جشنواره‌ سينمايي براي آثار تلويزيوني
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 32
نویسنده : مولوی
چند سالي است كه تلويزيون توليد فيلم سينمايي را متوقف كرده است؛ فيلم‌هايي كه در قطع 35 ميلي‌متري توليد مي‌شدند و هزينه بسيار بالايي را به خود اختصاص مي‌دادند.

 البته تلويزيون همواره براي اكران اين گونه آثار با توزيع‌كنندگان سينما و سينماداران مشكل داشت چون طبق يك سنت نانوشته سينماداران از اكران فيلم‌هاي تلويزيون طفره مي‌رفتند.

حالا تلويزيون چند سالي است روي توليد فيلم‌هاي تلويزيوني متمركز شده است، فيلم‌هايي كه هميشه جايي براي نمايش دارند. اما زماني كه تلويزيون توليد آثار سينمايي را متوقف كرد، بخش ويدئويي جشنواره فيلم فجر فعال‌تر شد و براي اين بخش چه فيلمي بهتر از فيلم‌هايي كه در مركز سيما فيلم توليد مي‌شوند به همين دليل چند سالي است كه تله فيلم‌هاي تلويزيوني پاي ثابت بخش ويدئويي جشنواره فيلم فجر هستند.

هر ساله تعداد زيادي از اين فيلم‌ها كه بيشتر آنها را كارگردانان صاحب نام سينما مقابل دوربين برده‌اند در جشنواره فيلم فجر به نمايش درمي‌آيند و جوايزي را نيز از آن خود مي‌كنند بنابراين مي‌توان گفت كه حضور تلويزيون در جشنواره فيلم فجر خيلي بيشتر از زماني شده است كه تلويزيون فيلم سينمايي در قطع نگاتيو توليد مي‌كرد.

امسال هم مانند سال‌هاي قبل، سيما فيلم تصميم دارد حضوري فعال در مهم‌ترين جشنواره سينمايي كشور داشته باشد به همين دليل 24 فيلم از توليدات خود را به جشنواره فيلم فجر ارسال كرده است.

نكته جالب در اسامي كارگرداناني كه اين فيلم‌ها را ساخته‌اند اين است كه برخي از آنها از سينما به تلويزيون آمده‌اند اما امسال در سينما فيلمي ندارند اما با فيلمي تلويزيوني در جشنواره حضور دارند و مي‌توان گفت كارگردانان سينما رقابت تنگاتنگي در بخش ويدئوي جشنواره دارند.

از ميان اين كارگردانان مي‌توان به داريوش مهرجويي، محمدمهدي عسگرپور، ماني حقيقي، بهنام بهزادي، سعيد ابراهيمي‌فر، مهدي صباغ‌زاده، احمد اميني، شاهد احمدلو، بيژن ميرباقري و... اشاره كرد.

اين درحالي است كه كارگرداناني مانند اميني، احمدلو، صباغ‌زاده، سعيد ابراهيمي‌فر و شاهد احمدلو چند سالي است به جاي ساخت فيلم براي سينما فعاليت خود را در تلويزيون متمركز كرده‌اند.

البته علاوه بر اين فيلمسازان كه هم در تلويزيون و هم در سينما فعاليت دارند چند كارگردان تلويزيوني هم با آثار متفاوت متقاضي شركت در جشنواره فيلم فجر هستند كه از ميان آنها مي‌توان به مسعود آب‌پرور، سيدرضا بهشتي و... اشاره كرد.

طاهره آشياني
گروه راديو و تلويزيون



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: