بين‌المجالس صداي ملت تونس را بشنود و ازمقاومت لبنان دفاع كند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 7
نویسنده : مولوی
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي كه شب گذشته سه‌شنبه در راس يك هيات پارلماني براي شركت در نشست فوق‌العاده كميته اجرايي بين‌المجالس اسلامي به امارات سفر كرده است، ضمن سخنراني در اين نشست، در حاشيه آن نيز با سران كشورهاي اسلامي ديدارهايي داشت.

به گزارش ايسنا، اجلاس فوق‌العاده سران اتحاديه بين‌المجالس اسلامي صبح امروز در ابوظبي آغاز به كار كرد.اين اجلاس با سخنراني طاهر رييس مجلس سودان و به دليل مسائل حاد پيش آمده در اين كشور آغاز شد.

هم‌چنين قليچ دبيركل اتحاديه بين‌المجالس و الغرير رييس مجلس امارات و هم‌چنين شيخ سعود بن صقر القاسمي حاكم راس‌الخيمه نيز به سخنراني پرداختند.

قرار است علي لاريجاني رييس مجلس جمهوري اسلامي ايران نيز امروز در اين نشست سخنراني كند.

ديدار لاريجاني با حاكم راس‌الخيمه

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، در حاشيه اجلاس بين‌المجالس اسلامي در ديدار شيخ سعود بن صقر القاسمي حاكم راس‌الخيمه، گفت: آنچه به نفع همه كشورهاي منطقه و جهان اسلام است دوستي و روابط حسنه بين اين كشورهاست و هر مسئله‌اي كه فيمابين وجود داشته باشد را مي‌توانيم با گفت‌وگو حل كنيم.

علي لاريجاني هم‌چنين گفت: ما دو كشور همسايه هستيم و سرنوشت مشتركي داريم. لذا بايد برنامه‌اي براي همگرايي بيشتر منطقه‌اي تهيه كنيم.

وي ادامه داد: جهان اسلام از جهات مختلف بسيار قدرتمند است و به همين دليل ديگران مي‌خواهند بين ما اختلاف وجود داشته باشد.

شيخ سعود بن صقر القاسمي حاكم راس‌الخيمه نيز در اين ديدار، خاطرنشان كرد: ما ايران را دوست خود مي‌دانيم و معتقديم مسلمانان بايد با هم باشند تا بتوانند بر مشكلات غلبه كنند.

حاكم راس‌الخيمه هم‌چنين تاكيد كرد: روابط بين ما و ايران هميشه روابط حسنه‌اي بوده و اكنون هم ما براي تقويت اين روابط آماده هستيم.

ديدار لاريجاني با معاون رييس مجلس لبنان

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه اجلاس فوق‌العاده اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با معاون رييس مجلس لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدار هيات پارلماني گزارشي از وضعيت اخير اين كشور ارائه كردند.

در ادامه روبير غانم از ايران به خاطر حمايت از امنيت و وحدت لبنان تشكر و قدرداني كرده و يادآور شد كه مخاطراتي كه اختلاف بين جريان‌هاي سياسي در اين كشور را به دنبال دارد از سوي رژيم صهيونيستي است.

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با تاكيد بر ضرورت هوشياري و توجه به توطئه‌هاي دشمنان بويژه رژيم صهيونيستي، گفت: ايران هميشه در كنار مردم لبنان بوده است.

وي اضافه كرد: مطمئنا سياستمداران لبناني با هوشياري و توانمندي خود قادر خواهند بود كه بر مشكلات فائق آيند.

بين‌المجالس صداي ملت تونس را بشنود و ازمقاومت لبنان دفاع كند

رييس مجلس شوراي اسلامي در اجلاس فوق‌العاده سران بين‌المجالس كشورهاي اسلامي كه صبح امروز درابوظبي آغاز بكار كرد خواستار دفاع از مقاومت لبنان در برابر دسيسه جديد آمريكايي – انگليسي يعني دادگاه ساختگي شد و در عين حال بر وحدت واقعي لبنان تاكيد كرد.

علي لاريجاني در اين اجلاس همچنين گفت: اگر بين‌المجالس مي‌خواهد منادي ملت‌ها باشد و از خواست ملت‌ها عقب نيفتد بايد امروز از مقاومت ملت شجاع فلسطين دفاع كرده و براي شكست حصر غزه هزينه كند و نفرت خود را از طرح‌هاي فريبكارانه استكباري – صهيونيستي در مسائل فلسطيني اعلام كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به وقايع اخير تونس، خاطر نشان كرد: بين‌المجالس بايد امروز صداي ملت تونس را بشنود و از استيفاي حقوق ملت تونس دفاع كند و اجازه ندهد كشورهاي غربي صحنه كشورهاي اسلامي را ميدان پايگاه سلطه‌خواهي خود قرار دهند.

وي با تاكيد به اينكه، تكيه بر دشمنان اسلام سرنوشت محتوم را در پي دارد تصريح كرد: صحنه تعاملات سياسي و اقتصادي جهان اسلام بايد به هم‌افزايي مبدل شود تا جايگاه امت اسلامي از جهات علمي، فني و فرهنگي در صحنه بين‌المللي بازيافته شود.

لاريجاني همچنين ابراز اميدواري كرد كه بين‌المجالس اسلامي ملجا همگرايي و هم‌افزايي توان‌هاي اسلامي شود و طرح‌هايي را جهت مقابله با مسائل اساسي تدارك كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، همچنين ويژگي اصلي اتحاديه بين‌المجالس اسلامي را مردمي بودن آن عنوان كرد و گفت: فارغ از محدوديت‌هاي سياسي دولت‌ها، بايد در ساختار بين‌المللي منفذي براي انعكاس مسائل امت اسلامي تعبيه شود و اتحاديه با آزادي عمل نمايندگان پارلمان‌ها به نيازها و خواسته‌هاي اصلي امت‌هاي اسلامي بپردازد.

وي با تاكيد بر اينكه هدف اصلي از تاسيس بين‌المجالس اسلامي تكرار نهادي شبيه سازمان كنفرانس اسلامي نبوده است، گفت: البته سازمان كنفرانس اسلامي هم در جاي خود ارزشمند است.

لاريجاني با طرح اين سوال كه امروز امت اسلامي چه انتظاري از نمايندگان خود دارد، تصريح كرد: شما حتما اذعان داريد كه برخي چالش‌ها و كاستي‌هاي جهان اسلام ريشه‌هاي تاريخي دارد اما فعلا مجال احصاء آن نيست اما آنچه در ارزيابي كلي شرايط در وضعيت فعلي مي‌توان فهميد اين است كه بايد در جهت وحدت امت اسلامي تلاش كرد و با دسايس كشورهاي سلطه‌طلب كه سال‌هاست در جهت افتراغ امت اسلامي مشغول بوده‌اند مبارزه عملي كرد.

وي همچنين با تاكيد بر لزوم مبارزه با عقايد افراطي تفرقه‌افكنانه در برخي فرق اسلامي كه كارشان تكفر و دسته‌بندي امت اسلامي است، گفت: بايد پذيرفت كشورهاي سلطه‌طلب زماني از اين افكار افراطي حمايت كرده‌اند كه به مقاصد سياسي خود دست يابند اما في‌الحال در چنبره آتش خودساخته گرفتارند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه، خاطر نشان كرد: نبايد اجازه داد كه ظرفيت جهان اسلام بازيچه دوره‌گردي سياسي آمريكا و صهيونيست شود كه هر روز با طرحي توان جهان اسلام را دچار فرسايش كنند و در فلسطين با تئوري صلح به يهودي‌سازي بيت‌المقدس بپردازند و مراكز تاريخي اسلامي را نابود كنند و همچنين با فشار وحشيانه ملت مظلوم فلسطين را به مهاجرت وادارند و غزه قهرمان را در محاصره نگه دارند.

لاريجاني همچنين خاطر نشان كرد: نبايد اجازه داد به عنوان مبارزه با تروريسم افغانستان را سال‌ها اشغال و به ويرانه مبدل كنند و به بهانه سلاح هسته‌يي عراق را مورد تهاجم وحشيانه قرار دهند و صدها هزار نفر عراقي شكنجه شده از ظلم و استبداد صدام را به مسلخ بكشانند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: اما در همين حال زبان آمريكا و غرب در برابر تروريست دولتي صهيونيست‌ها دچار لكنت است، مجاهد نستوه المبحوح در امارات بدست صهيونيستها ترور شد و دانشمندان ايران دكتر علي‌محمدي و دكتر شهرياري به شهادت رسيدند و امروز اسناد روشني داريم كه صهيونيست‌ها در اين ترور دست داشته‌اند اما دولت آمريكا خود را به تغافل زده است كه صهيونيست‌ها را تقبيح كند، اما وقتي دادگاه صهيونيستي – آمريكايي در لبنان را تحريك مي‌كنند كه براي برهم زدن نظم و آرامش لبنان اقدام كند زبان آمريكا گشوده مي‌شود و بدون تاخير به ستايش دادگاه دست‌ساز مخل آرامش لبنان مي‌پردازد.

علي لاريجاني با اشاره به وقايع اخير سودان، تاكيد كرد: كيست كه نداند داستان جنوب سودان ساخته و پرداخته انگليس و صهيونيسم است تا يك مسئله جديد در منطقه اسلامي براي فرسايش توان اسلامي ايجاد كنند يا در قيام ملت تونس، آمريكا و غرب با فرصت‌طلبي مسوولين قبلي اين كشور را كه سال‌ها همپيمان آنان بودند به مزايده گذاشتند تا براي تسلط بعدي، خود را مدافع ملت تونس معرفي كنند.

وي اظهار كرد: اينها نمونه‌هايي از نقشه‌هاي شوم استكباري براي فرسايش توان امت اسلامي است، ملت‌هاي مسلمان انتظار دارند اين حوادث براي اولياي مسلمين پندآموز باشد و به جاي تفرقه، دست اخوت به يكديگر بدهند و به جاي تكيه بر قدرت‌هاي دروغگو و غاصب به توان امت اسلامي تكيه بزنند تا عزت اسلام حفظ شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه ملت ايران با مبارزات طولاني در 32 سال پيش يك ديكتاتور وابسته به آمريكا و انگليس را از كشور اخراج كرد، گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي اتكاي نظام جمهوري اسلامي بر مردم قرار گرفت و وحدت امت اسلامي اساس حركت جمهوري اسلامي شد هر چند كشورهاي زورگو با فريب برخي كشورها دردسرهايي نظير جنگ هشت ساله عراق عليه ايران و مسئله‌سازي در بحث اتمي ايران براي ملت ما ايجاد كردند؛ اما استقامت و پافشاري ملت ايران در راه اسلام و دموكراسي، ظرفيت‌هاي عميق سياسي، علمي، فناوري و فرهنگي را براي ملت تدارك كرد.

ديدار لاريجاني با رييس مجلس سودان

رييس مجلس شوراي اسلامي، در حاشيه اجلاس فوق‌العاده سران اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با دكتر احمد ابراهيم طاهر رييس مجلس سودان ديدار و درباره اتفاقات اخير اين كشور گفت‌وگو كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي اين ديدار از خسارت‌هاي وارد شده به ملت و دولت سودان در اثر سياست‌هاي استعماري اظهار تاسف كرد و گفت: قدرت‌هاي بزرگ مدام در حال طراحي نقشه‌هايي هستند كه كشورهاي مسلمان و جهان سوم را تضعيف كنند.

وي اضافه كرد: آنها با وجود حسن‌نيت دولت سودان، نقشه‌هاي خود را رها نخواهند كرد و ما نگران آينده هستيم كه شمال و جنوب سودان به جاي پيمودن راه توسعه و پيشرفت گرفتار ناملايمات جدي شوند كه با حمايت اسرائيل و بعضي از دول غربي انجام مي‌شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه ما هميشه در كنار مردم سودان خواهيم بود.

احمد ابراهيم طاهر رييس مجلس سودان ضمن قدرداني از همراهي و همدلي دولت و ملت ايران با مردم اين كشور توضيحاتي را درباره سابقه تلاش دولت‌هاي استعماري در جنوب سودان طي 50 سال گذشته ارايه كرد.

رييس مجلس سودان، گفت: آنها ابتدا با كار فرهنگي و بعد با اقدامات نظامي تلاش كردند كه جنوب سودان را از شمال جدا كنند و تعداد زيادي از مردم شمال و جنوب در اثر اين جنگ‌ها كشته شدند.

وي با بيان اينكه اقدام دولت سودان در برگزاري رفراندوم تلاشي براي حفظ سرمايه‌هاي انساني و مادي در اين كشور بوده است، تصريح كرد: ما در اين موضوع تلاش كرديم كه رضايت مردم جنوب و شمال را فراهم كنيم و فكر مي‌كنيم تا اين مرحله موفق شديم اما اينگونه نيست كه اين حركت به معناي حل كامل مشكلات باشد بلكه گفت‌وگوها بايد بين شمال و جنوب سودان ادامه يابد.

ديدار لاريجاني با رييس مجلس عراق

علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي كشورمان در حاشيه جلسه فوق‌العاده اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با " قسامه النجيفي " رييس مجلس عراق ديدار و درباره مسائل اين كشور گفت‌وگو كرد.

لاريجاني در اين ديدار از تشكيل مجلس و دولت جديد عراق اظهار خوشحالي كرد و براي مجلس و دولت اين كشور آرزوي موفقيت كرد.

النجيفي نيز تاكيد كرد كه « امنيت در عراق»، « همكاري با همسايگان » و « پايان اشغال»، از مهمترين موضوعاتي است كه بايد به آن توجه شود.

علي لاريجاني نيز اين موارد را نكاتي اساسي و محوري برشمرد و گفت: ايران آماده است تا حداكثر مساعدت را در زمينه اقتصادي، پارلماني و سياسي با عراق داشته باشد.

قسامه النجيفي، رييس مجلس عراق، با بيان اينكه با نزديك شدن مردم عراق به يكديگر، كه داراي قوميت و مذاهب مختلف هستند، امنيت در جامعه تقويت شده، گفت: دولت فعلي برآمده از توافق همه جريانات سياسي است و پارلمان نيز كاملا از دولت حمايت مي‌كند.

لاريجاني نيز ابراز اميدواري كرد كه پارلمان و دولت عراق بتوانند برنامه‌هاي‌شان را به گونه‌اي به پيش ببرند كه بهانه‌اي بدست اشغالگران ندهند و هر چه زودتر عراق را ترك كنند.

النجيفي خاطر نشان كرد: كمك همسايگان براي ايجاد و استقرار امنيت و ثبات در عراق و همچنين همكاري‌هاي اقتصادي موجب مي‌شود قدرت‌هاي اشغالگر نتوانند به بهانه‌هاي واهي به حضور خود در اين كشور ادامه دهند.

ديدار لاريجاني با رييس مجلس پاكستان و نايب رييس مجلس الجزاير

رييس مجلس شوراي اسلامي كشورمان ظهر امروز - چهارشنبه - درحاشيه اجلاس فوق‌العاده  كميته اجرايي بين المجالس اسلامي، با " عبدالقادر مشبك " عضو دفتر سياسي و نايب رييس مجلس مردمي – ملي الجزاير ديدار و گفت‌وگو كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين با " فهميده ميرزا" رييس مجلس ملي پاكستان ديدار و بر ضرورت همكاري‌هاي پارلماني دو كشور تاكيد كرد.

در اين ديدار همچنين طرفين لزوم تقويت روابط دو كشور را مورد تاكيد قرار دادند.

ديدار لاريجاني با رييس مجلس كويت

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي پس از ورود به ابوظبي و مورد استقبال قرار گرفتن از سوي مقامات بلند پايه اين كشور، با رييس مجلس كويت ديدار كرد.

در اين ديدار طرفين بر تحكيم روابط دو كشور به ويژه روابط پارلماني تاكيد كردند.

هم‌چنين علي لاريجاني و جاسم احمد الخرافي در مورد چگونگي بهتر برگزار كردن اجلاس فوق‌العاده بين‌المجالس اسلامي بحث و تبادل نظر كردند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: