استفاده از 4هزار سرباز معلم از سال 90 در روستاها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استفاده از 4هزار سرباز معلم از سال 90 در روستاها
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
وزير آموزش و پرورش گفت: براي سال آينده به حدود 4 هزار نفر از سرباز معلمان در رشته‌هاي گوناگون نياز داريم كه در روستاهاي دور از آنها استفاده خواهيم كرد.

به گزارش فارس، حميد‌رضا حاجي‌بابايي امروز در حاشيه مراسم معارفه زكريا يازرلو به عنوان معاون جديد امور پرورشي و تربيت‌بدني وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهميت و جايگاه ويژه معاونت پرورشي و نيز گسترش جنگ نرم در سطح دنيا، نيازمند ارائه تعريف جديد از معاونت پرورشي هستيم كه بر اين اساس در ساختار جديد آموزش و پرورش شاخص‌هاي پرورشي به طور دقيق سنجش و ارزيابي مي‌شود.

وي با بيان اينكه معاون جديد امور پرورشي از جهت شناختي و قدرت اجرايي، توانايي در حوزه معاونت پرورشي دارد ، افزود: يازرلو تا چند روز آينده با حفظ سمت در جايگاه مديركلي آموزش و پرورش شهر تهران قرار خواهد داشت تا كارهاي مالي اين حوزه با مشكل مواجه نشود و ما نيز تلاش مي‌كنيم تا در اوايل هفته آينده، مديركل جديد آموزش و پرورش شهر تهران معرفي شود.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: براي سال آينده به سمتي حركت مي‌كنيم كه بتوانيم از طريق تربيت معلم از مربيان پرورشي بيشتري استفاده كنيم.

حاجي‌بابايي درباره برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش براي به كارگيري سرباز معلمان اظهار داشت: براي سال آينده به حدود 4 هزار نفر در رشته‌هاي گوناگون نياز داريم كه بخشنامه آن را اعلام كرده‌ايم و در نهايت اين كار بايد از آموزش و پرورش رفع مشكل كند.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: تا زماني كه در روستاهاي دور به اين افراد در رشته‌هاي گوناگون نياز داشته باشيم، تلاش مي‌كنيم تا با آموزش‌هاي ضمن خدمت در تابستان‌هاي قبل از فعاليتشان، از آنان بهره بگيريم اما اين برنامه كوتاه مدت آموزش و پرورش است و بايد به سمت تربيت معلمان مورد نياز در درون آموزش و پرورش حركت كنيم.

حاجي‌بابايي در پاسخ به پرسشي درباره آسيب‌هاي اين روش و اظهارات قبلي مبني بر رفع مشكل كمبود معلم با آزمون استخدامي گفت: اصلاح ساختار آموزش و پرورش چند سال به طول مي‌انجامد و در حال حاضر نيز نيازهاي آموزش و پرورش در رابطه به معلمان رفع نشده است چرا كه به هر تعدادي كه معلم وارد آموزش و پرورش شود نمي‌توان گفت كه ديگر نياز به نيروي جديد نداريم؛ بلكه با افزايش معلمان كيفيت آموزش را افزايش و تعداد دانش‌آموزان در كلاس‌ها را كاهش مي‌دهيم همچنين نمي‌توان با قاطعيت گفت كه ظرف يك يا دو سال تمام مشكلات را برطرف مي‌‌كنيم بلكه بايد با سرعت به اين سمت حركت مي‌كنيم.

وزير آموزش و پرورش درباره افزايش احتمالي بودجه آموزش و پرورش در سال آينده تصريح كرد: تاكنون بودجه‌، نوشته نشده است اما بسياري از پيشنهاداتي كه در اين رابطه داده‌ايم در دست بررسي است؛ برخي از آنها تصويب شده و در رابطه با برخي ديگر از آنها نيز در حال رايزني با معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري هستيم تا جمع‌بندي مناسبي در رابطه با بودجه سال آينده آموزش و پرورش داشته باشيم.

مشكل كارت‌هاي اعتباري سخا را اعلام كنند تا پيگيري كنيم

حاجي بابايي در پاسخ به پرسشي در رابطه با گلايه‌هاي فرهنگيان از عدم دريافت كارت‌هاي اعتباري 1.5 ميليون توماني اظهار داشت: تا جايي كه اطلاع دارم اين كارت‌ها با عنوان كارت ميزان يا سخا به تمام فرهنگيان داده شده و اگر در جايي توزيع نشده است، به ما اعلام كنند تا پيگيري كنيم.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: در رابطه با اين كارت‌ها برخي ايرادات به ويژه در رابطه با تعداد فروشگاه‌هاي طرف قرارداد و نيز اقلام تحت پوشش وجود دارد كه در حال پيگيري براي رفع آنها هستيم.

وي در رابطه با مشكل الزام به خريد كالاهاي ايراني از طريق اين كارت‌ها گفت: اين مسئله جزء اهداف اين طرح بوده است البته برخي اقلام غذايي مانند برنج و لبنيات وارداتي با قرار گرفتن در پوشش اين طرح، مي‌تواند مشكل معلمان را حل كند چرا كه فرهنگيان از حقوق برخوردارند و علاوه بر آن مي‌توانند برخي اجناس را نيز از طريق اين كارت خريداري كنند.

حاجي‌بابايي در رابطه با برنامه‌هاي اسكان نوروزي معلمان خاطرنشان كرد: از حدود 6 الي 7 ماه پيش كميته‌اي در حال كار بر روي اين موضوع است و در فرصتي مناسب نسبت به اين مسئله توضيحات لازم را خواهم داد.

وي در اين رابطه درباره سبد كالاي خاص براي معلمان گفت: اگر سياست‌هاي دولت اين باشد كه اين امكان براي تمام كارمندان فراهم شود، شامل حال آموزش و پرورش نيز خواهد شد.

حاجي‌بابايي درباره وضعيت امسال پيك‌هاي نوروزي گفت: امسال پيك نوروزي در اختيار همه قرار مي‌گيرد و در برخي مناطق نيز ايراداتي از قبيل پول گرفتن بوده است كه به صورت موردي آنها را پيگيري مي‌كنيم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: