همه در اين شكست مقصريم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همه در اين شكست مقصريم
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
مفسر و كارشناس فوتبال كشور با تاكيد بر اين‌كه هر مربي ديگري هم جاي قطبي بود تيم ملي در جام ملت‌ها محكوم به شكست بود، تاكيد كرد: همه در اين شكست سهم دارند و مقصر دانستن يك فرد يا بازيكنان تيم ملي غيرمنصفانه است.

امير حاج رضايي در گفتگو با مهر ضمن بيان اين مطلب افزود: نمي‌خواهم در مقطع فعلي كه تيم ملي با شكست تلخي روبه‌رو شده به مسائل فني تيم ملي و دلايل باخث شب گذشته بپردازم چرا كه به فوتبال كشور نگاهي فراتر از اين مسابقه دارم و معتقدم بايد مشكلات فوتبال را كلي‌تر و وسيع‌تر بررسي كنيم.

حاج رضايي يادآور شد: بنده پيش از جام ملت‌ها گفته بودم كه نسبت به عملكرد تيم ملي در اين مسابقات در بيم و اميد هستم و فوتبال ما با هر نتيجه‌اي در جام ملت‌ها به رنسانس و نوزايي نياز دارد و بايد نگاه كلي‌تري به مشكلات فوتبال كشور داشت.

وي در ادامه افزود: فوتبال ايران در يكسال اخير جشنواره‌اي از شكست‌ها را به علاقمندان فوتبال هديه كرده است و اعتقاد دارم هيچ يك از اين شكست‌ها را نيابد از منظر فني مورد تجزيه و تحليل قرار دارد چرا كه دلايل آن فراتر از مسائل فني و چارچوب مستطيل سبز است.

اين كارشناس فوتبال اظهار داشت: از ناكامي تيم‌هاي فوتبال نوجوانان، جوانان، اميد و حالا بزرگسالان، سلسله شكست‌هايي است كه كام دوستداران فوتبال را تلخ كرده است و اگر باز هم بخواهيم با تشكيل كميته شكست بدنبال پيدا كردن مقصر و قرباني كردن اين و آن باشيم، باز هم در اشتباهيم و بار ديگر كاري را تكرار كرده‌ايم كه سال‌هاي گذشته از آن طرفي نبسته‌ايم.

كارشناس فوتبال كشور با تاكيد براين‌كه فوتبال ايران نياز به آسيب شناسي دارد و نه تنها اهالي فوتبال بلكه از منظر ساير حوزه‌ها نيز بايد اين فوتبال مورد تجزيه و تحليل قرار بگيرد، گفت: آسيب شناسي فوتبال ايران نه تنها بايد از سوي كارشناسان فوتبال بلكه ساير حوزه‌هاي حقوقي، جامعه شناسي، روانشناسي، مديريتي نيز مورد بررسي قرار گيرد و مشكلات فوتبال كشور در اين حوزه‌ها نيز ريشه يابي شود.

وي تصريح كرد: اگر همه چيز اين فوتبال در جاي خودش قرار داشت امروز مي‌توانستيم بنشينيم به تحليل فني تيم ملي بپردازيم و تصميمات كادر فني را با چالش بكشيم ولي اعتقاد دارم مشكلات فوتبال ايران كلان‌تر از بحث فني است.

حاج رضايي با تاكيد بر اين‌كه هرگز نبايد كادر فني و بازيكنان را در اين شكست مقصر دانست و آنها را بابت ناكامي در جام ملت‌هاي آسيا سرزنش كرد، اظهار داشت: به اعتقاد من هر مربي ديگري هم جاي قطبي بود تيم ملي در جام ملت‌ها نتيجه نمي‌گرفت چرا كه زير ساخت‌ها در فوتبال ايران فراهم نيست و اگر پيروزي‌هايي هم براي تيم ملي رقم خورد با تلاش كادر فني و بازيكنان تيم ملي بدست آمد كه اعتقاد دارم اين مجموعه حتي فراتر از توان خود براي تيم ملي زحمت كشيدند و بايد قدردان زحمات آنها باشيم.

توان تيم ملي همين است

مفسر فوتبال كشور با تاكيد بر اين‌كه حمله به تيم ملي و كادر فني در شرايط كنوني به هيچ عنوان منصفانه و شايسته نيست و نبايد باز هم به دنبال قرباني كردن اين و آن باشيم اظهار داشت: با شرايط فوتبال ايران، توان تيم ملي همين است و نبايد از آن انتظاري فراتر از حد خودش داشته باشيم. فوتبال يك مجموعه است كه همه در موفقيت آن نقش دارند و تا زماني كه زنجيره اين موفقيت‌‎ها براي فوتبال ايران فراهم نشود سريال شكست‌ها ادامه خواهد داشت.

وي اضافه كرد: اگر براي زخم‌هاي فوتبال تدبيري وجود دارد كه بايد آن را به كار بگيريم و التيامش ببخشيم و اگر تدبيري وجود ندارد، زخم‌هاي فوتبال را تحمل كنيم و افكارعمومي را با لبخندها و خرج كردن از آينده فريب ندهيم.

حاج رضايي با تاكيد بر اين‌كه همه در اين شكست سهم دارند و تنها سهم افراد در آن متفاوت است، اظهار كرد: نبايد شكست تيم ملي را تنها از منظر همين يك مسابقه آسيب شناسي شود بلكه بايد با نگاهي كلان ببينيم آيا شكست‌هاي زنجيروار تيم ملي اتفاقي است يا فوتبال ما استعداد و پتانسيل لازم براي اوجگيري در آسيا را ندارد.

كارشناس فوتبال كشور اضافه كرد: از اسفندماه مسابقات مقدماتي المپيك لندن آغاز مي‌شود و آيا واقعا اميدي براي فوتبال ايران وجود دارد؟

وي يادآور شد: به اعتقاد من مجموعه فوتبال كشور نياز به نقد دارد و بنده مخالف صدرصد اين هستم كه به يك فرد خاص به عنوان كم كار و مقصر نگاه شود بلكه حتي من هم به عنوان مفسر بايد پاسخگو باشم كه در نقدهايم نسبت به تيم ملي محافظه كاري كردم و با اظهار نظرهاي احتياطي اجازه ندادم واقعيت‌ها روشن شود.

حاج رضايي در پايان گفت: تا زماني كه به فوتبال كشور نگاه جدي وجود نداشته باشد موفقيت‌هاي فوتبال جرقه‌اي خواهد بود در حاليكه ما بايد به دنبال شعله اصلي باشيم تا فوتبال كشور با هر شكست و پيروزي دچار فراز و فرود نشود.

تيم ملي فوتبال كشورمان با تحمل شكست در ديدار برابر كره جنوبي از راهيابي به مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا بازماند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: