پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جزئيات تفاهم‌نامه‌اي را که با هدف بازسازي ، نوسازي و توسعه صنعت چاپ کشور به زودي ميان وزراي ارشاد و صنايع امضا خواهد شد، اعلام کرد.

يوسف افراش در گفت و گو با مهر، با اعلام اينکه تفاهم‌نامه مذکور مراحل نهايي تدوين را در وزارت صنايع و معادن طي مي‌کند، درباره مفاد آن گفت: اين تفاهم‌نامه چند موضوع را مد نظر قرار داده است و محور اصلي هم بحث بازسازي و نوسازي صنعت چاپ است.

وي افزود: در اين راستا قرار است تسهيلات مناسبي در جهت نوسازي صنعت چاپ به چاپخانه‌داراني که بخواهند ماشين‌آلات قديمي و فرسوده‌شان را از رده خارج و ماشين‌آلات نو جايگزين آنها بکنند، داده شود.

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اضافه كرد: يکي ديگر از مفاد تفاهم‌نامه مذکور استفاده از معافيت در تعرفه گمرکي ورود ماشين‌آلات نو است چون ماشين‌آلات صنعت چاپ در داخل کشور توليد نمي‌شود و وارداتي است. صاحبان صنايع و فعالان بخش صنعت از معافيت در تعرفه گمرکي استفاده مي‌کنند ولي متاسفانه در بخش چاپ اين امکان تاکنون وجود نداشته است.

افراش گفت: از ديگر مفاد تفاهم‌نامه مذکور بحث هدفمند کردن يارانه‌ها و ارتباط آن با صنعت چاپ است؛ بر اساس يکي از اين مفاد مقرر است اين بخش (صنعت چاپ) و واحدهاي صنايع چاپي هم از اين پس مانند ديگر بخش‌هاي صنايع ديده شود و به همان ميزان که بخش صنعت در مواجهه با طرح هدفمندي يارانه‌‌ها، احياناً از تسهيلات و امتيازتي بهره‌مند مي‌شود، آن هم بهره‌مند شود.

وي افزود: موضوع ديگر هماهنگي‌هايي است که در ارتباط با ساخت و توسعه شهرک‌هاي صنعتي مطرح است؛ با توجه به ساخت شهرک‌هاي تخصصي در آينده نزديک در چند نقطه کشور، قرار است همکاري‌هايي ميان وزارت ارشاد و وزارت صنايع صورت بگيرد تا اين شهرک‌ها با استانداردهاي موجود در دنيا ساخته شود.

اين مقام مسئول در وزارت ارشاد با اشاره به تهيه پيش‌نويس اين تفاهم نامه در 10 بند از سوي وزارت ارشاد از ارسال آن توسط سيدمحمد حسيني براي علي‌اکبر محرابيان، ابراز اميدواري کرد تفاهم‌نامه مذکور تا پايان ماه جاري و حداکثر تا اوايل بهمن‌ماه به امضاي وزراي صنايع و ارشاد برسد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: