سن بازنشستگي اساتيد افزايش مي‌يابد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سن بازنشستگي اساتيد افزايش مي‌يابد
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 2
نویسنده : مولوی
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از پيشنهاد فرمولي توسط وزارت علوم به شورا براي افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي خبر داد و گفت: بر اساس اين فرمول حدود 5 سال سن بازنشستگي اساتيد زياد مي شود و سن بازنشستگي استاد تمام به 75 سال مي‌رسد.

منصور کبگانيان در گفت و گو با مهر در تشريح دستور جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي گفت: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فرمولي را با توجه به رتبه‌هاي مختلف اعضاي هيئت علمي اعم از استاديار ، دانشيار و استاد تمام پيشنهاد کرده بود تا بتوانيم تا جايي که ممکن است از اساتيد دانشگاه‌ها به مدت طولاني‌تري استفاده کنيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: تقريبا محتواي فرمول پيشنهادي وزارت علوم براي افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي به اين شکل بود که حدود 5 سال افزايش سن بازنشستگي را پيشنهاد کرده بودند. برداشتمان از اين فرمول اين است که سن بازنشستگي براي اعضاي هيئت علمي استاد تمام به 75 سال مي‌رسد که سن خيلي بالايي است بنابراين به اين ترتيب مي‌شود از اعضاي هيئت علمي تا نهايت توانايي‌شان استفاده کرد.

وي خاطرنشان کرد: به علت نياز ايران به دستيابي به جهش علمي و به دليل ضرورت از دست ندادن اعضاي هيئت علمي خيلي نبايد قيد بر روي سن کاري اعضاي هيئت علمي گذاشته شود چون با توجه به برنامه‌ها و اقداماتي که در نقشه جامع علمي کشور طراحي شده است نياز به اعضاي هيئت علمي و محققان در دانشگاه‌ها به شدت ملاحظه مي‌شود.

کبگانيان با بيان اينکه مجموعه شوراي عالي انقلاب فرهنگي از پيشنهاد افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي استقبال کرده است به مهر گفت: راهبرد کلان شوراي عالي انقلاب فرهنگي در زمينه سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها اين است که سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي را به حدي افزايش دهد تا نهايت امکان فيزيکي و فکري اعضاي هيئت علمي مورد استفاده قرار گيرد.

وي افزود: اعضايي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در جلسه 28دي ماه اين شورا درباره افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي صحبت کردند در جهت تقويت موضوع و رفع برخي اشکالات احتمالي‌اش بود. نکاتي در افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي وجود داشت که بايد از لحاظ قانوني و فني در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر روي آنها کار شود تا احيانا با تغيير قانون، اعضاي هيئت علمي برخي مزايا را از دست ندهند.

کبگانيان درباره آخرين اقدام شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي گفت: مقرر شد کار کارشناسي و حقوقي بر روي افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي انجام شود لذا موضوع با نگرش مثبت به دبيرخانه اين شورا ارجاع شد.

منصور کبگانيان در پاسخ به اينکه آيا اجرايي شدن افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي به مصوبه مجلس شوراي اسلامي نيز نياز دارد ، گفت: تصويب افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرايي شدن کافي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان کرد: پيش از اين نيز شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ارتباط با تکريم اساتيد و استفاده از اعضاي هيئت علمي بازنشسته مصوباتي داشته است بنابراين چون شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين زمينه دخول داشته است تصويب افزايش سن بازنشستگي اعضاي هيئت علمي ديگر تداخلي محسوب نمي شود. ضمن اينکه اعضايي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در مجلس شوراي اسلامي نيز هستند از افزايش سن بازنشستگي اساتيد استقبال کردند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: