افزايش موجودي صندوق توسعه ملي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افزايش موجودي صندوق توسعه ملي
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
وزير امور اقتصادي و دارايي از افزايش موجودي صندوق توسعه ملي به 14 ميليارد دلار تا پايان سالجاري و استفاده از اين منابع براي اجراي طرح هاي توسعه اي کشور خبر داد.

به گزارش مهر، سيد شمس الدين حسيني در جمع مديران بانک سپه خواستار تعامل بيشتر نظام بانکي با ساير بخش هاي اقتصادي شد و در اين خصوص گفت: نظام بانکي بايد براي استفاده درست از منابع خود برنامه داشته باشد و اين منابع در خدمت چرخه رشد و اشتغال کشور قرار گيرد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اينکه تجهيز منابع مالي يکي از مهمترين موضوعات کشور است، افزود: با وجود  ظرفيت خالي در بخش هاي صنعت، کشاورزي، خدمات و معدن شاهد پرشدن ظرفيت نظام بانکي هستيم.
 
وي اضافه كرد: بدون شک ظرفيت بسيار بالاتري در نظام بانکي وجود دارد که بايد با ايجاد تنوع در شيوه هاي تجهيز منابع مالي اين منابع را در جهت رشد و توسعه کشور به کار گيريم.
 
حسيني با بيان اينکه افزايش تعامل نظام بانکي با ساير بخش ها از جمله کارهايي است که  در دست اقدام داريم ، افزود: تلاش مي کنيم تا حد ممکن بخشهاي پولي، سرمايه، بيمه، خزانه داري و سرمايه گذاري را به هم نزديک تر کرده و تعامل بيشتري بين آنها ايجاد کنيم.
 
وي نتيجه افزايش تعامل بين نظام بانکي، بيمه، بازار سرمايه، سازمان سرمايه گذاري و خزانه داري را باعث افزايش تنوع و ظرفيت در تجهيز منابع مالي دانست و افزود: اين تعامل منجر به ايجاد ظرفيت هاي جديد و آزادشدن سرمايه هاي محبوس در نظام بانکي کشور خواهد شد.
 
لازم به ذکر است که وزير اقتصاد درهمايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري ايران در کيش موجودي صندوق توسعه ملي را 10 ميليارد دلار اعلام و تصريح کرد: اين صندوق براي توسعه سرماي گذاري در کشور در نظر گرفته شده است.

حسيني با بيان اينکه منابع اين صندوق توسط بخش غيردولتي مورد استفاده قرار مي گيرد، تصريح کرد: اساسنامه صندوق در برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده است و به زودي ابلاغ مي شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي اولويت هاي اين صندوق را تخصيص اعتبار و تسهيلات براي جذب سرمايه گذاري خارجي عنوان کرد و گفت: براي خريداري، سرمايه گذاري و توسعه واحدهاي در حال خصوصي سازي دعوت به مشارکت مي کنيم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: