رم باستان دوستدار محيط زيست مي‌شود!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
شهر باستاني رم از شب 30 دسامبر مجهز به چراغهاي روشنايي جديدي شده است که دوستدار محيط زيست هستند و يک نور سفيد طبيعي را با مصرف بسيار کم انرژي توليد مي کنند.

به گزارش مهر، منطقه تاريخي رم باستان که با عنوان "فوروم رم" نيز شناخته مي شود از 30 دسامبر 2010 مجهز به پروژکتورها و چراغهاي روشنايي جديدي شد که از ساعت 2 تا 5 بامداد بناهاي تاريخي بخش باستاني شهر رم را نورپردازي مي کنند.

اين پروژکتورها که دوستدار محيط زيست هستند يک نور سفيد طبيعي را که به آهستگي بالا مي رود و تا حدود 700 متر را پوشش مي دهد ارائه مي کنند.

اين نور، مهندسي شده و هوشمند است و مي تواند سنگها و ساختارهاي ديواري را حتي در طول شب به زيباترين روش براي تماشاچيان قابل ديدن کنند.

براي ايجاد اين روشناييها از يک نيروگاه ارزان با هزينه 100 هزار يورو استفاده شده است. توان مصرفي اين نيروگاه بسيار پايين و تنها کمي بيش از 5 کيووات است (اين توان براي تامين روشنايي يک خانه در ابعاد متوسط نياز است).

براساس گزارش کورييره دلا سرا، اين نيروگاه از حدود 40 پروژکتور تشکيل و تنها در مدت دو ماه ساخته شده است. لامپهاي پروژکتورها بازده بسيار بالايي دارند و بنابراين مصرف انرژي در آنها بسيار پايين است.

اين 40 پروژکتور بر روي 9 پايه در قسمتهاي مختلف منطقه باستاني رم قرار گرفته اند. اين پايه ها در خارج از مسيرهاي بازديد و در فضاهاي سبز نصب شده اند و بنابراين در طول روز آلودگي زيبايي شناسي ايجاد نمي کنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: