همنشيني جراح پلاستيك و دكتر روان‌شناس زير سقف تلويزيون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
با فرارسيدن فصل زمستان معمولا اعضاي خانواده فرصت بيشتري براي دور هم بودن پيدا مي‌كنند.

 از اين‌رو رسانه تلويزيون نيز كه مدت‌هاست به يكي از اعضاي خانواده ما ايرانيان تبديل شده است سعي مي‌كند در اين فرصت برنامه‌هاي مختلفي را براي اعضاي خانواده به نمايش بگذارد.

يكي از برنامه‌هايي كه معمولا پرطرفدار هم مي‌شود برنامه‌هاي طنز است. شبكه 3 سيما اين بار به سراغ ساختمان پزشكان رفته كه روايت طنز‌ ديگري از سروش صحت، محسن چگيني و پيمان و محراب قاسم‌خاني در تلويزيون است.

سروش صحت پس از ساخت سريال چارخونه قصد دارد شوخي‌اي با جامعه پزشكان داشته باشد. براي چگونگي ساخت اين سريال سري به پشت صحنه آن زديم تا از احوالات گروه سازنده اين مجموعه بيشتر بدانيم. ساختماني در نياوران، محلي است كه سروش صحت به همراه ديگر عوامل اين مجموعه گرد هم جمع شده‌اند. ساختماني كه گويا پيش از اين محل سكونت سالمندان بوده است.

خانه‌اي بزرگ، با ديوارهاي رنگي اما در عين حال دلگير و تاريك. گروه ساعت 8 صبح سر صحنه مي‌آيند تا پس از يك ماه در ساعتي كه صرف آماده كردن صحنه مي‌شود، تصويربرداري را شروع كند.

وقتي وارد لوكيشن مي‌شوم سروش صحت را مي‌بينم كه گوشه‌اي نشسته و مشغول خواندن متن‌هاست و بازيگران نيز خود را براي گفتن ديالوگ‌هايشان آماده مي‌كنند.

در زيرزمين ساختمان پزشكان، كافي‌شاپ طراحي شده كه گويا محل يا به عبارتي پاتوق پزشكان اين سريال است كه نقش مدير آن را هم نعيمه نظام‌دوست بازي مي‌كند.

تصويربرداري اين مجموعه از اوايل دي ماه كليد خورده و قرار است در 70 قسمت از شبكه 3 سيما پخش شود. در ابتدا با سروش صحت به گفت‌وگو نشستيم تا درباره مجموعه ساختمان پزشكان اطلاعات كافي در اختيارمان بگذارد.

طنزشوخي است ،جدي نگيريد

وي در ابتدا در مورد طرح اوليه ساختمان پزشكان گفت: طرح ابتدايي توسط پيمان قاسم‌خاني به عنوان نويسنده اين كار نوشته شده و سپس من به دعوت محسن چگيني به عنوان كارگردان به اين مجموعه دعوت شدم و از آنجا كه پيش از اين با اين دوستان سابقه همكاري داشتم و مي‌دانستم كه با گروه خوب و حرفه‌اي روبه‌رو هستم، پذيرفتم كه با اين دوستان همراه شوم.

صحت در مورد ويژگي خاص اين مجموعه نسبت به ساير مجموعه‌هاي طنز گفت: فكر مي‌كنم فضاي ساختمان پزشكان نسبت به كارهاي ديگر بسيار جديدتر و بكرتر است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين امكان را مي‌دهد كه جامعه پزشكان در زمان پخش اين مجموعه به موضوع و ساختار آن معترض شوند يا خير؟ گفت: به هر حال براي ساخت يك مجموعه طنز ما نيازمند شوخي كردن با اقشار مختلف هستيم. البته اميدوارم جامعه فرهيخته پزشكان متوجه اين موضوع باشند كه شوخي‌هاي ما تنها در حد شوخي است و اين كار فقط يك كار طنز است و نبايد آن را زياد جدي بگيرند.

كارگردان سريال ساختمان پزشكان در ادامه صحبتش گفت: تركيب بازيگران اين مجموعه را بسيار دوست دارم، چراكه مجموعه‌اي از بازيگران تئاتر، تلويزيون و سينما در اين كار دور هم جمع شده‌اند.

صحت درخصوص چيدمان نقش‌هاي اين مجموعه گفت: ما براي تك‌تك شخصيت‌هاي اين كار فكر كرده‌ايم كه اميدوارم پس از پخش با نظرات مثبت مخاطبان روبه‌رو شويم. چراكه بازخورد و نظر آنها بسيار براي ما قابل اهميت است.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است در طول كار با توجه به بازخورد مخاطبان ريتم و نوع قصه را تغيير دهيد؟ گفت: به هر حال محور و خط داستان شكل گرفته و تنها مي‌توانيم چيزي را كه مطلوب مخاطب نبوده است كمرنگ كنيم يا چيزي را كه مخاطب پسنديده پررنگ‌تر نشان دهيم و الا خط داستان را نمي‌توانيم تغيير دهيم.

صحت در انتها صحبت‌هايش را اين‌گونه به پايان رساند و گفت: فكر مي‌كنم ساختمان پزشكان با چارخونه فرق‌هاي زيادي داشته باشد. چراكه چارخونه كار اول من به عنوان كارگردان بود و از اين نظر ضعف‌هايي داشت. اما براي نشان دادن يك سريال مطلوب و دوست‌داشتني داريم تمام تلاشمان را مي‌كنيم تا مخاطبان از ساختمان پزشكان خاطره خوشي را به همراه داشته باشند.

توانايي بداهه‌گويي دارم

هومن برق‌نورد پس از تجربه بازي در سريال «باغ شيشه‌اي» اين بار به واسطه بازي در ساختمان پزشكان بار ديگر تجربه كارهاي روتين را به دست خواهد آورد. او در اين سريال نقش ناصر را ايفا مي‌كند. او سوالمان را اين طور جواب داد: من در اين سريال نقش برادر بزرگ دكتر نيما افشار (بهنام تشكر)‌ را بازي مي‌كنم و در خانواده‌اي زندگي مي‌كنم كه در آن اتفاقات مختلفي رخ مي‌دهد. نقش پدرم را هوشنگ حريرچيان و مادرم را خانم پروين قائم‌مقامي ايفا مي‌كنند.

برق‌نورد درخصوص ويژگي نقش گفت: اين نقش را به چند دليل پذيرفتم. اول به دليل حضور پيمان قاسم‌خاني به عنوان نويسنده اين مجموعه. چون متن براي من بسيار اهميت دارد و با وجود پيمان قاسم‌خاني مطمئن هستم كه با متن‌هاي خوبي روبه‌رو خواهم بود و به راحتي مي‌توانم به او اعتماد كنم. دوم به دليل حضور سروش صحت به عنوان كارگردان. چراكه او را به عنوان بازيگر و نويسنده فعال و موجهي مي‌شناسم و سوم اين كه مي‌دانستم و مطمئن بودم كه كار خوبي مي‌شود. پس پذيرفتم كه ناصر قصه ساختمان پزشكان باشم.

وي درباره نوع كارگرداني سروش صحت گفت: او خيلي نرم كار مي‌كند و دست بازيگرانش را باز مي‌گذارد كه اين كار خيلي خوب است. برق‌نورد در پاسخ به اين سوال كه چقدر از بداهه‌گويي در اين كار استفاده كرده است، گفت: بداهه‌گويي اصلا كار دشواري نيست اگر بداني چه توانايي‌هايي داري، بازيگر مقابلت چه كسي است و كجا بايد چه چيزي را بگويي.

اين كمدين معتقد است: مجموعه‌هاي طنز در ذهن مخاطب بيشتر به ياد مي‌ماند چون هم تعداد قسمت‌هاي آنها زياد است و هم مخاطب با اين نوع آثار بيشتر ارتباط برقرار مي‌كند.

بازيگر نقش ناصر درخصوص اين كه آيا مخاطب در نهايت مي‌تواند با اين نقش ارتباط برقرار كند يا خير گفت: چون اين شخصيت ما به ازاي بيروني دارد حتما اين اتفاق مي‌افتد. ضمن اين كه بسيار هم شيرين و بامزه است.

غم مرگ برادر را برادر مرده مي داند

هوشنگ حريرچيان همان پيرمرد خوش‌لهجه اصفهاني است كه بسيار شيرين و روان نقش‌هايش را اجرا مي‌كند.

وقتي به سراغش رفتم تا از اجراي نقشش بيشتر بدانم كمي دلهره داشت و دائم مي‌پرسيد هماهنگ شده است يا خير؟ به قول معروف عاقبت بچه‌هاي بالا خيال او را راحت كردند و او با خيال راحت و سر حوصله پاسخ سوالاتمان را داد.

سروش صحت: تركيب بازيگران اين مجموعه را بسيار دوست دارم، چراكه مجموعه‌اي از بازيگران تئاتر، تلويزيون و سينما در اين كار دور هم جمع شده‌اند.

او در ابتدا در مورد نقش اين گونه توضيح داد و گفت: در اين كار نقش يك پدر را بازي مي‌كنم كه 2 پسر دارد و بسيار روي خانواده‌اش تسلط دارد. او مقداري خودراي است و هر كاري كه دلش مي‌خواهد انجام مي‌دهد و هرگز هم نمي‌خواهد اشتباهاتش را قبول كند براي همين موقعيت‌هاي طنز بسياري را ايجاد مي‌كند.

اين مجموعه اولين مجموعه روتيني است كه حريرچيان در آن بازي مي‌كند. او در اين زمينه مي‌گويد: بازي در اين نوع كارها را تا به حال تجربه تكرده بودم، اما تا به امروز مشكلي نداشتم و سعي كرده‌ام خودم را با شرايط تطبيق دهم. طنز اين كار بسيار قوي است و سوژه هم، سوژه خوبي است.

او در مورد شيوه كارگرداني سروش صحت گفت: او چون خود بازيگر است خيلي خوب مي‌تواند بازيگرانش را درك كند به قول معروف غم مرگ برادر را برادر مرده مي‌داند. حريرچيان اميدوار است اين كار در زمان پخش بتواند مخاطبانش را راضي كند.

تابلو براي معرفي شخصيت‌ها

در يكي از ديوارهاي ساختمان تعدادي تابلو نصب شده كه در آن اسامي دكترهاي مختلف با تخصص‌هاي مختلف ديده مي‌شود. وقتي در مورد اين تابلوها پرس و جو كردم كاشف به عمل آمد كه اين تابلوها هر كدام متعلق به يكي از شخصيت‌هاي اين سريال است. مثلا دكتر نيما افشار همان بهنام تشكر (شخصيت اصلي داستان)‌ است يا كتايون برهاني‌مرند زن سابق نيما است و تعدادي تابلوي ديگر كه در طول داستان با آنها آشنا خواهيد شد. يكي از اين تابلوها، تابلوي دكتر هومن ملك‌زاده است كه نقش او را بيژن بنفشه‌خواه بازي مي‌كند. او جراح پلاستيك و زيبايي است و مطبش با دكتر نيما افشار كه يك روان‌شناس است در يك محل قرار دارد و منشي هر دو آنها شقايق دهقان است كه از هوش پاييني هم برخوردار است. بيژن بنفشه‌خواه با ما همراه شد تا از اجراي نقش در اين كار بگويد.

بازيگر لاي منگنه نيست

دكتر هومن ملك‌زاده، شخصيت بسيار جالب و شيريني دارد. او مجرد است و اعتقادي به ازدواج ندارد. بيژن بنفشه‌خواه بازيگر نقش دكتر ملك‌زاده در مورد اين كه چرا پيشنهاد بازي در اين كار را پذيرفته است؟ گفت: من پيش از اين سابقه همكاري با سروش صحت را داشتم براي همين با خيالي راحت به اين گروه پيوستم ضمن اين كه نويسندگان اين سريال هم نويسنده‌هاي قابل اعتمادي هستند.

وي در خصوص شيوه كارگرداني سروش صحت گفت: بزرگ‌ترين حسن صحت اين است كه خيلي راحت كار مي‌كند و بازيگرش را در منگنه قرار نمي‌دهد. براي مثال اگر روزي 1000 تا پيشنهاد هم بدهم او با دقت گوش مي‌كند و اگر مورد پسندش بود،‌ قبول مي‌كند. بنفشه‌خواه اميدوار است در طول زمان پخش مخاطبان نيز از اين كار راضي باشند. او در انتها اصرار دارد كه از همه گروه تشكر كند و دائم هم اسامي را با خودش چك مي‌كند تا خداي ناكرده كسي از قلم نيفتد.

طغرل هنوز هم تك است

وحيد مهين‌دوست، اجراي گريم آقايان را در اين كار عهده‌دار است. وي درباره طرح اوليه گريم‌هاي اين مجموعه گفت: طرح اوليه توسط حميد مهين‌دوست به عنوان طراح گريم‌ زده شدكه البته با وسواسي زيادي هم اين كار صورت گرفت.

خوشبختانه اكثر بازيگران هم از گريم‌شان راضي هستند و با آن ارتباط برقرار كرده‌‌اند. مهين‌دوست در پاسخ به اين سوال كه كدام گريم‌ از بقيه گريم‌ها وقت‌گيرتر و سخت‌تر است؟ گفت:‌ گريم رضا كريمي متفاوت‌تر از بقيه بازيگران است و بيژن بنفشه‌خواه هم براي بار اول است كه ريش دارد، اما به هر حال سروش صحت چندان اعتقادي به تغيير زياد چهره‌‌ها به وسيله گريم ندارد و چهره‌هاي معمولي و عادي را بيشتر مي‌پسندد. مهين‌دوست در خاتمه گفت: متاسفانه به دليل راكورد بازيگران نمي‌توانيم گريم‌ها را در طول كار تغيير دهيم. او از گريم طغرل (محمدرضا هدايتي)‌ در «شب‌هاي برره» به عنوان بهترين و متفاوت‌ترين كارش در زمينه چهره‌پردازي نام مي‌برد.

اين گروه خسته!

نعيمه نظام‌دوست،‌ محمد شيري، پيمان و محراب قاسم‌خاني و... غايبين سر صحنه هستند. محراب گويا تا پاسي از شب مشغول نوشتن قسمت‌هاي آينده بوده براي همين به خواب هفت پادشاه رفته است.

محسن چگيني و حميد مهين‌دوست هم به عنوان تهيه‌كننده و مدير توليد رغبتي براي گفت‌وگو ندارند براي همين در خلوت خودشان مي‌مانند و طرف خبرنگار جماعت نمي‌آيند. 2 نفر از عوامل گروه كه سني هم از آنها گذشته به وسيله يك رايانه مشغول پيدا كردن قيمت‌هاي جديد هستند و بحث‌شان در مورد هدفمند كردن يارانه‌ها بالا گرفته است.

هومن برق‌نورد خسته از بيان ديالوگ‌هاي مشكل و طاقت‌فرسا به كافي‌شاپ پناه آورده تا با خوردن يك چاي داغ در ليوان آبي مخصوص خودش گلويي تازه كند و جاني دوباره بگيرد.

تا به حال 17 قسمت از اين مجموعه ضبط شده است و با نزديك شدن به زمان پخش شتاب گروه را فرا گرفته است؛ البته دلهره آنها با حضور كارگرداني مانند سروش صحت كه كلا آدم خونسرد و راحتي است زياد بالا نمي‌رود. اين را از طرز رفتار تك‌تك عوامل گروه مي‌توان حدس زد. به هر حال همين‌قدر كه قرار است لبخندي به لب ما مخاطبان بنشانند دستشان درد نكند و گلي هم به گوشه جمالشان... .

باغ خانه ساختمان پزشكان آنقدر وسيع است كه حتي شتر با بارش گم مي‌شود. آنقدر سبزه، درخت، كاه و... در اين حياط وجود دارد كه سر و سامان دادن به آنجا سال‌ها طول مي‌كشد. به هر حال ساختمان پزشكان نه‌تنها در حد يك ساختمان بلكه درحد يك بيمارستان است. شايد هم در طول قصه دكترهاي سريال به سرشان زد و اين ساختمان بزرگ را به بيمارستان تبديل كردند!

به هر حال سروش صحت و گروهش نخست در تلاش هستند تا بهترين كار را براي شب‌هاي سرد زمستان ارائه كنند. ما هم براي آنها آرزوي موفقيت داريم.

محبوبه رياستي
جام جم



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: