نشست داووس و حل ‌بحران اقتصادي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نشست داووس و حل ‌بحران اقتصادي
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
از روز چهارشنبه 26 ژانويه رهبران 30 کشور در کنار کارشناسان اقتصادي و صاحبان صنايع در داووس سوئيس گرد هم آمدند تا در باره‌ بهبود وضعيت اقتصادي جهان گفتگو کنند. مهم‌ترين موضوع‌هاي مورد بحث بحران اقتصادي، محيط زيست و انرژي خواهند بود.

منطقه‌ زيباي داووس در کوه‌هاي آلپ سوئيس امسال نيز به مدت 5 روز ميزبان 2500 ميهمان بلندپايه است. در اين نشست سران 30 کشور به همراه بيش از 1400 تن از مديران ارشد و کارشناسان اقتصادي و نيز صاحبان صنايع از 26 تا 30 ژانويه براي بهبود وضعيت اقتصادي در جهان و راه‌هاي پيشگيري بحران‌هاي اقتصادي در آينده به مشورت بپردازند.

نشست داووس در دو سال گذشته تحت تاثير بحران اقتصادي در فضايي ناخوشايند برگزار شده اما شرکت کنندگان اميدوارند که امسال چشم‌انداز بهتري براي آينده ترسيم کنند.

يکي از مهم‌ترين اقداماتي که قرار است انجام شود، ايجاد ارگاني با نام "شبکه‌ مسئوليت در قبال ريسک‌هاي اقتصادي" است. هدف اصلي اين شبکه‌ اطلاع‌رساني در باره‌ ريسک‌هاي اقتصادي عنوان شده است و بانيان آن اميدوارند با اين شبکه از امکان بروز بحران‌هايي شبيه بحران اخير بکاهند.

واقعيت‌هاي جديد

عنوان نشست امسال «معيارهاي مشترک براي واقعيت‌هاي جديد" است. يکي از واقعيت‌هاي جديد اين است که کشورهاي در حال توسعه مانند برزيل، چين، روسيه و هند خواهان سهم بيشتري در تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي در سطح جهاني هستند. شايد به همين دليل هم امسال تعداد اعضاي هيات‌هاي اين کشورها به مراتب بيشتر از سال‌هاي گذشته است.

موضوع‌هاي محوري نشست

يک هيات کارشناسي، پيش از برگزاري نشست داووس تحقيقات گسترده‌اي در زمينه‌ اقتصاد و محيط زيست انجام داده است. نتايج اين پژوهش‌ها در روزهاي آينده به بحث گذاشته مي‌شوند. مهم‌ترين موضوع‌ها "بروز بحران‌هاي اقتصادي"، "تغييرات آب‌وهوايي" و "بي‌ثباتي قيمت مواد انرژي‌زا" هستند. اين هيات کارشناسي به اين نتيجه رسيده که تفاوت درآمد و ثروت بين کشورها و هم‌چنين قشرهاي مختلف در يک کشور، خطري جدي براي اقتصاد جهاني خواهد بود.

تجربيات نشست داووس در سال‌هاي گذشته زياد دلگرم‌کننده نبوده است. کارشناسان احتمال مي‌دهند که نشست امسال نيز در رابطه با محيط زيست و بهبود وضعيت اقتصادي در جهان آنچنان کارساز نباشد. اما آنچه اين نشست را پراهميت مي‌کند، برنامه‌ريزي شرکت‌کنندگان آن براي نشست گروه "جي 20" است که در آن، علاوه بر کشورهاي ثروتمند، کشورهاي در حال توسعه نيز نقش عمده‌اي ايفا مي‌کنند.

دويچه وله



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: