نقشه باستان شناسي همدان تدوين شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نقشه باستان شناسي همدان تدوين شد
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
مديرکل ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي استان همدان از تهيه و تدوين نقشه باستان شناسي همدان خبر داد.

اسدالله بيات در گفت و گو با مهر در همدان با اشاره به اينکه اين نقشه به صورت نرم افزاري و در قالب برنامه GIS تهيه شده است ، گفت: در اين نقشه تمامي آثار باستاني همدان جانمايي شده و کاربران مي توانند اطلاعات مورد نظر خود را دريافت کنند.

وي اظهار داشت: اين نقشه براي نخستين بار تهيه و در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري اطلاعات به نمايش گذاشته شد.

بيات با بيان اينکه اين نقشه به عنوان طرح برتر اداره کل ميراث فرهنگي استان همدان به نمايشگاه مذکور راه يافت، گفت: نقشه باستان شناسي طرحي نوين و خلاقانه محسوب مي شود و تمامي آثار باستان شناسي، آثار کاوش شده و مطالعات اين زمينه را شامل مي‌شود.

مدير کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان همدان يادآور شد: اين نرم افزار اجازه ساخت سيستم کامل اطلاعات جغرافيايي را فراهم مي‌کند و شامل ابزارهايي براي برنامه سازي، ايجاد نقشه و مديريت آنها، سرور براي پشتيباني در سطح سازمان و پشتيباني از سيستم‌هاي موبايل و بي سيم است.

بيات به انجام مطالعات 27 منطقه گردشگري در استان همدان اشاره کرد و يادآور شد: مطالعات لازم در 11 روستاي گردشگري استان همدان نيز انجام شده است.

مدير کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان همدان با بيان اينکه بيش از 80 پژوهش و تحقيق و مطالعه اصولي در زمينه هاي مرتبط با وظايف سازمان ميراث فرهنگي استان همدان انجام شده است، اظهار داشت: مطالعات و کاوش هاي ميداني در خصوص حفظ و احيا و مرمت بناهاي تاريخي، مستند سازي و تحقيق در امور مردم شناسي، زيان و گويش و هنرهاي سنتي نيز انجام شده است.

بيات با اشاره به ساماندهي سايتهاي گردشگري در استان همدان و معرفي آنها اظهار داشت: زمينه هاي لازم براي جذب سرمايه گذار در اين مناطق فراهم شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: