تشكيل وزارت ورزش و جوانان نهايي شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تشكيل وزارت ورزش و جوانان نهايي شد
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
تشكيل وزارت ورزش و جوانان كه با مخالفت دولت روبرو شده بود،از سوي شوراي نگهبان به تصويب رسيد و دولت بر همين اساس موظف است تا مصوبه مجلس را براي تشكيل اين وزارتخانه‌ي تازه اجرا كند.

به گزارش جام جم آنلاين عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان كه صبح امروز شنبه با حضور در نشستي خبري به سؤالات خبرنگاران در خصوص مصوبات اخير اين شورا پاسخ مي‌داد از تصويب تأسيس وزارت ورزش و جوانان در اين شورا خبر داد و گفت:  اعضاي شوراي نگهبان تأسيس «وزارت ورزش و جوانان» را خلاف شرع و مغاير قانون اساسي ندانستند و با تأسيس آن موافقت كردند.

اما محمود احمدي نژاد چندي پيش در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوالي درباره مصوبات اخير مجلس شوراي اسلامي درباره تشكيل وزارت جوانان و ورزش گفت: در اين موضوع به نظر مي رسد تصميم گيري يك مقدار عجولانه بوده است. گرچه نيت نمايندگان خير بوده و اكثريت آنها به‌دنبال ارتقاء ورزش كشور هستند، اما بايد توجه داشت كه ورزش يك امر مردمي است و معاونت رئيس جمهوري و سازمان تربيت بدني نقش پشتيباني و هدايت كننده ورزش را برعهده دارد و در اين زمينه مجري نيست. فدراسيون‌ها، هيات‌ها منتخب مردم و از بدنه ورزشكاران و ورزش‌دوستان بيرون مي‌آيند و قوه مجريه دخالتي در آن ندارد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: وزارتخانه شدن بخش ورزش در حقيقت بستن دست مديران آن است و حتماً به ضرر ورزش است. اكثريت كشورهاي جهان ورزش را به صورت معاون رئيس جمهوري يا وزير مشاور اداره مي‌كنند. اگر ورزش در چارچوب قواعد و در دستگاه‌هاي دولتي گنجانده شود، حتماً ورزش كشور آسيب خواهد ديد.از اين ‌رو از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواهش دارم اين را اصلاح كنند، چرا كه حتماً به ضرر ورزش و كشور است. ضمن اينكه در قانون برنامه، دولت موظف شده كه چهار وزارتخانه را كاهش دهد.

وي با تأكيد بر اينكه 2سازمان تربيت بدني و ملي جوانان با يكديگر همخواني ندارند، افزود: سازمان ملي جوانان سياستگذار در مسايل اجتماعي جوانان است و اصلاً وارد حيطه ورزش نمي‌شود. ساختار سازمان ورزش هم به گونه‌اي است كه مطلقاً نمي‌تواند وارد حيطه اجتماعي شود. به نظر مي‌رسد اين مصوبه يك مقدار با عجله صورت گرفته گرچه نيت خيلي از نمايندگان مجلس خير بود اما به عنوان خدمتگزار مردم و كارشناس مديريت كشور اعلام مي‌كنم كه اين حتماً به ضرر ورزش خواهد بود.

نمايندگان مجلس در جلسه علني دي‌ماه 1389 جزئيات طرح ادغام سازمان‌هاي تربيت بدني و ملي جوانان و تشكيل وزارت ورزش و جوانان تصويب كردند.

براساس اين مصوبه مجلس، از تاريخ تصويب اين قانون، سازمان‌هاي تربيت بدني و ملي جوانان با اعتبارات، ‌نيروي انساني و امكانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبديل مي‌شود و اقدامات قانوني براي انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن به عمل مي‌آيد.

هم اكنون سازمان ملي جوانان پس از بركناري مهرداد بذرپاش بدون رئيس باقي مانده است.

پس از عزل مهرداد بذرپاش رئيس سابق سازمان ملي جوانان در سال جاري فرحناز ترکستاني معاون وزير بهداشت در تاريخ 29 آذر طي حکمي از سوي رئيس جمهور به رياست سازمان ملي جوانان و معاونت رئيس جمهور منصوب شد.

اما در نهايت پس از دو بار لغو متوالي مراسم توديع و معارفه، ترکستاني رياست سازمان را نپذيرفت و با توجه به احتمال ادغام اين سازمان و سازمان تربيت بدني و تبديل اين دو به وزارتخانه تاکنون گزينه ديگري براي رياست اين سازمان از سوي رئيس جمهور معرفي نشده است.

پيش از اين پنج گزينه براي سرپرستي وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود و برخي از آنها شانس کمي براي تصدي اين عنوان داشتند، گمانه‌زني‌ها از ورود علي سعيدلو و مهرداد بذرپاش به اين رقابت خبر داده‌اند که در اين بين شانس سعيدلو بالاتر از ديگران به نظر مي‌رسد.

البته در اين ميان از محمد علي آبادي رئيس پيشين سازمان تربيت بدني و رئيس فعلي کميته ملي المپيک به عنوان يکي ديگر از گزينه ها نام برده مي شود که به نظر مي‌رسد شانس بالايي براي اين سمت ندارد چون پيش از اين علي آبادي براي وزارت نيرو معرفي شد كه با عدم اقبال نمايندگان مجلس رو برو شد.

گرچه كارشناسان ورزشي و امور اجتماعي و جوانان اعتقاد دارند كه ادغام و تشكيل وزارت ورزش و جوانان با هم سنخيتي ندارند و دو مقوله‌ي جدا از هم هستند، اما بايد منتظر ابلاغ رئيس جمهور و معرفي سرپرست بود. اين سرپرست مي تواند به مدت سه ماه و تا زماني که وزير پيشنهادي دولت از مجلس راي اعتماد مي‌گيرد امور وزارتخانه ورزش و جوانان را در دست بگيريد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: