بهره‌برداري از خط توليد فاكتور 7و8
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
وزير بهداشت گفت: تا پايان امسال شاهد بهره‌برداري خط توليد فاكتور 7 و 8 نو تركيب براي اولين بار در كشور خواهيم بود.

به گزارش فارس ، دكتر مرضيه وحيد دستجردي در مراسم جشن خودكفايي ايران در توليد پلاسما كه صبح امروز در سازمان انتقال خون ايران برگزار شد با بيان اينكه افتخار توليد پلاسما افتخار بزرگي محسوب مي‌شود ، اظهار داشت: در حال حاضر يك ميليون و 800 هزار واحد خون در سال توسط مردم اهدا مي‌شود كه مي‌تواند بسياري از نيازهاي خوني كشور را تأمين كند.

وي اضافه كرد: در حال حاضر خون كامل بسيار كم مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بيشتر قسمتي از خون است كه استفاده مي‌شود.از سال گذشته برنامه‌ريزي‌هاي متنوعي داشتيم كه امسال بر اساس آن توانستيم تمام ايمونوگلوبين وريدي كشور، تمام فاكتور 9 و 45 درصد آلبومين مورد نياز بيماران، را از پلاسماي ايراني توليد كنيم.

وزير بهداشت خاطر نشان كرد: تا پايان امسال شاهد بهره‌برداري خط توليد فاكتور 7 و 8 نو براي اولين بار تركيب خواهيم بود.ما زماني ايمونوگلوبين را وارد مي‌كرديم و در حال حاضر توانسته‌ايم 35 درصد ارزان‌تر در داخل كشور آن را توليد كنيم.

دكتر وحيد دستجردي با بيان اينكه از سال 84 تا امروز 500 هزار ليتر پلاسما براي توليد دارو به خارج از كشور ارسال شد خاطر نشان كرد: اميدواريم با ساختن پالايشگاه پلاسما در داخل كشور كه در فاز دوم و سوم آن قرار داريم اين مشكل هم حل شود.

وي با بيان اينكه تاكنون با توليد پلاسما در كشور 200 ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي داشتيم يادآور شد: علاوه بر اين درآمدها ما مي‌توانيم براي مشترياني كه در منطقه به اين دارو نياز دارند صادرات داشته باشيم.

دكتر وحيد دستجردي گفت: در سال 6 تا 7 ميليون دلار صرف واردات سرم ضد هاري مي‌شود كه با همين توان فعلي به راحتي مي‌توانيم ايمونوگلوبين ضد هاري و ضد هپاتيت B و ضد كزاز را در داخل كشور توليد كنيم.

وزير بهداشت يادآور شد: حدود 10 ميليارد تومان براي واردات ايمونوگلوبين كزاز و ضد هپاتيت نيز هزينه مي‌كنيم و اميدواريم در سال آينده طي 8 تا 9 ماهه پيش رو توليد آن را توسط فناوري‌هاي جديد و به كمك شركت پالايش و پژوهش خون اعلام كنيم.

وي افزود: سياست ما در توليد فرآورده‌هاي خوني، توليد پلاسما و به خودكفايي رسيدن آنها و توليد فرآورده هاي خوني در پالايشگاه پلاسما در تمام فازهاي آن است تا بتوانيم فرآورده‌هاي پلاسما را صادر كنيم.

دكتر وحيد دستجردي گفت: ايمونوگلوبين وريدي امروز روند رو به رشد مصرفي در دنيا پيدا كرده است و كليد درمان بسياري از بيماري‌هاي روماتولوژي و ايمني و حتي آلزايمر شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: