کره جنوبي کشتي ربوده شده را آزاد کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کره جنوبي کشتي ربوده شده را آزاد کرد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 9
نویسنده : مولوی
مقام هاي کره جنوبي اعلام کرده اند که نيروهاي ويژه اين کشور پس از يورش به يک کشتي که توسط دزدان دريايي سوماليايي در درياي عرب ربوده شده بود، موفق شدند آن را آزاد کنند و تمامي 21 خدمه کشتي را نجات دهند.

نيروي دريايي کره جنوبي از روزي که اين کشتي ربوده شد، در جستجوي آن بود.سرهنگ لي بونگ وو، سخنگوي ستاد مشترک ارتش کره جنوبي گفت که 8 تن از دزدان دريايي کشته و 5 نفر از آنان دستگير شده اند.

اين کشتي که "سامهو جولري" نام دارد روز شنبه 15 ژانويه 2011 هنگامي ربوده شد که از امارات متحده عربي به سوي سري لانکا مي رفت.

عمليات نجات در فاصله 1300 کيلومتري سواحل سومالي انجام گرفت.

خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي گزارش کرد که کشتي جنگي متعلق به ارتش اين کشور در حالي به "سامهو جولري" نزديک شد که دزدان دريايي براي ربودن يک کشتي ديگر آن را ترک کرده بودند.

سرهنگ لي گفت که سه نفر از سربازان در اثر شليک گلوله دزدان دريايي خراش هاي سطحي برداشتند.

وي افزود: " هلي کوپتر ما فورا در واکنش به سوي دزدان دريايي آتش گشود و باعث شد چندين نفر از آنها به داخل دريا پرتاب شوند که به نظر ما کشته شده اند."

وي همچنين گفت که ناخداي کشتي نيز از ناحيه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما جراحت او، شديد نيست.

او ادامه داد: "عمليات ما نشان دهنده قدرت عمل دولت است که هيچگاه با دزدان دريايي مذاکره نمي کند."

کشتي سامهو جولري حامل 11 هزار و 500 تن مواد شيميايي از امارات متحده عربي به سوي سري لانکا بود و در حد فاصل بين عمان و هند ربوده شد.

خدمه کشتي شامل هشت کره اي، دو اندونزيايي و يازده برمه اي بود.

لي ميونگ باک، رئيس جمهوري کره جنوبي در بيانيه خود که از تلويزيون پخش شد، گفت ارتش اين کشور "عمليات نجات را به طور عالي و تحت شرايطي بسيار سخت انجام داد."

وي افزود: " اقداماتي که جان و امنيت مردم ما را تهديد کند، براي ما قابل قبول نيست."

رئيس جمهوري کره جنوبي پيشتر به مقام هاي نيروي دريايي اين کشور گفته بود که همه اقدامات لازم را براي نجات کارکنان کشتي انجام دهند.

بي بي سي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: