ثبت نام داوطلبان آزمون نيمه متمرکز دکتري از 3 بهمن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 3
نویسنده : مولوی
رئيس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون نيمه متمرکز دکتري از سوم بهمن ماه خبر داد و ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري در دانشگاه هاي دولتي بر اساس شيوه پذيرش نيمه متمرکز را سه هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش مهر، محمدحسين سرورالدين پيش از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتي در محل سازمان سنجش آموزش کشور با بيان اين مطلب افزود: داوطلبان آزمون نيمه متمرکز دکتري تا 10 بهمن ماه فرصت دارند براي شرکت در اين آزمون ثبت نام کنند.

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در اعلام ديگر زمان هاي مهم مربوط به آزمون نيمه متمرکز دکتري گفت: اين آزمون 25 فروردين ماه 90 برگزار خواهد شد و نتيجه آن نيز تا شهريور ماه اعلام مي شود تا پذيرفته شدگان نهايي بتوانند مقطع دکتري را از مهر ماه شروع کنند.

وي با بيان اينکه آزمون کتبي که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي شود در حکم امتحاني اوليه و عمومي براي ورود به مقطع دکتري است ، گفت: اين آزمون شبيه GRE است اما عين GRE نيست بلکه بومي شده آن است. آزمون کتبي که توسط سازمان سنجش برگزار مي شود تخصصي نيست. امتحان کتبي که توسط سازمان سنجش برگزار مي شود نيز تحت عنوان پذيرش دانشجو نيست بلکه گزينش دانشجو است. 

سرورالدين افزود: سازمان سنجش در فرآيند پذيرش نيمه متمرکز دانشجوي دکتري فقط يک فيلتر اوليه را انجام مي دهد. وزن اين آزمون به اين ترتيب است که با اين آزمون حداقل سه برابر يا بيشتر داوطلب به دانشگاه ها اعلام خواهد شد. به عنوان مثال اگر دانشگاهي در يک رشته دکتري 10 نفر ظرفيت پذيرش دارد 30 نفر به ترتيب نمره اي که در آزمون کسب کرده اند به دانشگاه معرفي خواهد شد.  

رئيس سازمان سنجش درباره دروسي که در آزمون نيمه متمرکز دکتري مورد پرسش قرار مي گيرند نيز گفت: براي کليه رشته هاي گروه فني مهندسي سه درس انتخاب شده است. دو درس زبان انگليسي و استعدادسنجي تحصيلي براي همه داوطلبان است. غير از اين دو درس، رياضي 1 و 2 و يک درس ديگر که به طور مشترک براي گروه فني مهندسي است را امتحان مي دهند.

وي افزود: آنجا که فکر مي شد ممکن است براي کل رشته هاي علوم انساني 2 تا 3 درس مشترک پيدا کنيم، چند زير گروه تشکيل شده تا داوطلباني که مي خواهند امتحان دهند زياد به مشکل برنخورند.

رئيس سازمان سنجش درباره منابع آزمون دکتري گفت: در خيلي از رشته ها و گروه هاي آموزشي اين امتحان بيشتر از مقطع کارشناسي است اما ممکن است در برخي نيز امتحان در سطح کارشناسي ارشد باشد. اعلام خواهد شد که سطح امتحان در سطح کارشناسي است يا کارشناسي ارشد.

سرورالدين محاسبه امتياز داوطلب در آزمون اوليه اي که براي پذيرش نيمه متمرکز دانشجوي دکتري برگزار مي شود را بر اساس آزمون کتبي و سوابق تحصيلي اعلام کرد.

وي درباره اينکه سازمان سنجش پذيرفته شدگان آزمون کتبي سازمان سنجش را به چند دانشگاه براي انجام مصاحبه يا بررسي سوابق علمي معرفي مي کند ، گفت: يک روايت اين است که پذيرفته شده آزمون کتبي سازمان سنجش، به تعداد تمام دانشگاههايي که رشته مورد نظر داوطلب را دارند به آن دانشگاه ها معرفي مي شود. اگر 60 دانشگاه در رشته مورد نظر داوطلب داراي دوره دکتري باشند داوطلب به هر 60 دانشگاه معرفي مي شود و اينجا نقش داوطلب در انتخاب دانشگاه ها اين است که داوطلب اولويت بندي خود درباره اينکه کدام دانشگاه را راغب تر است اعلام مي کند.  

رئيس سازمان سنجش درباره نحوه اعلام نتايج پذيرش دانشجوي دکتري نيمه متمرکز گفت: نتيجه نهايي را سازمان سنجش اعلام خواهد کرد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: