روشي نو در توليد نانو با کمترين ميزان آلودگي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
پژوهشگران دانشگاه صنعتي اميرکبير با استفاده از تايش مايکروويو موفق به توليد نانو پودر کلسيم فسفات شدند که علاوه بر کاهش آلودگي در مدت زمان کمتري توليد مي شود.

به گزارش مهر، مهندس ارغوان فرزادي ، از محققان اين طرح پژوهشي با بيان اينکه در اين تحقيق موفق به توليد  نانوپودر کلسيم فسفات دوفازي همگن در مدت زمان کمتري نسبت به ساير روش ها شديم ، افزود: ترکيبات نانوپودري کلسيم فسفات دوفازي به روش شيمي «تر» در شرايط کنترل شده‌ غلظت، دما و pH توليد شد.

وي خاطر نشان کرد: استفاده از روش هاي رسوب از محلول (شيمي تر) ، روش خشک (حالت جامد) و روش هيدروترمال در توليد اين نانوپودرها داراي محدوديت هايي چون زمان بر بودن انجام فرايند و ايجاد آلودگي هاي شيميايي براي محيط زيست است که با استفاده از روش کمکي مايکروويو، منجر به رفع اين مشکلات شد.
 
فرزادي به نتايج اين پژوهش اشاره کرد و ياداور شد: نتايج مشخصه يابي ها حاکي از آن است که استفاده از مايکروويو به عنوان يک کمک سنتز، منجر به بهبود ميزان بلورينگي شده به گونه اي که موفق شديم اندازه بلورک ها در محدوده 16 تا 27 نانو متر را توليد کنيم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: