نظام توزيع کتاب در ايران بايد ساماندهي شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر لزوم ساماندهي نظام توزيع کتاب در کشور تاکيد کرد.

به گزارش مهر از رشت، بهمن دري طي پيامي به ششمين نمايشگاه کتاب استان گيلان با اعلام اينکه اکنون که برپايي نمايشگاههاي کتاب استاني، جايگاه حقيقي خود را در بين اقشار مختلف جامعه پيدا و موجبات ترويج، تشويق و ترغيب مخاطبان به امر کتاب و کتابخواني را محقق کرده است، اظهارداشت: متوليان مربوطه و نيز اصحاب انديشه و فکر، ناشران و نويسندگان ارزش مدار اين مهم را غنيمت شمرده و بر تعميق و گسترش ان از هيچ تلاشي فروگذار نکنند.

وي خاطرنشان کرد: معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دهم با تاکيد بر منويات مقام معظم رهبري در حوزه کتاب در نظر دارد به منظور ايجاد تحولي عظيم در حوزه کتابخواني درسطوح مختلف اقشار جامعه و در سراسر کشور با سياستگذاري منسجم برنامه هاي متنوعي را اجرا کند.

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حمايت از بنيه نشر کشور در قالب ايجاد تسهيلات براي ناشران استاني در قالب وامهاي بانکي، برگزاري نمايشگاه کتاب در استانها با هدف دسترسي آسان هموطنان به تازه هاي کتاب، تقويت ظرفيت نهادهاي فرهنگي براي گسترش چاپ کتابهاي مفيد و مناسب و توزيع آنها از مهمترين برنامه هاي اين معاونت است.

وي افزود: حمايت از فرهنگ قرآني، فرهنگ نبوي (ص) و علوي (ع) در قالب خريد و توزيع کتابهاي مفيد و با ارزش ناشران حوزه دين، پشتيباني عملياتي از برنامه ها و فعاليتهاي کمي و کيفي ترويج کتابخواني در کشور، رصد و ديده باني آگاهانه حوزه نشر و برطرف کردن مسائل پيشروي اين حوزه از جمله سامان دهي نظام توزيع کتاب از ديگر برنامه هاست.

دري بيان داشت: تشکيل شوراي برنامه ريزي معاونت امور فرهنگي به منظور طراحي و برنامه ريزي برنامه هاي فرهنگي در کل کشور، به سرانجام رساندن لايحه غير تجاري بودن کتابفروشي ها با تصويب آن بدون تغيير در کميسيون اصلي و فرهنگي هيئت دولت، پيگيري براي تسهيل در روند بازسازي و نوسازي صنعت چاپ کشور و برنامه ريزي دقيق براي طرح هدفمند کردن يارانه ها در حوزه فرهنگ ازبرنامه هاي عمده معاونت امور فرهنگي است.

وي اضافه كرد: برپايي نمايشگاه هاي استاني از اقدامهاي پسنديده در جهت دهي اهداف فرهنگي است که در تقويت رويکرد گسترش فرهنگ کتابخواني و توسعه صنعت نشر کشور تاثير مستقيم دارد.

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برپايي اين گونه برنامه ها ازيکسو وتلاش ناشران براي ارائه کتابهاي مفيد مناسب از سوي ديگر مي تواند در ارتقاي سطح فکري مخاطبان و گسترش فرهنگ کتابخواني موثر واقع شود.

«دري» يادآورشد: اهتمام معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي زماني معنا مي يابد که پس از پنج سال تاخير و فترت، نمايشگاه کتاب دراستان گيلان برگزارمي شود که اين موضوع نشان از عزم اين معاونت در گسترش کتابخواني در جامعه دارد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: