وزير دفاع آلمان ، زير بار سنگين انتقاد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
وزير دفاع آلمان ، زير بار سنگين انتقاد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 12
نویسنده : مولوی
تئودور تسو گوتنبرگ، وزير دفاع آلمان زير فشار سنگيني قرار گرفته است. سه حادثه در افغانستان و يک کشتي‌ آموزشي نيروي دريايي موجي از انتقادات به گوتنبرگ را برانگيخته است. گوتنبرگ وعده داده است که در اسرع وقت، در همه‌ زمينه‌ها شفاف‌سازي کند.

اين روزها وزير دفاع آلمان، تئودور تسو گوتنبرگ که به تعريف و تمجيد عادت دارد، اوقات ناخوشايندي را سپري مي‌کند. او با سرسختي در تلاش است، سه اتفاق مهم را توجيه کند: سانسور نامه‌هاي نظاميان مستقر در افغانستان، کشته‌شدن يک سرباز آلماني در افغانستان و مرگ يک دانشجوي دختر دانشکده‌ افسري نيروي دريايي.

بر اساس گزارش‌هاي بي‌شمار رسانه‌هاي آلماني‌زبان و احزاب اپوزيسيون، گوتنبرگ با آگاهي کامل بر مرگ يک سرباز مستقر در افغانستان سرپوش گذاشته است. اين سرباز در دسامبر 2010 به ضرب گلوله‌ يکي از همراهانش کشته شده بود، اما وزارت دفاع در گزارش اين خبر، شيوه‌ مرگ سرباز را روشن اعلام نکرده است.

به گفته‌ راينر آرنولد، نماينده‌ پارلمان و کارشناس نظامي حزب سوسيال دموکرات آلمان، وزير دفاع در گزارش خود به پارلمان چنين وانمود کرده که علت مرگ اين سرباز يک تصادف بوده، تصادفي که خود او باعث بروز آن شده است.

کشتي "گورش فوک"، محلي براي اذيت و آزار دانشجويان افسري

کشته‌شدن يک دانشجوي دختر دانشکده‌ افسري به نام "سارا" که در ماه نوامبر 2010 در کشتي آموزشي "گورش فوک" اتفاق افتاد، باعث شد که رسانه‌ها و کارشناسان اجتماعي به شيوه‌‌‌ آموزشي در دانشکده‌ افسري نيروي دريايي نگاهي انتقادي بياندازند.

دانشجويان اين دانشکده بايد مدتي در کشتي‌هاي آموزشي تحت سخت‌ترين شرايط زندگي کنند. بسياري از کارشناسان معتقدند که اين شيوه‌ آموزش کهنه شده و در جهان امروز کاربردي ندارد.

يکي از اين کشتي‌ها "گورش فوک" است که به گفته‌ شماري از دانشجوياني که در اين کشتي خدمت کرده‌اند، تا کنون محلي براي اذيت و آزار کارآموزان بوده است.

وزير دفاع وعده داده است که در اين مورد کاملا روشنگري کند. او در نخستين اقدام، روز شنبه 22 ژانويه کاپيتان "گورش فوک" را برکنار کرد. علاوه بر اين، يک هيئت پارلماني از نمايندگان احزاب گوناگون تشکيل شده تا درباره‌ مرگ "سارا" و نيز شيوه‌ آموزش در "گورش فوک"، که در حال حاضر در آرژانتين لنگر انداخته، تحقيقات گسترده‌اي انجام دهد. پس از پايان تحقيقات، اين کشتي به آلمان بازمي‌گردد و تا اطلاع ثانوي در بندر برمن خواهد ماند.

سانسور نامه‌هاي سربازان مستقر در افغانستان

اواسط ماه ژانويه، شماري از سربازان آلماني مستقر در افغانستان، حين ديدار با هلموت کونيگزهاوس، نماينده‌ي ويژه‌ پارلمان آلمان در امور نظامي، به سانسور نامه‌هايشان اعتراض کردند. به گفته‌ کونيگزهاوس، تعداد زيادي از گيرندگان نامه‌هاي سربازان گله کرده‌اند که نامه‌ها سانسور شده‌اند و برخي حتي پاکت خالي به دستشان رسيده است.

از آنجا که خواندن يا سانسور نامه‌ ديگران در آلمان جرم محسوب مي‌شود، مدافعان حقوق شهروندي انتظار دارند که مسئولان سانسور نامه‌هاي سربازان به دادگاه کشانده شوند.

وزير دفاع آلمان اين اقدام ارتش را "غيرقابل تحمل" خواند و وعده داد که به‌زودي متخلفان را به سزاي اعمالشان برساند.

دويچه وله



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: