نخستين دانشگاه تربيت بدني كشور تاسيس مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نخستين دانشگاه تربيت بدني كشور تاسيس مي‌شود
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 3
نویسنده : مولوی
رئيس پژوهشكده تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در آينده نزديك نخستين دانشگاه تربيت بدني كشور راه‌اندازي خواهد شد.

مهدي طالب پور امروز (سه‌شنبه) درگفت و گو با ايرنا افزود: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تفاهم نامه‌اي با سازمان تربيت بدني امضا كرده است كه بر اساس يكي از بندهاي آن نخستين دانشگاه تربيت بدني كشور راه اندازي خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه كارهاي مقدماتي و اجرايي اين دانشگاه آغاز شده است، گفت: اميدوارم تا دهه فجر امسال طرح نهايي آماده شود و شاهد ايجاد مركزي دانشگاهي و علمي براي رشد و توسعه علمي ورزش در كشور باشيم.

رئيس پژوهشكده تربيت بدني خاطرنشان كرد: سازمان تربيت بدني امكانات و مكان تاسيس دانشگاه تربيت بدني را در اختيار وزارت علوم قرار مي‌دهد و اين وزارت خانه نيز ديگر نيازهاي راه اندازي اين دانشگاه را برعهده خواهد داشت.

طالب‌پور كه مدت سه ماه است با حكم وزير علوم، تحقيقات و فناوري به رياست پژوهشكده تربيت بدني منصوب شده است، در مورد فعاليت‌هاي انجام شده در اين پژوهشكده،‌ گفت: ارتقاي جايگاه پژوهشكده از وضعيت فعلي به پژوهشگاه تربيت بدني يكي از اولويت‌هاي كاري است كه با اين تغيير موافقت شده و آيين نامه اجرايي آن نيز تهيه شده است.

وي افزود: بر اساس تصميمات اتخاذ شده براي عملي كردن بندهاي تفاهم نامه سازمان تربيت بدني و وزارت علوم، مجموعه ورزشي شهيد كشوري تهران براي پژوهشگاه تربيت بدني در نظر گرفته شده است كه در صورت عملي شدن اين موضوع، بزرگ ترين پژوهشگاه و آزمايشگاه علمي تربيت بدني و ورزش در خاورميانه در اين مجموعه ورزشي ايجاد خواهد شد.

رئيس پژوهشكده تربيت بدني گفت: در صورت راه اندازي اين پژوهشگاه، تمامي بودجه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي براي اين مركز منظور مي‌شود تا نيازهاي علمي و عملي ورزش كشور را پاسخگو باشد.

وي كوتاه كردن مراحل تحقيق و پژوهش در اين مركز را يكي ديگر از كارهاي انجام شده در سه ماه گذشته دانست و گفت: بايد راه‌هاي توليد علم را كوتاه و ساده كرد تا بيشتر شاهد رشد و توسعه علمي ورزش ايران باشيم.

طالب‌پور تاكيد كرد كه امسال پژوهشكده تربيت بدني در بين 30 مركز پژوهشي به عنوان واحد برتر در هفته پژوهش معرفي شد و اميدوارم كه در طول دوسال آينده كارهاي بزرگتري در اين مركز انجام شود.

رئيس پژوهشكده تربيت بدني در مورد برنامه‌هاي آينده اين پژوهشكده گفت: در حال حاضر به دنبال احياي توانمندي‌هاي خودمان هستيم و براي رسيدن به اين هدف بر روي چهار محور مهم سرمايه‌گذاري كرديم.

وي تقويت بعد بين‌المللي پژوهشكده تربيت بدني را يكي از اصول چهارگانه كاري دانست و گفت: در حال حاضر رياست مركز مطالعات علمي دانشگاه‌هاي آسيا برعهده ايران قرار گرفته است و از اين رو مي‌توان از توانمندي علمي كشورهاي آسيايي در ورزش بهره برد.

طالب پور رتبه بندي گروه‌هاي تربيت بدني دانشگاه‌هاي كشور، ارتباط نزديك با مجريان ورزش كشور شامل فدراسيون ها، سازمان‌ها و نهادهاي نظارتي و مجلس شوراي اسلامي و بازنگري در تمامي شوراهاي گروه‌هاي مختلف پژوهشكده را از ديگر برنامه‌هاي آتي اين مركز دانست.

وي تاكيد كرد: استفاده از اساتيد برجسته در تمامي استان‌هاي كشور، ايجاد كارگروه مطالعات علمي ورزش بانوان و استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي دانشگاهي كشور براي نشر علم و كمك به توسعه ورزش علمي ايران از برنامه‌هاي آينده پژوهشكده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: