اركستر سمفونيك‌ تهران سازهايش را كوك كرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
اركستر سمفونيك تهران از امروز تمرينات خود را براي اجراي «شهادت نامه عشاق» ويژه اربعين حسيني به رهبري نادر مرتضي‌پور آغاز كرد.

به گزارش فارس ، اركستر سمفونيك تهران به رهبري نادر مرتضي‌پور قصد دارد اول تا سوم بهمن ماه همزمان با اربعين حسيني كنسرتي را با عنوان «شهادت نامه عشاق ،‌ روايت موسيقايي واقعه كربلا» در تالار وحدت برگزار كند بر اين اساس تمرينات خود را از امروز در تالار رودكي آغاز كرده است.

در اين تمرين اركستر قطعه «شهادت نامه عشاق، ‌روايت موسيقايي واقعه كربلا» را به آهنگسازي غلامرضا حقيقي‌ فرد به خوانندگي محمد عبدالحسيني نواخته است.

اشعار اين اثر توسط علي معلم دامغاني سروده شده كه به صورت قطعاتي براي اركستر سمفونيك تنظيم گرديده و خود شاعر قرار است در اجراي صحنه‌اي، اشعارش را دكلمه كند.

به گفته آهنگساز اين اثر، در اين قطعه سعي شده كه بر خلاف فضاي عادي موسيقايي كه براي امام حسين (ع) كار مي‌كنند ، ويژگي خاص‌تري به قطعات دهيم. در همين ارتباط ، كمي فضا ايراني‌تر و از رديف و گوشه‌‌هاي موسيقي ايراني و آواز رديف و موسيقي اصيل ايراني وارد اين اثر شده است كه در اين ميان، پلي ارتباطي مي‌سازند تا قطعات پشت سر هم نواخته شوند.

بنا بر اين گزارش،‌ تمرينات اركستر سمفونيك تهران تا 30 دي ادامه خواهد داشت و اركستر از 1 تا 3 بهمن كنسرت خود را در تالار وحدت به روي صحنه مي‌برد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: