راديو روزانه 500 قطعه موسيقي پخش مي‌كند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راديو روزانه 500 قطعه موسيقي پخش مي‌كند
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
معاون صدا گفت: راديو روزانه به طور متوسط 500 قطعه موسيقي پخش مي‌کند که با توجه به اين رقم در طول سال حداقل به يکصد و هشتاد هزار قطعه موسيقي نياز دارد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از روابط عمومي معاونت صدا، محمد حسين صوفي در نشست مديران شبکه هاي راديويي ومديران مرکز موسيقي و سرود سازمان،  اظهار داشت:‌ راديو روزانه به طور متوسط 500 قطعه موسيقي پخش مي کند که در طول سال حداقل به يکصدو هشتاد هزار قطعه موسيقي نياز دارد و اگر ده درصد اين موسيقي توليدات جديدي باشد راديو به هجده هزار قطعه موسيقي جديد نيازمند است .

رئيس راديو، با بيان اينکه که در طول 2 تا 3 سال اخير در راديو بيش از گذشته از آثار موسيقيايي دريافتي از مرکز موسيقي براي پخش استفاده مي شود تصريح کرد:‌ دوستان ما در مرکز موسيقي با بازنگري در پاسخگويي به نياز راديو به موسيقي داشته باشند و موسيقي راديويي را به گونه اي طراحي کنند که بيش از گذشته  از آثار موسيقيايي دريافتي از مرکز موسيقي استفاده شود.

صوفي گفت:‌ خيلي از آثار موسيقيايي که قابليت پخش از راديو دارند،‌ شايد قابليت پخش از تلويزيون را نداشته باشند. وي افزود:‌ نظارت مرکز موسيقي سازمان انتظار مي رود که نگاهي متفاوت بين آثار موسيقيايي راديو و تلويزيون صورت دهد و پيشنهاد داد بر روي آثار موسيقيايي راديويي ذکر شود که صرفاً‌ براي راديو است نه براي تصوير سازي همچنين جلسات مشترکي براي نياز سنجي و ايجاد تعامل بيشتر برگزار شود تا براي ضرورتهاي توليد بين نمايندگان معاونت صدا و مرکز موسيقي بررسي شود.

معاون صدا با تاکيد بر اين که راديو به موسيقي ملل و کلاسيک براي پخش نياز زيادي دارد تصريح کرد:‌ با مساعدت و ارسال ده هزار قطعه موسيقيايي موجود، اين نوع موسيقي در کنداکتور پخش قرار خواهد گرفت.

وي همچنين از مرکز موسيقي و سرود سازمان خواست تا موسيقي و تصويرهاي (کليپ)‌توليد شده توسط آن مرکز در اختيار معاونت صدا قرار گيرد تا با توجه به ماهيت شبکه اينترنتي ايران صدا به صورت تصويري در ساعاتي از روز پخش شود.

صوفي اظهار کرد: ما به دنبال تصويري کردن برخي از برنامه هاي تعدادي از شبکه ها هستيم و مي توانيم کليپ هاي تصويري توليد شده در مرکز موسيقي وسرود سازمان را در آن شبکه ها و يا سايتهاي مختلف راديو استفاده کنيم .

معاون صدا با اشاره به وجود اتوماسيون توليد و پخش در راديو از اداره کل بهره برداري فني معاونت صدا خواست لينکي بين مرکز موسيقي و شبکه هاي مختلف راديو برقرار شود تا شبکه ها و مديران گروه ها و برنامه سازان بتوانند از آثار توليدي و آرشيوي مرکز موسيقي در کوتاه ترين زمان استفاده کنند.

بيشترين مصرف موسيقي در رسانه در راديو صورت مي‌گيرد

صوفي تصريح کرد:‌ با وجود 20 کانال و شبکه ملي راديويي،  بيشترين مصرف موسيقي در رسانه در راديو صورت مي گيرد و توجه به نظر سنجي هايي که مستمراً‌ توسط مرکز تحقيقات سازمان انجام مي شود اولويت اول و توقع و مخاطبان از راديو پخش موسيقي است .

وي يادرآوري کرد:‌ برخي شبکه هاي راديويي مثل آوا و راديو پيام بيش از شبکه هاي ديگر مصرف موسيقي دارند، البته به نوعي راديو نوا هم مصرف موسيقي دارد منتها موسيقي آن متفاوت است. صوفي تعامل مفيد براي ايجاد سياست ها،‌ خط مشي ها،‌ بايد ها و نبايد ها را در پخش موسيقي ضروري دانست.

رئيس مرکز موسيقي و سرود نيز پس از شنيدن نظرها و پيشنهادهاي مديران راديو،‌ گفت: مرکز موسيقي براي توليد هر قطعه موسيقي در ژانرهاي مختلف نزديک به پنج ميليون تومان هزينه مصرف مي کند و معمولاً‌در سيما يکبار پخش مي شود اما در راديو اقبال بيشتري صورت مي پذيرد.

وي با اظهار اينکه در سازمان در طي سال تقريباً‌ 800 قطعه موسيقي توليد مي شود گفت: بخشي از توليد ارائه شده در مرکز موسيقي و بخشي هم در مراکز استان ها انجام مي گيرد .

تقي پور تصريح کرد:‌ مرکز موسيقي سالانه بالغ بر 7 تا 8 ميليارد تومان براي توليد آثار موسيقيايي هزينه و در سال تعهد توليد 400 قطعه موسيقي را دارد که مي توانيم بخش عمده آن را با توجه به نيازي که راديو دارد برايش توليد کنيم و اين نيازمندي بايد از جانب شبکه ها اعلام شود.

تقي پور اظهار داشت: ما براي هر ژانري از موسيقي و هر موضوع ميزهاي کارشناسي ويژه اي تعريف
 کرديم  و شوارهايي متشکل از کارشناسان در صدور مجوز براي پخش قطعات موسيقي نظر مي دهند وي گفت: اخذ مجوز پخش يک قطعه موسيقي با توجه به نوع رسانه و معيارهاي آن صورت مي پذيرد و سليقه اي نيست.

وي با بيان اين که توليدات مرکز موسيقي بر حسب تعهد صورت مي پذيرد افزود :‌از ابتداي سال تاکنون قريب به 400 قطعه موسيقي توليد شده است که در آنها ذائقه مخاطب در نظر گرفته شده است و با در نظر گرفتن 400 قطعه توليدي توسط مراکز و 200 قطعه موجود در بخش تأمين مجموعاً‌ حدود يک هزار قطعه موسيقي در سازمان توليد مي شود که از اين يک هزار قطعه توليد شده حداقل 50 درصد آن داراي جذابيت و سازگار با ذائقه مخاطب خواهد بود.

تقي پور با اظهار استقبال از هم انديشي بين مرکز موسيقي با معاونت صدا گفت : آثاري که از قدماي موسيقي در دست است قابليت پخش از راديو را دارد که فقط بايد به شعر آن توجه شود تا از حيث محتوا ايرادي نداشته باشد.

وي با تاکيد بر اين که دوگانگي  بين پخش اثر موسيقيايي از راديو و تلويزيون وجود ندارد اظهار کرد:‌ شوراهاي مستقر در مرکز موسيقي  هم معيار رسانه را در نظر  دارند که بخش عمده آن مسائل ديني و فقهي و اصولي کار است و هم ذائقه مخاطب را تا آن مرزي که اجازه دارد در نظر مي گيرند .

رييس مرکز موسيقي  و سرود سازمان تصريح کرد:‌ از ايجاد ميز راديو در مرکز در مرکز موسيقي خبر داد و گفت :‌ براي توجه بيشتر به نيازهاي راديو در مرکز موسيقي ميز راديو تشکيل مي شود . تقي پور گفت:‌ آثار توليد شده سال 89 را در قالب پکيج هاي کوچک به شبکه هاي راديويي مي رسانيم تا ضمن اطلاع از توليدات  امکان پخش قطعات موسيقي از راديو فراهم شود.

تقي پور اظهار داشت:‌ ما در بخش موسيقي آکاپلا در سال 25 قطعه تعهد ساخت داريم که محتواي تمام آنها اهل بيتي،‌ مناجاتي و راز و نيازي هستند و بايد دسته بندي شده و در اختيار راديو قرار گيرند،‌ همچنين در بخش موسيقي ملل نيز ده هزار قطعه موسيقي ملل در مرکز موسيقي موجود است که پس از دسته بندي براي  راديو ارسال مي شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: