باران‌هاي مصنوعي در ابوظبي باريد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
باران‌هاي مصنوعي در ابوظبي باريد
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
روزنامه ديلي تلگراف از برنامه محرمانه شيخ نشين ابوظبي در امارات متحده عربي و اختصاص 7 ميليون پوند بودجه براي توليد باران مصنوعي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، مقامات شيخ نشين ابوظبي توانسته اند با استخدام دانشمندان هواشناسي، بيش از 50 باران مصنوعي را در منطقه "العين" توليد کند.

اين براي اولين بار است که در شرايطي که آسمان صاف بوده و ابري در آن وجود نداشت منطقه العين خشك ابوظبي شاهد بارش باران بوده است.

اغلب اين بارش ها در ماه هاي جولاي و آگوست سال گذشته يعني ماه هايي که پيش از اين بارش باران در اين منطقه از جهان بي سابقه بوده اتفاق افتاده است.  

براي انجام اين کار، دانشمندان از دستگاه هاي يونيزه کردن هوا که شبيه آباژورهاي بسيار بزرگ هستند استفاده کرده و با توليد بارهاي مختلف مثبت و منفي مقدمات تشکيل ابر را فراهم آوردند.

ابوظبي براي اين کار با يک شرکت سوئيسي قراردادي به ارزش هفت ميليون پوند امضا کرده بود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: