پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
تنها 2 هفته پس از موفقيت تحسين‌برانگيز كاروان ورزش ايران در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو، نوبت به جانبازان و معلولان ورزشكار رسيد تا با درخشش خود بار ديگر اين جمله كليشه‌اي و در عين حال تامل‌برانگيز «معلوليت، محدوديت نيست» را تداعي كنند.

157 ورزشكار جانباز و معلول ايران در شرايطي گام به نخستين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگجو گذاشتند كه كمتر كسي فكر مي‌كرد دلاوران كشورمان چنين با اقتدار در قاره كهن ظاهر شده و دوشادوش كشورهاي پيشرفته‌اي همچون ژاپن و كره جنوبي در عرصه ورزش بتازند و با كسب 27 مدال طلا، توانايي نهفته خود را چنان نمايان سازند كه حتي به نوعي 20 طلاي بازي‌هاي آسيايي گوانگجو را تحت‌الشعاع قرار دهند.

ورزشكاران معلول ايران توانستند 20 مدال بيش از انتظار مسوول اين ورزش (محمود خسروي وفا) كسب كنند تا با 80 مدال يك بار ديگر قدرت و استعداد بالاي خود را نمايان سازند.

ناگفته پيداست كه قدر و منزلت معلولان در جهان آنقدر رفيع است كه روز 3 دسامبر را به عنوان روز جهاني معلولان نامگذاري كرده‌اند و در كشورمان گرچه هنوز هم مشكلات اين قشر در بخش‌هاي مختلف مشاهده مي‌شود، اما واقعيت اين است كه در بخش ورزش اين كمبودها در حد قابل قبولي در حال مرتفع شدن است، به طوري كه ثمره اين نگاه و سرمايه‌گذاري خوب انجام شده در سال‌هاي اخير در گوانگجو نمايان شد. جايي كه در ميان 41 كشور قاره آسيا ورزشكاران جانباز و معلول ايران 27 بار بر بلنداي قهرماني ايستاده و توانايي خود را به رخ حريفان كشيدند.

در واقع جانبازان و معلولان ايران كه در پارالمپيك پكن با 7 پله صعود نسبت به آتن 2004 در رده 22 قرار گرفتند، در ميانه راه آماده‌سازي براي حضور در لندن 2002، در گوانگجو درخشيدند.

آنچه در اين ميان حايز اهميت است برنامه محوري و نگاه كلان مسوولان ورزش جانبازان و معلولان است كه اين موفقيت‌ها را يكي پس از ديگري رقم مي‌زند. بايد توجه داشت كه از جمع كاروان 157 نفره ايران در گوانگجو تنها 24 نفر از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بودند و ساير نفرات حاصل برنامه استعداديابي و توسعه‌اي فدراسيون جانبازان و معلولان و همين طور فدراسيون نابينايان بودند. بي‌شك در حالي كه ورزش ايران با توجه به پتانسيل موجود در سطح كشور روياي دور از ذهن كسب جايگاه دومي بازي‌هاي آسيايي را در سر مي‌پروراند اين توان را دارد كه در بازي‌هاي معلولان نيز نگاهش را روي قله‌هاي رفيع متمركز كند. ورزش جانبازان و معلولان به نوعي مي‌تواند الگويي براي ساير بخش‌هاي ورزش باشد كه به توفيقات ارزشمند و پايداري در سايه نگاه برنامه محورش، دست يافته است.

اميد توفيقي ‌
‌ گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: