پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راه شهدا، جاده‌اي به مقصد عشق
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 29
نویسنده : مولوی
کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان به ايستگاه پاياني خود نزديک مي شود.

به گزارش مهر از همدان، کارنامه 10ساله اين کنگره عظيم در چند روز آينده در تجليگاه باشکوهي با عنوان "اجلاسيه " در حضور يادگارهايي از خيل شهداي هميشه حاضر خطه شهيد پرور همدان و عالمان و نخبگان و انديشمنداني که جمعي از مسئولان کشور اسلاميمان را نيز شامل مي شوند، بسته خاند شد، کنگره اي که قرار است 10سال ديگر دوباره رخ بنمايد.

اولين دوره کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان سال 1379کليد خورد و در تمام سال هاي دهه گذشته دهها گروه از نيروهاي سپاه، بسيجيان و بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس، هم وغم خويش را گذاشتند تا کاري انجام دهند و شيوه اي بنيان نهند تا بلکه راه و رسم شهدا در قيل و قال زمانه به پرتگاه فراموشي نيفتد.

براي اين بناي صواب و راهي که گمان مي رود پاياني برايش متصور نباشد، هزاران نفر از انسان هاي پاک نهاد و نيک کردار از ميان هنرمندان و فن آوران و اصحاب قلم و انديشه فرا خوانده شدند تا گوشه اي از اين طرح سترگ را به عهده گيرند و با کمکي و حرفي و نفسي، اين مصداق شيرين که " بر سرآنم که گر ز دست برآيد ، دست به کاري زنم تا غصه سرآيد "، نقطه عطف جديدي در طريق فرهنگ ايثار وشهادت بوجود آورد.

کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان اگرچه گريزي به نام و ياد و حماسه سازي هاي فرزندان دلير و معين خطه دارالمومنين استان همدان در دوران هشت ساله دفاع مقدس است، اما مراد از اين انديشه شيرين، بيمه ساختن جامعه اسلامي و نسل بي دفاع امروزي در برابر هجمه هاي فرهنگي و نقشه هاي شوم دشمنان دين حق و عدالت از اقصي نقاط جهان کفر و شرک است.

 

نا گفته پيداست که طرح چنين موضوع و چنين گام بزرگي در قالب کنگره شهدا در يک دوره بلند 10ساله به سرمايه و ابزار هنگفت و شگفت نيازمند است، چراکه هزاران برنامه و همايش و يادواره و يادمان و کتاب و مسابقه ورزشي و شب شعر و سفر به سرزمين هاي نور و رويشگاه لاله ها ي سرخ لازم است تا انديشه اي شکل بگيرد و در منظر گاه ميليون ها چشم، به قضاوت و حکم در آيد.

اگر چنين نيز باشد اين سئوال پيش مي آيد که اين همه پول و سرمايه و امکانات را از کجا بايد فراهم آورد و همين سئوال امروز در ذهن صدها خبرنگار و گزارشگر و منتقد است که از کجا و چگونه و چرا؟!

بايد براي دريافتن پاسخ اين سئوال بايد به ميان آمد و جستجو کرد، بايد همه را ديد و در ضمير خود ثبت کرد.

در اين خصوص وقتي مسئولان ستاد کنگره را مورد سئوال قرار مي دهي مي گويند: " بيستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد".

يکي از فعالان ستاد کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان در اين خصوص اظهار داشت: اجراي طرح هاي بزرگ در هر شرايطي هزينه بر است به خصوص اينکه کنگره شهداي همدان شامل چند طرح عمراني از جمله باغ موزه شهدا و يادمان شهدا در ميدان هاي اصلي شهر هاي تابعه استان همدان است و چنين طرح هاي ماندگاري بدون سرمايه نمي شود.

او که تمايلي به ذکر نام خود ندارد، افزود: اشخاص و گروه هاي زيادي در طول برگزاري کنگره قربتا الي الله کار کردند چون اعتقاد داشتند براي خشنودي شهدا و رضاي خدا کاري انجام داده اند.

وي اضافه کرد: بنويس اين کنگره با دعا و خون دل بسياري از انسان هاي عاشق پاي گرفت و هدف همان ماندگاري کنگره و زنده کردن فرهنگ ايثار وشهادت در هميشه تاريخ اين سرزمين اسلامي است.

10 سال تلاش بي وقفه و طراحي هزاران موضوع فرهنگي، هنري، علمي و صنعتي براي برگزاري کنگره اي به نام شهداي استان همدان اين سئوال را در اذهان بوجود آورده است که اين همه توجه و سرمايه براي چيست چرا که شهداي اين آب و خاک و عزيزاني که در طول هشت سال جنگ و آتش و انفجار و بوي باروت، جان در طبق اخلاص گذاشته و کشوري کهن و پر آوازه را از طمع غارت و تخريب و تقسيم دشمنان اهريمني به سلامت عبور دادند، هميشه در قلب و چشم و فکر ملتي شهيد پرور و قدرشناس و حق بين قراردارند و ديگر نيازي به کنگره براي چيست؟ اما اين گونه نيست، چرا که چه کسي تمام واقعيت هاي جنگ و دفاع مقدس را مي داند؟

 

کسي چه مي داند چرا آن مادر داغ ديده، هنگام استقبال از جنازه مطهر شهيد عزيز خود حجله مي گسترانيد و گوسفند ذبح مي کرد و گل و نقل مي افشاند.

کسي چه مي داند آن ناله هاي جان سوز و نماز شب رزمنده جواني که بي صبرانه در انتظار طلوع آفتاب مي نشست و تا غروب وضوي شهادت خويش را نگه مي داشت براي چه بود و چه شد؟

کسي چه مي داند رمز خوش دلي و رضاي آن رزمنده پيري که واپسين سال هاي حيات را به کنج مساجد و تکيه پناه برده و به راه ناتمام خود مي انديشيد در چيست؟

آري کنگره براي مرور بخش کوچکي از تاريخ پر رمز و راز دوران حماسه و شهادت است، کنگره نه براي تمجيد و تجليل از انسان هاي پاکي است که جان عزيز خود را براي دوام و بقاي مکتب ناب حسيني (ع ) و فطرت لايزال ديني به وديعه گذاشتند، بلکه اين مجال دريچه اي است به دنياي پاک و زلال هزاران نوجوان وجوان پر و بال بسته اي که زمزمه هاي شاد زندگي را تا به آخر نرسانده، براي ديدن لقاء الله، با خدا گفتند وسرودند و رفتند.

کنگره فرصتي است تا شايد بدانيم اگر چه خوب بودن و خداگونه بودن در جنگ و آتش افروزي نيست وليکن بهترين ارزش ها براي خوب زيستن و با خدازيستن، خداشناسي و خودشناسي و خوب شناختن زندگي و سعادت بشري است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: