پيش ‌دبستاني‌ها همچنان بلاتكليفند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پيش ‌دبستاني‌ها همچنان بلاتكليفند
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 35
نویسنده : مولوی
مديركل دفتر دوره پيش‌دبستاني وزارت آموزش و پرورش درباره آخرين وضعيت دوره پيش ‌دبستاني كه قرار بود زير نظر آموزش و پرورش و با مجوز اين وزارتخانه فعاليت كند، گفت: هنوز تفاهم‌نامه واگذاري پيش‌دبستاني‌هاي بهزيستي به آموزش و پرورش امضا نشده است.

داريوش خاكي در گفت‌وگو با مهر با افزود: قرار است اين تفاهم‌نامه تا قبل از پايان سال 1389 به امضاي معاون آموزش ابتدايي و مشاركت‌هاي مردمي آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي برسد.

اين در حالي است كه معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در ابتداي سال تحصيلي جاري عنوان كرده بود كه اين تفاهم‌نامه به امضا رسيده و از اين پس، پيش‌دبستاني‌هاي وابسته به بهزيستي براي ادامه فعاليت بايد مجوز خود را از آموزش و پرورش دريافت كنند.

خاكي با بيان اين‌كه تعداد مراكز پيش‌دبستاني و نوآموزان اين دوره مشخص نيست و آمارهاي ارائه شده متناقض است ، گفت: هدف ما اين است كه تمام كودكان 6 ساله تحت آموزش‌هاي اين دوره در مراكز پيش ‌دبستاني ، دارالقران ‌ها و... قرار بگيرند تا حداقل بتوانيم به تعهدات بين‌المللي خود در اين زمينه پاسخگو باشيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه سياست وزارت آموزش و پرورش در خصوص دوره پيش‌دبستاني، توسعه، تقويت و تثبيت اين دوره است ، افزود: هم اكنون در شوراي هماهنگي نظارت بر دوره پيش‌دبستاني حوزه ستادي، برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي اين دوره در حال انجام است.

برگزاري كلاس‌هاي زبان آموزي براي نوآموزان مناطق دوزبانه

خاكي از برگزاري كلاس‌هاي زبان‌آموزي فارسي براي نوآموزان مناطق دوزبانه، مرزي، حاشيه شهرها و محروم خبر داد و گفت: اين دوره يك‌ماه است و در تابستان براي كودكاني كه دوره پيش‌دبستاني را نگذرانده‌اند، برگزار مي‌شود.

وي افزود: هدف از برگزاري اين دوره آشنايي نوآموزان با زبان فارسي به عنوان زبان رسمي آموزش كشور است.

يكي از مشكلات معلمان مناطق دو زبانه در پايه اول ابتدايي، آشنا نبودن كودكان با زبان فارسي به عنوان زبان رسمي آموزش كشور است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: