پرونده مفقودين جنگ تحميلي بررسي شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پرونده مفقودين جنگ تحميلي بررسي شد
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
کميته بين المللي صليب سرخ اعلام کرد: در نشست دو روزه ميان مقام بلندپايه ايران و عراق که در ژنو برگزار شد، دو طرف بر افزايش تلاش ها در زمينه پيگيري موضوع مفقودين جنگ که از سال 1980 تا 1988 ادامه داشت، توافق کردند.

به گزارش مهر ، صليب سرخ جهاني اعلام کرده است: اين نشست که از روز 27 اکتبر (5 آبان ماه) به مدت دو روز ادامه داشته است دليلي بر تلاش تازه ايران و عراق در راستاي اطلاع از سرنوشت مفقودين جنگ است.

کميته بين المللي صليب سرخ البته به مقامات حاضر در نشست دوجانبه ژنو و تصميماتي که در اين راستا اتخاذ شده است، اشاره اي نکرده است. اما يکي از مقامات اين کميته در اين باره اظهار داشت: ما از پيشرفت به وجود آمده در اين پرونده و پايبندي مقامات دو کشور به اين مسئله استقبال مي کنيم.

بنا بر اين گزارش ، اين نخستين نشست ايران و عراق با حضور کميته بين المللي صليب سرخ از زمان امضاي توافقنامه ايران و عراق در اکتبر 2008 محسوب مي شود. توافقنامه اي که در آن بر سرعت بخشيدن به تلاشها در راستاي اطلاع از سرنوشت کساني که طي جنگ اسامي آنها به عنوان اسراي احتمالي و يا مفقودين بوده است، تاکيد دارد.

البته از سال 2008 تا کنون با نظارت صليب سرخ اجساد 250 نفر از کشته شدگان جنگ ايران و عراق ميان دو کشور مبادله شده است والبته از سرنوشت هزار مفقود الاثر ديگر نيز اطلاعاتي بدست آمده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: