ممنوعيت تظاهرات ضد دولتي در مصر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ممنوعيت تظاهرات ضد دولتي در مصر
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 12
نویسنده : مولوی
دكتر محمد كمال، دبير آموزش و فرهنگ حزب ملي مصر خبر فرار جمال مبارك، پسر حسني مبارك رئيس جمهور مصر و دبير سياست‌هاي اين حزب به همراه همسر و دخترش را رد كرد.در همين حال، خبرگزاري رسمي مصر اعلام کرد: تجمعات عمومي و راهپيمايي ها از روز چهارشنبه 26 ژانويه ممنوع هستند.

كمال با تاكيد بر اين كه جمال مبارك در مصر بسر مي‌برد، اظهار داشت: دبير سياست‌هاي حزب ملي حوادث روز سه‌شنبه را لحظه به لحظه دنبال مي‌كرد.

اين در حالي است كه برخي روزنامه‌ها گزارش دادند كه جمال مبارك به همراه همسر و دخترش توسط هواپيماي شخصي و در حالي كه مقادير زيادي طلا و ارز خارجي به همراه داشتند، از كشور فرار كرده و عازم انگلستان شده‌اند.

در همين حال، گزارش‌هاي خبري از تجمع هزاران تن از شهروندان مصري در مركز قاهره در اعتراض به سياستهاي نظام حسني مبارك خبر دادند.

اين در حالي است كه دولت مصر يک روز پس از تظاهرات گسترده ضد دولتي در اين کشور که سه کشته بر جاي گذاشت، برپايي هر نوع تظاهرات خياباني را ممنوع اعلام کرده است.

خبرگزاري رسمي مصر اعلام کرد تجمعات عمومي و راهپيمايي ها از روز چهارشنبه 26 ژانويه ممنوع هستند.

وزارت کشور مصر گفت هر فردي که به اين نوع اقدامات غيرقانوني بپيوندد، بازداشت و تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

گزارش ها، حاکي از درگيري هايي ميان پليس ضد شورش و معترضان در برابر ساختمان اتحاديه روزنامه نگاران مصر است. هنوز مشخص نيست چند نفر در تظاهرات روز چهارشنبه شرکت کرده اند.

چند حزب مخالف مصر خواهان ادامه يافتن تظاهرات ضد دولتي شده‌اند.

در تظاهرات روز سه شنبه در مصر که طي سال هاي اخير کم سابقه گزارش شده، سه نفر از معترضان کشته شدند.

تلويزيون دولتي مصر هم گفت که يک پليس در ناآرامي هاي روز گذشته، جان خود را از دست داده است.

در اين تظاهرات دهها هزار نفر در نقاط مختلف کشور شرکت کردند و بزرگ ترين تجمع اعتراضي در قاهره، پايتخت مصر شکل گرفت.

تظاهرکنندگان روز گذشته به سمت پليس سنگ پرتاب کرده و با نيروهاي امنيتي درگير شدند و شعارهايي عليه حسني مبارک و پسرش دادند.

پليس براي مقابله با تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و ماشين هاي آب پاش استفاده کردند و در ساعات پاياني شب گذشته، براي متفرق کردن هزاران تظاهرکنندگاني که در ميدان تحرير در مرکز قاهره جمع شده بودند، به آنها حمله کردند. موارد متعددي از ضرب و شتم تظاهرکنندگان گزارش شده است.

دولت مصر، تظاهرات روز گذشته را به گروه اخوان المسلمين، بزرگ ترين گروه مخالف دولت مبارک نسبت داده است.

اين در حالي است که محمد البرادعي، رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهان مشارکت مردم در اين تظاهرات شده بود، اما اخوان المسلمين، بزرگ ترين گروه مخالف دولت مصر موضع مبهمي در اين باره در پيش گرفت.

هزاران مصري با الهام از ناآرامي هاي تونس که منجر به برکناري زين العابدين بن علي، رئيس جمهور اين کشور شد، تجمعات ضد دولتي روز گذشته را برگزار کردند.

طبق قوانين اضطراري مصر، برپايي تظاهرات ممنوع است.

وضعيت فوق العاده در مصر از سال 1981 پس از ترور انور سادات و از زمان روي کار آمدن حسني مبارک برقرار بوده است.

به موجب اين قانون مقامات مي توانند که هر شخص مظنون را بدون توجيه اتهام بازداشت و براي مدتي زنداني کنند. همچنين اين قانون به مقامات اجازه مي دهد که بدون داشتن کيفرخواست ازسوي دادگستري، منازل و مکانهايي را که به آنها شک مي کنند تفتيش و بازرسي کنند. به موجب اين قانون، دولت همچنين از اين حق برخوردار است که افراد غيرنظامي را در دادگاههاي نظامي محاکمه کند.

اين قانون بارها از سوي گروه هاي مصري و نهادهاي بين المللي حقوق بشري محکوم شده است.

بي بي سي - مصريون



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: