نقش اساسي اهل قلم در دفع فتنه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نقش اساسي اهل قلم در دفع فتنه
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حضور مردم در حماسه 9 دي بي سابقه بود و توانست آرايش دشمنان را در هم شكند.

به گزارش فارس، نخستين گردهمايي كانون‌هاي ادبي كتابخانه‌هاي عمومي سراسر كشور با عنوان «همايش ملي عهد قلم» صبح امروز با حضور سيد‌ محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، منصور واعظي دبيركل نهاد كتابخانه ‌هاي عمومي سراسر كشور، و با حضور شاعران سيمين‌دخت وحيدي ، علي‌معلم دامغاني ، عباس براتي‌پور و علي‌محمد مودب در حوزه هنري برگزار شد.

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم كه در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، با اشاره به حماسه بزرگ 9 دي و گردهمايي كانون‌هاي ادبي كتابخانه‌هاي عمومي سراسر كشور، عنوان كرد: از دير باز ايرانيان و سرزمين ايران به داشتن شاعران نام‌آور معروف بود، پس بايد امروز نيز براي گسترش شعر همت خود را صد چندان كنيم.

به گفته حسيني، شاعران نبايد به مسائل پيراموني خود بي‌تفاوت باشند، در تاريخ هم شاعران از سوي امامان مورد مدح قرار مي‌گرفتند، چرا كه امام رضا عليه السلام با ديدن دعبل به ستايش و مدح او مي‌پردازد و از او مي‌خواهد درباره اهل بيت و امام حسين عليه السلام اشعاري را بسرايد.

وي با اشاره به فرموده امام راحل هم افزود: حضرت امام خميني (ره)مي‌فرمودند لسان شاعران بسيار تاثيرگذار است پس بايد اشعاري فراوان بسرايند، چرا كه وقتي كلام به زيبايي ارائه شود لاجرم بر دل نيز مي‌نشيند.

حسيني يادآور شد، شعر صرفا در وصف گل و طبيعت و درختان و يا وصف اطراف سروده نمي‌شود و بايد دانست شعر مي‌تواند در تمام امور كار آيي داشته باشد، اين موضوع در عصر حاضر به خوبي مشاهده مي‌شود، چرا كه اهل ادب و قلم با آثار خود نقشي اساسي در بر ملا كردن نقشه‌هاي دشمنان ايفاكرده‌اند، آثار اينان بسيار گويا دلنشين و تاثير گذار است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: اين موضوع يعني تاثيرگذاري قلم ادبا و نويسندگان در دوران دفاع مقدس هم بخوبي نمايان و تاثير گذار بود و بايد تاكيد كرد كه از صدر اسلام و تا هميشه اين مهم مي‌تواند ابزاري براي تقويت اردوگاه حق باشد.

حسيني با شاره به حادثه 9 دي تصريح كرد: در رويدادي مهم و بي‌بديل همانند حماسه 9 دي و يا حوادث سال گذشته، اگر شاعران دلسوز و متعهد مطالب را بيان كنند بسيار طبيعي و جاي شگفتي نيز نخواهد داشت.

به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ابعاد فتنه سال 1388به گونه‌اي بود كه شبهات فراواني را ايجاد كرد، اگر افراد متعهد نبودند چه بسا كشور با مشكلاتي مواجه مي‌شود.

وي با اشاره به امر بصيرت ابراز داشت: در اين هنگام نويسندگان و اهل قلم و بيان وارد شدند و با بصيرتي كه در مردم بود اين واقعه را پشت سرگذاشتند، اما آموزه‌هاي وجود دارد كه بايد بيان شود چرا كه ممكن است در آينده فتنه با شكلي ديگر بازگردد.

حسيني در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: فتنه و آزمايش امري طبيعي است، اما مهم اين است كه در اين مسير افراد با بصيرت عمل كنند؛ در سوره يوسف آمده است: تنها خود پيامبر (ص) در مسير بصيرت گام برنداشت بلكه افرادي كه همراه او هم داراي اين ويژگي‌ هستند.

وي درباره تاريخ اسلام افزود: بايد گاهي اوقات پيوند به گذشته زده شود و ريشه‌هاي تاريخي موضوع مورد كنكاش قرار گيرد، اما در اين مسير نهج‌البلاغه نيز كتاب و گنجينه ارزشمندي است كه در آن از فتنه و موارد پيراموني آن سخناني آمده است.

حسيني خاطرنشان كرد: بر اساس آنچه در كتاب نهج‌البلاغه آمده بيان مي‌شود ، كه بدانيد هنگامي كه فتنه روي مي‌دهد، برخي روي بر مي‌گردانند و برخي را بيدار مي‌كنند، در هنگام آمدن انكار‌شدني و در موقع روي‌گردان شدن شناخته مي‌شوند، همانند گردباد آمده در شهري كه تخريب مي‌كند و شهري ديگر را در بر نمي‌گيرد، چرا كه در هنگام رخ دادن با وجود گرد و غبار، بسياري در تشخيص دچار مشكل مي‌شوند.

به گفته وزير ارشاد، در فتنه سال گذشته برخي ندانسته به اين سبب كه از جريان حق دفاع مي‌كنند در مسير غلط قرار گرفتند و شاهد بوديم كه اوج اين امر در عاشورا رخ داد.

حسيني با اشاره به اتفاقات روز عاشوراي سال 1388 اشاره كرد: عاشورا اوج اين امر بود، بسياري از افراد خوشبين در اين روز متوجه شدند بحث، انتخابات نيست و در ادامه دريافتند كه فتنه‌گران با مقدسات و ارزش‌هاي متعالي مردم مشكل دارند، پس مردم از آن روز صف خود را جدا كردند؛ چرا كه در فتنه از چهره‌هاي موجه استفاده مي‌شود در اين زمان شعارها مطابق با زمان و نياز جامعه مطرح مي‌شود.اميدواريم با بيداري در فرهيختگان و اهل قلم بتوان مباحث را تبيين كرد تا دشمن از اين موضوعات بهره‌برداري نكند.

وي اظهار داشت: 9 دي حضور بي‌سابقه و بي‌مانندي را به دنيا نشان داد و آرايش دشمنان از وهابي و بهايي و منافق گرفته تا دشمنان داخلي، همه و همه دست در دست هم نهاده بودند تا عليه يك نظام مردمي حركت كرده و به آن ضربه وارد كنند، اما پيوند مردم با رهبري سبب شد آنان نتوانند كاري از پيش ببرند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خاتمه سخنان خود بيان كرد: در شوراي فرهنگ عمومي و شوراي انقلاب فرهنگي بحث‌هاي متفاوتي درباره ماندگاري حماسه بزرگ 9 دي انجام شد، چرا كه اين روز در تاريخ بايد تا ابد به عنوان روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت ثبت و گرامي داشته شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: