گنجنامه همدان در انتظار گردشگران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 31
نویسنده : مولوی
با شروع فصلي ديگر، سفيدي پاک تر از صداقت زمستانهاي پر برف همدان ميهمانان خود را بر سفره پر برکت دشتها و کوهساران خود دعوت مي کند.

به گزارش مهر در همدان، هنگامه‌اي که بهار عطر حضورش را در هواي احساس مي پراکند و بوي ماه فروردين و رويش دوباره زندگي به مشام مي رسد، همدان همچون قطعه اي از بهشت برين تمام زيبايي حضور خداوند را به نمايش مي گذارد و آنچنان خود را به هفتاد قلم طبيعت، آرايش مي کند که گويي جشن بزرگ ظهوري دوباره در راه است.

فصل بهار و ارديبهشت ماه، نيک هنگامي است که "آماداي" روح هر حاضري را به پرواز در مي آورد و چنان او را در آغوش مي کشد که آرامشي روحاني سراسر وجودش را فرا خواهد گرفت.

اين ديار خوش آب و هوا تابستانش نمايي ديگر است و زيبايي طبيعتش به زيبايي بهارش يکه زده است و پاييز هزار رنگ همدان را در هيچ بوم نقاشي نمي توان به تصوير کشيد و هزاران آبرنگ نمي توانند هزار و يک رنگ درختانش را خلق کنند.

اما آنچه را که نمي توان به توان قلم، توصيف کرد و به رشته تحرير درآورد، سفيدي پاک تر از صداقت زمستان هاي پر برف همدان است که سخاوتمندانه دانه هاي برفي سرد، اما پر مهر خود را بر دست هاي رهگذران مي بارد و ميهمانان خود را بر سفره پر برکت دشت ها و کوهساران خود دعوت مي کند.

همدان ديار گشت و گزار است و محفل شادي و سرور، استاني پر از لحظه هاي ديدن و خنديدن و حضوري پر نشاط براي شادي و تفريحي دوباره.

همدان، سند مصور تاريخ ايران

جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي همدان و وجود بيش از هزار و 700 اثر و بناي تاريخي بهانه خوبي است تا اوقات فراغت را در کهن ديار هگمتانه با سه هزار و 100 سال تاريخ مدنيت گذراند و اوقاتي را به تماشاي سند مصور تاريخ ايران نشست.

اما گشت و گزار در "آنادانا" را نبايد منحصر به بهار و تابستان و پاييز دانست و نبايد از زيبايي هاي چشم نواز زمستان آن غافل شد.

وجود دشت هاي وسيع که با بارش اولين برف زمستان به مناطقي مناسب براي برگزاري ورزش‌هاي زمستاني مبدل مي شود، کوهستان هاي پر برف که حضور کوهنوردان کار کشته و با تجربه را براي کسب افتخار صعودي ديگر طلب مي کند، آبشارهاي يخ زده و منجمد که در انتظار صداي تيشه يخ نوردان حرفه اي است و پيست اسکي داراي امکانات منحصر به فرد و مجتمع تفريحي توريستي گنجنامه در کنار محل هاي پيش بيني شده براي بازي و تفريحات زمستاني، همدان را به استاني استثنايي براي جذب گردشگران داخلي و خارجي در فصل زمستان مبدل کرده است که با حضورشان جاني دوباره به صنعت گردشگري استان مي دهند.


عباس آباد و گنجنامه همدان در انتظار گردشگران زمستان

منطقه عباس آباد و گنجنامه در دامنه کوه پر افتخار الوند يکي از جاذبه هاي توريستي همدان در تمام فصول بخصوص در فصل زمستان است که در کنار هم قرار گرفتن تله کابين گنجنامه با يک هزار و 680 متر طول از گنج نامه تا دشت ميشان، نزديک ترين پيست اسکي کشور به منطقه شهري با پنج کيلومتر فاصله و جاده دسترسي اتومبيل که داراي امکانات مناسبي نظير تله سيژ، رستوران، پناهگاه و پارکينگ است، به منطقه اي توريستي براي فصل زمستان مبدل شده است.

منطقه تاريک دره به عنوان يکي از زيباترين دره هاي زيست محيطي کشور و کتيبه هاي تاريخي گنجنامه با بيش از سه هزار سال قدمت، از سنگ نوشته هاي پادشاهان هخامنشي، آبشار زيبا و هميشه جاري گنجنامه که در برخي از روزهاي زمستان به کوه يخي از آبهاي الوند تبديل مي شود و يخ نوردان را به سعودي ديگر دعوت مي کند، نيز بر قابليت هاي گردشگري آن افزوده است.

از طرفي ديگر مراکز خدماتي و اقامتي کوچک و بزرگ منطقه و از همه مهمتر مجتمع تفريحي، توريستي و ورزشي گنجنامه، اين منطقه را به منطقه اي دلنشين و جذاب براي سفري زمستاني و تجربه اي متفاوت تبديل کرده است.

از اتفاقات جالب توجه چند سال اخير، ايجاد مجتمع گنجنامه با برخورداري از امکانات منحصر به فرد ورزشي نظير بلندترين سکوي پرش از ارتفاع خاورميانه (بانجي جامپينگ) با 42 متر ارتفاع و دو سکوي پرش همزمان، سايت تعادل هوايي (اسکاي تريال) و کابل پرواز در آسمان (تيرول) با 600 متر طول که هر دو سايت کاملا منحصر به فرد در کشور هستند و نمونه آن در منطقه وجود ندارد را مي توان نام برد.

بلندترين ديواره سنگ نوردي کشور با 18 متر ارتفاع و در فضاي باز با امکان برگزاري مسابقات ملي و منطقه اي و امکانات تفريحي و غرفه هاي فرهنگي، صنايع دستي و سوغات همدان و سفره خانه سنتي در دشت ميشان نيز از چشم اندازهاي دنشين اين منطقه است.

نام گنجنامه و کوه سراسر افتخار الوند براي بسياري از هموطنان نامي آشنا و خاطره انگيز است که با تماشاي زيبايي هاي آن در فصل زمستان برگي ديگر از دفتر خاطراتمان به خاطرات دلنشين سفري به رنگ برف در دل تاريخ مزين مي شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: