نياز تالاب انزلي به 100 ميليارد تومان بودجه براي احيا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: طرح جامع احياي تالاب انزلي مطالعه شده و به مرحله اجرا در آمده است كه امسال 7 ميليارد و دويست ميليون تومان اعتبار براي اجراي طرح‌ها اختصاص يافت اما اين طرح حداقل به 100 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

محمدجواد محمدي زاده در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني دولت درباره وضعيت تالاب انزلي گفت: خوشبختانه طرح جامع احياي تالاب انزلي مطالعه شده و به مرحله اجرا در آمده است. البته اين طرح يك برنامه 10 ساله است كه از امسال آغاز شده است.

وي افزود: اعتباري كه امسال براي تالاب انزلي اختصاص داده شده، 7 ميليارد و دويست ميليون تومان است اما اين طرح حداقل به 100 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه در طول 10 سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: مهم ترين اقداماتي كه بايد انجام شود، بحث لايروبي بندر و تالاب است كه حدود سه ماه در حال اجراست. موضوع ديگر هم جلوگيري از ورود پساب‌هاي صنعتي است.

محمدي زاده ادامه داد: از اقدامات ديگري كه در حال اجراست، جلوگيري و جمع آوري پسماند‌هايي است كه وارد درياچه مي‌شود و همچنين بحث نياز آبي درياچه است كه از طريق 11 رودخانه بايد تامين شود. من فكر مي‌كنم مجموعه اين اقدامات مي‌تواند انزلي را از مشكلات كه الان با آن مواجه است، نجات دهد. خوشبختانه همه طرح‌ها هم مصوب شده و هم در حال اجراست و اميدواريم به نتيجه نهايي برسد.

استفاده از روش‌هاي آبياري نوين؛ از برنامه‌هاي دولت براي رفع مشكل زاينده رود

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين درباره مشكلات زاينده رود نيز گفت: مشكل اصلي زاينده رود اين است كه به دليل خشكسالي‌هاي اخير آورد آب به پشت سد و از آنجا به رودخانه كمتر شده و از طرفي برداشت‌هاي غير مجاز از حاشيه رودخانه كه بعضا در استان‌هاي همجوار براي مصارف كشاورزي استفاده مي‌كنند، بيش از حد مجازاست.

وي خاطر نشان كرد: براي رفع مشكلات موجود در زاينده رود، طرح‌هايي مصوب شده و انشاء الله به اجرا هم در خواهد آمد، يكي ساماندهي وضع رودخانه و تامين حقابه رودخانه است، دوم جلوگيري از برداشت‌هاي غير مجاز و استفاده از روش‌هاي آبياري نوين براي به حداقل رساندن مصارف آبي و از طرفي هم اصلاحات وساماندهي خود رودخانه كه هيچ وقت آب از كف رودخانه قطع نشود.

محمدي زاده تصريح كرد: اين مجموعه اقداماتي است كه در حال انجام است البته يك طرح ديگري هم با سرعت در حال انجام است، ‌اجراي طرح‌هاي فاضلاب است كه خوشبختانه در خود اصفهان و شهر‌هاي بالا دست مصوب شده، دولت در سفر اخير به اصفهان اينها را تصويب كرد كه زودتر به اجرا در آيد تا آلاينده‌ها و پساب‌هاي صنعتي و بويژه فاضلاب‌هاي خانگي وارد رودخانه نشود.

آلايندگي هواي شهرهاي بزرگ در حال حاضر نگران كننده نيست

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره وضع آلودگي شهرهاي بزرگ و صنعتي كشور اظهار كرد: در شهر‌هاي صنعتي، ‌داراي نوعي غبار محلي هستيم. موضوع وارونگي هوا مثل گذشته مواج نيست، آلايندگي‌هايي كه در روزهاي گذشته بوده در حدي نيست كه موجب نگراني شود و به هشدار يا اضطرار برسد.

وي افزود: ولي در عين حال تمهيداتي اتخاذ شد از جمله ساعت ادارات بود كه يك ساعت زودتر از موعد مقرر در شهر تهران تعطيل مي‌شوند. همچنين پليس به طور جدي بايد از ورود خودرو‌هايي كه داراي آلايندگي هستند، جلوگيري كند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خاطر نشان كرد: از طرف ديگر در حال مطالعه بروي اجراي طرح تردد زوج و فرد خودروها هستيم كه كل شهر تهران در محدوده طرح زوج و فرد قرار گيرد. با توجه به رضايت عمومي كه مردم در اجراي طرح داشتند، شايد دوباره به مرحله اجرا درايد كه اگر تصويب و اجرا شود، به طور يقين بر روي كاهش سطح آلايندگي هواي تهران اثر محسوسي خواهد داشت.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: