بانک مرکزي براي جمع آوري نقدينگي وارد عمل شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بانک مرکزي براي جمع آوري نقدينگي وارد عمل شد
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
رئيس کل بانک مرکزي از رشد 456 هزار ميليارد ريالي نقدينگي از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و تزريق متجاوز 50 هزار ميليارد ريال يارانه هاي نقدي، بانک مرکزي براي جمع آوري و کنترل نقدينگي و تورم از طريق ابزارهاي اوراق مشارکت و سپرده هاي عام و خاص وارد عمل شد.

به گزارش مهر، محمود بهمني امروز سه شنبه درهمايش ملي بازار سرمايه در ايران 1404، اظهار داشت: هم اکنون بهره ‌وري در کشور معادل 2.5 درصد است که براي رسيدن به اهداف چشم انداز بايد برنامه هايي براي افزايش بهره وري در واحدهاي توليدي در نظر گرفت.

رئيس کل بانک مرکزي بر تشديد خصوصي سازي در کشور به خصوص شبکه بانکي تاکيد کرد و افزود: مديريت بانک‌هاي خصوصي هم بايد از بخش خصوصي باشد نه از دولت؛ چراکه مديريت هاي دولتي اهميت چنداني به مسائلي چون جرايم بانکي نمي دهند.

وي با اشاره به راهکارهاي جذب سرمايه در بازار بورس، گفت: براي به کارگيري سرمايه بايد اعتماد و اطمينان بين مردم افزايش يابد. علاوه بر اين به سازمان بورس پيشنهاد شده که سقفي از سهام هاي موجود در بورس را بيمه کنند.

اين مقام مسئول در شبکه بانکي تاکيد کرد: ازطريق پوشش بيمه اي مي توان سرمايه هاي خرد را به سمت بازار سرمايه هدايت کرد.

وي درادامه به تشريح وضعيت نقدينگي در کشور پرداخت و تصريح کرد: با توجه به شرايط سيستم بانکي نقدينگي دي ماه سال جاري به 2 هزار و 674 هزار ميليارد ريال رسيده که اين رقم بيانگر افزايش 14.6 درصدي يعني رشد 341 هزار ميلياردي نقدينگي در بازه زماني مشابه سال گذشته است.

بهمني با بيان اينکه نقدينگي نسبت به هفته مشابه سال قبل 544 هزار ميليارد ريال رشد داشته است، ادامه داد: اين رقم نسبت به هفته مشابه سال قبل 25.5 درصد رشد داشته است.

رئيس کل بانک مرکزي ضمن اشاره به اينکه سيستم بانکي کشور بيش ازاين ميزان توان تزريق نقدينگي را به بخشهاي مختلف را ندارد، گفت: رشد نقدينگي درپايان سال 88 معادل 24.9 درصد رشد داشته که اين رقم درسال قبل ازآن 15.9 درصد بوده است.

وي ميزان منابع موجود در آبان ماه سال جاري را 2 هزار و 880 هزار ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اين رقم پس از کسر سپرده قانوني به 2 هزار و 540 هزار ميليارد ريال کاهش يافت که در نهايت 2 هزار و 771 هزار ميليارد ريال تسهيلات از اين منابع پرداخت شده است.

به گفته بهمني 109 درصد منابع شبکه بانکي تسهيلات پرداخت شده است که از اين ميزان 117 درصد از طرف بانک هاي دولتي و 85 درصد توسط بانک هاي خصوصي بوده است.

رئيس کل بانک مرکزي رشد ميزان تسهيلات دهي بانک ها از دي 88 تا سال جاري را 21.1 درصد اعلام کرد و گفت: طي اين مدت رشد نقدينگي 456 هزار ميليارد ريال بود است.

وي در بخش ديگري از سخنانش به وضعيت نقدينگي در زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اشاره و تصريح کرد: با اجراي اين قانون و تزريق متجاوز 50 هزار ميليارد ريال يارانه هاي نقدي، بانک مرکزي براي جمع آوري و کنترل نقدينگي و تورم از طريق ابزارهاي اوراق مشارکت و سپرده هاي عام و خاص وارد عمل شد.

بهمني در ادامه توصيه هايي را براي گسترش بازار پول و سرمايه ارائه کرد و گفت : ايجاد ابزاهاي مالي بازار ساز، توسعه پيشرفت تکنولوژي، گسترش فعاليت هاي بيمه ها، ايجاد بازار گردان ها، توسعه فعالت ها ي شرکت هاي تأمين سرمايه، ايجاد فرهنگ پس انداز در بازار سرمايه و بانک ها از جمله مواردي است که بايد به آن توجه ويژه کرد.

وي با اشاره به ضرورت افزايش سرمايه بانک هاي دولتي گفت: بهتر است سرمايه بانک ها از محل واريز نکردن سود به حساب خزانه ظرف مدت چند سال افزيش يابد؛ ضمن آنکه وصول بدهي دولت نيز مي تواند تمکن مالي آنها را افزايش يابد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: