30منطقه دفاع مقدس ثبت ملي مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
30منطقه دفاع مقدس ثبت ملي مي‌شود
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
دبير ستاد گردشگري جنگ معاونت گردشگري كشور، از ثبت ملي 30 منطقه عملياتي و يادمان‌ها به مناسبت سي امين سالگرد آغاز هشت سال دفاع مقدس از جمله مناطق دره قاسم لو در آذربايجان غربي، شلمچه در خوزستان و طلائيه خبر داد.

حسين زكريايي در گفت و گو با ايرنا افزود: در كنار تلاش براي ثبت ملي و پس از آن ثبت جهاني مناطق، آثار و يادمان‌هاي به جامانده از سال‌هاي دفاع مقدس، ثبت شاخصه‌هاي فرهنگي و معنوي و خلاقيت هاي رزمندگان نيز در دستور كار اين ستاد قرار دارد.

وي افزود: در ستاد گردشگري جنگ كارگروهي به نام ميراث معنوي وجود دارد كه يكي از ماموريت‌هاي تعريف شده آن، پيگيري، تشكيل پرونده و انجام مطالعات لازم براي ثبت مناطق عملياتي و شاخصه‌هاي فرهنگي دفاع مقدس است.

زكريايي، با اين توضيح كه اساس آيين نامه‌اي در دست تدوين است، خاطرنشان كرد: مويه مادران شهدا از مواردي است كه ثبت آن در فهرست ميراث معنوي كشور به عنوان يك موسيقي و جشن حنابندان رزمندگان در شب عمليات در مرحله مطالعه قرار دارد.

دبير ستاد گردشگري جنگ گفت: آيين نامه ثبت خلاقيت‌هاي رزمندگان و اشياي دفاع مقدس نيز در حال تدوين است كه بر اساس آن خلاقيت شهدا و خودكفايي‌هاي آنها در جريان جنگ تحميلي ثبت مي‌شود.

زكريايي، چفيه، سربند و قمقمه آب را از ديگر شاخص‌هايي برشمرد كه مي توانند در فهرست آثار معنوي كشور ثبت شوند و افزود: آيين نامه ثبت اين آثار نيز در دست تهيه است.

دبير ستاد گردشگري جنگ در مورد روند پيگيري مراحل راه اندازي موزه شهداي زن نيز گفت: ستاد به طرح مطالعاتي اوليه اين موزه سه اشكال وارد كرده است كه پس از برطرف شدن آنها، وارد فاز اجرايي مي‌شود.

زكريايي افزود: اعزام و وداع خانواده‌ها با رزمندگان به عنوان لحظاتي ماندگار از دل كندن از عزيزان براي دفاع از دين و كشور، نقش پشتيباني زنان در دفاع مقدس، و وداع خانواده‌هاي شهدا با پيكر فرزندان، همسران و پدران خود از ديگر مواردي است كه لازم است در طرح اجرايي مورد توجه قرار گيرد.

وي ادامه داد: نماي بيروني موزه شهداي زن نيز بايد استانداردسازي شود و عناصر لازم در جلب مخاطبان را داشته باشد.

زكريايي اظهار داشت: هم اكنون 5 طرح پيشنهادي در مورد نماي جلوي اين موزه ارايه و يكي از آنها پذيرفته شده است و براي اجراي آن بايد با بنياد شهيد مذاكرات لازم صورت بگيرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: