آنها در تنگناي تاكتيكي حريفان گره از مشكلات تيم بگشايند و تيم را در مسير كسب موفقيت قرار دهند. گام نخست در اين مسير صعود از مرحله گروهي است، جايي كه حريفان قدري پيش روي تيم قرار دارند.

عراق علاوه بر اين‌كه مدافع عنوان قهرماني است با ستاره‌هاي بزرگي همچون عماد رضا، نشاط اكرم، جاسم كرار، يونس محمود و هوار ملا محمد در روزهاي گذشته موفق شد در ديداري دوستانه عربستان را در خانه‌اش شكست دهد كه اين مي‌تواند زنگ خطري براي تيم ملي ايران باشد. كره‌شمالي هم برخلاف گذشته اين بار چندان تيم ناشناخته‌اي نيست تيمي كه در جام جهاني 2010 ستارگان برزيل را در راه پيروزي 2 بر يك به زحمت انداخت، مطمئنا با توپ پر به دوحه مي‌آيد و آخرين حريف ما امارات هم با وجود اين‌كه ضعيف‌ترين رقيب گروه تلقي مي‌شود، همواره نشان داده حريف دست و پا بسته‌اي نيست.

صرف‌نظر از مسائل روحي و رواني كه همواره‌ تاثير غيرقابل انكاري بر نتايج فوتبال ايران گذاشته است، قاسم پناهگر، كارشناس فوتبال در ارزيابي وضعيت فني تيم ملي‌ مي‌گويد: به نظر من گروه تيم ما گروه سخت و دشواري است، اما نبايد از نظر دور داشت كه تيم ما در خط مياني بازيكناني در اختيار دارد كه همه تيم‌ها آرزوي داشتن آنها را دارند ضمن آن‌كه بازيكنان سرعتي همچون خلعتبري نيز با تاثير‌گذاري مثبت در تيم مي‌توانند هر حريفي را به زحمت بيندازند. وي در عين حال بر نقش كادرفني و سرمربي تيم در چيدمان بازيكنان تاكيد ويژه‌اي دارد و مي‌افزايد: همه شرايط فني و روحي تيم در دست كادرفني قرار دارد، اين‌كه چه نفراتي و با چه تاكتيكي در درون ميدان آرايش يابند.

اين كارشناس فوتبال معتقد است كه خط دفاعي تيم ملي، پاشنه آشيل قطبي است و او بايد براي خطي كه در برابر هر حمله قطر شكننده ظاهر مي‌شد، تدبير جدي بينديشد: به نظر من قطبي كه به احتمال فراوان با سيستم3-3-4 يا 1-3-2-4 بازي خواهد كرد بايد يك هافبك دفاعي يا دو هافبك دفاعي را جلوي خط دفاعي متمركز كند تا اين نقطه ضعف را بپوشاند وگرنه مقابل حريف خطرناكي همچون كره‌شمالي به مشكل خواهيم خورد.

در اين زمينه حميد درخشان، كاپيتان اسبق تيم ملي ضمن اين‌كه صعود تيم را به مرحله حذفي قطعي مي‌داند، مي‌گويد: كره‌شمالي و عراق را اصلي‌ترين حريفان مرحله گروهي مي‌دانم و در عين حال معتقدم تيم ما به دور بعدي صعود خواهد كرد مشروط بر اين‌كه سرمربي تيم ملي در عمل به بهترين شكل ممكن از نفراتش بهره ببرد كه در اين صورت حتي تيمي با چنين بازيكناني مي‌تواند در قامت مدعي قهرماني هم ظاهر شود.

به هر ترتيب بايد منتظر ماند و ديد كه آيا فوتبال ايران قادر خواهد بود همچون بازي‌هاي آسيايي گوانگجو، فراتر از حد انتظار ظاهر شود و به قول علي سعيدلو، يك نمره 20 ديگري بگيرد يا خير.

اميد توفيقي
گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: