خانه مطبوعات خانه احزاب نيست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خانه مطبوعات خانه احزاب نيست
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی
محمدجعفر محمدزاده گفت: خانه مطبوعات خانه احزاب و گروه ها نيست و نبايد فعاليت آن از عرصه روزنامه‌نگاري خارج شود.

به گزارش مهر، همزمان با سفر سوم هيئت دولت به گيلان، نشست هم‌انديشي اصحاب رسانه و مطبوعات استان گيلان عصر يکشنبه 3 دي ماه با حضور معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در رشت برپا شد.

در اين نشست اصحاب رسانه و مطبوعات گيلان مشکلات خود را به اطلاع معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رساندند.

محمدزاده در اين نشست گفت: استان گيلان با 120 نشريه عمومي و تخصصي، استاني فرهنگي است و نشريات گيلان نبايد تنها در استان حرفي براي گفتن داشته باشند بلکه بايد با ايجاد زيرساختها نشريات وزين اين استان در سراسر کشور توزيع شود.

وي سفرهاي رياست جمهوري را به استان ها داراي پيوستي فرهنگي دانست و گفت: نبايد از اين پيوست فرهنگي که نشان‌دهنده ارتباط عميق مردم با دولت است غافل شد حتي هدفمندسازي يارانه‌ها نيز داراي پيوستي فرهنگي است و فرهنگ صرفه‌جويي، تعالي و همدلي را ترويج مي‌دهد.

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد گفت: از آنجا که مطبوعات ذيل حوزه فرهنگي قرار دارند بايد برخي بداخلاقي هاي سياسي را نيز اصلاح کنند.خانه مطبوعات، خانه احزاب و گروه‌ها نيست و نبايد فعاليت آن از عرصه روزنامه‌نگاري خارج شود.

وي با بيان اينکه اهالي مطبوعات بسترسازان فرهنگي جامعه هستند تصريح کرد: مطبوعات متعلق به حوزه فرهنگ جامعه است و ما بسترسازان فرهنگي جامعه هستيم. اين حوزه، حوزه‌اي وسيع ومقدس است که اساس جامعه را شکل مي‌دهد. مطبوعات فقط به حوزه فرهنگ تعلق دارد و جاي سياست و تجارت نيست و بايد مطبوعات را در همين حوزه فرهنگ حفظ کنيم.

محمدزاده: مطبوعات با قدرت فرهنگي خود مي‌توانند ناملايمات سياسي را اصلاح کنند اگر در جامعه حرف هاي ناملايم شنيده مي‌شود، آنها را با ملايمت انعکاس دهيد تا ناملايمت ها از ميان رود.

مجوز نشرياتي که منتشر نمي‌شوند بايد لغو شود

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جشنواره سالانه مطبوعات را هم نيازمند بازنگري دانست و گفت: ساختار نمايشگاه مطبوعات بايد تغيير کند و عناوين جشنواره در سطح ملي و استاني نيازمند بازنگري است و بايد در جهت ارتقاء و توسعه کيفي مطبوعات گام برداشت ومجوز نشرياتي را که منتشر نمي‌شوند طبق ماده 16 لغو کرد تا نشريات جديد با انگيزه‌هاي بيشتر وارد اين عرصه شوند.

محمدزاده در ارتباط با پرداخت يارانه به مطبوعات گفت: يارانه‌ها بايد بر حسب کيفيت و کميت پرداخت شود و در اين زمينه گروهي در حال بررسي کارشناسي است تا شاخص هاي کيفي مطبوعات را استخراج و به مديران مسئول رسانه‌ها و مردم اعلام کند.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خانه مطبوعات بايد خانه خدمت به اهالي مطبوعات باشد و مسيرهاي انحرافي را نپيمايد. مسئولين بايد مطبوعات را تقويت کنند و من به زودي يک مشاور مطبوعات محلي منصوب مي‌کنم تا به رفع مشکلات بپردازد. ايران اسلامي کشوري با فرهنگ و اقوام مختلف است و هويت ايراني در صورتي مستحکم مي‌شود که فرهنگ‌هاي بومي و محلي تقويت شوند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: