پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
مجلس به الحاق چند ماده به طرح تعيين تكليف معلمان حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت راي داد تا طي 2 دو سال آينده 4 هزار آموزشيار و 43 هزار معلم حق‌التدريس استخدام شوند؛ اين در حالي است كه پيش از اين وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده بود كه هيچ نيروي جديدي استخدام نخواهد كرد.

موسي‌الرضا ثروتي، نماينده مجلس در اين باره به «جام‌جم» گفت: معلمان حق‌التدريسي داراي مدرك كارشناسي و بالاتر كه تا پايان سال تحصيلي 87-88، چهار سال سابقه خدمت مستمر نداشته‌اند، اما با احتساب سال‌هاي تحصيلي بعد، سنوات خدمت آنان به 4 سال مي‌رسد، به شرط شاغل بودن در زمان استخدام، مي‌توانند با تصميم جديد مجلس استخدام شوند.

معلمان حق‌التدريسي داراي مدرك فوق‌ديپلم نيز كه تا پايان سال تحصيلي 87-88، پنج سال سابقه خدمت مستمر نداشته‌اند اما با احتساب سال‌هاي تحصيلي بعد داراي 5 سال سابقه كار مي‌شوند، به شرط اين كه همچنان در خدمت آموزش و پرورش باشند، استخدام خواهند شد.

نيروهاي شركتي هم استخدام مي‌شوند

همچنين نمايندگان مصوب كردند كه معلماني كه در سال تحصيلي 88-89 از طريق شركت‌هاي خدماتي در وزارت آموزش و پرورش تدريس كرده‌اند، در صورتي كه قبل از سال تحصيلي 88-89 نيز سابقه حق‌التدريس در وزارت آموزش و پرورش يا نهضت سوادآموزي داشته‌اند يا با حكم وزارت آموزش و پرورش در دارالقرآن تدريس كرده‌اند يا با حكم وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلمان حق‌التدريس «دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل» خدمت نموده‌اند و همكاري آنها در سال تحصيلي 89ـ88 با وزارت آموزش و پرورش به صورت مستمر بوده است، با احتساب سال تحصيلي 88-89 منطبق با قانون مدرك كارشناسي و بالاتر و ضوابط استخدام شوند.

براساس اين گزارش، بيش از 24 هزار نيروي شركتي كه به ويژه در مدارس شهرهايي مانند تهران تدريس مي‌كنند، در ماه‌هاي گذشته بلاتكليف بوده و آموزش و پرورش نيز به طور رسمي اعلام كرده بود كه اين افراد نيروي مازاد هستند و استخدام نخواهند شد، وزير آموزش و پرورش نيز در يك مصاحبه تلويزيوني در اين باره تصريح كرد: نيروهاي شركتي در سال تحصيلي گذشته به صورت غيرقانوني و لابه‌لاي خدماتي‌ها وارد مدارس شده‌اند.

وي هفته گذشته درمورد استخدام نيروي جديد از آموزشيار نهضت گرفته تا نيروهاي شركتي نيز اعلام كرد: در حال حاضر در حال تدوين و تبيين بودجه سال 90 آموزش و پرورش هستيم، لذا همه تمركز آموزش و پرورش در اين محور قرار گرفته است و امسال قطعا هيچ استخدامي نخواهيم داشت و همه برنامه‌ها پس از نهايي شدن بودجه سال آينده خواهد بود.

استخدام به شرط آزمون

ثروتي توضيح داد: افرادي كه از سال 1379 به بعد به صورت حق‌التدريس يا از طريق شركت‌هاي خدماتي با وزارت آموزش و پرورش همكاري آموزشي داشته‌اند يا در نهضت سوادآموزي به صورت آموزشيار خدمت كرده‌اند، براي استخدام بايد در آزمون شركت كنند.

به گفته اين نماينده مجلس، به جز 43 هزار نفر نيروي حق‌التدريس و 4 هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي كه طي 5 سال آينده در سهميه استخدام قرار دارند، بقيه نيروهاي شاغل در آموزش و پرورش، چه آموزشيار، چه حق‌التدريس و چه نيروهاي شركتي بايد در آزمون استخدامي شركت كنند.

افرادي كه در آزمون استخدامي آموزش و پرورش امتياز بياورند به صورت حق‌التدريس فعاليت خواهند كرد تا زماني كه آموزش و پرورش رديف استخدامي جديد دريافت كند، اين افراد در اولويت استخدام قرار دارند. اين آزمون طي 6 ماه آينده از سوي وزارت آموزش و پرورش برگزار مي‌شود.

بنابر مصوبه ديروز مجلس، وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند استخدام معلمان موضوع اين ماده را براساس نياز خود با اعمال سهميه جنسيت يا سهميه براساس استان‌ها يا رشته‌هاي مورد نياز در اولويت قرار دهد، بنابراين بكارگيري نيروها در هر مقطعي براساس نياز آموزش و پرورش خواهد بود و معلمان تابع تصميم وزارتخانه هستند.

در تبصره ديگر نيز مصوب شد افرادي كه براساس اين ماده به استخدام درمي‌آيند، بايد فقط در همان رشته مقطعي كه آزمون داده‌اند، خدمت كنند.

جذب حق‌التدريسي جديد ممنوع

به گزارش ايسنا، ‌نمايندگان مقرر كردند، ممنوعيت ماده (8) قانون تعيين تكليف معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي شامل هر نوع به كارگيري به صورت حق‌التدريسي از جمله از طريق شركت‌هاي خدماتي، حق‌التدريس در دارالقرآن‌ها و حق‌التدريس دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل و همچنين شامل به كارگيري آموزشياران جديد در نهضت سوادآموزي مي‌گردد.

هرگونه پرداخت از اعتبارات دولتي به اين افراد ممنوع است و در صورت تخلف، مرتكب به اشد مجازات مقرر براي تصرف غيرقانوني در وجوه دولتي محكوم مي‌شود.

كتايون مصري
‌ گروه جامعه



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: