صعود مقتدرانه ايران ، تنها تيم 9 امتيازي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
صعود مقتدرانه ايران ، تنها تيم 9 امتيازي
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
تيم ملي فوتبال ايران چهارشنبه شب در آخرين ديدار گروهي اش درچارچوب رقابت هاي جام ملت هاي آسيا با درهم شكستن امارات بعنوان تنها تيم 9 امتيازي مرحله گروهي با اقتدار کامل به مرحله بعد صعود کرد تا کره جنوبي را دچار كابوس كند. افشين قطبي ثابت كرد كه واقعا مربي بين دو نيمه است و با اتخاذ تدابير صحيح كاري كرد كارستان!.

به گزارش جام جم آنلاين، تيم ملي فوتبال ايران در آخرين ديدار خود که تاثيري هم در وضعيت صعود ايران نداشت، با سه گل تيم امارات را در هم كوفت. آرش افشين و محمد نوري در کنار گل به خودي وليد عباس امارتي،‌ گل‌هاي تيم ايران را به ثمر رساندند.ايران به تصميم قطبي با چهره‌اي متفاوت و با 9 تغيير مقابل امارات به ميدان رفت.

بازي با سوت «دونگ جين کيم» کره‌اي آغاز شد و ايران همانند ديدار نخست مقابل عراق با پيراهن قرمز مقابل امارات قرار گرفت. قطبي با توجه به قطعي شدن صدرنشيني ايران در گروه به بازيکنان جواني مانند گردان و آرش افشين ميدان داد.

در دقيقه‌ 2 فرشيد طالبي نخستين موقعيت ايران را از دست داد. سانتر ارسالي از جناح راست بر روي دروازه امارات تنها به اشاره‌اي نياز داشت، اما طالبي نتوانست دروازه را باز کند. يک دقيقه بعد آرش افشين با استارت سريع وارد محوطه‌ جريمه امارات شد، اما مدافع امارات به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

بازي که با برتري نسبي ايران آغاز شده بود در ادامه به تعادل کشيده شد. در دقيقه‌ 9 ضربه‌ ايستگاهي امارات از فاصله‌اي دور به سمت دروازه‌ ايران شليک شد اما گردان با جايگيري خوب توپ را مهار کرد.

امارات که براي صعود به پيروزي مقابل ايران نياز داشت، رفته رفته بر بازي مسلط مي شد، اما هوشياري مدافعان ايران اجازه‌ خلق فرصت گلزني را به اين تيم نمي داد.

در دقيقه‌ 18 اسماعيل مطر در موقعيت خوبي قرار گرفت، ‌اما ضربه‌ آخر را با بي دقتي به بيرون زد.

خطاي شديد در ميانه‌ ميدان بر روي آرش افشين از سوي داور کره‌اي ناديده گرفته شد و اين بازيکن براي مداوا از زمين خارج شد که البته مشکلش جدي نبود و به بازي برگشت.

در دقيقه‌ 22 آرش افشين با بي تجربگي از داور بازي کارت زرد دريافت کرد. افشين در ضربه‌ آزادي که در ميانه‌ ميدان به سوت امارات گرفته شده بود و اهميتي هم نداشت، فاصله قانوني را رعايت نکرد تا نامش به عنوان اولين بازيکن اخطاري ثبت شود.

بازي بيشتر در ميانه‌ ميدان دنبال مي شد و بازيکنان ايران هرگاه صاحب توپ مي شدند با بي دقتي آن را از دست مي دادند.

در دقيقه‌ 26 حرکت افشين بعد از مدت‌ها ايران را صاحب موقعيت کرد. افشين پس از عبور از مدافعان امارات از پشت محوطه جريمه اقدام به شوت کرد که با اختلاف حدود يک متر از بالاي دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه‌ 34 محسن بنگر روي ضربه‌ کرنر صاحب موقعيت شد، اما در موقعيتي نامتعادل نتوانست ضربه سر دقيقي به توپ ضربه بزند. يک دقيقه بعد محسن بنگر دومين اخطاري ايران شد.

امارات تا دقيقه‌ 35 ، پنج شوت در چارچوب داشت که اين عدد براي ايران 2 بود.

در دقيقه‌ 36 خسرو حيدري که در غياب مبعلي وظيفه‌ زدن ضربات آزاد را داشت، توپ را از جناح راست روي دروازه ارسال کرد، اما مدافعان امارات توپ را دور کردند.

خطاي خسرو حيدري پشت محوطه‌ جريمه امارات را صاحب موقعيت کرد. زبيد خاطر از روي توپ عبور کرد و ضربه‌ بازيکن امارات هم به ديوار دفاعي برخورد کرد.

زمين بازي چندان از کيفيت بالايي برخوردار نبود و بازيکنان ايران چندين بار تعادل خود را از دست دادند.

در آخرين دقيقه نيمه اول، اسماعيل مطر بهترين فرصت تيم امارات را هدر داد و ضربه او با اختلافي اندک از کنار تيرک عمودي به بيرون رفت.

در نيمه‌ اول، ايران هرچند در دقايق ابتدايي بازي تحت تاثير امارات و دوندگي بازيکنان اين تيم قرار گرفته بودند، اما در ادامه بهتر ظاهر شد.

ايران نيمه‌ دوم را با يک تغيير آغاز کرد و غلامرضا رضايي به جاي مسعود شجاعي وارد زمين شد تا تيموريان از اين پس بازوبند کاپيتاني تيم ملي را بر بازو ببندد.

در دقيقه‌ 49 احسان حاج صفي با خطاي بازيکنان امارات دچار آسيب ديدگي شد تا نوروزي و نصرتي شروع به گرم کردن کنند.

عامر عبدالرحمن يک دقيقه بعد به راحتي پشت محوطه‌ جريمه صاحب توپ شد، اما شوت او با اختلاف نسبتا زيادي از بالاي دروازه به بيرون رفت.

داور کره‌اي بازي در نيمه‌ دوم باز هم دست به کارت شد و اين بار نوبت غلامرضا رضايي بود تا نامش در فهرست اخطاري‌هاي بازي ثبت شود. با توجه به ديدار يک چهارم نهايي تيم‌هاي ايران و کره جنوبي، انتخاب داور کره‌اي براي اين بازي هم تصميمي عجيب بود.

محمد غلامي در دقيقه‌ 52 در موقعيت تک به تک قرار گرفت، اما ضربه او را دروازه بان مهار کرد، علاوه بر آن کمک داور هم به اشتباه پرچمش را به نشانه‌ آفسايد بالا برد.

حاج صفي در دقيقه‌ 55 خطاي شديدي انجام داد و اين بار داور کره‌اي از کارت زرد استفاده نکرد. يک دقيقه بعد خود حاج صفي با تکلي به موقع دروازه‌ ايران را نجات داد.

در دقيقه‌ 61 حدادي فر توپ برگشتي مدافعان را کنترل کرد و با شوتي زيبا دروازه‌ امارات را تهديد کرد، اما ماجد ناصر به زيبايي توپ را دفع کرد و تنها يک ضربه‌ کرنر به دست آمد.

آرش افشين در محوطه‌ جريمه‌ امارات پس از درگيري با مدافع حريف دچار آسيب ديدگي و از زمين بيرون رفت. افشين پيش از اين هم يک بار در نيمه‌ نخست آسيب ديده بود.

در دقيقه‌ 65 اسماعيل الحمدي با شوتي سنگين دروازه‌ ايران را تهديد کرد اما ضربه‌ او با اختلاف از کنار دروازه به بيرون رفت.

امارات که رفته رفته بر بازي مسلط مي شد، موقعيت‌هاي نصفه و نيمه‌اي به دست مي آورد، اما خطر چندان جدي بر روي دروازه‌ ايران ايجاد نمي شد.

خطاهاي مکرر از سوي بازيکنان دو تيم داور کره‌اي را مجبور کرد چندين بار در سوت خود بدمد.

نخستين گل ايران در دقيقه‌ 70 به ثمر رسيد. پس از دو بار برخورد توپ به تيرک دروازه دروازه توسط ضربات سر غلامي اين آرش افشين بود كه دروازه را گشود.

در دقيقه‌ 73 دروازه‌بان خشمگين امارات که عصباني شده بود، پس از انجام خطاي آرش افشين بر روي او به شدت به سوي او حمله‌ور شد که مدافعان امارات به هر شکل ممکن او را آرام کردند. داور کره‌اي بازي که تا اين لحظه در دادن کارت خوب کار نکرده بود به ماجد ناصر و آرش افشين کارت زرد نشان داد تا زننده‌ تک گل ايران از بازي اخراج شود.

خالد سبيل از امارات هم در دقيقه‌ 79 کارت قرمز گرفت و هر دو تيم ده نفره شدند.

گل دوم ايران را محمد نوري به ثمر رساند؛ خسرو حيدري با حرکتي نفوذي از جناح راست توپ را براي نوري فرستاد و ضربه‌ دقيق محمد نوري به گوشه‌ دروازه رفت تا ايران به گل دوم برسد.

سرانجام در حالي كه 4 دقيقه از 90 دقيقه وقت قانوني بازي گذشته بود در پي يك ضد حمله تيم ايران وليد عباس بازيكن اماراتي با دستپاچگي دروازه خودي را گشود و ايران به گل سوم دست يافت.

ترکيب دو تيم :

ايران: شهاب گردان، خسرو حيدري، فرشيد طالبي، محسن بنگر، احسان حاج صفي (نصرتي 60)، آندرانيک تيموريان، آرش افشين، محمد نوري، فاسم حدادي‌فر، مسعود شجاعي (غلامرضا رضايي 46)، محمد غلامي (رضا نوروزي 86).

امارات: ماجد ناصر، خالد سبيل، حمدان الکمالي، وليد عباس، زبيد خاطر، عامر عبدالرحمن، اسماعيل مطر، احمد خليل، اسماعيل الحمدي، يوسف جابر، علي الوهابي.

کارت زرد: بنگر، رضايي و آرش افشين از ايران، ماجد ناصر از امارات.

کارت قرمز: آرش افشين از ايران و خالد سبيل از امارات.

آندرانيک تيموريان بهترين بازيکن ديدار ايران و امارات شد

بازيکن مياني تيم ملي فوتبال کشورمان به عنوان بهترين بازيکن ديدار تيم هاي ملي ايران و امارات انتخاب شد.

در پايان اين ديدار و از سوي کميته برگزاري مسابقات آندرانيک تيموريان به عنوان بهترين بازيکن ديدار انتخاب شد و جايزه ويژه اش را از حامي مالي اين مسابقات دريافت کرد. 



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: