نتايج 9 روزه هدفمندي يارانه‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نتايج 9 روزه هدفمندي يارانه‌ها
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
سخنگوي اقتصادي دولت با تشريح نتايج 9 روزه حاصل از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها، از کاهش قاچاق سوخت و پوشاک، اعلام آمادگي بانکها براي اختصاص سود به يارانه‌هاي نقدي و برنامه خودروسازان و سازندگان لوازم خانگي براي کاهش قيمت محصولاتشان خبر داد.

به گزارش مهر،سيد شمس الدين حسيني،سخنگوي اقتصادي دولت، در جمع خبرنگاران در خصوص نتايج حاصل از اجري طرح هدفمندي يارانه ها در کشور گفت: با اجراي طرح شاهد کاهش مصرف هستيم که نمونه بارز آن را مي توان در آمارهاي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور مشاهده کرد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه هنوز زود است که اثرات پايداري تغيير مصرف مردم اعلام شود، عنوان کرد: اصلاح نسبي قيمت حاملهاي انرژي باعث کاهش قاچاق سوخت از جمله نفت، بنزين و گازوئيل شده است.

قاچاق سوخت و پوشاک کاهش يافت

وي با تاکيد بر اينکه قاچاق سوخت در حال از بين رفتن است، افزود: در گذشته سهميه بندي بنزين فقط از طريق کارت هوشمند سوخت انجام مي شد، اما در حال حاضر براي مصرف گازوئيل نيز با کارت هوشمند صادر شده است.

حسيني در ادامه تشريح نتايج حاصل از هدفمندي يارانه ها در اقتصاد کشور به جز کاهش قاچاق سوخت از کشور، کاهش قاچاق پوشاک به کشور در هفته گذشته و صرفه جويي در مصرف انرژي را از ديگر نتايج آن عنوان کرد.

وي با اشاره به دو سر قاچاق گفت: پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها قاچاق سوخت ارزان با نرخ يارانه اي به خارج از کشور و از سوي ديگر قاچاق پوشاک به داخل کشور کاهش يافته است و به عبارت ديگر، جريان قاچاق کالا به داخل به جريان مجاري قانوني تبديل شده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي با تاکيد بر اينکه مردم از اجراي طرح حمايت کردند، با اشاره به اجراي برنامه اصلاحات اقتصادي در کشور، بر مصرف حاملهاي انرژي، آب، برق، نان و غيره تاکيد کرد.

وي از برنامه دولت براي پياده سازي برنامه بلندمدت تامين اجتماعي در کشور خبرداد و مهمترين دستاورد هدفمندي يارانه ها را اطمينان متقابل دولت و مردم که دستاوردهاي اقتصادي و مالي به همراه دارد، عنوان کرد.

حسيني در مورد اينکه چند درصد از مردم يارانه هاي نقدي را از حسابهاي خود برداشت کرده اند، گفت: آمارها، همان آمار قبلي است، اما بايد توجه کرد که اين يارانه پول مردم است.

مراجعات مردم به سيستم بانکي عادي بود

وي ادامه داد: در ابتدا تصور مي شد که حجم عمليات و ترکنشهاي بانکي با اصلاح قيمتها افزايش يابد اما جريان شبکه بانکي عادي بود و آرامش مردم در اين زمينه باعث شد که شرايط براي برنامه ريزي ها فراهم شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به سهميه هاي علي الحساب و حمايتي در نظر گرفته شده براي بنزين و شرايط عادي در هفته اول اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و روال عادي کشور، اظهارداشت: البته در برخي بخشها ممکن است کاستي هايي هم وجود داشته باشد.

قيمت کالاهاي اساسي افزايش نيافته است

وي از ذخيره سازي کالاها به ميزان کافي، با توجه به تنظيم بازار و همکاري اصناف و بازرگانان در اين زمينه خبرداد و گفت: مشکلي در بخش عرضه کالاها ايجاد نشد و به علاوه تسهيلاتي نيز براي اصناف و توليدکنندگان در نظر گرفته شد.

حسيني اجراي طرح هدفمندي يارانه ها را باعث کاهش قيمت برخي از کالاها دانست و افزود: اين در حالي است که هيچگونه افزايش قيمتي در کالاهاي مورد نياز مردم را نداشته ايم.

کاهش قيمت خودرو و لوازم خانگي

وي با بيان اينکه سازندگان لوازم خانگي و خودرو برنامه کاهش قيمت محصولات خود را اجرايي خواهند کرد، از اعلام آمادگي بانکها براي اختصاص سود به يارانه نقدي و يا طلاي قسطي به دارندگان يارانه نقدي خبرداد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: