مشارکت همه طرفها در تشکيل دولت لبنان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مشارکت همه طرفها در تشکيل دولت لبنان
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 12
نویسنده : مولوی
دبيركل حزب‌الله لبنان طي سخناني به مناسبت اربعين حسيني، از نخست‌وزير جديد لبنان خواست تا دولت شراكت و نجات ملي تشكيل دهد و مشارکت همه طرفها در تشکيل دولت شراکت ملي در اين کشور را خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، سيد حسن نصرالله در سخنراني خود در مراسم اربعين حسيني افزود: لبنان اين روزها در شرايط حساسي قرار دارد و بايد براي عبور از اين مرحله با يکديگر همکاري کنيم. رقابت در رايزنيهاي پارلماني بسيار جدي بود و حتي شخص جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا هم وارد عمل شد و با رئيس يکي از فراکسيونها تماس گرفت.

وي ادامه داد: در دو روز گذشته شاهد تظاهرات در لبنان بوديم. تصور کنيد اگر شرايط برعکس بود و ما چنين تظاهراتي را برگزار مي کرديم آمريکا و همه پايتخت هاي غربي آن را محکوم مي کردند و شاهد حمله رسانه اي و سياسي عليه مخالفان بوديم.

وي افزود: اگر تظاهرات و بستن خيابانها حق قانوني و دموکراتيک است، چرا اين حقوق را براي مخالفان محترم نمي شمرديد. اين مسايل نشان مي دهد آمريکا و غرب در برخوردهاي خود با معيارهاي دوگانه عمل مي کنند. دولت آمريکا و کشورهاي غربي بر اساس محاسبات سياسي خود از يک طرف در مقابل طرف ديگر جانبداري مي کنند.

وي با تاکيد بر لزوم استفاده از فرصت جديد در لبنان گفت: تلاشها براي ترساندن نجيب ميقاتي هيچ سودي نخواهد داشت. او به هيچ وجه نامزد حزب الله نبود و طرح اين مسئله براي اعمال فشار بر او بود. واقعيت اين است که ميقاتي مرد حزب الله نيست، بلکه مرد ميانه رو است. ما معتقديم مامور شدن نجيب ميقاتي به تشکيل کابينه، فرصتي براي لبنان براي عبور از چالشهاست.

وي ادامه داد: ما دولت آينده را هدايت نخواهيم کرد و دولت آينده متعلق به حزب الله نيست. ما به دنبال قدرت و حکومت نيستيم. ما فقط يک جنبش مقاومت هستيم و براي دفاع از کشور و شرافت آن و عربها تلاش مي کنيم.

وي بعضي گروههاي سياسي در لبنان را به تلاش براي فريبکاري و جعل واقعيت متهم کرد و افزود: ما از شما حمايت نمي خواهيم، فقط عليه ما توطئه نکنيد. ما اهل مبارزه و مقاومت هستيم. ما ايمان داريم منطقه در برابر تحولات خطرناکي قرار دارد و ملت فلسطين و مقدسات اسلامي و مسيحي با خطر روبروست.

وي خطاب به بعضي گروهها در لبنان گفت: شما از سال 2005 به واشنگتن رفتيد و براي از بين بردن مقاومت تعهد کرديد. شما از آن زمان توطئه عليه ما را آغاز کرديد و شما جنگ سال 2006 را هم به راه انداختيد تا مقاومت را از بين ببريد. اکنون هم به دنبال دادگاه بين المللي هستيد تا به مقاومت ضربه بزنيد.

وي اظهار داشت: ما از نجيب ميقاتي مي خواهيم دولت شراکت ملي و نجات ملي تشکيل دهد. ما خواهان حل اختلافات هستيم و معتقديم هيچ کسي پيروز و شکست خورده نيست.

وي با دعوت از همه گروهها براي همکاري در تشکيل دولت جديد لبنان ادامه داد: اگر مشارکت در دولت را رد کنيد به معناي آن است که مي خواهيد به تنهايي قدرت را در دست داشته باشيد و حاضريد به اين منظور هر کاري انجام دهيد.

دبيرکل حزب الله با اشاره به تهديدات اخير اسرائيل اضافه کرد: تنها چيزي که از لبنان در برابر اسرائيل حمايت مي کند، ارتش، مردم و مقاومت است. توازن وحشت که مقاومت توانست آن را به وجود بياورد مانع حمله اسرائيل شده است.

وي با تاکيد بر آمادگي کامل مقاومت براي دفاع از لبنان گفت: اين نوع دولت لبنان نيست که دفاع از کشور را تعيين مي کند.

سيد حسن نصرالله خواستار فرصت دستکم يکساله به نجيب ميقاتي شد و طرف مقابل را دعوت کرد به جاي حمله به اين دولت به دنبال همکاري و مشارکت در آن باشد.

دبيرکل حزب الله در بخش ديگري از سخنان خود گفت: جهان در مورد گلعاد شاليت سخن مي گويد و هزاران اسير فلسطيني را ناديده مي گيرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: