صدور شناسنامه ‌براي1.2ميليون گاو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 29
نویسنده : مولوی
معاون مرکز اصلاح نژاد کشور اعلام كرد: براي يک ميليون و 200 هزار راس گاو در کشور شناسنامه صادر شده است.

به گزارش مهر، محمدباقر صيادنژاد شامگاه سه شنبه در همايش نقش اصلاح نژاد در صنعت گاو شيري با اعلام اين خبر اظهار داشت: حدود يک ميليون و 500 هزار زايش از اين گاوها به ثبت رسيده است و مقدار رکورد شير روزانه از اين گاوها نيز 15 ميليون ليتر ثبت شده است.

وي با بيان اينکه بعد از دو مسابقه که پتانسيل شيري برآورد مي شود، بهترين دام ها انتخاب مي شوند، براي مثال از 300 هزار گاو ماده کشور دو هزار گاو برتر را انتخاب مي کنيم.

معاون مرکز اصلاح نژاد کشور ادامه داد: تلقيح اين دو هزار گاو ماده با بهترين پدرها و اسپرم هاي وارداتي از کانادا، اروپا و اقيانوسيه انجام مي شود و نتايج اينها اگر مثلا گاو نر باشد وارد يک مرکز توليد اسپرم مي شود، از اين رو گاو نرهاي موجود مرکز اصلاح نژاد کشور حاصل بهترين مادرها و پدران دنياست.

رکوردبرداري از عملکرد گاوهاي ماده به صورت اينترنتي

صيادنژاد خاطرنشان کرد: مرکز اصلاح نژاد و بهبود توليدات دامي متولي بحث کل گونه هاي دامي منهاي طيور است که براي اين فعاليت اداره کل مجزايي ايجاد شده است.

وي عوامل ژنتيک و وراثت، محيط و اثر متقابل دو عامل اشاره شده با يکديگر را از عواملي دانست که در عملکرد دام موثر است و در اين زمينه اظهار داشت: مرکز اصلاح نژاد کشور گونه هاي دامي را در سراسر کشور تحت پوشش دارد و براي آنها شناسنامه عکس دار صادر مي کند و اطلاعات آنها را به دست مي آورد.

وي گفت: وقتي گاو اصلاح نژاد شناسايي و تفکيک شد و عمليات ثبت مشخصات صورت گرفت، عملکرد آنها ثبت مي شود.

صيادنژاد اضافه کرد: ما شبکه وسيعي در سراسر کشور داريم که روزانه از گاوهاي ماده از طريق اينترنت رکوردبرداري مي کنند.

وي گفت: اطلاعات شناسنامه اي مثل پدر، مادر، سن، تاريخ زايش، تلقيح، رکوردهاي روزانه يا ماهانه شير و اطلاعات نمونه به آزمايشگاه هاي 32 گانه در سراسر کشور ارسال مي شود و دو دسته اطلاعات شناسنامه اي و رکوردي با هم لينک و استاندارد مي شوند و سالي دو بار مسابقه رکوردگيري برگزار مي شود.

تنوع محصولات لبني چند برابر شده است

وي با اشاره به سرانه مصرف شير در ايران طي سالهاي گذشته اظهار داشت: زماني که جمعيت ايران 35 ميليون نفر بود هر ايراني به طور ميانگين 55 تا 60 کيلوگرم شير مصرف مي کرد و مقدار قابل توجهي شير خشک وارد کشور مي شد و يا پنيرهاي دانمارکي، بلغارستاني و هلندي با کيفيت پائين تر وارد کشور مي شد.

معاون مرکز اصلاح نژاد کشور ادامه داد: جمعيت کشور که در حال حاضر بيش از 74 ميليون نفر است سرانه مصرف روزانه شير هر ايراني حدود 110 ليتر است؛ علاوه بر آن تنوع محصولات چند برابر شده و کيفيت آنها نيز افزايش يافته است.

صيادنژاد با بيان اينکه در حال حاضر صادرات مواد لبني بيشتر از واردات آن است تصريح کرد: برخي توليدات لبني از قبيل پنير، بستني و کره به کشورهاي همجوار صادر مي شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: