مردم؛ مهمان تكيه هنرمندان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مردم؛ مهمان تكيه هنرمندان
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 3
نویسنده : مولوی
در حالي كه همزمان با فرا رسيدن اربعين حسيني مراسم و مجالس سوگواري فراواني در گوشه و كنار كشور برپا مي‌شود، تكيه و مجلسي هم در قلب پايتخت در حال برگزاري است كه با آنچه كه پيش از اين در حوزه فرهنگ و هنر عاشورايي كشور اتفاق افتاده، تفاوت دارد.

اين شب‌ها مردم كشورمان مهمان مجلس سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) در تكيه هنرمندان هستند تكيه‌اي كه در ساختمان مركزي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در تالارها و فضاي باز اين ساختمان قديمي جلوه‌اي از ادبيات و هنر ديني ايران را به صورت ميداني و در ارتباطي چهره به چهره ميان هنرمندان و مردم به نمايش درآورده است.

پخش فيلم سينمايي«عصر روز دهم»، اجراي نمايش «مجلس نامه طوبي» و تئاتر «كليد»، 3 مجلس تعزيه حر، حضرت عباس(ع) و مجلس بازار شام و شهادت حضرت رقيه، نمايشگاه عكس در خانه عكاسان ايران، شعرخواني، روضه‌خواني و ارائه گنجينه عاشورايي موزه هنر انقلاب تنها بخشي از برنامه‌هاي متعددي است كه هنرمندان انقلاب همزمان با اربعين حسيني در كنار مردم اجرا مي‌كنند.

اما شايد مهم‌ترين بخش اين مجموعه كه با استقبال گسترده مردم هم روبه‌رو شد، اجراي صحنه‌اي حسام‌الدين سراج باشد كه براي نخستين بار آلبوم موسيقي «وداع» با عنوان شرح پريشاني را كه برگرفته از اشعار عمان ساماني است همراه با گروه موسيقي «نينوا» اجرا كرد.

حسام‌الدين سراج در گفت‌وگو با «جام‌جم» درباره حضورش در برنامه عصر سوره و تكيه هنرمندان گفت: اينجا همه مهمـان حضرت اباعبدالله(ع) هستيم و من افتخار مــي‌كنم كه در زمينه موسيقي عاشورايــي كار مي‌كنم.

او درباره جزئيات برنامه گروه نينوا گفت: ملودي‌هاي اين اجرا از ساخته‌هاي من است كه در اجرايش يك گروه كوبه‌اي با همراهي سازهاي ني و عود، سنج و دف گروه «نينوا» را همراهي مي‌كنند.

سراج تاكيد كرد: من اين برنامه را كنسرت تلقي نمي‌كنم بلكه اين اجراي صحنه‌اي عرض ارادتي به پيشگاه سيدالشهدا(ع) است.

از سوي ديگر رسول اوليازاده، رئيس خانه عكاسان ايران كه با برپايي 2 نمايشگاه در حوزه هنري ميزبان مردم است مهم‌ترين موفقيت برنامه عصر سوره را در اين نكته مي‌داند كه درهاي حوزه هنري روي همه مردم در كنار مخاطبان خاص گشوده شده است.

او به «جام‌جم» گفت: تجربه برگزاري برنامه عصر سوره نشان داد بايد نگاه به مخاطب را تغيير داد و اگر هنرمندان در كنار مردم در يك برنامه گسترده فرهنگي هنري قرار گيرند نتيجه و تاثيرگذاري بالاتري خواهد داشت.

محمد حمزه‌زاده، قائم‌مقام حوزه هنري هم با اشاره به تجربه برگزاري چنين محفلي در هفته دفاع مقدس و استقبال 18 هزار نفري مردم از آن به ما گفت: مهم‌ترين دليل استقبال مردم از «عصر سوره» ارائه بسته‌هاي فرهنگي متنوع، متكثر و توجه به تمامي شاخه‌هاي هنري و ادبي است.

مديرعامل سوره مهر همچنين عصر سوره را نوعي سرمايه‌گذاري براي يافتن مخاطب بيشتر توصيف كرد و گفت: با رودررويي هنرمندان و مخاطبان انگيزه اهالي فرهنگ براي خلق آثار جديد بيشتر مي‌شود كه اين نيز به‌رونق فعاليت‌هاي فرهنگي منجر خواهد شد.

برنامه‌هاي تكيه هنرمندان امشب از ساعت 18 در ساختمان مركزي حوزه هنري با اجراي حسام‌الدين سراج آغاز مي‌شود و تا ســاعت 22:30 ادامه خواهد داشت و ورود همه عاشقان امام حسين(ع) به اين مجلس آزاد است.

سينا علي‌محمدي 
گروه فرهنگ و هنر



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: