كليك‌هايي كه راي به محبوب‌ترين بازيكن جهان مي‌دهند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
«بچه‌ها راي بدهيد» ؛ فقط تيتري شبيه به اين، در يك يا چند وبلاگ شخصي يا سايت كم اهميت ايراني كفايت مي‌كند تا بازيكني از كشورمان با استقبال كم نظير كاربران اينترنتي ، از ستاره‌اي به شهرت ليونل مسي كه دنياي فوتبال مبهوت هنرنمايي او در مستطيل سبز است، محبوب‌تر شود.

ليونل مسي آنقدر محبوبيت دارد كه در انتخاب مرد سال فوتبال جهان از نفراتي چون ژاوي هرناندز و آندرس اينيستا پيشي بگيرد؛ اما در دنياي مجازي اينترنت، محبوب‌ترين بازيكن را كليك‌هاي كاربراني مشخص مي‌كند كه با اشتياق پيگير لينك‌هاي مربوط به شركت در نظرسنجي‌هاي اينترنتي هستند.

اينجا شهرت بازيكنان و اين‌كه در كدام باشگاه مطرح توپ مي‌زنند، ملاك نيست؛ گل‌هايي كه زده‌اند و جام‌هايي كه بالاي سر برده‌اند هم فاقد ارزش براي راي آوردن است و دقيقا به همين خاطر، بعضي مواقع نتايج به‌دست آمده از اين نظرسنجي‌ها غيرواقعي و نامتعارف جلوه مي‌كند. درست مانند انتخاب فرهاد مجيدي به عنوان محبوب‌ترين بازيكن سال 2010 جهان.

سايت فدراسيون بين‌المللي تاريخ و آمار فوتبال، فرهاد مجيدي را به عنوان محبوب‌ترين بازيكن جهان در سال 2010 معرفي و عنوان كرد كريم باقري در اين فهرست، بالاتر از ديگر بازيكنان جهان در مكان دوم قرار دارد!

در اين نظرسنجي كه از مدت‌ها قبل شروع شده بود، مجيدي با 63473 راي به عنوان محبوب‌ترين بازيكن جهان شناخته شد و باقري با 63395 راي در رده دوم قرار گرفت. اين دو در حالي با فاصله تنها 78 راي از هم، در جهان اول و دوم شدند كه فاصله نفر سوم اين فهرست با آنها، يعني محمد ابوطريقا از مصر، چيزي در حدود 29 هزار راي بود.

اما از آن جالب‌تر آرايي است كه به ليونل مسي، كريستيانو رونالدو و ديگر چهره‌هاي سرشناس فوتبال داده شده است. مسي به عنوان يكي از محبوب‌ترين چهره‌هاي فوتبالي تاريخ در اين نظر سنجي فقط 7492 راي آورد و تعداد آراي كريستيانو رونالدو، ديگر چهره محبوب فوتبال از آن هم كمتر بود؛ 6038.

مسي و رونالدو با اين تعداد رايي كه از نقاط مختلف جهان به آنها داده شد، در فهرست محبوب‌ترين بازيكنان سال 2010 بعد از مجيدي، باقري و چند بازيكن ديگري كه در كشورهاي خود محبوب‌ترين هستند، اما در جهان ناشناخته، در رده‌هاي دهم و دوازدهم ايستادند. شايد گردانندگان سايت فدراسيون بين‌المللي تاريخ و آمار فوتبال جهان هم خوشحال نباشند از اين كه در نظرسنجي محبوب‌ترين بازيكنان سال 2010، ليونل مسي و كريستيانو رونالدو دهم و دوازدهم شده‌اند، اما به هر حال برآيند چيزي نزديك به 370 هزار راي كاربران اينترنتي اين بوده كه دو بازيكن از ايران و 6 بازيكن از كشورهاي عربي مصر، كويت، سودان، عربستان و تونس رده‌هاي اول تا هشتم محبوب‌ترين بازيكنان سال را به خود اختصاص دهند.

انتخاباتي از اين دست به نوعي تداعي‌كننده نظرسنجي‌هاي برنامه 90 خودمان است.

پاداش مجيدي؛ 30 ميليون جريمه نقدي!

درست در روزي كه فرهاد مجيدي به عنوان محبوب‌ترين بازيكن جهان انتخاب شد، باشگاه استقلال هم با يك جريمه 30 ميليون توماني كسب اين عنوان را به كاپيتان تيمش تبريك گفت تا مجيدي دو خبر خوب و بد را طي چند ساعت تجربه كند. مجيدي به اين دليل كه در تمرين صبح ديروز باشگاه استقلال غيبت داشت و دليل اين غيبت را به اطلاع كادر فني نرسانده بود، چنين جريمه سنگيني را تجربه كرد.

رضا پورعالي
‌‌ گروه ورزش



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: