ايران در توليد پلاسما خودكفا شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ايران در توليد پلاسما خودكفا شد
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
جشن خودكفايي ايران در توليد پلاسما به عنوان ماده اوليه محصولات خوني امروز با حضور وزير بهداشت برگزار شد.

به گزارش فارس، با پيشرفت‌هاي سريعي كه در توليد پلاسما در كشور داشته‌ايم، توانستيم در توليد پلاسما كه ماده اوليه محصولات خوني است به خصوص براي توليد IVIG و فاكتور 9 به خودكفايي برسيم و براي ساير فرآورده‌هاي خوني مانند فاكتور 8 و آلبومين نيز بخش عمده توليد اين داورها با پلاسماي ايراني انجام مي‌شود.

خودكفايي ايران در توليد پلاسما ما را به يكي از كشورهاي پيشتاز در توليد محصولات خوني در دنيا بدل مي‌كند و گر چه هنوز پالايشگاه‌ خون در كشور راه‌اندازي نشده است، ما مجبوريم براي تبديل پلاسما به فرآورده‌هاي خوني پلاسماي توليدي را به اروپا بفرستيم اما در زمينه توليد پلاسما نيز كشورهاي بسيار معدودي توان توليد دارند به همين علت ارزش خودكفايي در توليد پلاسما به هيچ وجه كمتر از توليد كامل اين فرآورده‌ها نيست.

امسال 120 هزار ليتر پلاسما فقط توسط سازمان انتقال خون توليد مي‌شود و سال آينده اين ميزان به 150 هزار ليتر افزايش مي‌يابد، بخش خصوصي نيز سال آينده به توليد 50 هزار ليتر پلاسماي استاندارد مي‌رسد؛ به اين ترتيب مي‌توانيم براي توليد ساير محصولات مشتق از پلاسما نيز از نظر ماده اوليه پلاسما به خودكفايي برسيم. در اين صورت بخش مهم پلاسماي توليدي براي IVIG و فاكتور 9 ارسال خواهد شد. اين دو همان فرآورده‌هاي پلاسمايي هستند كه در توليد آن به خودكفايي رسيده‌ايم.

با توجه به ارزش ريالي بالاي پلاسماي مورد استفاده در توليد فاكتور 9 و IVIG ،خودكفايي در توليد پلاسماي مورد نياز بيماران كشور امري افتخار‌آميز است.

علاوه بر توليد اين محصولات مشتق از پلاسما، محققان كشور موفق به توليد فاكتور 7 و 8 نوتركيب هم شده‌اند كه دستاورد مهم ديگري است كه در آينده نزديك جزئيات آن اعلام خواهد شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: